SKODA : Ο φουτουριστικός ήχος του ENYAQ iV

 


  Σε λιγους μηνες, το ολοκαινουργιο SKODAENYAQ iV θα κανει την εμφανιση του και στους ελληνικους δρομους. Οι παραγγελιες για το πρωτο πληρως ηλεκτρικο SUV της μαρκας, που βασιζεται στην αρθρωτη πλατφορμα MEB του Volkswagen Group ειδικα για ηλεκτρικα μοντελα, εχουν ξεκινησει. Η τιμη των 29.523 €, οπως προκυπτει απο την αρχικη των 35.200 €, μετα την επιδοτηση του προγραμματος «Κινουμαι Ηλεκτρικα» για το SKODA ENYAQ iV 50, με κινητηρα 109 kW, πισω κινηση και αυτονομια εως 340 χλμ., καθιστα το 4,65 μετρων ηλεκτρικο SUV μια πολυ ενδιαφερουσα προταση στην ελληνικη αγορα. 

 


  Ομως, πως ακουγεται αραγε το ηλεκτρικο SKODA ENYAQ iV; Τα ενστικτα μας ειναι ετσι εκπαιδευμενα ωστε να ακουμε και να αισθανομαστε αν ενα αυτοκινητο μας πλησιαζει, καθως και απο ποια κατευθυνση ερχεται. Ωστοσο, τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι σχεδον αθορυβα στις μικρες ταχυτητες. Για το λογο αυτο, σχετικη ευρωπαϊκη οδηγια υποχρεωνει να εκπεμπουν εναν προειδοποιητικο ηχο, αποκαλουμενο ως ENoise, οταν βρισκονται σε κινηση, ιδιως σε χαμηλες ταχυτητες.   

 


    Η τελευταια προσθηκη στη γκαμα της SKODA, το ηλεκτρικο ENYAQ iV, εχει το δικο του προειδοποιητικο ηχο, ο οποιος ειναι πολυ χαρακτηριστικος. Κατι αναμενομενο, καθως στις μερες μας, ο ηχος ενος αυτοκινητου εχει γινει αναποσπαστο μερος του σχεδιασμου του. Ο ηχος του ENYAQ iV σχεδιαστηκε σε συνεργασια των μηχανικων ηχου της SKODA με συνθετες μουσικης και τελειοποιηθηκε σε ακουστικα εργαστηρια του Volkswagen Group. Ο ηχος ειναι συμπαγης στο ευρος ταχυτητων 0-25 χλμ./ωρα και ο χαρακτηρας του, συμφωνα με τους δημιουργους του, ειναι συναισθηματικος και τονιζει τη μοναδικοτητα του αυτοκινητου. Απο την αρχη της εξελιξης του ηταν ξεκαθαρο πως αυτη τη φορα ο ηχος δεν θα ηταν μιμηση του μηχανικου θορυβου ενος κινητηρα εσωτερικης καυσης. Προτιμηθηκε ο ηχος να εχει πιο ηλεκτρονικη χροια, να επικοινωνει εναν πιο φουτουριστικο χαρακτηρα.

 


  Η τεχνικη λυση που επιλεχθηκε για την εγκατασταση της γεννητριας ηχου στην ηλεκτρικη πλατφορμα MEB ειναι επισης καινοτομα. Το ηχειο ευρεος φασματος συχνοτητων και τα ηλεκτρονικα που το συνοδευουν ειναι πληρως ενσωματωμενα σε ενα κουτι ογκου ενος λιτρου και μικρου βαρους, το οποιο ονομαζεται OneBox. Τοποθετηθηκε πολυ κοντα στη μοναδα ψυξης, χρησιμοποιωντας τρεις ελαστικες βασεις, προκειμενου να εξασφαλιζεται ο τελειος ηχος αλλα και η ελαχιστη αντηχηση. Οι πρωτες δοκιμες στην πραξη εδειξαν πως αυτη η λυση ηταν η σωστη – ο ηχος απλωθηκε ομοιομορφα και στις δυο πλευρες του μπροστινου μερος του αυτοκινητου ενω δημιουργησε μια ευχαριστη αντηχηση στο εσωτερικο.

 


  Αρχικα, ο τεχνητος ηχος του νεου SKODA ENYAQ iV δοκιμαστηκε απο μια επιλεγμενη ομαδα ατομων, ενω στη συνεχεια πηρε την εγκριση του διοικητικου συμβουλιου της SKODA AUTO. Ακολουθησαν μετρησεις εντος του αυτοκινητου και ελεγχος της συμμορφωσης του ακουστικου οριου με τη νομοθεσια. Το τελικο αποτελεσμα ηταν η αποκτηση πιστοποιητικου αναγνωρισης απο ενα ανεξαρτητο ινστιτουτο πιστοποιησης, βασικη προϋποθεση για την κυκλοφορια του νεου μοντελου στην αγορα.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!