Καθως η αγορα συνεχιζει να επεκτεινεται, το Tarraco θα παιξει βασικο ρολο για τη SEAT οταν θα κυκλοφορησει στις αρχες του 2019, ενισχυοντας τη δυναμικη της μαρκας και την περαιτερω αναπτυξη σε μια εποχη που οι πωλησεις της εταιρειας αυξανονται με σταθερο ρυθμο. Οι προοπτικες της SEAT συνεχιζουν να ειναι αισιοδοξες καθως η μαρκα λανσαρει νεα μοντελα και ανανεωνει τα ηδη υπαρχοντα στην αγορα, προσφεροντας ετσι οχηματα που ανταποκρινονται στις απαιτησεις των πελατων. Απο τον Ιανουαριο μεχρι τον Οκτωβριο του τρεχοντος ετους, η μαρκα εφτασε σε συνολικο ογκο πωλησεων 449.000 οχηματα παγκοσμιως, 13,7% περισσοτερα απο την αντιστοιχη περιοδο του 2017 (395.100). Η SEAT πετυχε τα καλυτερα αποτελεσματα στην ιστορια της και υπερεβη το καλυτερο 10μηνο της ιστοριας της μεχρι τωρα, αυτο του 2000 (433.600 αυτοκινητα).
Το νεο μεγαλο SUV συνδυαζει τα βασικα χαρακτηριστικα καθε μοντελου της SEAT: Σχεδιασμο και λειτουργικοτητα, sportiness και ανεση, τεχνολογια και συναισθημα. Το νεο SEAT Tarraco εχει σχεδιαστει για οδηγους που χρειαζονται τη λειτουργικοτητα των πεντε η επτα θεσεων, την πρακτικοτητα της υψηλης θεσης οδηγησης αλλα ταυτοχρονα αντιλαμβανονται την αισθητικη του οχηματος και εκτιμουν την ισορροπια που προσφερει το Tarraco μεταξυ αυτοπεποιθησης, κομψοτητας και sportiness.
Το Tarraco, που σχεδιαστηκε στο εργοστασιο του Martorell (Βαρκελωνη) και κατασκευαζεται στο Wolfsburg (Γερμανια), σηματοδοτει την τριτη φαση της «επιθετικης» προϊοντικης πολιτικης της εταιρειας στην κατηγορια των SUV. Bρισκεται στην κορυφη της οικογενειας SUV της SEAT, ως ο μεγαλυτερος αδελφος των Ateca και Arona και συνδυαζει τεχνολογια αιχμης, δυναμικο και ευελικτο χειρισμο, πρακτικοτητα και λειτουργικοτητα με κομψη σχεδιαση. Το Tarraco συνδυαζει τα πολλα πλεονεκτηματα των μεγαλων διαστασεων του, προσφεροντας ενα οχημα που μπορει να ανταποκριθει στις αναγκες της συγχρονης ζωης.
Το ονομα του προερχεται απο την αρχαια ονομασια της Μεσογειακης πολης Tarragona, ενα ιστορικο και πολιτιστικο κεντρο με εκπληκτικη αρχιτεκτονικη. Το Tarraco ειναι το πρωτο ονομα μοντελου SEAT που επιλεχθηκε μεσω δημοσιας ψηφοφοριας απο περισσοτερους απο 140.000 φιλους της μαρκας που συμμετειχαν στο τελικο σταδιο της πρωτοβουλιας #SEATseekingName.
Το νεο μεγαλο SUV ειναι ενα μειγμα των βασικων χαρακτηριστικων καθε μοντελου SEAT: σχεδιαση και λειτουργικοτητα, αποδοτικοτητα και ανεση, προσβασιμοτητα και ποιοτητα, τεχνολογια και συναισθημα, αλλα με τετοιο τροπο που να ταιριαζει σε μια ευρυτερη ποικιλια lifestyles.
Υπαρχει επιλογη αναμεσα σε δυο προηγμενους βενζινοκινητηρες και δυο εξελιγμενους κινητηρες diesel, ενω το Tarraco ανταποκρινεται στην πλεον προσφατη νομοθεσια εκπομπων ρυπων και προσφερει την καλυτερη αποδοση στον πελατη.
«Η SEAT βιωνει τη μεγαλυτερη επιθετικη προϊοντικη πολιτικη της ιστοριας της. Η εισαγωγη του Tarraco, του πρωτου μεγαλου SUV, αποτελει μερος της επενδυσης υψους 3,3 δις ευρω μεταξυ των ετων 2015 – 2019, στο μελλον της εταιρειας και στην γκαμα των διαθεσιμων προϊοντων», δηλωσε ο Προεδρος της SEAT Luca de Meo, «Οχι μονο ολοκληρωνει την οικογενεια των SUV αλλα φερνει νεα δυναμικη στη κατηγορια που θα βοηθησει να προσελκυσουμε νεους πελατες».
Εξωτερικη σχεδιαση
Οι μεγαλυτερες διαστασεις ενεπνευσαν την σχεδιαστικη ομαδα να βρει ισορροπια μεταξυ αισθητικης και σκοπιμων αναλογιων. Παρολο που το Tarraco SUV εχει μηκος 4.735mm, πλατος 1.839mm και υψος 1.658mm, δημιουργωντας ενα τεραστιο εσωτερικο χωρο και ενα επιβλητικο εξωτερικο, η συνολικη σχεδιαση υποδηλωνει ευελιξια , στιβαροτητα και πρακτικοτητα.
Η εμπροσθια σχεδιαση αποκαλυπτει τη νεα σχεδιαστικη κατευθυνση της SEAT, με μια πιο προεξεχουσα μασκα, προσδιδοντας μεγαλυτερη παρουσια και χαρακτηρα ενω οι επιβλητικοι προβολεις Full LED, που διατηρουν την τριγωνικη σχεδιαστικη τους υπογραφη, τοποθετουνται πιο απομακρυσμενοι στο αμαξωμα, δινοντας πιο εστιασμενη εμφανιση.
Η τεχνολογια φωτισμου αποτελει σημαντικη πτυχη του Tarraco. Το νεο SUV χρησιμοποιει τεχνολογια LED 100%, τοσο στο εξωτερικο οσο και στο εσωτερικο, ως στανταρ και για τα δυο επιπεδα εξοπλισμου, Style και Xcellence, δινοντας στους σχεδιαστες μεγαλυτερη δημιουργικη ελευθερια και στους πελατες καθαροτερο και ευκρινεστερο φωτισμο.
«Το νεο Tarraco δινει εντονη εντυπωση οταν το βλεπεις για πρωτη φορα λογω των εξαιρετικων αναλογιων του και της κομψης αλλα σπορ σχεδιασης του. Προσφερει αισθηση περηφανιας χαρη στο επιβλητικο εμπρος του μερος που μας δινει μια ιδεα για το μελλον της SEAT», δηλωσε ο Alejandro Mesonero, Director of Design της SEAT. «Και οπως κανουμε σε καθε οχημα που κατασκευαζουμε, βαλαμε τεραστια αποθεματα αγαπης και παθους στις σχεδιαστικες λεπτομερειες του Tarraco, ακολουθωντας τη φιλοσοφια μας: Αν φαινεται σωστο, ειναι σωστο».
Η αισθητικη μπορει να εχει μεγαλη σημασια, αλλα ενα SUV πρεπει να ειναι πρακτικο και λειτουργικο. Στο πισω μερος, η εμφαση δινεται στον χωρο φορτωσης, οπου το χαμηλο υψος και το μεγαλο πλατος εκφραζουν την πρακτικοτητα ενος SUV. Τα φωτα LED ενισχυουν περισσοτερο τη δυναμικη του πισω μερους του αυτοκινητου.
Το SEAT Tarraco θα διατιθεται σε οκτω διαφορετικα χρωματα: Dark Camouflage, Onyx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black και
Urano Grey και σε δυο επιπεδα εξοπλισμου: Style και Xcellence.
Εσωτερικο
Στο εσωτερικο, οι σχεδιαστες εργαστηκαν σκληρα για να δημιουργησουν μια προστατευτικη καμπινα για τους επιβατες, χρησιμοποιωντας μια οριζοντια γραμμη που διατρεχει το ταμπλω και τονιζει το πλατος του Tarraco, αυξανοντας το αισθημα χωρου ενω παραλληλα εμπνεει εμπιστοσυνη, ασφαλεια και υψηλο επιπεδο ποιοτητας που συνηθως βλεπουμε στην κατηγορια premium.
Ειτε οι πελατες επιλεξουν την 5θεσια εκδοση ειτε την προαιρετικη 7θεσια, το εσωτερικο προσφερει την απαραιτητη λειτουργικοτητα και ποιοτητα στα πλαισια της σημερινης ανταγωνιστικης αγορας. Η καμπινα ισορροπει τελεια τις διαφορετικες αναγκες του οδηγου και των επιβατων, παρεχοντας εργονομικα σχεδιασμενη θεση οδηγου και ανεση χωρου για τους επιβατες.
Το εσωτερικο του Tarraco επωφελειται απο το SEAT Digital Cockpit με οθονη 10.25’’ που απλοποιει την παροχη πληροφοριων στον οδηγο και μια μεγαλη, εργονομικα τοποθετημενη οθονη 8’’, οπου οι χρηστες μπορουν να εχουν προσβαση σε μια σειρα απο επιλογες συνδεσιμοτητας, ευκολα και με ασφαλεια.
Το εσωτερικο διακρινεται επισης απο την προσεκτικη επιλογη υλικων και χρωματων (υφασματινα, Alcantara® η προαιρετικα μαυρα δερματινα καθισματα και μια κομψη, σπορ μαυρη εσωτερικη οροφη), την απτη ακριβεια των διακοπτων και χειριστηριων που αποδεικνυουν μεγαλη προσοχη στη λεπτομερεια, τον χωρις πλαισιο εσωτερικο καθρεπτη, τα προαιρετικα θερμαινομενα εμπρος και πισω καθισματα και το ηλεκτρικο καθισμα οδηγου με λειτουργια μνημης.
Infotainment και συνδεσιμοτητα
Ζουμε σε εναν συνδεδεμενο κοσμο, ειτε μεσω των smartphones ειτε των υπολογιστων. Η SEAT εφαρμοζει αυτη τη τεχνολογια συνδεσιμοτητας στο τελευταιο και μεγαλυτερο SUV της γκαμας.
Το Tarraco επωφελειται απο τη μεγαλη κεντρικη οθονη 8’’ με ενσωματωμενη τεχνολογια SEAT Full Link που επιτρεπει στους χρηστες να επωφεληθουν απο τη μεγιστη συνδεσιμοτητα μεταξυ smartphone και οχηματος, με ενσωματωμενη εφαρμογη Android Auto και Apple CarPlay.
Το SEAT DriveApp παρεχει στους χρηστες εξατομικευμενες επιλογες για να απολαμβανουν λειτουργιες οπως καταγραφη διαδρομων, ελεγχος καταστασης αυτοκινητου η αναγνωριση τραγουδιου μεσω Shazam (μονο για Android Auto), ολες μεσω της οθονης αφης 8 ιντσων.
Επιπλεον, με το SEAT Tarraco ειναι διαθεσιμη η εφαρμογη Amazon Alexa που επιτρεπει στον οδηγο μεσω φωνητικων εντολων να βελτιστοποιει το χρονο του μεσα στο αυτοκινητο: διαχειριση του προσωπικου του χρονοδιαγραμματος, ευρεση τραγουδιων, εντοπισμος σημειων προορισμου, ειδησεις σε πραγματικο χρονο η ευρεση του πλησιεστερου εμπορου αυτοκινητων μεταξυ πολλων αλλων δυνατοτητων. Το SEAT Media Control with Amazon Alexa app, ενισχυει τη λειτουργικοτητα και απλοποιει την προσβαση. Ολοι οι χρηστες το μονο που εχουν να κανουν ειναι να πατησουν το κουμπι ελεγχου στο τιμονι και να μιλησουν.
Το Tarraco ενσωματωνει επισης το ευελικτο και προσαρμοσιμο SEAT Digital Cockpit με ψηφιακη οθονη 10.25’’ που παρεχει με ασφαλεια, σαφεις και χρησιμες πληροφοριες στον οδηγο. Ο ελεγχος των παρεχομενων πληροφοριων ειναι απλος και ο οδηγος θα χρειαστει μονο να πιεσει το κουμπι View στο τιμονι ωστε να μετακινηθει στις τρεις διαθεσιμες κυριες οθονες, ελαχιστοποιωντας την αποσπαση του απο το δρομο και μεγιστοποιωντας τη σαφηνεια των πληροφοριων. Η αναλυση των πληροφοριων στην οθονη TFT 1280 x 480 pixel γινεται με ρυθμο ανανεωσης 75Hz.
Σε συνδυασμο με τη δυνατοτητα του BeatsAudio system να δημιουργει κρυσταλλινο ηχο στην καμπινα και το Connectivity Box που επιτρεπει στους χρηστες να συνδεονται και να φορτιζουν ασυρματα τα smartphones τους, το νεο Tarraco προσφερει αυτο που λιγα αλλα οχηματα μπορουν.
Τελος, το Tarraco θα ειναι το πρωτο SEAT που θα διαθετει λειτουργια ελεγχου με χειρονομιες (οταν ειναι εξοπλισμενο με 8’’ Navigation Plus).
Κινητηρες
Οι επιδοσεις, η αποδοτικοτητα και η αξιοπιστια αποτελουν βασικα χαρακτηριστικα των κινητηρων του Tarraco που επωφελουνται απο τεχνολογια αμεσης εγχυσης, υπερσυμπιεσης και start-stop, με αποδοση ισχυος μεταξυ 150PS και 190PS και συμφωνα με τις τελευταιες προδιαγραφες εκπομπων ρυπων.
Διαθεσιμοι κινητηρες βενζινης: Ενας τετρακυλινδρος 1.5 λιτρων TSI 150PS με 6ταχυτο μηχανικο κιβωτιο και ενας 2.0 λιτρων 190PS 4Drive με 7ταχυτο κιβωτιο DSG.
Ο κινητηρας των 1.5 λιτρων αποδιδει ισχυ 150PS μεταξυ 5.000rpm και 6.000rpm και μεγιστη ροπη 250Nm μεταξυ 1.500rpm εως 3.500rpm. Οι εξαιρετικες καμπυλες επιτυγχανονται εξαιτιας της διαδρομης και της διαμετρου των 74.5mm και 85.9mm αντιστοιχα καθως και της σχεσης συμπιεσης 10.5, δινοντας στο Tarraco τελικη ταχυτητα 201km/h.
O κινητηρας των 2.0 λιτρων επωφελειται της διαδρομης και της διαμετρου των 82.5mm και 92.8mm, με σχεση συμπιεσης 11.65 και αποδιδει μεγιστη ισχυ 190PS μεταξυ 4.200rpm και 6000rpm. Η τεραστια ροπη των 320Nm αποδιδεται μεταξυ 1.500-4.100rpm. Με αυτο τον κινητηρα, το Tarraco πιανει τα 100km/h σε μολις 8,0 sec και φτανει τελικη ταχυτητα 211km/h.
Διαθεσιμοι κινητηρες πετρελαιου: Ενας 2.0 λιτρων TDI 150PS εμπροσθιοκινητος με κιβωτιο 6 ταχυτητων & 4Drive με 7ταχυτο κιβωτιο DSG και ενας 2.0 λιτρων TDI 190PS 4Drive με 7ταχυτο κιβωτιο DSG. Και οι δυο εκδοσεις του 2.0lt κινητηρα diesel εχουν ιδια διαδρομη και διαμετρο, 81mm και 95.5mm αντιστοιχα αλλα διαφορετικη σχεση συμπιεσης: 16.2 στους 150PS και 15.5 στους 190PS.
Ο 2.0lt TDI 150PS κινητηρας με κιβωτιο 6 ταχυτητων και μπροστα κινηση(μεγιστη ταχυτητα 202km/h και επιταχυνση 0-100km/h σε 9.8 sec) αλλα και ο 4Drive με 7ταχυτο κιβωτιο DSG (μεγιστη ταχυτητα 198km/h), αποδιδουν μεγιστη ισχυ 150PS μεταξυ 3.500rpm και 4.000rpm και μεγιστη ροπη 340Nm μεταξυ 1.750rpm εως 3.000rpm. Ο 2.0lt TDI 190PS 4Drive με 7ταχυτο κιβωτιο DSG (μεγιστη ταχυτητα 210km/h και επιταχυνση 0-100km/h σε 8.0 sec) αποδιδει μεγιστη ισχυ 190PS μεταξυ 3.500rpm και 4.000rpm και μεγιστη ροπη 400Nm μεταξυ 1.750rpm εως 3.250rpm.
Το Tarraco εχει σχεδιαστει ωστε να επωφελειται απο εναλλακτικες τεχνολογιες κινητηρα, με στοχο την περαιτερω βελτιωση της αποδοτικοτητας στο μελλον. Μεχρι το 2020, το Tarraco θα διαθετει και εκδοση Plug-in Hybrid.
Πλαισιο
To SEAT Tarraco εχει σχεδιαστει για οδηγους που αναζητουν τον ενθουσιασμο και τη λειτουργικοτητα. Για οδηγους που χρειαζονται την πρακτικοτητα των 7 θεσεων και χωρο για τη μεταφορα της οικογενειας και των φιλων τους, αλλα παραλληλα εκτιμουν ενα οχημα που ανταποκρινεται στις αναγκες τους και προσφερει δυναμικες επιδοσεις.
«Το SEAT Tarraco ειναι ενα αριστουργημα λειτουργικοτητας και ευελιξιας αφου προσφερει τον χωρο και τη λειτουργικοτητα που οι πελατες περιμενουν απο ενα μεγαλο SUV. Ειναι το πιο σπορ αυτοκινητο στην κατηγορια του απο αποψη σχεδιασης αλλα και χαρη του dynamic chassis control, το οποιο σας επιτρεπει να το προσαρμοσετε για να ικανοποιησετε τις αναγκες οδηγησης», δηλωσε ο SEAT Executive Vice-President Research and Development, Dr. Matthias Rabe.
Το κλειδι για την εκλεπτυσμενη προσεγγιση της πρακτικοτητας και της δυναμικης συμπεριφορας ειναι η τελευταια τεχνολογια του Ομιλου Volkswagen και η αρχιτεκτονικη της πλατφορμας MQB. Στο μπροστινο μερος, το SEAT Tarraco ενσωματωνει ανεξαρτητο συστημα αναρτησης MacPherson με ελατηρια και υδραυλικα αμορτισερ, ενω στο πισω μερος χρησιμοποιηθηκε συστημα πολλαπλων συνδεσμων, που περιλαμβανει επισης ελατηρια και υδραυλικα αμορτισερ.
Το Dynamic Chassis Control (DCC) προσφερει την ιδανικη ισορροπια σε ολες τις συνθηκες οδηγησης. Ο οδηγος μπορει να επιλεξει ποια ρυθμιση προτιμα (Normal, Eco, Sport), αλλα το συστημα μπορει επισης να προσαρμοστει αυτοματα αναλογα με την επιφανεια του δρομου και το στυλ οδηγησης.
Ο οδηγος του Tarraco ειναι σε θεση να νοιωσει το οδοστρωμα χαρη στην εξαιρετικη αισθηση του συστηματος διευθυνσης με ηλεκτρικη υποβοηθηση, μεγιστοποιωντας την πληροφορηση και την απολαυση, χωρις να υποβαθμιζει την οδηγικη εμπειρια.
Το αποτελεσμα ειναι ευελιξια που ελαχιστοι θα περιμεναν απο ενα SUV, αλλα το Tarraco με μεταξονιο 2.790mm και βαρος μολις 1.687kg καταφερνει να ειναι οχι μονο πρακτικο στη καθημερινη χρηση αλλα και οδηγικα απολαυστικο.
Ασφαλεια
Το νεο SEAT Tarraco ειναι σημειο αναφορας σε σχεση με τους ανταγωνιστες του στον τομεα της ασφαλειας. Ενα συνολο αισθητηρων επιτρεπει στο οχημα να προσαρμοζεται σε οποιαδηποτε κατασταση στο δρομο.
Front Assist με ανιχνευση ποδηλατου, Lane Assist και Emergency Call, ειναι ολα στανταρ, ενω το Adaptive Cruise Control ειναι στανταρ στην εκδοση Tarraco Xcellence.
Η SEAT προσφερει επισης πληθωρα συστηματων υποβοηθησης προκειμενου να κανουν την οδηγηση πιο ανετη και ασφαλη, ακομα και στις πιο απαιτητικες συνθηκες: Emergency Assist, Blind Spot Detection και Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist και Light Assist ως προαιρετικα.
Πηγαινοντας την ασφαλεια στο επομενο επιπεδο, το Tarraco περιλαμβανει επισης Pre-crash Assist και Rollover Detection, που σημαινει οτι οποια κι αν ειναι η κατασταση, το νεο μοντελο σχεδιαστηκε για να ικανοποιησει και τα πιο απαιτητικα προτυπα ασφαλειας και να γινει σημειο αναφορας στην κατηγορια
Στα παραπανω συστηματα προσθετουμε και τα συστηματα ανεσης που περιλαμβανουν Park Assist, Electric Tailgate με Virtual Pedal καιTop View camera system ωστε το νεο SEAT Tarraco να στεκεται πανω απο τους ανταγωνιστες του στην κατηγορια των μεγαλων SUVs.