Tο Mégane, η τετραδιεύθυνση και οι άλλες καινοτομίες του

Το νεο, πολυαναμενομενο Renault Mégane ηρθε και, οσο εμεις περιμενουμε το φοβερο και τρομερο Megane RS (δες εδω το αποκλειστικο ρεπορταζ μας), αξιζει να ριξουμε μια ματια και στις υπολοιπες εκδοσεις του. Γιατι το καινουριο μοντελο της γαλλικης φιρμας ενσωματωνει καινοτομιες και χαρακτηριστικα οπως το συστημα τετραδιευθυνσης (στο GT) που αναπτυχθηκε ειδικα γι\’ αυτο. Αλλα η τετραδιευθυνση, που το βοηθα στην οδικη συμπεριφορα, αλλα και στην ευελιξια στην πολη, δεν ειναι το μονο του ξεχωριστο χαρακτηριστικο. 

Για παραδειγμα, στο νεο Mégane συνανταμε το συστημα R-Link2, το οποιο λειτουργει ως το κεντρο ελεγχου του αυτοκινητου μεσω μιας καθετα τοποθετημενες οθονης 8,7 ιντσων. Παραλληλα μεσω της τεχνολογιας Multi-Sense ο οδηγος μπορει να προσωποποιησει, συμφωνα με τις επιθυμιες του, τα χαρακτηριστικα του αυτοκινητου, ενω μια σειρα εξελιγμενων και φιλικων στη χρηση οδηγικων βοηθηματων –που συμπεριλαμβανουν και εγχρωμο Head Up Display- συμβαλουν στις ασφαλεστερες διαδρομες.

Στην εκδοση GT, το συστημα ενεργητικης τετραδιευθυνσης 4Control αποτελει μια πρωτια για την κατηγορια. Συνδυαζεται δε με την εξελιγμενη απο τη Renault Sport αναρτηση, ωστε να προσφερει κορυφαια οδικη συμπεριφορα με δυναμικο κρατημα και ακριβεια στις αντιδρασεις. Να στο εξηγησουμε: Οι Γαλλοι, οι οποιοι ξερουν καλα απο κρατημα, αποφασισαν να εφοδιασουν το μοντελο, οχι με τετρακινηση, δηλαδη μεταδοση της κινησης στους τεσσερις τροχους, αλλα να την κρατησουν εμπρος, για να εξοικονομησουν βαρος και να πετυχουν καλυτερες επιδοσεις και στην καταναλωση καυσιμου. Ομως, για να επιτυχουν καλυτερο κρατημα στις στροφες, εξελιξαν ενα συστημα, το οποιο, μαζι με τους εμπροσθιους, στριβει και τους πισω τροχους. Ετσι, οι πισω τροχοι, με το ελαφρυ στριψιμο, φορτιζουν πολυ λιγοτερο τα πλαϊνα του ελαστικου, πετυχαινοντας μεγαλυτερη προσφυση. 

Χαρη στο συστημα 4Control, οι οδηγοι του νεου Mégane GT απολαμβανουν μια ακομα πιο αμεση αισθηση χωρις καμια παραχωρηση στον τομεα της ανεσης. Το 4Control ενισχυει τα δυναμικα χαρακτηριστικα, με απολυτη ακριβεια, ιδιαιτερα στις κλειστες διαδρομες. Η συμπεριφορα του αυτοκινητου γινεται ακομα πιο αμεση, πιο ακριβης και πιο σιγουρη αυξανοντας σημαντικα τα επιπεδα οδηγικης απολαυσης. Σε εκτακτες καταστασεις η αμεση αντιδραση της τετραδιευθυνσης αποτελει πολυτιμο συμμαχο για τον οδηγο. Το συστημα προσφερει αυξημενη ευελιξια στις χαμηλες ταχυτητες και αυξημενη σταθεροτητα στις καμπες υψηλων ταχυτητων, ενω μειωνει τις κλισεις μεσω ειδικων αντιστρεπτικων ραβδων. Για την ιδανικη λειτουργια το 4Control ρυθμιζει την κλιση των πισω τροχων 100 φορες το δευτερολεπτο, ενω ειναι σε λειτουργια ανεξαρτητα απο τη ρυθμιση του Multi-sense.

Το νεο Mégane GT προσφερει τεσσερις ρυθμισεις για την οδηγηση (Sport, Neutral, Comfort και Perso) ωστε να καλυπτει τις διαφορετικες αναγκες καθε οδηγου, καθε στιγμη.

Το 4Control στις ταχυτητες κατω απο τα 80km/h, στην επιλογη Sport, και κατω απο τα 60km/h στις αλλες επιλογες, στρεφει τους πισω τροχους σε αντιθετη φορα απο τους μπροστινους. Αυτο επιτρεπει το αυτοκινητο να εχει τα δυναμικα χαρακτηριστικα και την ακριβεια ενος οχηματος με μικροτερο μεταξονιο. Σε μεγαλυτερες ταχυτητες οι πισω τροχοι στρεφονται στην ιδια κατευθυνση με τους εμπροσθιους δινοντας την αισθηση ενος αυτοκινητου με μεγαλυτερο μεταξονιο που προσφερει μεγαλυτερη σιγουρια και σταθεροτητα. 

Η επιλογη Sport φερνει στην επιφανεια ολες τις σπορ αρετες του νεου Mégane GT, με το κουμπι R.S. να προσφερει την αμεση επιλογη της ρυθμισης Sport. Το τιμονι χρειαζεται να περιστραφει 40% λιγοτερο (μια διαφορα της ταξης του 5% σε σχεση με τις αλλες επιλογες λειτουργιας) σε σχεση με ενα αντιστοιχο αυτοκινητο χωρις 4Control, χαρακτηριστικο που επιδρα ευεργετικα στις κλειστες, γεματες στροφες διαδρομες. Η επιλογη Sport, παραλληλα ρυθμιζει την αποκριση του συστηματος διευθυνσης, του κινητηρα και την χαρτογραφηση του κινητηρα και του κιβωτιου. 

Η επιλογη Neutral ειναι η προεπιλεγμενη ρυθμιση οταν ξεκινα το αυτοκινητο παρεχοντας την ιδανικη ισορροπια μεταξυ σπορ χαρακτηρα και ανεσης σε καθημερινη βαση.

Η επιλογη Comfort βελτιστοποιει την οικονομια περνωντας συγκεκριμενες λειτουργιες σε κατασταση economy.

Η επιλογη Perso μπορει να ρυθμιστει απο τον οδηγο ωστε να ανταποκρινεται στις απαιτησεις του καθε στιγμη.

Το συστημα αναρτησης του νεου Mégane GT ακολουθει την παραδοση της Renault Sport για κορυφαια οδικη συμπεριφορα, ενω παραλληλα διατηρει τα επιπεδα ανεσης και πρακτικοτητας του αυτοκινητου. 

Το νεο Mégane GT χρησιμοποιει διαφορετικα ελατηρια, αμορτισερ, αντιστρεπτικες ραβδους και συστημα κρεμαγιερας. Τα ελατηρια και αμορτισερ παρεχουν καλυτερη αποσβεση, συμβαλλοντας στις υψηλες δυνατοτητες του αυτοκινητου στη καθημερινη χρηση, αλλα και τη σπορ οδηγηση.

Η διαμετρος των δισκων ειναι 30mm μεγαλυτερη απο εκεινων του νεου Mégane (320mm εμπρος / 290mm πισω) για ακομα μεγαλυτερη αποδοση.

Στην επιλογη Sport, το νεο Mégane GT επωφελειται απο τεχνολογιες που εχουν εξελιχθει απο τους μηχανικους της Renault Sport. Το Launch Control επιτρεπει σημαντικα ταχυτερες επιταχυνσεις απο σταση, ενω το συστημα Multi-Change Down επιτρεπει ταχυτερες και περισσοτερες αλλαγες προς τα κατω.

 Το εμπνευσμενο απο τους αγωνες Launch Control επιτρεπει στο Mégane GT να εκτελει καταιγιστικες επιταχυνσεις απο σταση. Τα προηγμενα ηλεκτρονικα επιτρεπουν ιδανικες εκκινησεις, με το Mégane GT να ολοκληρωνει το 0-100km/h σε μολις 7,1 δλ. 

Για τη λειτουργια του ο οδηγος κρατα το αριστερο του ποδι στο φρενο και ενεργοποιει το Launch Control κρατωντας και τους δυο επιλογεις πισω απο το τιμονι. Πατωντας το γκαζι το αυτοκινητο επιταχυνει μολις ο οδηγος αφησει το φρενο.

Για να προληφθει η περιπτωση μηχανικης βλαβης, το συστημα βρισκεται παντα κατω απο ηλεκτρονικη παρακολουθηση η οποια μπορει να βγαλει προσωρινα εκτος λειτουργιας το Launch Control.

Στη «χειροκινητη» λειτουργια, το αυτοματο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη EDC των 7 σχεσεων χαρη στo συστημα Multi-Change Down επιτρεπει στον οδηγο να κατεβαζει αρκετες ταχυτητες κατα τη φαση της επιβραδυνσης.

Το πλαισιο και η αναρτηση του νεου Mégane εξασφαλιζουν οτι ξεχωριζει απο οποιοδηποτε αλλο αυτοκινητο της κατηγοριας. Παραλληλα η ισορροπημενη οδικη συμπεριφορα συνδυαζεται ιδανικα με μια εκτεταμενη γκαμα κινητηρων αποδοσης απο 90 εως 205 ιππους, οι οποιοι καλυπτουν ενα ευρυ πεδιο αναγκων. Το συνολο συμπληρωνουν τα κορυφαια επιπεδα ανεσης που προσφερει η αναρτηση και η ηχομονωση της καμπινας.

Η σχεδιαση 

 Οι αναλογιες του νεου Mégane ειναι ακομα πιο ισορροπημενες σε σχεση με την προηγουμενη γενια. Αποτελεσμα ειναι μια πιο δυναμικη και στιβαρη σιλουετα:
Μεγαλυτερο μηκος: 4.359mm (+64mm)
Χαμηλοτερο υψος: 1.447mm (+25mm)
Φαρδυτερα (τα μεγαλυτερα στην κατηγορια) μετατροχια εμπρος και πισω – εμπρος: 1.591mm (+47mm) / πισω: 1.586mm (+39mm)
Μεγαλυτερο μεταξονιο: 2.669 (+28mm)
Μικροτερος πισω προβολος: 771mm (-21mm)
Γκαμα τροχων με διαμετρο εως 18 ιντσες

Το κατω μερος του αμαξωματος και το καπο μεσω τεταμενων γραμμων συγκλινουν προς τα εμπρος τονιζοντας το δυναμικο χαρακτηρα του αυτοκινητου. 
Το κενο αναμεσα στους τροχους και τους θολους ειναι πολυ μικρο ενισχυοντας το δυναμικο χαρακτηρα, αλλα και την αισθηση ποιοτητας που προσφερει το νεο Mégane. Η σημαντικη μειωση της αποστασης κατα 25-30χλστ. οφειλεται επισης στην αναθεωρημενη γεωμετρια της αναρτησης και στα τοποθετημενα με μεγαλυτερη κλιση αμορτισερ.

Η ξεχωριστη φωτεινη υπογραφη του νεου Mégane ειναι διακριτη τοσο την ημερα οσο και τη νυχτα: Μπροστα, τα LED σχηματος “C” με τρισδιαστατο εφε καθοριζουν την φωτεινη υπογραφη. Οι εκδοσεις του νεου Mégane που ειναι εφοδιασμενες με φωτιστικα σωματα full LED συνδυαζονται με συστημα αυτοματης εναλλαγης μεγαλης-μεσαιας σκαλας (τεχνολογια LED Pure Vision).
Τα πισω φωτα LED με τεχνολογια Edge Light ειναι μονιμα αναμμενα δημιουργωντας μια μοναδικη 3διαστατη οριζοντια φωτεινη υπογραφη.

Ο Stefano BOLIS, σχεδιαστης του νεου Mégane μιλα για τη φωτεινη υπογραφη: 
“Βασιστηκαμε στη γνωστη σχηματος “C” φωτεινη υπογραφη της Renault και δημιουργησαμε κατι ακομα πιο εντυπωσιακο. Ετσι το νεο Mégane πραγματικα ξεχωριζει απο τα υπολοιπα μοντελα της κατηγοριας. Το φως ξεκινα απο τα φωτιστικα σωματα και επεκτεινεται στον προφυλακτηρα ενισχυοντας την εταιρικη μας ταυτοτητα. Η φωτεινη υπογραφη προσφερει στο αυτοκινητο ενα δυναμικο προφιλ, ενισχυοντας παραλληλα την αισθηση πλατους του αυτοκινητου.”

Και, απο που προηλθε η εμπνευση για την πισω φωτεινη υπογραφη;
“Η εμπνευση προηλθε απο την τεχνη. Οι οριζοντιες γραμμες που θυμιζουν πινελιες καταληγουν στο κεντρικα τοποθετημενο λογοτυπο, ενισχυοντας την αισθηση πλατους του αυτοκινητου δημιουργωντας παραλληλα ενα τρισδιαστατο εφε χαρη στην εξελιγμενη απο τη Renault τεχνολογια Edge Light, οπου ειδικα διαμορφωμενα «οπτικα καναλια» προσφερουν εκπληκτικη ακριβεια, φωτεινοτητα και βαθος.”

Η μοναδικη φωτεινη υπογραφη συνεχιζεται και στο εσωτερικο, οπου μεσω της τεχνολογιας Multi-Sense o οδηγος μπορει να επιλεξει πεντε διαφορετικους φωτισμους που αντιστοιχουν σε αντιστοιχα οδηγικα modes.


Καμπινα επιβατων 

Η καμπινα σε στυλ “cockpit”  διαμορφωνεται γυρω απο το ταμπλο και την κεντρικη κονσολα που εφοδιαζονται με προηγμενα συστηματα, οπως το εγχρωμο head-up display και η καθετα τοποθετημενη οθονη αφης – ταμπλετ των 8,7ινστων. Η ανεση των επιβατων εχει βελτιωθει περαιτερω χαρη στην κορυφαια ποιοτητα και το φινιρισμα των υλικων στο ταμπλο, τις επιφανειες στην πορτα, την κονσολα, αλλα και τα χειριστηρια.

Τα καθισματα ειναι σχεδιασμενα ωστε να προσφερουν απολυτη υποστηριξη στο σωμα με αποτελεσμα εξαιρετικα επιπεδα ανεσης και αισθησης, στοιχειο που οφειλεται κυριως στη χρησιμοποιηση «αφρου» διπλης πυκνοτητας στο εσωτερικο τους. Χαρακτηριστικο ειναι οτι οι σκελετοι των καθισματων ειναι οι ιδιοι που εχουν χρησιμοποιηθει στα νεα Espace και Talisman, ενω η επενδυση τους εχει σαφεις αναφορες σε πολυτελη δερματινα προϊοντα και επιπλα υψηλης σχεδιαστικης αξιας. Τελος τα εμπρος καθισματα ειναι θερμαινομενα, παρεχουν λειτουργια μασαζ και ηλεκτρικα ρυθμιζομενη στηριξη της οσφυϊκης μοιρας.

Το νεο Mégane GT-Line

Το νεο Mégane GT-Line συνδυαζει το ακομα πιο σπορ εξωτερικο σχεδιασμο με αντιστοιχες επιλογες στο εσωτερικο. 

Το νεο Mégane GT-Line εφοδιαζεται με ενα σπορ εμπρος προφυλακτηρα με ευμεγεθεις εισαγωγες αερα που συνδυαζονται με αεροδυναμικα καθετα στοιχεια. 
Στο πισω μερος ξεχωριζουν η χρωμιωμενη αποληξη της εξατμισης και ο διαχυτης.

Οι ανθρακι τροχοι των 17ινστων (18 ιντσων προαιρετικα) και οι βαμμενοι σε αντιστοιχο χρωμα καθρεπτες και διαχυτες συμπληρωνουν την εικονα.
Η καμπινα του νεου Mégane GT-Line ειναι σπορ και ραφιναρισμενη. Τα ανετα καθισματα που αγκαλιαζουν το σωμα ξεχωριζουν χαρη στα ενσωματωμενα προσκεφαλα και τις διακριτες μπλε ραφες. Ο πινακας οργανων βασιζεται στην ιδια οθονη TFT των υπολοιπων εκδοσεων και συνδυαζεται με ενα ειδικα σχεδιασμενο τιμονι που προσφερει ακομα καλυτερο κρατημα.


Τεχνολογιες απο μεγαλυτερες κατηγοριες
Το νεο Mégane βασιζεται στην πλατφορμα CMF C/D (Common Module Family) και εφοδιαζεται με μια σειρα χαρακτηριστικων που βρισκει κανεις μονο σε μοντελα μεγαλυτερων κατηγοριων, οπως τα νεα Espace και Talisman. Αυτη η πληρης γκαμα τεχνολογιων ειναι μοναδικη στη κατηγορια και περιλαμβανει εγχρωμο head-up display, πινακα οργανων με διαμορφωσιμη οθονη TFT και συστημα R-Link 2 με οθονη αφης – ταμπλετα σε δυο επιλογες, καθετη τοποθετηση με οθονη 8,7 ιντσων η οριζοντια τοποθετηση με οθονη 7 ιντσων, καθως βεβαιως και τα συστηματα Multi-Sense και 4Control. 

Το συστημα R-Link 2 αποτελει το κεντρο ελεγχου του οχηματος απ’ οπου ελεγχονται διαφορες λειτουργιες που αφορουν το αυτοκινητο π.χ. multimedia, συστημα πλοηγησης, οδηγικα βοηθηματα, συστημα 4 Control, κτλ.

Το νεο Mégane (αναλογα με την εκδοση εξοπλισμου) εφοδιαζεται με το συστημα R-Link 2 που αποτελειται απο μια καθετα τοποθετημενη οθονη αφης – ταμπλετα 8,7 ινστων (22cm), αντιστοιχη με εκεινη που εφοδιαζει τα νεα Espace και Talisman. Μοναδικο χαρακτηριστικο για την κατηγορια το R-Link2 προσφερει την επιλογη ‘pinch & zoom’, οπως συμβαινει και σε ενα smartphone η ενα tablet. 

Παραλληλα το R-Link2 διαθετει συστημα αναγνωρισης φωνης για την πλοηγηση, το τηλεφωνο, το ραδιοφωνο κτλ. ωστε να επιτρεπει αμεση και ασφαλη χρηση των διαφορων λειτουργιων. 

Το R-Link 2 προσφερει:
Αμεσο και ευκολο στη χρηση περιβαλλον χρησης, αντιστοιχο με εκεινο ενος smartphone.
Ευκολη προσωποποιηση με τη δημιουργια σελιδων και εξι διαφορετικων προφιλ που επιτρεπουν την ταχυτατη προεπιλογη ρυθμισεων.
Ενα κεντρο ελεγχου απ’ οπου ενεργοποιουνται και απενεργοποιουνται η πλειονοτητα των λειτουργιων του αυτοκινητου, συμπεριλαμβανομενων και των οδηγικων βοηθηματων.

Το ηχοσυστημα του αυτοκινητου αναβαθμιστηκε με την εφαρμογη μεγαλυτερων ηχειων (αυξημενη διαμετρος απο 130χλστ. σε 160χλστ.) τα οποια ειναι βελτιστα τοποθετημενα στη βαση των θυρων. 

Multi-Sense 
Η τεχνολογια Multi-Sense, η οποια ειναι ηδη διαθεσιμη στα νεα Espace και Talisman, επιτρεπει στο χρηστη να προσωποποιησει την εμπειρια οδηγησης αλλαζοντας την αποκριση που εχει  ο κινητηρας, το χρονο αλλαγης ταχυτητων του κιβωτιου διπλου συμπλεκτη (EDC), ενω παραλληλα αλλαζει το βαθμο υποβοηθησης του συστηματος διευθυνσης, αλλα και τον εσωτερικο φωτισμο.

Το χειριστηριο του Multi-Sense στην κεντρικη κονσολα προσφερει αμεση προσβαση στις λειτουργιες μεσω της οθονης του, ενω περιλαμβανει 5 προγραμματα: Neutral, Sport, Comfort, Perso and Eco. Στην περιπτωση των εκδοσεων GT, το κουμπι ECO εχει αντικατασταθει απο αντιστοιχο με την ενδειξη R.S. που επιτρεπει την αμεση επιλογη της καταστασης Sport. 
Τα προγραμματα συνδυαζονται με την επιλογη 5 διαφορετικων επιλογων φωτισμου του εσωτερικου: σεπια, κοκκινο, μπλε, μωβ και πρασινο. Ο φωτισμος καλυπτει την κεντρικη κονσολα, το εσωτερικο των θυρων, ενω αντιστοιχη αποχρωση εχει και ο πινακας οργανων.

Παραλληλα, μεσω της τεχνολογιας Multi-Sense, ο οδηγος μπορει να ρυθμισει μεχρι και τον ηχο του κινητηρα. Τρεις ειναι οι διαθεσιμες επιλογες αυτης της λειτουργιας: Neutral, Comfort και Sport. 

Εγχρωμο head-up display
Ενα ακομα στοιχειο που συνηθως κανεις βρισκει σε μοντελα της μεγαλυτερης κατηγοριας ειναι το εγχρωμο head-up display που συμβαλει στην ανεση και την ασφαλεια, κανοντας ακομα αποτελεσματικοτερα τα οδηγικα βοηθηματα. Χωρις να χρειαστει να παρει τα ματια του απο το δρομο, ο οδηγος μπορει να δει την ταχυτητα του οχηματος, καθως και πληροφοριες για την πλοηγηση και τα οδηγικα βοηθηματα με απολυτη ασφαλεια. 

Το νεο Mégane επωφελειται απο τελευταιας τεχνολογιας οδηγικα βοηθηματα που εφοδιαζουν επισης τα νεα Espace και Talisman. Ολα τα οδηγικα βοηθηματα ειναι προσβασιμα μεσω του R-Link 2. Συγκεκριμενα:

Ενεργο συστημα διατηρησης ταχυτητας – Adaptive Cruise Control (ACC)
Το συστημα ρυθμιζει την ταχυτητα ωστε το οχημα να διατηρει την επιλεγμενη αποσταση απο το προπορευομενο οχημα. Το εμπρος τοποθετημενο ρανταρ υπολογιζει την αποσταση και την ταχυτητα του προπορευομενου οχηματος και στη συνεχεια επενεργει στον κινητηρα και στο συστημα πεδησης του αυτοκινητου ωστε να διατηρησει την σχετικη αποσταση. Το συστημα λειτουργει απο τα 50km/h εως τα 140km/h.

Ενεργο φρεναρισμα εκτακτης αναγκης – Active Emergency Braking System (AEBS)
Το συστημα λειτουργει απο τα 30km/h εως τα 140km/h, και προειδοποιει τον οδηγο οταν υπαρχει κινδυνος συγκρουσης με το προπορευομενο οχημα. Αν ο οδηγος δεν αντιδρασει, το συστημα αυτοματα ενεργοποιει τα φρενα ωστε να αποσοβησει τη συγκρουση η αν δεν ειναι αυτο εφικτο να ελαττωσει τις συνεπειες της.

Συστημα προειδοποιησης ακουσιας αλλαγης λωριδας – Lane Departure Warning (LDW)
Ενεργο για ταχυτητες ανω των 70km/h, το συστημα ειδοποιει τον οδηγο αν παρεκκλινει της πορειας που καθοριζεται απο τις γραμμες του δρομου.

Συστημα ειδοποιησης ασφαλους αποστασης – Safe Distance Warning (DW)
Το συγκεκριμενο συστημα βοηθα τον οδηγο να διατηρει τις αποστασεις ασφαλειας μεσω γραφικων που εμφανιζονται στον πινακα οργανων και το head-up display. Το πλαισιο λειτουργιας ειναι μεταξυ των 30km/h και 200km/h.

Συστημα προληψης υπερβασης οριου ταχυτητας με αναγνωριση πινακιδων κυκλοφοριας Overspeed Prevention with Traffic Sign Recognition (OSP with TSR)
Μεσω της καμερας το συστημα ειδοποιει τον οδηγο για το καθορισμενο οριο ταχυτητας συμφωνα με τις ενδειξεις των πινακιδων και δινει τη δυνατοτητα προσαρμογης του περιοριστη ταχυτητας.

Συστημα εποπτευσης τυφλης γωνιας – Blind Spot Warning (BSW)
Για αυξημενη ασφαλεια -ειδικα κατα τη διαρκεια που ο οδηγος προσπαθει να προσπερασει-  το συστημα μεσω μιας οπτικης ενδειξης στον εξωτερικο καθρεπτη ενημερωνει στην περιπτωση που υπαρχει οχημα στην τυφλη γωνια. Το συστημα λειτουργει απο τα 30km/h εως τα 140km/h.

Καμερα οπισθοπορειας – Rear View Camera
Κατα τη διαρκεια που το οχημα κινειται προς τα πισω η καμερα προσφερει εικονα, αλλα και ενδειξεις σχετικα με την πορεια του.

Αυτοματη εναλλαγη μεσαιων και μεγαλων φωτων – Automatic High Low Beam (AHL)
Μεσω μιας καμερας το συστημα αντιλαμβανεται την υπαρξη αυτοκινητων που κινουνται στην αντιθετη κατευθυνση ρυθμιζοντας τη «σκαλα» των φωτων ωστε να προσφερεται η μεγιστη ορατοτητα χωρις να ενοχλουνται οι αλλοι οδηγοι.

Εμπρος – πισω αισθητηρες σταθμευσης και αυτοματο παρκαρισμα
Οι αισθητηρες προειδοποιουν τον οδηγο ωστε να αποφυγει τη συγκρουση με καποιο αντικειμενο, ενω υπαρχει η επιλογη τo συστημα να αναλαβει εξ’ ολοκληρου τον ελεγχο του τιμονιου και να πραγματοποιησει τους ελιγμους σταθμευσης σε θεσεις που ειναι καθετα, παραλληλα η σε γωνια σε σχεση με τα ορια του οδοστρωματος. 

Ανετο
Το νεο Mégane προσφερει εξαιρετικα επιπεδα ανεσης χαρη:
Στην εργονομικη θεση οδηγησης οπου ολα τα χειριστηρια και οι ενδειξεις βρισκονται διπλα στον οδηγο. Τα παντα ειναι τοποθετημενα στο σχηματος L cockpit, ενω το εσωτερικο πλατος ειναι ενα απο τα μεγαλυτερα στην κατηγορια (1,441mm εμπρος / 1,390mm πισω).

Στην στηριξη και ανεση που παρεχουν τα καθισματα, τα οποια χρησιμοποιουν «αφρο» διπλης πυκνοτητας.

Στις ρυθμισεις της αναρτησης που διακρινονται για την αποτελεσματικη τους λειτουργια, ενω τα bump stops εχουν επανασχεδιαστει για μεγαλυτερη ανεση. Παραλληλα η κρεμαγιερα ειναι πιο ακριβης χαρη στην απουσια ελαστικων παρεμβυσματων αναμεσα στο υποπλαισιο και το πλαισιο.

Οι συνδεσμοι της πισω αναρτησης εχουν επανασχεδιαστει, ωστε να βελτιωσουν την αποσβεση των ανωμαλιων του δρομου. Ο πισω αξονας τροποποιηθηκε προσφεροντας αυξημενα επιπεδα παθητικης τετραδιευθυνσης για ακομα μεγαλυτερη αισθηση ασφαλειας στις υψηλες ταχυτητες.


Κορυφαια ηχομονηση
Σε σχεση με το Mégane 3 εχουν γινει σημαντικα βηματα σε σχεση με την ηχομονωση:
Βελτιωμενη μονωση απο τον αερα ιδιαιτερα στους αυτοκινητοδρομους χαρη στα παχυτερα παραθυρα, τη χρηση ηχομονωτικου κρυσταλλου και ειδικων ελαστικων στοιχειων.
Η αισθηση μιας «ζεστης» καμπινας αποτελει βασικο χαρακτηριστικο του νεου Mégane, δειγμα της αναβαθμισης του μοντελου. Σε αυτο συμβαλει και η χρηση επιπλεον ηχομονωτικων υλικων στο καπο του κινητηρα, τα φτερα, τις κολονες κ.α.
Μεγαλυτερη ακαμψια του πλαισιου για μειωση των κραδασμων.

Ποιοτητα
Το νεο Mégane επωφελειται απο τη χρηση της πλατφορμας της Renault-Nissan Alliance, CMF C/D, η οποια εχει χρησιμοποιηθει στα νεα Espace, Kadjar και Talisman.
Το νεο Mégane περασε μια σειρα εξοντωτικων δοκιμων σε ακραιες συνθηκες. Για να εξασφαλιστει η αξιοπιστια και αντοχη του, καλυψε 710.000χλμ. σε ειδικες πιστες που επιταχυνουν τη φθορα. Αυτη η δοκιμασια ειναι αντιστοιχη με την καλυψη 2.1εκ. χλμ. σε πραγματικες συνθηκες. Παραλληλα 25 αυτοκινητα καλυψαν 1.2εκ. χλμ. ωστε να εξαλειφει η πιθανοτητα οποιουδηποτε προβληματος.

Η γκαμα των κινητηρων
Ως ειδικος στους κινητηρες και πρωτοπορος στην τεχνολογια των στροβυλοσυμπιεστων και του downsizing η Renault χαρη και στην εμπλοκη της στην Formula 1 ειδικευεται στους κινητηρες μικροτερης χωρητικοτητας. Καποιοι απο αυτους συνεργαζονται με το αυτοματο κιβωτιο διπλου συμπλεκτη EDC (Efficient Dual Clutch) που ξεχωριζει για την ευκολια που παρεχει σε καθημερινη βαση. 
Η γκαμα των κινητηρων βενζινης περιλαμβανει συνολα εως 205 ιππους:

Ο Energy TCe 100 με το μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων: 100hp και 175Nm ροπης απο τις 1.500rpm.
120g  CO2/km, 5,4 litres/100km

Ο Energy TCe 130 με το μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων: 130hp και 205 Nm ροπης απο τις 2.000rpm.

Ο υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας των 1.2 λιτρων προσφερει αποδοση αντιστοιχη με ενα ατμοσφαιρικο 2λιτρο συνολο. Ο αμεσος ψεκασμος βελτιωνει την καυση και επιδρα ευεργετικα στον τομεα της καταναλωσης (5.3 litres/100km) και τις εκπομπες CO2 (119g/km).

Διαθεσιμος αποκλειστικα με το νεο Mégane GT: 
Ο Energy TCe 205 με το κιβωτιο EDC των 7 σχεσεων: 205hp και 280Nm ροπης απο τις 2.000rpm.
Το συγκεκριμενο συνολο παρα την υψηλη αποδοση, διατηρει χαμηλη καταναλωση καυσιμου (6 litres/100km) και αντιστοιχα χαμηλες εκπομπες CO2 (134g/km).

Κινητηρες Diesel: συνολα εως 163 ιππους

Ο Energy dCi 90 με μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων: 90hp και 220Nm ροπης απο τις 1.750rpm.
95g  CO2/km, 3,7 litres/100km

Ο Energy dCi 110 με μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων: 110hp και 260Nm ροπης απο τις 1.750rpm.

Ο κινητηρας Energy dCi 110 τοποθετει το νεο Mégane αναμεσα στους ηγετες της κατηγοριας οσον αφορα τις εκπομπες CO2 (95g/km) και την καταναλωση καυσιμου (3,7 litres/100km). Το συγκεκριμενο συνολο κερδιζει την υπογραφη ECO2, χαρη και σε τεχνολογια που αναπτυχθηκε στη F1.

Ο Energy dCi110 με το κιβωτιο EDC 6 σχεσεων: 110hp και 250Nm ροπης απο τις 1.750rpm.
95g  CO2/km, 3,7 litres/100km.

Ο Energy dCi 130 με το μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων: 130hp και 320Nm απο τις 1.750rpm.

Εφοδιασμενος με ενα εντυπωσιακο συνολο τεχνολογιων, ο πετρελαιοκινητηρας Energy dCi 130 αποδιδει απο 1,6 λιτρα 130hp με καταναλωση μολις 4 litres/100km και εκπομπες CO2 103g/km.

Διαθεσιμος αποκλειστικα με το νεο Mégane GT: 
Ο κινητηρας Energy dCi165 με το κιβωτιο EDC 6 σχεσεων: 163hp και 380Nm ροπης.
Ο συγκεκριμενος κινητηρας χρησιμοποιει δυο στροβυλοσυμπιεστες, εναν μικροτερο χαμηλης αδρανειας για εξαιρετικη ελαστικοτητα στις χαμηλες στροφες και ενα δευτερο για γεματη αισθηση ισχυος στις μεσαιες-υψηλες στροφες.

Ενα diesel-ηλεκτρικο συνολο για το 2017
Ενα diesel-ηλεκτρικο συνολο (‘Hybrid Assist’) θα ειναι διαθεσιμο το 2017. Βασισμενο στον κινητηρα Energy dCi 110, θα προσφερει χαμηλη καταναλωση και υψηλη οδηγικη απολαυση χαρη στην εξαιρετικη επιταχυνση, ιδιαιτερα στις χαμηλες στροφες. Ο στοχος ειναι κατω απο το καπο του νεου Mégane να εκπεμπει μολις 76g/km CO2 με μεση καταναλωση 2.9 litres/100km. Κατα την επιβραδυνση θα γινεται ανακτηση ενεργειας και μεσω μιας μπαταριας 48V θα τροφοδοτειται ο ηλεκτροκινητηρας που θα βοηθα στο εργο του τον κινητηρα εσωτερικης καυσης.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!