Στην καρδια των κλασικων αυτοκινητων: Techno Classica στο Essen, 5 – 11 Απριλιου
Το ‘βαρυ πυροβολικο’ της Opel εχει τωρα στραμμενο το βλεμμα στην 29η Techno Classica στο Essen, οπου η Opel Classic και οι οπαδοι του Alt Opel IG (Λεσχη ιδιοκτητων vintage μοντελων Opel) θα εκθετουν μεγαλα αυτοκινητα της μαρκας απο το παρελθον και το παρον. Το φετινο σλογκαν ειναι “The Opel Flagships” και τα αυτοκινητα θα εκτιθενται σε ενα περιπτερο επιφανειας 400 m2, στο Hall 2. Το θρυλικο προπολεμικο Admiral που γιορτασε την πρεμιερα του το 1937 θεωρειται η αιχμη του δορατος στο στολο της Opel. Ειναι δυσκολο να φανταστει κανεις οτι αυτο το υπεροχο σασι σε art déco style ειναι ηδη 80 ετων, παρατηρωντας το απο κοντα. Το ταξιδι στο χρονο συνεχιζεται με το 1956 Kapitän, το μοντελο που σηματοδοτησε την παραγωγη 2 εκατομμυριων οχηματων Opel. Τυπικοι εκπροσωποι των μοντελων KAD και αληθινα street cruisers, τα 1968 Diplomat A και 1970 Opel Admiral δινουν επισης το παρων. Το 1978 Senator A εκφραζει την καπως πιο πεζη εποχη των Seventies, ενω η νεα ναυαρχιδα της Opel, Insignia Grand Sport, αποτυπωνει την τρεχουσα σχεδιαστικη φιλοσοφια της Opel “Η Γλυπτικη Τεχνη Συναντα τη Γερμανικη Ακριβεια”
1937 – 2017: Απο το Opel Admiral μεχρι το νεο Opel Insignia Grand Sport
Τα μεγαλα μοντελα της Opel αναμενεται να λαμψουν με την παρουσια τους στην Techno Classica στο Essen – οπως συνεβη στο Rüsselsheim πριν απο 80 χρονια. Για να σηματοδοτησει την 75η επετειο της Adam Opel AG στις 17 Φεβρουαριου, 1937, η εταιρεια παρουσιασε δυο πρωτοτυπα νεα μοντελα: Το Admiral και το Super 6, και τα δυο με συγχρονη τεχνολογια κινητηρων. Εν σειρα εξακυλινδρα συνολα 3.6L και 2.5L με ιπποδυναμη 75 hp και 55 hp αντιστοιχα. Το Admiral ηταν το πρωτο μελος μιας σειρας πολυτελων μοντελων που συνεχιστηκε για 40 χρονια. Το Super 6 προετοιμασε το δρομο για το δημοφιλες 1938 Kapitän.
Δεκα χρονια αργοτερα, το πρωτο μεταπολεμικο Kapitän εφυγε απο τη γραμμη συναρμολογησης και το οικονομικο θαυμα φροντισε να εκτοξευσει τις πωλησεις. Το Kapitän ηταν απο τα δημοφιλεστερα εξακυλινδρα μοντελα στη Γερμανια και εγινε διεθνες bestseller με το 60% του συνολικου αριθμου Kapitän να εξαγεται. Το Kapitän που κατασκευαστηκε στις 9 Νοεμβριου, 1956, και εκτιθεται στο Essen παιζει ξεχωριστο ρολο σε αυτη την επιτυχια. Ως το 2εκατομμυριοστο οχημα παραγωγης Opel, η οροφη του ηταν βαμμενη σε χρυσαφι και διεθετε επιχρυσωμενα διακοσμητικα στοιχεια 24 καρατιων. Η Opel ηταν η πρωτη Γερμανικη και Ευρωπαϊκη κατασκευαστρια εταιρια αυτοκινητων που ξεπερασε την παραγωγη των 2 εκατομμυριων οχηματων.
Η ανωτερη κατηγορια της Opel ανανεωθηκε πληρως το 1964. Τα λεγομενα “Big Three” ηταν τα Kapitän, Admiral και Diplomat και για πρωτη φορα στην ιστορια της η Opel ειχαν κινητηρες V8. Η σειρα καταταξης στην premium κατηγορια καθοριστηκε απο τον εξοπλισμο και τον κυβισμο. Τα Kapitän και Admiral αρχικα εξοπλιζονταν με τον δοκιμασμενο εξακυλινδρο κινητηρα 2.6L 100 hp της Opel, ενω ο κινητηρας του Diplomat προερχοταν απο τις ΗΠΑ. Η ναυαρχιδα της σειρας KAD ειχε V8 κινητηρα 4.6L V8 με 190 hp. Απο την ανοιξη του 1965 τοσο το Kapitän οσο και το Admiral παραγγελνονταν προαιρετικα με τον V8 κινητηρα 4.6L και το αυτοματο κιβωτιο του Diplomat. Μεχρι σημερα, τα Kapitän και Admiral V8 ειναι πολυ ειδικα μοντελα: Κατασκευαστηκαν μονο 113 Kapitän και 622 Admiral.
Τα μελη της δευτερης γενιας KAD ανανεωθηκαν πληρως απο το 1969 – και με βελτιωσεις σε ολους τους τομεις. Το Kapitän αντιπροσωπευε και παλι το βασικο μοντελο KAD. Ο εν σειρα εξακυλινδρος κινητηρας 2.8L απεδιδε 132 hp. Πιο πανω βρισκοταν το ανετο Admiral που απεδιδε 145 hp στην εκδοση 2800 S και 165 hp σαν Admiral 2800 E. Κορυφαιος της γκαμας ηταν ο V8 5.4L με 230 hp που συνοδευε στανταρ το Diplomat.
40 χρονια μετα το ντεμπουτο του Admiral, η εταιρεια εφερε ενα ακομα νεο, μεγαλο Opel στην αγορα. Απο το 1977, το Senator εγινε η αιχμη του δορατος της γκαμας. Το Senator και το coupé αδερφακι του, Monza ηταν τα πρωτα Opel με ανεξαρτητη πισω αναρτηση και κοντα σπειροειδη ελατηρια που καταλαμβανουν πολυ λιγοτερο χωρο.
Τεσσερις δεκαετιας αργοτερα, ογδοντα χρονια μετα το Admiral, ηρθε η στιγμη για ενα ακομα σημαντικο ντεμπουτο: Το νεο Opel Insignia Grand Sport θα κανει την πρωτη του εμφανιση στο κοσμο της Techno Classica.
Το νεο Opel Insignia ειναι εξαιρετικα καλλιγραμμο. Διαθετει τη σπορ κομψοτητα ενος μεγαλου coupé, η νεα αρχιτεκτονικη του το κανει ασυμβιβαστα ευρυχωρο και πραγματικα απολαυστικο στην οδηγηση, ενω προσφερει κορυφαια χαρακτηριστικα ασφαλειας και ανεσης, οπως αρμοζει σε μια αληθινη ναυαρχιδα. Η δευτερη γενια Insignia οχι μονον εντυπωσιαζει με το συναρπαστικο, εξωτερικο στυλ και την αισθηση ευεξιας που αποπνεει το εσωτερικο, αλλα προσφερει και την πλουσιοτερη γκαμα ευφυων τεχνολογιων, απο τους καινοτομους προβολεις Opel IntelliLux LED® matrix και το πολυ προηγμενο συστημα τετρακινησης με ελεγχο κατανομης ροπης (torque vectoring) μεχρι υπερσυγχρονα συστηματα υποστηριξης οδηγου και ενα ανανεωμενο συστημα απεικονισης head up display. Επιπλεον, το Insignia διατιθεται με κορυφαια συνδεσιμοτητα Opel, με ενσωματωση smartphone που τωρα προσφερει νεα υπηρεσια Opel OnStar, με την ονομασια Personal Assistant (Προσωπικος Βοηθος) που επιτρεπει στους κατοχους Insignia να κανουν κρατηση σε δωματιο ξενοδοχειου[1] και να αναζητουν χωρο σταθμευσης[2] μεσω ενος Συμβουλου OnStar. Συνολικα, το νεο Insignia εντυπωσιαζει με την υψηλη ευελιξια και οδηγικη ακριβεια, την ευρυχωρια και την αριστη σχεση κοστους – αποδοσης που τωρα περισσοτερο απο ποτε το κανουν υπολογισιμο αντιπαλο ακομα και για μοντελα premium μαρκων.