Το πολυαναμενομενο Jeep Gladiator, το οποιο ειχαμε πρωτοι αποκαλυψει στο TopSpeed.Gr πως ηταν στα σκαρια, ερχεται στη χρονια που σηματοδοτει την 80ηεπετειο της μαρκας που εγινε συνωνυμο της κατηγοριας των SUV και της εκτος δρομου οδηγησης, η Jeep® επιστρεφει στην κατηγορια των pick–up με ενα μοντελο που φερνει μια σειρα νεων χαρακτηριστικων στην κατηγορια. Με το Gladiator, μετα απο σχεδον 30 χρονια τα pick–upαποκτουν ενα αυθεντικο Jeep, το οποιο θα συνεχισει την ενδοξη ιστορια της μαρκας.
Το πρωτο pick–up της μαρκας βρισκεται ηδη στις ριζες της ιστοριας της, αφου μολις 6 χρονια μετα τη γεννηση του Willys, ακολουθησε η pick–up εκδοση του, η οποια βασιζοταν στο CJ-2A. Κοινα χαρακτηριστικα σε ολα τα pick–up της Jeep που συνθετουν την ιστορια της μαρκας σε αυτη την κατηγορια, η κορυφαια αντοχη, η αξιοπιστια και βεβαια η κινηση και στους τεσσερις τροχους.
· Jeep Pickup: 1947-1965
Το πρωτο pick–up της Jeep δημιουργειται το 1947 δινοντας νεες δυνατοτητες σε οσους αναζητουσαν ενα εξαιρετικα ανθεκτικο και ευελικτο οχημα με τη δυνατοτητα να κινειται στα πλεον δυσκολα εδαφη. Παραλληλα το μεταξονιο που αγγιζε τα 3 μετρα εδινε εναν ικανο χωρο φορτωσης. Το μοντελο αποτελεσε παραλληλα και την προσπαθεια της μαρκας να απαγκιστρωθει απο το CJ και να αναπτυξει τη γκαμα της και με αλλα μοντελα.
· Jeep FC-150/170 Pickup: 1957-1965
Τα FC-150 και FC-170 πιθανα αποτελουν και δυο απο τα πλεον περιεργα μοντελα που κατασκευασε ποτε η Jeep, με κυριο χαρακτηριστικο τους την καμπινα του οδηγου που βρισκοταν πανω απο τον εμπρος αξονα. Με μεταξονιο 2.1μ. το FC-105 και 2.6μ. το FC-107, τα δυο αυτα ξεχωριστα pick–up ειναι και τα μονα στην ιστορια της μαρκας που ειχαν σχεδον αποκλειστικη επαγγελματικη χρηση, ειδικοτερα το FC-107 οπου διεθετε και εκδοσεις με διπλους πισω τροχους για επιπλεον μεταφορα βαρους.
· Jeep Gladiator/J–Series Pickup: 1963-1987
Με βαση το Wagoneer, η Jeep εμφανιζει για πρωτη φορα στην ιστορια της το ονομα Gladiator, το 1963. Δυο εκδοσεις ηταν διαθεσιμες, η J200 με μεταξονιο 3μ. και η J300 με μεταξονιο 3,2μ. Παρα την «πολιτικη» του εμφανιση, το μοντελο συνεχιζε την παραδοση της μαρκας στις εκτος δρομου διαδρομες, με κιβωτιο μεταφορας Dana 20 και αξονες Dana 44 εμπρος και πισω. Το 1972 το ονομα Gladiator αντικατασταθηκε απο τον κωδικο J–Series, αλλα ο «μονομαχος» ειναι σημερα ετοιμος να επιστρεψει.
· Jeep CJ-8 Scrambler: 1981-1985
Η παρουσιαση του Scrambler (CJ-8) το 1981, η οποια αποτελουσε μια εκδοχη του CJ-7 με μεγαλυτερο μεταξονιο, δεν οδηγησε σε ιδιαιτερη εμπορικη επιτυχια με μολις 30.000 μοναδες να περνουν τη γραμμη παραγωγης. Αυτο ομως που κανει σημαντικο το Scrambler ειναι το γεγονος οτι μετετρεψε τα pick–up απο επαγγελματικα αυτοκινητα, σε οχηματα ελευθερου χρονου. Η δυνατοτητα επιλογης κανονικης η υφασματινης οροφης συνεβαλε σε αυτο, ενω τα αυτοκινητα που διασωζονται μεχρι σημερα ειναι εξαιρετικα συλλεκτικα.
· Jeep Comanche (MJ): 1986-1992
Το Comanche βασιζοταν στο Cherokee, ειχε χωρο φορτωσης με μηκος λιγο μεγαλυτερο απο 1,8μ. και ηταν πολυ καλα εξοπλισμενο για την εποχη του. Παρα το life–style χαρακτηρα του, ηταν εξαιρετικα στιβαρο, ενω οι κορυφαιες εκτος δρομου ικανοτητες του ενισχυθηκαν με την τοποθετηση των συστηματων τετρακινησης Selec–Trac® η Command–Trac.
Σημερα με το νεο Gladiator η Jeep επιστρεφει στην κατηγορια των pick–up. Εφοδιασμενο με τον 3ηςγενιας Multijet κινητηρα V6 diesel των 3 λιτρων αποδοσης 264 ιππων και 600Nmροπης, θα ειναι διαθεσιμο και στην Ελληνικη αγορα, με τις τιμες των εκδοσεων να ανακοινωνονται μεσα στον Μαρτιο. Ολες οι εκδοσεις του μοντελου θα διαθετουν τη διακριση Trail Ratedπου πιστοποιει τις κορυφαιες εκτος δρομου δυνατοτητες, ενω θα ειναι και το μοναδικο pick–up της αγορας με δυνατοτητα αφαιρεσης τμηματων του αμαξωματος (πορτες, οροφη), προσφεροντας με αυτο τον τροπο απολυτη επαφη με τη φυση, καθως και μια πρωτογνωρη εμπειρια οδηγησης.