To μέλλον της αυτόνομης οδήγησης υπό το πρίσμα της Nissan


Απο τη NASA και την εξερευνηση του διαστηματος, στη διαμορφωση του μελλοντος της αυτονομης οδηγησης. 

Για τον Maarten Sierhuis, τον επιστημονα των υπολογιστων, το διαστημα δεν ειναι ο τελευταιος του “σταθμος”.

Ο πρωην ερευνητης της NASA που σχεδιασε τις αλληλεπιδρασεις των ρομποτ με τους ανθρωπους και ανεπτυξε τα ευφυη συστηματα για την εξερευνηση του διαστηματος,  επικεντρωνει τωρα τις προσπαθειες του, σε κατι πιο “γηινο”: την τεχνητη νοημοσυνη που θα δωσει ωθηση στο μελλον των αυτονομων οχηματων της Nissan.


Με το ιδιο  παθος που καταφερε να απογειωσει το διαστημικο προγραμμα των ΗΠΑ στην ρομποτικη και τεχνητη νοημοσυνη, ο Maarten Sierhuis διευθυνει τωρα το Ερευνητικο Κεντρο της Nissan (NRC) στη Silicon Valey της Καλιφορνιας. 

“Φερνοντας αυτη τη νεα τεχνολογια στην κοινωνια, θα αλλαξουν πολλα πραγματα”, λεει ο Sierhuis,  ενας  Ολλανδος που ζεις στις ΗΠΑ απο το 1989. “Μπορει να με πειτε και τρελο,  αλλα για μενα  μερος των επιδιωξεων μου ειναι να σκεφτομαι τετοιου ειδους προβληματα και τον τροπο που θα γινουν ολα σωστα”. 

H ανθρωποκεντρικη προσεγγιση του Sierhuis , ταυτιζεται με την στρατηγικη της Nissan για τα αυτονομα οχηματα. Η συγκεκριμενη στρατηγικη επικεντρωνεται στην παροχη νεων επιλογων στους οδηγους , στο πλαισιο της αναπτυξης της πληρους “αυτονομης” οδηγησης,  οπου η Nissan θεωρει οτι θα ειναι πραγματικοτητα σε μια δεκαετια.

Τα παραπανω σημαινουν  την παραγωγη στα επομενα χρονια αυτοκινητων και φορτηγων, που θα επιτρεπουν στον οδηγο να επιλεξει αν θα μεταφερει τον ελεγχο στα  αυτοματοποιημενα συστηματα οδηγησης σε διαφορα σημεια κατα τη διαρκεια ενος ταξιδιου, η θα παραμεινουν στον ελεγχο του καθ \’ολη τη διαδρομη.

Ακομα και οταν ο οδηγος εχει τον ελεγχο του οχηματος, τα αυτονομα συστηματα θα πρεπει να παρακολουθουν συνεχως τις  συνθηκες και σε περιπτωση αμεσου κινδυνου, να συνεπικουρουν τον  οδηγο στην αποφυγη ενος ατυχηματος.

Ο Sierhuis, ο οποιος ειναι κατοχος διδακτορικου στην  τεχνητη νοημοσυνη απο το Πανεπιστημιο του Αμστερνταμ, λεει οτι η ομαδα του θα εφαρμοσει ανθρωπολογικη μαθηση στον σχεδιασμο των αυτονομων συστηματων. Προκειται για μια στρατηγικη που εχει χρησιμοποιηθει απο τις αρχες της δεκαετιας του 1990, για πρωτη φορα στη  NYNEX  (τωρα Verizon) και αργοτερα στη NASA.

Η πρωτη απο τις αυτονομες τεχνολογιες κινησης λανσαριστηκε πριν απο λιγες ημερες. Η τεχνολογια αυτη, γνωστη ως “ProPILOT,\” επιτρεπει στα αυτοκινητα να κινουνται  αυτονομα και με ασφαλεια, ακομα και σε συνθηκες βεβαρημενης κυκλοφοριας στις εθνικες οδους.

Το 2018, η Nissan αναμενεται να λανσαρει ενα συστημα ελεγχου πολλαπλων λωριδων κυκλοφοριας (multiple-lane control), οπου θα μπορει να διαχειριστει τους οποιους κινδυνους και να αλλαζει λωριδα στο οχημα, κατα τη διαρκεια της οδηγησης στον αυτοκινητοδρομο. Το 2020, σχεδιαζεται η προσθηκη της  δυνατοτητας αυτονομης οδηγησης  για το οχημα σε συνθηκες αστικου ιστου και σε διασταυρωσεις, χωρις την παρεμβαση του οδηγου.


Οπως χαρακτηριστικα δηλωνει ο Sierhuis, “Θελω να εχω τη δυνατοτητα να οδηγω το οχημα μου αλλα και να επιλεγω αν αυτο θα το κανει το συστημα… Και εγω θα αποφασισω ποια επιλογη θα κανω την οποια στιγμη.\”

Ο Sierhuis, του οποιου η ομαδα στη Silicon Valley ειναι μια απο τις πολλες ομαδες της Nissan ανα την Υφηλιο που εργαζονται πανω στο προγραμμα της αυτονομης οδηγησης οχηματων, φερνει ως παραδειγμα την καθημερινη μετακινηση του απο το σπιτι του στο Σαν Φρανσισκο εως το ερευνητικο κεντρο στο Sunnyvale, προκειμενου να  δειξει τα πλεονεκτηματα και την ευελιξια που η αυτονομη οδηγηση προσφερει.


Οπως λεει, \”το μονο πραγμα που πραγματικα μου αρεσει στην καθημερινη μετακινηση μου ειναι οτι αυτη ειναι η στιγμη που εχω αποκλειστικα για τον εαυτο μου. Και αν το αυτοκινητο μπορει να αναλαβει την οδηγηση σε ενα μερος της διαδρομης, αυτο θα ειναι για μενα το καλυτερο πραγμα που μπορει να συμβει.\”

Με την εφαρμογη της αυτονομης οδηγησης, οι οδηγοι θα εχουν για πρωτη φορα χρονο για παραγωγικες η αλλες δραστηριοτητες. Μαλιστα, η  Nissan σχεδιαζει να αναπτυξει μια σειρα απο συναφεις υπηρεσιες κατα τα επομενα χρονια, συμπεριλαμβανομενης της πληρους διασυνδεσης με smartphone, προσβαση σε πληροφοριες για την κυκλοφορια μεσω on-board συστηματων επικοινωνιων, καθως και εξ αποστασεως αλληλεπιδραση με το οχημα μεσω ενος mobile app.

Video με το συστημα ProPILOT της Nissan

.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=A9FqVitbhTo]

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!