Η Mercedes–Benz εχει δεσμευτει να ακολουθει τη στρατηγικη της για σταδιακη αποδεσμευση απο τον ανθρακα και εργαζεται ακαταπαυστα ωστε να μπορει να προσφερει μετακινησεις με ουδετερες εκπομπες CO2 απο καθε κατηγορια αυτοκινητων που εξελισσει και παραγει. Ετσι, επεκτεινει συστηματικα τη γκαμα των plug-in-hybrid μοντελων της και θα διαθετει περισσοτερες απο 20 εκδοσεις μοντελων εως το τελος του ετους – απο A-Class εως S-Class και απο GLA εως GLE.
Στην compact κατηγορια, η Mercedes-Benz προσφερει ηδη απο μια εκδοση plug-in hybrid στα μοντελα της A-Class, A-Class Saloon, B-Class, CLA, CLA Shooting Brake and GLA. Λειτουργωντας μαζι, ο τετρακυλινδρος 1.33 λιτρων βενζινοκινητηρας και ο 75 kW ηλεκτροκινητηρας προσφερουν συνδυαστικη αποδοση 160 kW (218 hp) και συνολικη μεγιστη ροπη 450 Νm. Το κυριο χαρακτηριστικο του ηλεκτροκινητηρα, δηλ. η μεγιστη ροπη απο σταση, κανει τα compact plug-in hybrid μοντελα να ανταποκρινονται αμεσα, οπως απεικονιζεται και στις επιδοσεις τους. Για παραδειγμα, η A 250e (μεικτη καταναλωση καυσιμου 1,3-1,0 l / 100 km, εκπομπες CO2 συνδ. 30–22 g / km) ολοκληρωνει το κλασικο σπριντ 0 – 100 km / h σε μολις 6,6 δευτερολεπτα. Ακομη και με τη αποκλειστικη χρηση του ηλεκτροκινητηρα, μπορει να φτασει σε τελικη ταχυτητα εως 140 km/h – περισσοτερο απο αρκετο για να σημειωσει καλες επιδοσεις στον αυτοκινητοδρομο εντος των οριων ταχυτητας των περισσοτερων χωρων χωρις τη χρηση του κινητηρα εσωτερικης καυσης.
Τα πρωτα compact αυτοκινητα με EQ power, οι A250e& A250e Sedan βρισκονται ηδη στη χωρα μας και ειναι διαθεσιμα στις Εκθεσεις των Εξουσιοδοτημενων Διανομεων Mercedes-Benz EQ για μια δοκιμαστικη οδηγηση. Με μηδενικη φορολογηση για τον εταιρικο χρηστη, πλουσιο εξοπλισμο και το γνωστο για την ποιοτητα και αξιοπιστια «αστερι» στο καπω, ειναι σιγουρο οτι δεν θα αφησουν κανεναν ασυγκινητο!
Τα highlights των A250e & A250e Sedan
· Η συνδυαστικη αποδοση του ηλεκτροκινητηρα και του κινητηρα εσωτερικης καυσης εκμεταλλευεται στο μεγιστο την υψηλη ροπη του κιβωτιου ταχυτητων 8F–DCT 400 H, ο οποιος εχει «υβριδοποιηθει» με την προσθηκη μιας υβριδικης κεφαλης ελξης. Χειριστηρια αλλαγης ταχυτητων εχουν τοποθετηθει και στο τιμονι.
· Ηχος προειδοποιησης πεζων σε κινηση εως 30 km/h με δυο γεννητριες ηχου (εμπρος/πισω) για την προστασια των πεζων και των ποδηλατων (εξαιτιας της αθορυβης λειτουργιας του ηλεκτροκινητηρα). Ο ηχος αλλαζει αναλογα με τις συνθηκες οδηγησης και μπορει να οριστει διαφορετικα, αναλογα με το αν το οχημα επιταχυνει η επιβραδυνει. Σε ταχυτητες πανω απο 30 km/h το συστημα απενεργοποιειται εξαιτιας των αεροδυναμικων θορυβων απο τον αερα και τα ελαστικα.
· Για ενα ευχαριστο κλιμα κατα την επιβιβαση στο αυτοκινητο, ο οδηγος μπορει να καθορισει την ωρα και τη θερμοκρασια εκ των προτερων, ειτε μεσω της εφαρμογης Mercedes me ειτε μεσω του συστηματος κλιματισμου. Εαν η καμπινα επιβατων ψυχθει η θερμανθει κατα τη διαρκεια της φορτισης του αυτοκινητου, η αποδοση της μπαταριας δεν επιβαρυνεται κατα τη διαρκεια του ταξιδιου. Η λειτουργια προ-κλιματισμου της καμπινας επιβατων μπορει να γινει ειτε απο το κλειδι του οχηματος, ειτε με εκ των προτερων προγραμματισμο της ωρας αναχωρησης απο την οθονη πολυμεσων ειτε απο την εφαρμογη Mercedes me.
· Διατιθενται εξι διαφορετικα στιλ οδηγησης που μπορει να επιλεξει ο οδηγος αναλογα με τις επιθυμιες του: Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO
Ø Individual: ξεχωριστες επιλογες για το στιλ οδηγησης με επεμβασεις στο συστημα διευθυνσης, τις αναρτησεις, το ESP®
Ø Sport: σπορτιφ στιλ οδηγησης με τη λειτουργια του κινητηρα εσωτερικης καυσης και ενισχυμενη αισθηση boost.
Ø Comfort: ρυθμιση για ανετη και οικονομικη οδηγηση. Η επιλογη του καταλληλου συστηματος οδηγησης (υβριδικου/συμβατικου) γινεται αναλογα με τις συνθηκες οδηγησης και την αποσταση.
Ø Electric: η οδηγηση σε αυτο το στιλ ειναι δυνατη μονο σε ταχυτητες εως 140 km/h. Προσφερει ρυθμιζομενη ανακτηση ενεργειας και προσαρμογη του συστηματος υποβοηθησης διατηρησης αποστασης DISTRONIC. Περιοριζει τη μεγιστη ταχυτητα που εχει θεσει ο οδηγος για τα συστηματα TEMPOMAT, Limiter & Active Distance Assist DISTRONIC στη μεγιστη επιτρεπομενη ταχυτητα οδηγησης σε ηλεκτρικο στιλ, ενω η ενεργοποιηση του βενζινοκινητηρα γινεται με το πατημα του απτικου πενταλ γκαζιου (haptic gas pedal) περα απο το σημειο πιεσης.
Ø Battery Level: δινει προτεραιοτητα στη διατηρηση του επιπεδου φορτισης της μπαταριας υψηλης τασης, π.χ. για αστικες διαδρομες / ζωνες χαμηλων εκπομπων ρυπων. Η επιλογη του αναλογου στιλ οδηγησης απο το υβριδικο συστημα εξαρταται απο τις συνθηκες οδηγησης και την αποσταση.
Ø ECO: προσαρμογη των χαρακτηριστικων κυλισης του οχηματος αναλογα με την κυκλοφορια, με την πληρη εκμεταλλευση ολων των εξυπνων υβριδικων λειτουργιων. Η επιλογη του καταλληλου στιλ οδηγησης απο το υβριδικο συστημα εξαρταται απο τις συνθηκες οδηγησης και την αποσταση.
Ανακτηση ενεργειας
Με το συστημα ανακτησης ενεργειας, η ενεργεια απο το φρεναρισμα του οχηματος χρησιμοποιειται για την παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας που φορτιζει τον ηλεκτροκινητηρα.
Η ανακτηση ενεργειας γινεται απο ενα συστημα ρανταρ που αναγνωριζει ενα πιο αργα κινουμενο, προπορευομενο οχημα. Επιπλεον, το συστημα ECO Assist παρακολουθει εαν υπαρχει συγκεκριμενο οριο ταχυτητας η κλιση στο οδοστρωμα και προτεινει στον οδηγο να βγαλει το ποδι του απο το πενταλ γκαζιου. Αναλογα με την κατασταση, το οχημα ανακτα ενεργεια η ρολαρει.
Συστημα καθορισμου στρατηγικης του τροπου οδηγησης αναλογα με τη διαδρομη: με τη βοηθεια του συστηματος πλοηγησης και εκτεταμενα δεδομενα οσον αφορα στην αναμενομενη διαδρομη. Προσδιοριζεται μια ποικιλια απο πληροφοριες που αποτελουν τη βαση για μια δυναμικη στρατηγικη λειτουργιας. Αυτες οι πληροφοριες περιλαμβανουν την εξωτερικη θερμοκρασια, τα δεδομενα σχετικα με επικειμενες ανηφορες η κατηφορες, τη θεση του πενταλ γκαζιου η την οδηγικη κατασταση. Οι πληροφοριες αυτες λαμβανονται κυριως απο τους αισθητηρες ρανταρ, τις καμερες, το συστημα πλοηγησης και ακομη και τα μηνυματα με τις πληροφοριες κυκλοφοριας.
Στην οθονη πολυμεσων εμφανιζονται επιπλεον πληροφοριες οπως η οθονη ροης ενεργειας η η φορτιση της μπαταριας υψηλης τασης.
Για τη χρηση της λειτουργιας ανακτησης ενεργειας θα πρεπει να εχουν επιλεχθει τα στιλ οδηγησης Eco, Comfort η Battery Level. Με το στιλ Electric, μπορει να επιλεχθει ξεχωριστα η ενταση της ανακτησης ενεργειας, μεσω των χειριστηριων αλλαγης ταχυτητων στο τιμονι.
Φορτιση
Η εμβελεια του ηλεκτροκινητηρα υπερβαινει τα 70 km (WLTP). Η μπαταρια ιοντων λιθιου, με συνολικη χωρητικοτητα 15,6 kWh μπορει να φορτιστει εξωτερικα ειτε με εναλλασσομενο ρευμα (AC) ειτε με συνεχες ρευμα (DC) προαιρετικα. Σε ενα wallbox 7,4 kW (AC), και με το προαιρετικο συστημα οχηματος εναλλασσομενου ρευματος (OBC – On–Board Charger) εως και 7,4 kW, η φορτιση απο 10 εως 100% SoC (State of Charge) διαρκει περιπου 1 ωρα 45 λεπτα. Χρησιμοποιωντας ταχυφορτιστη DC εως 24 kW και το προαιρετικο συστημα οχηματος φορτισης συνεχους ρευματος εως 24 kW, χρειαζονται περιπου 25 λεπτα για να περασει η μπαταρια απο 10 εως 80% SoC.
Τα plug-in hybrid οχηματα προσφερουν τη δυνατοτητα κινησης μονο με ηλεκτρικο ρευμα και συνεπως με μηδενικες τοπικες εκπομπες, ειδικα σε αστικες περιοχες, ενω σε μεγαλυτερες αποστασεις επωφελουνται απο την αυτονομια των κινητηρων εσωτερικης καυσης. Ετσι, ενσωματωνουν τα καλυτερα των δυο κοσμων!
Η τιμη της A250e στη χωρα μας ανερχεται στα € 43.600 (με Λιανικη Τιμη προ Φορων απο € 33.150) και της A250e Sedan στα € 44.195 (με Λιανικη Τιμη προ Φορων απο € 33.600) καθιστωντας τις ιδανικες για εταιρικους χρηστες αφου συνεπαγονται μηδενικο φορο χρησης.