[ad_1]
Σε μια
παγκοσμια διαδικτυακη πρεμιερα στο αεροδρομιο Tempelhof του
Βερολινου, η Volkswagen αποκαλυψε
το ολοκαινουργιο ID.4 GTX. Το ολοκαινουργιο σπορ ηλεκτρικο μοντελο, ενα all–rounder SUV,
ειναι το πρωτο ηλεκτρικο μοντελο επιδοσεων της μαρκας και τοποθετειται στην
κορυφη της γκαμας ID., φιλοδοξωντας να συνεχισει στην ηλεκτρικη εποχη,
την ενδοξη παρουσια των GTI και GTE.
Με τη δημιουργια της σειρας μοντελων GTX, η μαρκα
προσθετει ευφυη, σπορ χαρακτηρα στην ηλεκτροκινηση. Στα δυο γραμματα GT, που εχουν
γραψει τη δικη τους ιστορια στην αυτοκινηση και εχουν ταυτιστει με την οδηγικη
απολαυση, η προσθηκη του “X”, δημιουργει τη γεφυρα με την αυτοκινηση του
μελλοντος. Η αειφορια και ο σπορ
χαρακτηρας δεν αλληλοαποκλειονται, αλλα αντιθετα, αλληλοσυμπληρωνονται τελεια.
Το ID.4 GTX ειναι το πρωτο μιας
σειρας μοντελων που θα ακολουθησουν με το ιδιο αρκτικολεξο.
Το ID.4 GTX
διαθετει δυο ηλεκτρικους κινητηρες, εναν στον μπροστινο αξονα και εναν στον
πισω, οι οποιοι συνδυαστικα παρεχουν μεγιστη ισχυ 220 kW (299 PS), προσδιδοντας ταυτοχρονα στο οχημα
χαρακτηριστικα ηλεκτρικης τετρακινησης, με τη χρηση ενος κιβωτιου ταχυτητων
μιας σχεσης. Σε αντιθεση με ενα συμβατικο συστημα τετρακινησης, δεν υπαρχει
μηχανικος συνδεσμος μεταξυ των αξονων, γι’ αυτο δεν υπαρχει κεντρικη σηραγγα
στο εσωτερικο του οχηματος, κατι που συμβαλλει σε πολυ μεγαλους εσωτερικους
χωρους για τους επιβατες.
Το
αυτοκινητο επιβεβαιωνει τον σπορ του χαρακτηρα, επιταχυνοντας 0-100 χλμ./ωρα σε
6,2 δευτερολεπτα, με την τελικη ταχυτητα να περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 180
χλμ./ωρα. Οι δυο ηλεκτρικοι κινητηρες ειναι συμπαγεις και ελαφριοι. Ο πισω
αξονας ειναι εξοπλισμενος με ενα συγχρονο κινητηρα μονιμου μαγνητη (PSM) με ισχυ 150 kW (204 PS) και υψηλο βαθμο
αποδοσης, ενω αυτος του μπροστινου αξονα ειναι ασυγχρονος (ASM).
Η
τετρακινηση του ID.4 GTX
βασιζεται σε ενα εξυπνο συστημα ελεγχου. Καθοριζει πως κατανεμεται η διαθεσιμη
ροπη κινησης στους δυο ηλεκτρικους κινητηρες για να επιτυχει την ιδανικη
ισορροπια αποδοσης, δυναμικης και σταθεροτητας οδηγησης. Σε πολλες καταστασεις
οδηγησης, λειτουργει μονο ο PSM στον πισω αξονα. Ο ASM στον μπροστινο αξονα ενεργοποιειται οταν το
απαιτησουν το επιθυμητο σπορ στυλ οδηγησης η η αυξημενη προσφυση, με τοσο ομαλο
τροπο που ο οδηγος δεν θα το παρατηρησει καν.
Το ID.4 GTX διαθετει ευφυη
ανακτηση ενεργειας φρενων. Ο οδηγος χρησιμοποιει τον επιλογεα ταχυτητων για να
αποφασισει εαν το ID.4 GTX θα
πρεπει να ρολαρει ελευθερα η να ανακτα ενεργεια μολις σηκωσει το ποδι του απο
το φρενο. Εαν η θεση D (Drive)
ειναι ενεργοποιημενη, το αυτοκινητο θα ρολαρει στις περισσοτερες περιπτωσεις,
ενω οι ηλεκτροκινητηρες περιστρεφονται με σχεδον μηδενικο φορτιο. Στη θεση Β
(Φρενο), οι κινητηρες λειτουργουν ως γεννητριες, τροφοδοτωντας ξανα την
μπαταρια.
Η
μπαταρια ιοντων λιθιου, καθαρης ενεργειακης χωρητικοτητας 77 kWh, ζυγιζει 486 κιλα και
επιτυγχανει αυτονομια εως και 480 χλμ. (WLTP). Βρισκεται αναμεσα στους αξονες κατω απο το
θαλαμο επιβατων, χαμηλωνει το κεντρο βαρους και εξασφαλιζει ιση κατανομη των
φορτιων. Με την ισχυρη προσφυση και την αποσταση των 17 εκατοστων απο το
εδαφος, το ηλεκτρικο SUV της Volkswagen αισθανεται στο σπιτι του και εκτος δρομου.
Το 4,48
μετρων ID.4 GTX συνδυαζει την ισχυρη
φυση ενος SUV με προηγμενη αεροδυναμικη – ο συντελεστης οπισθελκουσας ειναι μολις 0,29.
Εξωτερικα εντυπωσιαζει με τις σπορ γραμμες και τα ιδιαιτερα χρωματα που
χρησιμοποιουνται για να τονισουν τον avant–guard χαρακτηρα του, ενω διαθετει στον
βασικο εξοπλισμο προβολεις LED matrix. Αντιστοιχης τεχνολογιας ειναι και τα πισω
φωτιστικα σωματα, ενω τοσο αυτα εμπρος οσο και τα πισω, συνδεονται απο
φωτιζομενες μπαρες που στο σκοταδι δημιουργουν ιδιαιτερες LED φωτιστικες
υπογραφες.
Στο
εσωτερικο, το μακρυ μεταξονιο των 2,77 μετρων, αποτελεσμα της αρθρωτης
πλατφορμας για την ηλεκτροκινηση (MEB) της Volkswagen, εγγυαται χωρους απο μεγαλυτερη κατηγορια
οχηματων. Κυριαρχουν οι καινοτομες τεχνολογιες οθονης, η head–up οθονη επαυξημενης πραγματικοτητας, η εντονη
ψηφιοποιηση, παραλληλα ομως με μια αισθηση ηρεμιας και ανεσης, που εξασφαλιζουν
οι εμπνευσμενες σχεδιαστικες γραμμες και η στρατηγικα μελετημενη επιλογη
υλικων.
Ο
οδηγος εχει τον πληρη ελεγχο, με πεντε προφιλ οδηγησης στη διαθεση του. Το
κινητηριο συστημα δινει εμφαση στη σπορ φυση του ID.4 GTX, με τον οδηγο να επεμβαινει στον τροπο με τον
οποιο οι ηλεκτρικοι κινητηρες, τα ρυθμιζομενα αμορτισερ (προαιρετικα) και το
συστημα διευθυνσης ανταποκρινονται μεσω των προφιλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction. Παραλληλα, νιωθει την ασφαλεια που παρεχει η
πληθωρα των συστηματων υποβοηθησης, τα περισσοτερα των οποιων ανηκουν στον
βασικο εξοπλισμο του μοντελου.
Το ID.4 GTX θα κανει την εμφανιση
του στους ευρωπαϊκους δρομους το ερχομενο καλοκαιρι.
[ad_2]