\”Ομορφη, εισαι ομορφη και δεν θελω να ξερω ολα τα αλλα\”. Οι στιχοι αυτου του τραγουδιου φαινονται σαν να εχουν γραφτει για ενα πρωτοεμφανιζομενο μοντελο: Το DS4, το οποιο πριν καν ερθει στην Premium C κατηγορια εχει… καψει καρδιες με τη σχεδιαση του. Εαν και τιμολογιακα ειναι εκει που αναμενεται (περιπου στη ζωνη των 25 χιλιαδων ευρω), δεν αποκλειεται το SUV της γαλλικης μαρκας να αλλαξει τα δεδομενα στην κατηγορια, παρα τον σκληρο ανταγωνισμο.
Η αληθεια ειναι οτι ο -τοτε- ομιλος PSA αποφασισε να προχωρησει σε αποσχιση της DS, δημιουργωντας μια νεα μαρκα, αμφεβαλλα ως προς το κατα ποσο μπορει να επιβιωσει το brand σε αυτες τις συνθηκες. Συνθηκες οι οποιες χειροτερεψαν, οταν ηρθε και η πανδημια, αλλα δεν πτοησαν τα σχεδια των Γαλλων που δημιουργησαν μια premium κερδοφορα μαρκα με διαρκως αυξανομενο μεριδιο αγορας στην παγκοσμια αγορα, παρα την ανευ προηγουμενου κατασταση σε παγκοσμιο επιπεδο. Και, με το DS4, μπορουν να διευρυνουν ακομα περισσοτερο το αποτυπωμα τους στην παγκοσμια αγορα.
Η ομορφια, λενε, ανοιγει πορτες. Ομως μονο με αυτη δεν μπορει κανεις να πορευθει για πολυ. Ετσι και η DS, πλην της σχεδιασης, φροντισε να \”εμπλουτισει\” το DS4 με τεχνολογια και να το κανει οσο το δυνατο ανθεκτικοτερο μπροστα στις νεες συνθηκες που διαμορφωνονται στην αυτοκινηση. Το μοντελο, το οποιο θα ερθει στον Ελλαδα το τελευταιο τριμηνο του 2021, μπορει κανεις να το διαμορφωσει ηδη σε ενα DS Store, βλεποντας το, η καλυτερα ζωντας το μεσα απο μια συσκευη VR. Ειπαμε, οι καιροι εχουν αλλαξει. Γι\’ αυτο και το DS4 φερει μια σειρα απο καινοτομιες, οπως το DS Extended Head-Up, DS Night Vision που εντοπιζει πεζους και ζωα ως και 200 μετρα μακρια τη νυχτα, το DS Active Scan Suspension, την αναρτηση με τη χρηση καμερας που βρισκεται στην κορυφη του παρμπριζ και σκαναρει την επιφανεια του οδοστρωματος αλλαζοντας τη σκληροτητα της αναρτησης αναλογα με το τι απαιτειται, το DS Iris System που ειναι μια προσωπικη βοηθος στο αυτοκινητο και πολλα ακομα.
Το νεο μοντελο λοιπον, ειναι βασισμενο στην γνωριμη πλατφορμα EMP2 (αυτη που πρωτογνωρισαμε με τα Peugeot 308, 3008 κ.α., μεταξυ αλλων), με την αρχιτεκτονικη της να προσανατολιζεται στον τομεα της ηλεκτροκινησης. Με πλατος 1,83 μετρα και μεγαλους τροχους 720 χιλιοστων (με ζαντες αλουμινιου εως 20 ιντσων), μηκος που θεμελιωνει τις συμπαγεις διαστασεις των 4,40 μετρων και υψος 1,47 μετρα, εχει \”παρουσια\” στο δρομο. Η αναλογια του αμαξωματος προς τους τροχους μεγαλης διαμετρου προερχεται απο το concept car, DS AERO SPORT LOUNGE, το οποιο ξεχωριζει χαρη στην επιβλητικη του παρουσια.
Στο εμπροσθιο τμημα, οι πολυ λεπτοι προβολεις διαθετουν το συστημα DS MATRIX LED VISION που συνδυαζει matrix και κατευθυντικο φωτισμο. Συμπληρωνονται με φωτα ημερας που αποτελουνται απο δυο γραμμες LED και στις δυο πλευρες (98 LED συνολικα). Τα DS WINGS συνδεουν τους προβολεις με τη μασκα. Αναλογα με την εκδοση, αυτο αποτελειται απο δυο μερη με μοτιβα – διαμαντια, σε διαφορετικα μεγεθη, που ξεχωριζουν στην τρισδιαστατη μασκα. Πανω απο αυτη, το μακρυ καπο κανει τη σιλουετα να φαινεται ακομα πιο δυναμικη.
Στο πισω μερος, η οροφη φτανει πολυ χαμηλα σε ενα αποτομα κεκλιμενο πισω παραθυρο με εκτυπωση σμαλτου, που αποτελει μια εξωτερικη επιδειξη αναγνωρισμενης τεχνογνωσιας. Η σιλουετα ειναι τοσο κομψη, οσο ειναι και αεροδυναμικα αποτελεσματικη. Τα πισω φτερα αποκαλυπτουν μια σαφεστατη μυωδη εμφανιση με καμπυλες και αιχμηρες ακρες στο αμαξωμα με εμφαση στο C pillar, το οποιο εχει γυαλιστερο μαυρο φινιρισμα με το λογοτυπο της DS Automobiles. Η φωτεινη υπογραφη του πισω μερους με το εφε του αναγλυφου με laser, ειναι νεας γενιας και αποτελει εντυπωσιακη καινοτομια.
Στην εκδοση DS 4 CROSS, το μοντελο παιζει με την οπτικη αντιληψη ενος SUV με διαφορετικη προσεγγιση στη σχεδιαση του κατω μερους του προφυλακτηρα που τονιζεται απο ειδικη επεξεργασια του πλαστικου για προστασια και το μαυρο ματ χρωμα. Τα γυαλιστερα μαυρα πανω μερη στα πλαϊνα πλαισια παραθυρων, η γυαλιστερη μαυρη μασκα, οι εξαιρετικα καλαισθητοι αλουμινενιοι τροχοι, οι μπαρες οροφης και η οροφη με το ιδιο χρωμα, ειναι λεπτομερειες που συμπληρωνουν ενα εντυπωσιακο συνολο. Ως αποκλειστικη επιλογη για τη συγκεκριμενη εκδοση, το DS 4 CROSS διαθετει Advanced Traction Control για βελτιωμενη προσφυση με λειτουργια για κινηση σε σαθρο εδαφος, σε χιονι και λασπη, καθως και Hill Assist Descent Control για αποτελεσματικο ελεγχο του αυτοκινητου κατα την κινηση του σε εντονη κατωφερεια.
Η πιο σπορ προταση της γκαμας του μοντελου, ειναι η DS 4 PERFORMANCE LINE που εχει εξωτερικες λεπτομερειες σε μαυρο χρωμα με μαυρο πακετο (DS WINGS, λωριδα μεταξυ των πισω φωτων, γριλια και πλαϊνα προστατευτικα) και ιδιαιτερης σχεδιασης τροχους σε μαυρο φινιρισμα ελαφρου κραματος. Αντιστοιχα ξεχωριστο, ειναι και το εσωτερικο της εκδοσης.
Το εσωτερικο του DS 4 εχει σχεδιαστει με δυο ζωνες: μια ζωνη για την ανεση και μια διαδραστικη ζωνη για τις αρκετες διεπαφες. Η διχρωμια στους διακοπτες των παραθυρων εχει σχεδιαστει για να βελτιωσει την γνωστικη αναγνωριση τους. Μεσα απο τα υλικα της καμπινας, με διαφορετικους τυπους δερματος και Alcantara®, τμηματα απο ανθρακονημα, ξυλο, καθως και νεα υλικα επενδυσης, το εσωτερικο του DS 4 συνδυαζει την ανωτερη τεχνολογικα εικονα με την φιλικοτητα στη χρηση.
Μια νεα επενδυση δινει μια καινοτομο εννοια στην ευεξια του οδηγου και των επιβατων. Ιδιαιτερη προσοχη εχει δοθει στο σχημα των καθισματων, αλλα και της επενδυσης τους. Η ιδεα ειναι εμπνευσμενη απο το κελυφος, δημιουργωντας μια νεα ζωνη ανεσης που αποτελειται απο ενα μονο μερος, καμπυλο και ενιαιο. Η νεα ταπετσαρια καλυπτει με αφρωδες υλικο υψηλης πυκνοτητας το κελυφος, χαρη στα οποια επιτυγχανεται ενα κορυφαιο επιπεδο ανεσης.
Υβριδικο plug-in, βενζινοκινητο και diesel
Ο δις πρωταθλητης της Formula E το 2019 και το 2020, η DS Automobiles, βρισκεται στην αιχμη του εξηλεκτρισμου των μετακινησεων. Η νεα εκδοση της πλατφορμας EMP2 σχεδιαστηκε για να φιλοξενησει ενα υβριδικο συστημα μεταδοσης νεας γενιας χωρις να υπαρχουν συμβιβασμοι στη χρηστικοτητα και στην ευρυχωρια. Ενας υπερτροφοδοτουμενος τετρακυλινδρος κινητηρας 180 ιππων συνδυαζεται με ηλεκτρικο κινητηρα 110 ιππων και το κιβωτιο ταχυτητων e-EAT8, για συνδυαστικη αποδοση ισχυος 225 ιππων. Τροφοδοτειται απο μια πιο αποδοτικη μπαταρια με νεες, πιο συμπαγεις και μεγαλυτερες σε χωρητικοτητα κυψελες που βρισκονται πισω απο τη ζωνη παραμορφωσης σε περιπτωση ατυχηματος, που προσφερει αυτονομια ανω των 50 χιλιομετρων σε λειτουργια μηδενικων εκπομπων (συνδυασμενος κυκλος WLTP).
Οι εκδοσεις PureTech 130, 180 και 225 ιππων, καθως και μια εκδοση 130 ιππων Diesel BlueHDi θα προσφερονται ταυτοχρονα. Ολα αυτα τα μοντελα θα ειναι διαθεσιμα μονο με το 8-ταχυτο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων.