Η Ford ανακοινωσε την προθεση της να προσφερει ενα πληρως αυτονομο οχημα μαζικης παραγωγης, καταλληλο για παροχη υπηρεσιων μεταφορας ride sharing το 2021, επενδυοντας σε τεσσερις νεοφυεις εταιριες (startups) για την εξελιξη του αυτονομου οχηματος ενω παραλληλα διπλασιαζει την ομαδα της Silicon Valley και διπλασιαζει τις εγκαταστασεις της στο Palo Alto.
Η Ford ανακοινωσε την προθεση της να δημιουργησει ενα πληρως αυτονομο οχημα μαζικης παραγωγης, προδιαγραφων SAE Επιπεδου 4 για επαγγελματικη χρηση το 2021 σε εταιριες παροχης υπηρεσιων μεταφορας με μισθωση οχηματος (ride-hailing) η με κοινοχρησια οχηματος (ride-sharing). Για το σκοπο αυτο, η εταιρια επενδυει και συνεργαζεται με τεσσερις νεοφυεις εταιριες (startups) που θα υποστηριξουν την εξελιξη του αυτονομου οχηματος, διπλασιαζοντας την ομαδα της στη Silicon Valley και υπερδιπλασιαζοντας τις εγκαταστασεις της στο Palo Alto.
«Το κυριο χαρακτηριστικο της επομενης δεκαετιας θα ειναι η αυτοματοποιηση του αυτοκινητου, και προβλεπουμε οτι τα αυτονομα οχηματα θα εχουν σημαντικη επιδραση στην κοινωνια οπως συνεβη με την κινουμενη γραμμη παραγωγης της Ford πριν απο 100 χρονια» δηλωσε ο Mark Fields, Ford president & CEO. «Ειμαστε αποφασισμενοι να κυκλοφορησουμε ενα αυτονομο οχημα που μπορει να βελτιωσει την ασφαλεια και να δωσει λυση σε κοινωνικες και περιβαλλοντικες προκλησεις για εκατομμυρια ανθρωπους – οχι μονον οσους εχουν την οικονομικη δυνατοτητα να αποκτησουν πολυτελη οχηματα.»
Η κυκλοφορια αυτονομων οχηματων το 2021 ειναι μερος του Ford Smart Mobility, του σχεδιου της εταιριας να ηγηθει στον τομεα των αυτονομων οχηματων καθως και να παιξει πρωταγωνιστικο ρολο στη συνδεσιμοτητα, μετακινηση, εμπειρια πελατων και αναλυση & διαχειριση δεδομενων.
Πρωτοπορος στην εξελιξη αυτονομων οχηματων
Βασισμενο σε μια δεκαετια ερευνας & εξελιξης, το πρωτο, πληρως αυτονομο οχημα της Ford θα ειναι προδιαγραφων SAE Επιπεδου 4 – χωρις τιμονι η πενταλ γκαζιου και φρενου. Ειναι ειδικα σχεδιασμενο για να παρεχει υπηρεσιες μετακινησης, οπως η κοινοχρησια οχηματος (ride sharing) και η μισθωση οχηματος (ride hailing), και θα διατιθεται ευρεως.
«Η Ford εξελισσει και δοκιμαζει αυτονομα οχηματα πανω απο 10 χρονια τωρα» δηλωσε ο Raj Nair, Ford executive vice president, Global Product Development, & chief technical officer. «Εχουμε ενα στρατηγικο πλεονεκτημα καθως μπορουμε να συνδυαζουμε το λογισμικο ελεγχου και τους αισθητηρες με την προηγμενη μηχανολογια που απαιτειται για την κατασκευη οχηματων υψηλης ποιοτητας. Με αυτο τον τροπο μπορεις να κανεις τα αυτονομα οχηματα πραγματικοτητα για εκατομμυρια ανθρωπους σε ολο τον κοσμο.» Φετος, η Ford θα τριπλασιασει το στολο δοκιμων απο αυτονομα οχηματα με αποτελεσμα να ειναι ο μεγαλυτερος σε επιπεδο αυτοκινητοβιομηχανιας – με περιπου 30 αυτοοδηγουμενα Mondeo Hybrid sedans στους δρομους της Καλιφορνια, της Αριζονα και του Μισιγκαν, ενω σχεδιαζει να τον τριπλασιασει παλι του χρονου.
Η Ford ηταν η πρωτη κατασκευαστρια αυτοκινητων που ξεκινησε να δοκιμαζει τα οχηματα της στο Mcity που προσομοιωνει αστικο περιβαλλον και αποτελει μερος του Πανεπιστημιου του Michigan, η πρωτη που εκανε δημοσια επιδειξη λειτουργιας αυτονομου οχηματος στο χιονι και η πρωτη που δοκιμασε αυτονομα ερευνητικα οχηματα τη νυχτα, στο απολυτο σκοταδι, στο πλαισιο της εξελιξης των αισθητηρων LiDAR.
Για να ειναι σε θεση να προσφερει ενα αυτονομο οχημα το 2021, η Ford ανακοινωσε τεσσερις βασικες επενδυσεις και συνεργασιες με εταιριες που τονωνουν την ερευνα της πανω σε σε προηγμενους αλγοριθμους, τρισδιαστατη χαρτογραφηση, LiDAR, και αισθητηρες ρανταρ και καμερας:
Velodyne: Η Ford εχει επενδυσει στη Velodyne, την καλυτερη εταιρια της Silicon Valley σε αισθητηρες ανιχνευσης φωτος και αποστασης (LiDAR). Στοχος ειναι η ταχεια, μαζικη παραγωγη ενος πιο προσιτου αισθητηρα αυτοκινητου LiDAR. Η Ford εχει μακροχρονια σχεση με τη Velodyne, και ηταν απο τις πρωτες που χρησιμοποιησαν LiDAR για χαρτογραφηση υψηλης αναλυσης και αυτονομη οδηγηση, εδω και μια δεκαετια
SAIPS: Η Ford εξαγορασε την εταιρια αυτη που ειδικευεται στην τεχνητη οραση και στις μεθοδους μηχανικης εκμαθησης (machine learning) για να ενισχυσει και να εξελιξει την τεχνογνωσια της στην τεχνητη νοημοσυνη. Η SAIPS εχει εδρα το Ισραηλ και εχει επινοησει αλγοριθμικες λυσεις για επεξεργασια εικονας και βιντεο, μηχανικη εκμαθηση, επεξεργασια και ταξινομηση σηματος. Αυτη η τεχνογνωσια θα βοηθησει τα αυτονομα οχηματα Ford να μαθαινουν το περιβαλλον τους και να προσαρμοζονται σε αυτο
Nirenberg Neuroscience LLC: Η Ford εχει μια αποκλειστικη συμφωνια αδειοδοτησης με τη Nirenberg Neuroscience, μια εταιρια υπολογιστικης ορασης που ιδρυσε η νευροεπιστημονας Dr. Sheila Nirenberg, η οποια εσπασε το νευρωνικο κωδικα που χρησιμοποιει το ματι για να μεταδωσει οπτικες πληροφοριες στον εγκεφαλο. Ετσι δημιουργηθηκε μια ισχυρη πλατφορμα τεχνητης ορασης για τη διεξαγωγη διαφορων λειτουργιων οπως πλοηγηση, αναγνωριση αντικειμενου, αναγνωριση προσωπου και λοιπα, με ποικιλες πιθανες εφαρμογες. Μαλιστα, ηδη χρησιμοποιειται απο την Dr. Nirenberg στη δημιουργια μιας συσκευης για την αποκατασταση της ορασης σε ασθενεις με εκφυλιστικες παθησεις του αμφιβληστροειδους. Με τη βοηθεια της Nirenberg Neuroscience, η Ford θα φερει την ανθρωπινη νοημοσυνη στις μοναδες μηχανικης εκμαθησης του συστηματος εικονικου οδηγου ενος αυτονομου οχηματος
Civil Maps: Η Ford εχει επενδυσει στη Civil Maps που εδρευει στο Berkeley, της California για να εξελιξει περαιτερω τις δυνατοτητες τρισδιαστατης χαρτογραφησης υψηλης αναλυσης. Η Civil Maps επινοησε μια πρωτοποριακη τεχνικη τρισδιαστατης χαρτογραφησης που ειναι κλιμακουμενη και πιο αποδοτικη απο τις υπαρχουσες διαδικασιες. Αυτο σημαινει οτι η Ford εχει τωρα εναν ακομα τροπο δημιουργιας 3D χαρτων υψηλης αναλυσης για τα αυτονομα οχηματα
Επεκταση εγκαταστασεων στη Silicon Valley
Η Ford επεκτεινει επισης τις δραστηριοτητες της στη Silicon Valley, με τη δημιουργια ειδικων εγκαταστασεων στο Palo Alto. Προσθετοντας δυο νεα κτιρια και 150.000 ft2 κεντρων εργασιας και εργαστηριων διπλα στο σημερινο Κεντρο Ερευνας & Καινοτομιας, το διευρυμενο campus αυξανει το τοπικο αποτυπωμα της εταιριας για να υποστηριξει στην υλοποιηση των σχεδιων της για διπλασιασμο της επιστημονικης ομαδας του Palo Alto μεχρι το τελος του 2017.
«Η παρουσια μας στη Silicon Valley αποτελει αναποσπαστο στοιχειο της επιταχυνσης των γνωσεων και των προϊοντων μας που ‘οδηγουν’ το Ford Smart Mobility» δηλωσε ο Ken Washington, Ford vice president, Research & Advanced Engineering. «Στοχος μας ηταν να ενταχθουμε στην κοινοτητα αυτη. Σημερα, συνεργαζομαστε ενεργα με πανω απο 40 νεοφυεις εταιριες (startups), και εχουμε δημιουργησει ισχυρη συνεργασια με πολλα ‘εκκολαπτηρια’ ιδεων που μας επιτρεπουν να επιταχυνουμε την αναπτυξη τεχνολογιων και υπηρεσιων.» Απο τον Ιανουαριο του 2015 που ανοιξε το νεο Κεντρο Ερευνας & Καινοτομιας της Ford στο Palo Alto, η εγκατασταση αυτη εχει εξελιχθει ραγδαια σε ενα απο τα μεγαλυτερα κεντρα ερευνας της αυτοκινητοβιομηχανιας στην περιοχη. Σημερα, στεγαζει περισσοτερους απο 130 ερευνητες, μηχανικους και επιστημονες, οι οποιοι επεκτεινουν τη συνεργασια της Ford με το οικοσυστημα της Silicon Valley.
Το διεπιστημονικο Κεντρο Ερευνας & Καινοτομιας του Palo Alto ειναι το πιο καινουργιο απο τα 12 περιπου παγκοσμια κεντρα ερευνας, καινοτομιας, πληροφορικης και μηχανολογιας της Ford. Το εκτεταμενο campus του Palo Alto θα ανοιξει στα μεσα του 2017.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }