Βρισκομαστε μια ανασα απο τον 84ο θρυλικο αγωνα των 24 ωρων του Le Mans. Τον πλεον αναμενομενο και παλαιοτερο αγωνα αντοχης που μας ερχεται απο το μακρινο 1923! Προκειται για μια βαναυση δοκιμασια, η οποια δεν αφορα μονο την αποδοση και την αξιοπιστια των αυτοκινητων. Γιατι, αποτελει την απολυτη δοκιμασια για τις ικανοτητες και τις αντοχες των οδηγων. Ανθρωπος και μηχανη, γινονται ενα για 24 ολοκληρες ωρες στο οριο. Γιατι εκει που αντεχει ακομα το σωμα, μερικες φορες δεν αντεχει το πνευμα. Εκει που αντεχει σωμα και πνευμα, δεν αντεχει η μηχανη…
Μεσα απο αυτη τη δοκιμασια, που ομοια της δεν υπαρχει, κερδιζει παντα η αυτοκινηση. Γιατι απο εκει, οι αυτοκινητοβιομηχανιες μαθαινουν πως να φτιαχνουν πιο αξιοπιστα και αποδοτικα αυτοκινητα για εμας…
Το Le Mans 24 Hours θα ξεκινησει στις 15:00 το Σαββατο το απογευμα. Οι μονομαχοι- οδηγοι θα ειναι 180. Τρεις για καθε ενα απο τα 60 κτηνωδη αυτοκινητα που θα τρεξουν στον αγωνα. Η εκκινηση θα εχει χρωμα απο Hollywood αφου τη σημαια θα ριξει ο Brad Pitt (προφανως καπου εκει γυρω θα ειναι και η Jolie, εκτος αν χωρισαν στ\’ αληθεια). Επισης, ο σουπερ σταρ του Χολιγουντ Keanu Reeves θα ειναι επισημος προσκεκλημενος της Michelin για τον 24ωρο αγωνα του Σαββατοκυριακου.
Ολα λοιπον ειναι ετοιμα για το 84ο Le Mans αφου και τα 60 αυτοκινητα οπως και οι 180 οδηγοι εχουν ελεγχθει και εγκριθει για τον αγωνα αυτο το Σαββατοκυριακο στη δυτικη Γαλλια. Η Ford εκανε την μεγαλη επιστροφη στο Le Mans με το θρυλικο GT και εγινε δεκτη με απιστευτο ενδιαφερον απο τους οπαδους οσο και απο τις ομαδες.
Τα αστερια του αγωνα ειναι πολλα, με την Audi, την Porsche, αλλα και την Nissan να ξεχωριζουν.
Η Toyota, προσπαθησε να δωσει μια δοση μυστηριου στη συμμετοχη της, αφου μεχρι την τελευταια στιγμη, κρατουσε τον 2.4-λιτρων twin-turbo V6 TS050s κρυμμενο απο τα φωτα της δημοσιοτητας.
Με τον καθε κατασκευαστη να εχει ξοδεψει ποσα αντιστοιχα των προϋπολογισμων της Formula1 για τα αυτοκινητα του, ειναι λογικο η μυστικοτητα και τα απορρητα σχεδια να θυμιζουν τις πρακτικες της Formula1.
Λοιπον, τι νομιζεις; Ειναι η Porsche ικανη να επαναλαβει φετος τον περσινο αγωνα που τερματισε στις δυο πρωτες θεσεις γενικης, δυο μολις χρονια, μετα την επιστροφη της στο παγκοσμιο πρωταθλημα αντοχης; Μπορει η Audi να ερθει ως πολυνικης των τελευταιων 15 ετων και να κερδισει και παλι, η μηπως η Ford ηρθε για να επαναλαβει τον αθλο που αφησε εποχη με τη θρυλικη νικη 1-2-3, 50 χρονια πριν; Οπως και να εχει, θα το μαθεις αυτο το Σαββατοκυριακο μεσα απο το Topspeed.gr που θα μεταδιδει ζωντανα τον αγωνα απο τα καναλια των κατασκευαστων.
“Κερασακι” για τη μονομαχια. Ακολουθει μια μινι αναλυση των 60 τερατων που συμμετεχουν στον αγωνα.
Που θα τρεξουν αυτοι;
“Circuit des 24 Heures”
Μηκος πιστας 13.629 km (απο το 2007)
Ρεκορ γυρου Stéphane Sarrazin (Peugeot), 3 λεπτα 18.513 δευτ. (247.16 km/h), προκριση 11 Ιουνιου 2008
Ρεκορ χρονομετρημενων δοκιμων (pole position) (2009)
Stéphane Sarrazin (Peugeot), 3 λεπτα 22.888 δευτ. (241.83 kph), προκριση 11 Ιουνιου 2009
Γρηγοροτερος γυρος σε αγωνα (2009)
Nicolas Minassian (Peugeot), 3 λεπτα 24.352 δευτ. (240,097 km/h), γυρος 259, 14 Ιουνιου 2009
Ρεκορ αποστασης (τρεχουσα δομη πιστας)
Gené/Wurz/Brabham (Peugeot), 382 γυροι = 5,206.278 χιλιομετρα (216.928 km/h), 2009
Και ποιοι ειναι οι “βασιλιαδες” του Le Mans; Ιδου η λιστα των νικητων απο το 1928 ως σημερα