Η Audi κανει ενα ακομη βημα προς μια ασφαλεστερη και πιο εξυπνη
κινητικοτητα. Η premium γερμανικη μαρκα
χρησιμοποιει για πρωτη φορα «σμηνος δεδομενων», εναν τεραστιο αριθμο δεδομενων
υψηλης ακριβειας για να βελτιωσει την υπηρεσια car–to–X για «τοπικες
ειδοποιησεις κινδυνου». Με βαση μια εφαρμογη car–to–cloud για την εκτιμηση του συντελεστη τριβης με τον δρομο η την
ολισθηση του τροχου, η νεα τεχνολογια εντοπιζει τις παραμικρες αλλαγες στην
προσφυση του δρομου, ανεβαζει αμεσα τα δεδομενα στο cloud για επεξεργασια και προειδοποιουνται οι οδηγοι που
ακολουθουν και προκειται να βρεθουν στον παγωμενο δρομο, για παραδειγμα, σε
σχεδον πραγματικο χρονο.
Απο το 2017, τα
αυτοκινητα της Audi ηταν σε θεση να προειδοποιησουν το ενα το αλλο για επικινδυνες καταστασεις
οπως ατυχηματα, κατεστραμμενα οχηματα, μποτιλιαρισματα, παγο η περιορισμενη
ορατοτητα. Για να γινει αυτο, η υπηρεσια «τοπικες ειδοποιησεις κινδυνου» της
υπηρεσιας car–to–X αναλυει διαφορα δεδομενα. Αυτα περιλαμβανουν παρεμβασεις
του ηλεκτρονικου ελεγχου σταθεροποιησης (ESC), αισθητηρες βροχης και φωτος, λειτουργια
υαλοκαθαριστηρων και προβολεων, καθως και κλησεις εκτακτης αναγκης και
ενεργοποιηση αεροσακου.
Η Audi κανει τωρα το επομενο βημα και βελτιωνει την υπηρεσια με
δεδομενα υψηλης ακριβειας για να κανει την προειδοποιηση ακριβεστερη και ακομη
πιο γρηγορη. Συνεργαζεται με τις Car.Software, εταιρεια του Volkswagen Group και την HERE Technologies, εταιρεια που αναπτυσσει προηγμενες εφαρμογες πλοηγησης
και χαρτογραφησης και της οποιας η Audi ειναι συνιδιοκτητρια, καθως και τη σουηδικη εταιρεια NIRA Dynamics AB, χρησιμοποιωντας μια πατενταρισμενη υλοποιηση της
τελευταιας ως βαση, για την αναπτυξη βελτιωμενων ειδοποιησεων κινδυνου.
Η εφαρμογη
λογισμικου στο αυτοκινητο, την οποια εχει αναπτυξει η Car.Software, κανει εκτιμηση του συντελεστη τριβης μεταξυ των
ελαστικων και της επιφανειας του δρομου με βαση την ολισθηση του τροχου. Χρησιμοποιουνται σηματα απο την αναρτηση, οπως οι τιμες ταχυτητας
και επιταχυνσης του τροχου. Το συστημα ειναι μονιμα ενεργο σε ολες τις συνθηκες
οδηγησης και οχι μονο στα φυσικα ορια που θα απαιτουσαν την επεμβαση των
συστηματων ελεγχου προσφυσης. Τα δεδομενα παραμενουν ανωνυμα, τοσο στο ιδιο το
αυτοκινητο οσο και στο cloud, στο οποιο μεταδιδονται. Συνδυαζονται με αλλα δεδομενα,
οπως τρεχουσες πληροφοριες καιρου και εμπειρικες τιμες και στη συνεχεια, μεσω
των επεξεργασιας απο τους υπολοιπους εταιρους του προγραμματος, αναλογα με τη
σοβαροτητα της καταστασης, καταληγουν ως προειδοποιησεις στο virtual cockpit η στη head–up οθονη του Audi.
Οσο μεγαλυτερος
ειναι ο αριθμος των οχηματων που παρεχουν τα δεδομενα, τοσο πιο αποτελεσματικο
ειναι το συστημα, που μπορει να αυτοβελτιωνεται συνεχως. Αυτη ειναι η βασικη
αρχη του σμηνους δεδομενων – ενας τομεας στον οποιο η Audi εχει αποκτησει εκτεταμενες γνωσεις τα τελευταια χρονια.
Στην Ευρωπη, το 2021 περισσοτερα απο 1,7 εκατομμυρια οχηματα του Volkswagen Group θα παρεχουν τρεχοντα
δεδομενα για την εφαρμογη, με τον αριθμο να αυξανεται σε περισσοτερα απο τρια
εκατομμυρια το 2022, καθιστωντας την Audi πρωτοπορο στον συγκεκριμενο τομεα. Προκειται για την πρωτη
εφαρμογη στην οποια τα δεδομενα του οχηματος χρησιμοποιουνται για αυτον τον
τυπο προηγμενης αναλυσης δεδομενων.
Η Car.Software ειναι μια εταιρεια λογισμικου του Volkswagen Group που εχει αποστολη να
αναπτυξει την κορυφαια βαση τεχνολογιας για την αυτοκινητοβιομηχανια και ετσι
να καταστησει την οδηγικη εμπειρια ασφαλεστερη, πιο βιωσιμη και πιο ανετη.
Απασχολει περιπου 5.000 μηχανικους και προγραμματιστες παγκοσμιως, με «κεντρα αναπτυξης»
στο Βερολινο, το Ινγκολσταντ, το Μοναχο, τη Στουτγκαρδη, το Βολφσμπουργκ και το
Σιατλ των Η.Π.Α..