Πόσο… Trekking είναι το Fiat 500L Trekking;

Η Fiat φαινεται πως χτυπησε φλεβα χρυσου με το 500L. Το μοντελο, εξελισσεται σε εμπορικη επιτυχια και, οι Ιταλοι, ως εξπερ στη σχεδιαση, φροντισαν να του δωσουν το «κατι παραπανω» για να το μετατρεψουν σε ελκυστικοτατη επιλογη. Του «φορεσαν» νεους προφυλακτηρες, το ψηλωσαν λιγο (ως πολυ), του εβαλαν ωραιες ζαντες, το «προικισαν» και με καποιες εκτος δρομου δυνατοτητες και ετσι, γεννηθηκε το 500L Trekking.
Το συγκεκριμενο αυτοκινητο ειναι στο συνολο του μια εκπληξη. Γιατι, οσο και αν δεν το πιστευει κανεις, οι διαφορες με το «απλο» 500L ειναι τεραστιες. Οχι μονο εμφανισιακα αλλα και σε ο,τι αφορα την αισθηση που δινει σε οδηγο και επιβατες το μοντελο.

                «Αρχοντικο»
Δεν θα μπορουσα να μην ξεκινησω απο αυτο που, κατα την αποψη μου, κανει το 500L Trekking πραγματικα (πιο) ξεχωριστο. Και αυτο, ειναι η θεση οδηγησης. «Αρχοντικη», θα τη χαρακτηριζα, γιατι ξεφευγει απο την κλασικη «αμφιθεατρικη» που εχουν «παραδοσιακα» ολα τα MPVs. Σε αυτη την περιπτωση, η θεση θυμιζει λιγο… βαν (με την καλη εννοια) με τη λογικη οτι ο οδηγος αισθανεται πως τα εχει ολα «στο πιατο».
Το ιδιο ψηλα αισθανονται να καθονται ολοι οι επιβατες (ακομα και οι πισω!) και αυτο, δημιουργει μια επιπλεον αισθηση ανεσης. Σε αυτο, ερχονται να βαλουν την «πινελια» τους τα αριστα καθισματα, η αποσβεση που προσφερουν οι αναρτησεις και, γενικοτερα η ποιοτητα κυλισης του αυτοκινητου. Αριστα ειναι κατανεμημενοι και οι χωροι και, ακομα και η πιο απαιτητικη οικογενεια, η παρεα, δεν θα αντιμετωπισει προβλημα στο ταξιδι η στις μικρομετακινησεις, καθως περα απο τους βασικους, υπαρχουν και δεκαδες χωροι για μικροαντικειμενα, ποτηροθηκες κλπ.
Το εσωτερικο δεν ειναι μονο πρακτικο, αλλα και καλαισθητο, οπως και λειτουργικοτατο. Το τριακτινο τιμονι με τα χειριστηρια στις ακτινες του, το καλαισθητο καντραν, το ταμπλο με το εξτρα ντουλαπακι, συνθετουν αυτη την εικονα. Στο κεντρο του ταμπλο δεσποζει η touch screen της Fiat με το πολυ ευκολο menu, την οποια ωστοσο θα ηθελα λιγο μεγαλυτερη, μονο και μονο για λογους αισθητικης.

Με τους χωρους και την ανεση στο εσωτερικο του Fiat 500L να ειναι σε επιπεδα που δεν επιδεχονται… αμφισβητησης, μοναδικη μου ενσταση ειναι η θεση που ειναι τοποθετημενοι οι διακοπτες των ηλεκτρικων παραθυρων, αριστερα μου. Θα τους προτιμουσα πιο πισω, αφου το χερι μου κατεβαζε ασυναισθητα τα πισω παραθυρα, αντι για τα εμπρος. Βεβαια, μπορει να ειναι just my fault.

                Στο δρομο

Με το ανασχεδιασμενο εξωτερικο, τους πιο “Trekking” προφυλακτηρες, την προστατευτικη ποδια στο κατω μερος, τα +13 mm στο μηκος, τις πλαστικες προστατευτικες επιφανειες και το ψηλοτερο, στα 145 mm αμαξωμα (10% ψηλοτερο απο το «συμβατικο» 500L) και τις 17αρες (πολυ ομορφες) ζαντες με τα Mud + Snow ελαστικα, του προσδιδεται ενας ατιθασος χαρακτηρας που αγαπα την «περιπετεια». Ειναι ομως ετσι στην πραγματικοτητα;
Αρχικα, στην πολη, το 500L Trekking εχει το φοβερο αβανταζ να «κρυβει» τον ογκο του. Η μεγαλη ακτινα στρεψης το κανουν ευελικτο, ενω η καμερα οπισθοπορειας (εμφανιζει την εικονα στην touch screen, στη μεση του ταμπλο) κανει το παρκαρισμα παιχνιδακι. Αξιζει να σημειωθει οτι η καμερα ειναι τοποθετημενη σε τετοιο σημειο, στο πισω μερος του αυτοκινητου, που ο οδηγος εχει καθαροτατη εικονα, ακομα και αν ειναι νυχτα και βρεχει καταρρακτωδως.
Απο εκει και περα, ο οδηγος (και οι επιβατες) το μονο που εχει να κανει, ειναι να χαλαρωσει και να απολαυσει το ευχαριστο στησιμο του αυτοκινητου. Η ορατοτητα ειναι τελεια, τα χειριστηρια μαλακα και ευχρηστα, το τιμονι (το οποιο παρεχει καλη πληροφορηση) το ιδιο. Η δε οδικη συμπεριφορα του 500L Trekking, φιλικοτατη. Ακομα και αν πιεστει πολυ,
οι κλισεις που παιρνει δεν επηρεαζουν την ευσταθεια του, ενω οι οποιες προοδευτικα υποστροφικες τασεις «μαζευονται» ευκολα και με τη βοηθεια των ηλεκτρονικων.

Στο ταξιδι, η αισθηση ειναι η ιδια, με τη ρυθμιση της αναρτησης να δινει… ρεστα, σε ο,τι αφορα την ανεση που χαριζει στους επιβατες. Εκτος δρομου τωρα;

Για τα… δυσκολα, η Fiat εχει εξοπλισει το 500L Trekking με το συστημα ελεγχου ελκτικης προσφυσης Traction+. Αυτο, «διαβαζει» ποιος απο τους δυο τροχους εχει μεγαλυτερη προσφυση και του κατανεμει μεγαλυτερο μερος της διαθεσιμης ροπης. Και τα off road ελαστικα βελτιωνουν την προσφυση και ετσι, μια εξορμηση εκτος δρομου, δεν θα μετατραπει σε εφιαλτη. H Fiat προφανεστατα και κατ’ επιλογην δεν εφοδιασε το συγκεκριμενο μοντελο με τετρακινηση, αποφευγοντας να το κανει πιο «σκληροτραχηλο», αρα πιο «ειδικο» και κατα συμπερασμα πιο ακριβο και δυσχρηστο.
                Κινητηρας

Ετσι, για παραδειγμα, η καταναλωση του 500L Trekking ευκολα κρατηθηκε περιπου στα 7,5 lt/100 km μεσα στην πολη και οχι με ιδιαιτερα οικονομικη οδηγηση.

Ο diesel των 1,6 λιτρων και των 105 PS εχει αρκετη δυναμη για να το κινησει σβελτα. 

Αλλωστε, εχει περισσευμα ροπης (320 Nm) απο πολυ χαμηλα, αφου αισθανεσαι το «τραβηγμα» απο τις 1.750 στροφες ανα λεπτο. Απο εκει και περα, σε συνδυασμο και με το πολυ καλο σε κλιμακωση και αισθηση εξαρι κιβωτιο, περναει τη δυναμη γραμμικα και του χαριζει πολυ καλες επιδοσεις για την κατηγορια του.  Ο θορυβος του ειναι μεν αντιληπτος, αλλα δεν θα ενοχλησει σε καμια περιπτωση.

Εν κατακλειδι, το Fiat 500L Trekking δεν ειναι απλα ομορφο, με τις καλαισθητες πινελιες που του εβαλαν οι Ιταλοι. Ουτε μονο πρακτικο, λογω ογκου, χωρων. Ειναι ενα πραγματικο πολυχρηστικο αυτοκινητο, το οποιο θα ικανοποιησει τις αναγκες μιας οικογενειας, χωρις να χρειαστει εναν… σκασμο λεφτα για τη συντηρηση και την κινηση του και θα τους παει ολους παντου. Τι αλλο μπορει να θελει κανεις, σημερα; 

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!