Λενε πως οταν ο ιδιοκτητης της Geely, ο Κινεζος μεγιστανας Li Shufu, αγορασε τη Volvo, πηγε στη Σουηδια και ειπε ενα πραγμα στα στελεχη της εταιρειας: \”Απο εμενα θα εχετε ο,τι πορους χρειαστειτε. Δεν θα εμπλακω πουθενα στη δουλεια σας. Το μονο που θελω ειναι να φτιαξετε καλυτερα αυτοκινητα απο τους Γερμανους. Να κανετε αυτο που ξερετε καλυτερα\”. Στην πορεια, ο Shufu κρατησε το λογο του και επενδυσε πολυ χρημα στη Volvo Cars, η οποια ειχε λαμπρη ιστορια στην αυτοκινηση, με πρωτοποριες, οπως για παραδειγμα την εφευρεση της ζωνης ασφαλειας 3 σημειων.
Οι Σουηδοι στρωθηκαν στη δουλεια και, οντως, εκαναν αυτο που ξερουν καλυτερα. Τα χρονια που ακολουθησαν, η Volvo προχωρησε σε εναν καταιγισμο παρουσιασεων νεων μοντελων, \”φορτωμενα\” με την τελευταια λεξη της τεχνολογιας. Επενδυσαν στην ερευνα και εξελιξη, σε συστηματα ασφαλειας, στην πρασινη μετακινηση και μεταμορφωσαν το στολο τους. Ετσι, περηφανοι, εφερναν συνεχως νεα μοντελα, στα οποια υπενθυμιζαν ποιοι τα εχουν φτιαξει: Ειτε με το \”σφυρι του Θωρ\” σχεδιασμενο περιτεχνα στα εμπρος φωτιστικα σωματα, ειτε με διακριτικα σημαιακια της Σουηδιας στα καθισματα.
Στον κοσμο, αυτο αρεσε. Οι πωλησεις συνεχως ανεβαιναν. Και ανεβαινουν. Στα χερια του Σουηδου Χακαν Σαμιουελσον (υπηρετει ως διευθυνων συμβουλος στην εταιρεια) η εταιρεια μεταμορφωθηκε. Τα αποτελεσματα;
Ο CEO της Volvo Cars, Hakan Samuelson
Μετα απο μια πολυ δυσκολη χρονια, η Volvo Cars ανακοινωνει τις πιο υψηλες πωλησεις και τα μεγαλυτερα κερδη σε περιοδο δευτερου εξαμηνου στην ιστορια της κατα τη διαρκεια του 2020. Τα οικονομικα αποτελεσματα της εταιρειας για το περασμενο ετος αντανακλουν την επιτυχια της στη διαχειριση και το μετριασμο των επιπτωσεων που ειχε η πανδημια.
Η εταιρεια ανεφερε οτι κατα το δευτερο εξαμηνο του 2020 τα εσοδα της ανηλθαν σε 151 δισεκατομμυρια σουηδικες κορονες και τα λειτουργικα της κερδη σε 9,5 δισεκατομμυρια σουηδικες κορονες. Στη διαρκεια αυτης της περιοδου, τα κερδη αυξηθηκαν κατα 8,2%, ενω η αυξηση των εσοδων εφθασε το 4,9%. Το περιθωριο κερδους ηταν 6,3%.
Τα αποτελεσματα της εταιρειας αντανακλουν την ισχυρη ζητηση για τη σειρα Recharge, στην οποια ανηκουν ολα τα αμιγως ηλεκτρικα και plug-in υβριδικα μοντελα Volvo. Κατα τους τελευταιους εξι μηνες του ετους, η εταιρεια πουλησε 391.751 αυτοκινητα, σημειωνοντας αυξηση 7,4% σε σχεση με την αντιστοιχη περιοδο του 2019, και διευρυνε το μεριδιο της στις περισσοτερες αγορες.
Για το συνολο του 2020, η Volvo Cars ανακοινωσε οτι τα εσοδα της ανηλθαν σε 263 δισεκατομμυρια σουηδικες κορονες και τα λειτουργικα της κερδη σε 8,5 δισεκατομμυρια σουηδικες κορονες. Η εταιρεια καταφερε να μειωσει τα παγια κοστη και να σημειωσει αναπτυξη, βελτιωνοντας τις ταμειακες ροες και τη ρευστοτητα της.
«Αναλαβαμε αποφασιστικη δραση για να περιορισουμε τις επιπτωσεις της πανδημιας», δηλωσε ο δηλωσε ο Håkan Samuelsson (Χοκαν Σαμιουελσον), CEO της Volvo Cars. «Επανεκκινωντας με ασφαλεια τις λειτουργιες μας, σημειωσαμε ισχυρη ανακαμψη και πετυχαμε το δευτερο καλυτερο εξαμηνο στην ιστορια μας. Επιπλεον, η ταχεια αυξηση της ζητησης για τη σειρα Recharge δειχνει οτι οι προοπτικες ειναι πολυ καλες και αναμενουμε να συνεχιστει το 2021».
Το μεριδιο των μοντελων Recharge ως ποσοστο των συνολικων πωλησεων υπερδιπλασιαστηκε σε σχεση με το 2019. Στην Ευρωπη, το μεριδιο των plug-in υβριδικων μοντελων της Volvo επι του συνολου των πωλησεων της ηταν 30%, καθιστωντας τη ως την κορυφαια premium μαρκα στην ηπειρο στην συγκεκριμενη κατηγορια. Στις Ηνωμενες Πολιτειες, η Volvo ειναι επισης η ηγετικη μαρκα στα plug-in υβριδικα μοντελα.
Στην Κινα και τις Ηνωμενες Πολιτειες, τις δυο πιο μεγαλες αγορες, η εταιρεια ανακοινωσε αυξηση πωλησεων για το συνολο του ετους, καθως καταφερε να ανακαμψει απο την πτωση των πωλησεων λογω της πανδημιας στο πρωτο μισο της χρονιας, πετυχαινοντας σημαντικη αυξηση στο δευτερο εξαμηνο.
Στη διαρκεια του 2020, η πανδημια επιταχυνε τη στροφη της Volvo Cars προς τις online πωλησεις, εξελιξη που η εταιρεια αναμενει να συνεχιστει και στο 2021. Το 2020, η Volvo Cars υπερδιπλασιασε τον αριθμο των συνδρομων που διατιθενται online σε σχεση με το 2019. Η αναπτυξη στο συγκεκριμενο καναλι εξακολουθησε να ειναι μεγαλη, στηριζοντας την αυξηση των μεριδιων αγορας.
Για το 2021, η εταιρεια αναμενει να συνεχιστει η αυξηση στις πωλησεις και τα εσοδα, καθως θα υποστηριζεται απο μια εξαιρετικη γκαμα προϊοντων αλλα και περαιτερω αυξηση στις online πωλησεις. Με την προϋποθεση οτι οι συνθηκες της αγορας θα εξομαλυνθουν, αυτη η αυξηση, αλλα και η επιτυχημενη διαχειριση κοστους εκτιμαται οτι θα βελτιωσουν την κερδοφορια στα προ-κορωνοϊου επιπεδα.
Επενδυοντας διαρκως σε νεες τεχνολογιες και νεα προϊοντα, η εταιρεια προβλεπει οτι οι κεφαλαιακες δαπανες της θα κινηθουν στο ιδιο επιπεδο με το 2020. Οι ταμειακες ροες αναμενεται να διατηρηθουν ισχυρες. Προβλεπεται, επισης, να συνεχιστει η ελαττωση των συνολικων εκπομπων CO2 ανα αυτοκινητο, στην πορεια για την επιτευξη του στοχου να μειωθουν κατα 40% εως το 2025.