Και, ειτε, εισαι φαν του, εισαι οχι, θα πρεπει να παραδεχθεις οτι το Golf GTI ειναι το πιο πετυχημενο hot hatch στον κοσμο, ενα πραγματικο icon της γρηγορης καθημερινης οδηγησης. Αυτο αποδεικνυεται και απο το γεγονος οτι απο εκεινο το τετραγωνισμενο, αρχετυπο GTI του 1976 -που σημερα ειναι super classic- εχουν περασει 7 γενιες και 2,3 εκατομμυρια πωλησεις, με το DNA του μοντελου να παραμενει αυθεντικο. Το σημερινο Golf ειναι τοσο διαφορετικο απο το Ι, ομως η \”συνταγη\” παραμενει ιδια με συμπαγεις διαστασεις, χαμηλο βαρος, ισχυρο κινητηρα, καλοζυγισμενη αναρτηση και φυσικα δυναμικη εμφανιση.
Θα επρεπε λοιπον η Volkswagen να επαναπαυθει στις δαφνες του παρελθοντος και στην πληροτητα του παροντος; \”Οχι!\” ειπαν οι μηχανικοι της γερμανικης αυτοκινητοβιομηχανιας, οι οποιοι, σε ενα \”στοιχημα\” για να αποδειξουν οτι η φαντασια και οι δυνατοτητες τους δεν εχουν ορια, δημιουργησαν το Golf GTI TCR! Μια ειδικη εκδοση βγαλμενη απο το Motorsport και τον δυο φορες κατακτητη του πρωταθληματος TCR (Touring Car Racing, διαδοχο του διασημου WTCC), που διεξαγεται με υπερτροφοδοτουμενα, διλιτρα/τετρακυλινδρα χατσμπακ η σενταν παραγωγης, με κινηση μονο εμπρος. Το οποιο, με λιγα λογια, δεν ειναι απλα γρηγορο. Ειναι το γρηγοροτερο Golf GTI που φτιαχτηκε ποτε! Και ειναι διαθεσιμο στη χωρα μας, σε τιμη 48.700 ευρω. Στην οποια τιμη δεν παιρνεις \”απλα\” ενα tuned up Golf GTI, αλλα την εκδοση δρομου του αγωνιστικου Golf GTI TCR.
Το κορυφαιο πλεον GTI εχει ολα εκεινα τα στοιχεια που το κανουν ασυναγωνιστο. Ο υπερτροφοδοτουμενος διλιτρος TSI αποδιδει 290 PS (213 kW) απο τις 5.400 εως τις 6.400 σ.α.λ. προσφεροντας 45 PS (33 kW ) επιπλεον απο το Golf GTI Performance. Ακομη και χαμηλα, το Golf GTI TCR ειναι σε θεση να προσφερει 200 Nm απο τις μολις 1.000 σ.α.λ. Η μεγιστη ροπη του αγγιζει τα 380 Nm σε ευρεια περιοχη στροφων (απο τις 1.950 εως τις 5.300 σ.α.λ.) προσφεροντας τη δυναμη που ζητα ο οδηγος καθε φορα που πατα το δεξι πενταλ.
7-ταχυτο DSG και επιπλεον ψυξη – Η ισχυς μεταφερεται στους εμπρος τροχους μεσω ενος στανταρ αυτοματου DSG κιβωτιου διπλου συμπλεκτη με 7 σχεσεις και συνδυαζεται με ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο. Για τη βελτιστη διαχειριση της μεταφορας ισχυος και της θερμοτητας, το Golf GTI TCR εφοδιαζεται με δυο επιπλεον ψυγεια νερου που βρισκονται μπροστα και ειναι ιδια με εκεινα του τετρακινητου Golf R.
Η τελικη του ταχυτητα φτανει εως τα 260 χλμ./ωρα. Ο στανταρ, πληρως ψηφιακος πινακας οργανων Active Info Display δειχνει τελικη ταχυτητα 250 χλμ./ωρα, η οποια αυξανεται στα 260 χλμ./ωρα με την αφαιρεση του ηλεκτρονικου περιοριστη (Vmax limit) ενω μια αεροτομη στο πισω μερος της οροφης διασφαλιζει το απαιτουμενο καθετο αεροδυναμικο φορτιο. Το Golf GTI TCR ολοκληρωνει τη διαδικασια των 0-100 χλμ./ωρα σε μολις 5,6 δευτερολεπτα. Ο 16-βαλβιδος turbo 4-κυλινδρος TSI εφοδιαζεται με φιλτρο μικροσωματιδιων και εχει μεση καταναλωση 6,7 λιτρων/100 χλμ. (κατα NEDC).
Το Golf GTI TCR διαθετει ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο και τεσσερα οδηγικα προφιλ: Στον εμπρος αξονα υπαρχει το ηλεκτρονικα ελεγχομενο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης που προερχεται απο το Golf GTI Performance και συνδυαζεται με τα οδηγικα προφιλ “ECO”, “NORMAL”, “SPORT” και “INDIVIDUAL”. Το τελευταιο, προσφερει προσωποποιημενη ρυθμιση του τιμονιου, της αποδοσης του κινητηρα, του κιβωτιου και της προαιρετικης αναρτησης Dynamic Chassis Control (DCC).
Εχει επισης Dynamic Chassis Control (DCC) και δυνατοτητα αφαιρεσης του Vmax limit: Το προφιλ του κορυφαιου Golf GTI TCR αναδεικνυεται απο τις στανταρ σφυρηλατες ζαντες Belvedere διαστασης 18”. Προαιρετικα, το μοντελο εξοπλιζεται με ζαντες 19” Reifnitz και Pretoria. Αυτες μπορουν να ειναι μερος ενος ευρυτερου δυναμικου πακετου εξοπλισμου.
Δυναμικο Πακετο 1: Με τροχους Reifnitz 19’’ σε Black matt με ελαστικα 235/35 R 19. Σε αυτη την περιπτωση συμπεριλαμβανονται η ηλεκτρονικα ελεγχομενη αναρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), η αφαιρεση του περιοριστη ταχυτητας (Vmax limit), η μικροτερη κατα 20 χιλιοστα αποσταση του αμαξωματος απο το εδαφος σε σχεση με το νορμαλ Golf (5 χιλιοστα σε σχεση με το GTI) και ειδικα ρυθμισμενα αμορτισερ εμπρος-πισω τα οποια με το πατημα ενος διακοπτη προσαρμοζονται βασει των προγραμματων για σπορ, ανετη η νορμαλ οδηγηση.
Δυναμικο Πακετο 2: Με τροχους Pretoria 19’’ σε glossy Black και σπορ (ημι-σλικ) ελαστικα 235/35 R 19 για χρηση σε πιστα. Αυτη η επιλογη περιλαμβανει επιπροσθετα την ηλεκτρονικα ελεγχομενη αναρτηση Dynamic Chassis Control (DCC), αφαιρεση του Vmax limit, σπορ πισω αμορτισερ με πιο σφιχτη ρυθμιση και αντικλεπτικο συστημα τροχων.
Εχει αγωνιστικη σχεδιαση: Η δυναμικη εμφανιση του Golf GTI TCR ειναι εμπνευσμενη απο το μαγικο κοσμο των αγωνων. Μπροστα υπαρχουν μεγαλυτερες εισαγωγες και διαχωριστικα αερα οπως και στα αγωνιστικα, ενω νεα ειναι η γριλια οπως και τα πλαστικα, χαμηλοτερα, ωστε να τονιζουν τον προφυλακτηρα. Στο πισω μερος, το μοτιβο των LED αναδεικνυει τον TCR χαρακτηρα ενω δεξια και αριστερα του αποκλειστικης σχεδιασης διαχυτη, δεσποζουν οι εξατμισεις R “Performance” τιτανιου εξελιγμενες απο τον Akrapovic, με 4 αποληξεις.
Με το νεο Golf GTI TCR προστιθεται η χρωματικη επιλογη “Pure Grey”. Οι υπολοιπες επιλογες αφορουν τα κλασικα GTI χρωματα: τα “Pure White”, “Tornado Red”, “Deep Black Pearl Effect” και “Oryx White Pearl Effect”. Με τα “Pure Grey”, “Pure White” και “Tornado Red”, συνδυαζεται προαιρετικα η βαμμενη σε “Black” οροφη. Επισης μαυρα ειναι τα καλυμματα των εξωτερικων καθρεφτων (προαιρετικα σε Carbon look) και τα TCR λογοτυπα πανω απο τα μαρσπιε. Ανοιγοντας την πορτα το κορυφαιο GΤΙ προσκαλει τους επιβατες του προβαλλοντας το λογοτυπο TCR στην ασφαλτο, ενω απο την εικονα του δεν λειπουν φυσικα οι θρυλικες κοκκινες ριγες στη μασκα.
Στο εσωτερικο επικρατει η αγωνιστικη αυρα του Golf TCR που κυριαρχει στις πιστες. Τα κορυφαια σε στηριξη και ανεση σπορ καθισματα εχουν ειδικη επενδυση που εχει δημιουργηθει ειδικα για αυτη την εκδοση. Με την αποχρωση του γραφιτη ερχονται σε πολυ ομορφη αντιθεση οι κοκκινες ραφες στα καθισματα, στο κεντρικο υποβραχιονιο, στις πορτες, στον επιλογεα του DSG και στο σπορ, εμπνευσμενο απο το TCR τριακτινο τιμονι με τις περφορε λεπτομερειες.
Το νεο Volkswagen Golf GTI TCR ειναι αμεσα διαθεσιμο για παραγγελια, με προτεινομενη τιμη λιανικης 48.700 €. Ενδεικτικα και εκτος των προαναφερθεντων, ο βασικος εξοπλισμος περιλαμβανει:
Προοδευτικο συστημα διευθυνσης (Progressive Steering)
Συστημα Infotainment DISCOVER MEDIA
Adaptive Cruise Control & Speed Limiter
Αυτοματο κλιματισμο Air Care Climatronic
Motorsport splitter σε γυαλιστερο μαυρο που εκτεινεται περιμετρικα του αυτοκινητου
Προβολεις LED και πισω φωτα LED σε σκουρο κοκκινο χρωμα με δυναμικο φλας
Κορυφαια σε στηριξη και ανεση σπορ καθισματα που φερουν επενδυση υφασμα/microfiber αποκλειστικης σχεδιασης TCR
Εσωτερικο ambient φωτισμο σε κοκκινο χρωμα
Park Pilot