Η Ford μας εντυπωσιαζει με την σκεψη της για το περιβαλλον και την κλιματικη αλλαγη. Η εταιρεια βρισκεται σε καλο δρομο προκειμενου να τροφοδοτει μεχρι το 2035 ολα τα εργοστασια παραγωγης οχηματων που διαθετει με ενεργεια που παραγεται κατα 100% απο ανανεωσιμες πηγες. Αυτη τη στιγμη ηδη χρησιμοποιει αποκλειστικα πρασινη ηλεκτρικη ενεργεια για ολες τις εγκαταστασεις της στη Μ. Βρετανια, στο εργοστασιο της στην Κραϊοβα της Ρουμανιας, καθως και στην Κολωνια της Γερμανιας.
Η εταιρεια ανακοινωσε τη συγκεκριμενη φιλοδοξια της με τη δημοσιευση της 21 ης Εκθεσης Βιωσιμοτητας. Η Ford ειναι ο μοναδικος κατασκευαστης οχηματων μαζικης παραγωγης στις ΗΠΑ που συνεισφερει στη μειωση των εκπομπων CO 2 στο πλαισιο της Συμφωνιας του Παρισιου για την κλιματικη αλλαγη και συνεργαζεται με την πολιτεια της Καλιφορνια για τη θεσπιση αυστηροτερων προτυπων σχετικα με τις εκπομπες αεριων του θερμοκηπιου απο αυτοκινητα.
Η Ford εκτιμα οτι η Ευρωπη θα ειναι αναμεσα στις πρωτες περιοχες σε παγκοσμιο
επιπεδο που θα πετυχουν ουδετερο ισοζυγιο ανθρακα.
Για να πετυχει το στοχο του ουδετερου ισοζυγιου ανθρακα, η Ford θα εστιασει αρχικα σε τρεις τομεις που ευθυνονται περιπου για το 95% των εκπομπων CO 2 – χρηση αυτοκινητου, εφοδιαστικη αλυσιδα και εγκαταστασεις εταιρειας.
Η Ford δηλωσε οτι εθεσε το στοχο του 2050 εχοντας πληρη επιγνωση των προκλησεων, οπως η αποδοχη των πελατων, οι κανονισμοι των κυβερνησεων, οι οικονομικες συνθηκες και η διαθεσιμοτητα ηλεκτρικης ενεργειας και καυσιμων που παραγονται απο ανανεωσιμες και ουδετερες ως προς τις εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα πηγες.
«Μπορουμε να εξελιξουμε και να κατασκευασουμε καταπληκτικα αυτοκινητα, να υποστηριξουμε και να επεκτεινουμε μια ισχυρη επιχειρηματικη δραστηριοτητα και ταυτοχρονα να προστατευσουμε τον πλανητη μας – στην πραγματικοτητα, αυτα τα ιδεωδη συμπληρωνουν το ενα το αλλο» δηλωσε ο Bob Holycross, vice president, υπευθυνος βιωσιμοτητας, περιβαλλοντος και ασφαλειας. «Δεν εχουμε ακομα ολες τις απαντησεις, αλλα ειμαστε αποφασισμενοι να συνεργαστουμε με ολους τους παγκοσμιους και τοπικους εταιρους και αμεσα ενδιαφερομενους ωστε να το πετυχουμε.»
Η Ford επενδυει πανω απο 11,5 δισεκ. δολαρια στα ηλεκτρικα οχηματα μεχρι το 2022 και δεσμευεται να προσφερει μια εξηλεκτρισμενη εκδοση για καθε επιβατικο μοντελο που θα λανσαρει στην Ευρωπαϊκη αγορα. Σε αυτη η Ford προγραμματιζει να αυξησει τον αριθμο των ηλεκτροκινητων μοντελων της σε 18 μεχρι το τελος του 2021, περιλαμβανοντας στη γκαμα της ηπια υβριδικα, πληρως υβριδικα, plug-in υβριδικα και πληρως ηλεκτρικα μοντελα με μπαταρια.
Εκτος απο τον στοχο και την προοδο της εταιρειας για τη μεταβαση σε ενα ουδετερο ισοζυγιο ανθρακα, η Εκθεση υπογραμμιζει τη συνεχη προσπαθεια του κατασκευαστη να εφαρμοσει υπευθυνες επιχειρηματικες πρακτικες σε ολο τον κοσμο. Σημαντικο σημειο του ειναι:
-
Εξηλεκτρισμος: Κατα τη διαρκεια του 2019 η Ford επιταχυνε σημαντικα τα σχεδια της στα ηλεκτρικα οχηματα αποκαλυπτοντας την πληρως ηλεκτρικη Mustang Mach-E που θα διατιθεται στην Ευρωπη στις αρχες του 2021 με αναμενομενη αυτονομια, συμφωνα με υπολογισμους της EPA, εως 600 km στο πλαισιο του πρωτοκολλου Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP).
Ειναι σημαντικο να αναφερουμε οτι ειναι ενα μεγαλο βημα στον κλαδο της αυτοκινησης. Δεν φτανει μονο να βγαινουν ηλεκτρικα αυτοκινητα, αλλα και η κατασκευη τους να μην επιβαρυνει επιπλεον το περιβαλλον.