Χιλιάρι Peugeot 108 χωρίς οροφή: Λέει;

Σε μια ομολογουμενως δυσκολη εποχη οπως αυτη που διανυουμε, ποιος δεν θελει να κυκλοφορει με ενα αυτοκινητο που να του τα δινει ολα; Οπου «ολα», η οικονομια στο καυσιμο, η συντηρηση και η φορολογια, η ευελιξια στην κινηση, ο εξοπλισμος σε χαμηλη τιμη, το prestige στο σημα, οι αξιοπρεπεις επιδοσεις και, φυσικα, η ασφαλεια. Η Peugeot, με το 108 Top, που οδηγουμε σημερα, σου δινει αυτα και πολλα παραπανω…

Συνηθως, οταν κοιταζεις ενα supermini 1.000 κυβικων, εισαι αποφασισμενος να κανεις υποχωρησεις. Σε γκαζι, χωρους, αλλα και εξοπλισμο. Στη συγκεκριμενη περιπτωση, τηρουμενων των αναλογιων, δεν θα χρειαστει. Γιατι παιρνεις ενα τριθυρο με ανοιγομενη οροφη που, εκτος απο αυτοκινητο, ειναι και… αγχολυτικο. Οχι  μονο λογω του οτι αφηνει τα… μυαλα σου να παρουν αερα απο την οροφη, αλλα και οτι σε μετακινει ευκολα, ανετα, γρηγορα και οικονομικα παντου. Ειναι λοιπον, το αντιπαλον δεος των diesel

            Οικονομικο

Το 108 της γαλλικης φιρμας ειναι «αδελφακι» με το Citroen C1 και το Toyota Aygo. Ομως ειναι πολυ διαφορετικο απο αυτα. Αρχικα, σχεδιαστικα: Αν και η ομορφια ειναι (;) υποκειμενικη, το Peugeot ειναι μακραν το ωραιοτερο απο τα «αδελφακια» του. 

Το βασικο ατου του 108 ειναι η τιμη του: Με 10.240 ευρω αρχικη τιμη (αυτο της δοκιμης μας κοστιζει 11.580 ευρω) και ατοκη  (!!!) χρηματοδοτηση 48 μηνων (108 ευρω το μηνα) με το προγραμμα 4Χ4 της Peugeot , εχω την αισθηση οτι αν δεν ειναι η φθηνοτερη (που ειναι) ειναι η πιο συμφερουσα προταση για ενα αυτοκινητο πολης. Γιατι, εκτος απο τις ατοκες δοσεις των 108 ευρω για 4 χρονια, σου δινει 4 χρονια δωρεαν service (!), 4 χρονια οδικη βοηθεια και 4 χρονια εγγυηση. Με λιγα λογια, για μια τετραετια, ο ιδιοκτητης του 108 θα επωμιστει ουσιαστικα, μονο το κοστος της βενζινης. Ελα που και αυτο ειναι αμελητεο!

Η Peugeot δινει για το 108 της δοκιμης μας, δηλαδη το 1000αρι (βενζινη) με τους 68 ιππους, μεση καταναλωση 4,2 λιτρα/100 χιλιομετρα. Με το… καλημερα, το 108 μας βρεθηκε στις χειροτερες σε ο,τι αφορα την καταναλωση συνθηκες: Να κανει το «ταξιδι» απο τα Βορεια Προαστια μεχρι το κεντρο της Αθηνας, μεσω της Κηφισιας με (τρομακτικη) κινηση. Εφιαλτης για αλλους, παιχνιδακι για το «λιονταρακι», το οποιο δεν… αισθανθηκε τιποτα, δινοντας μεση καταναλωση 4,9 λτ/100 χλμ για τη συγκεκριμενη διαδρομη.

Γενικοτερα, η καταναλωση στο 1000αρι 108 ειναι ικανη να σε κανει να παραδεχθεις οτι το diesel δεν ειναι απαραιτητο, αφου ακομα και οταν πιεστηκε παραπανω απο τα ορια του (στα ορια του… κανιβαλισμου), η μεση καταναλωση εφτασε τα 7,9 λτ/100 χμ.

Απο καταναλωση λοιπον, τα παει αψογα. Θα περιμενε κανεις ωστοσο, ως το μικρο σε κυβισμο λιονταρακι θα τα εβρισκε δυσκολα στο δρομο. Η αληθεια ομως, εμελλε να κανει και τον πιο απαιτητικο οδηγο (τον γραφοντα) να αναθεωρησει: Δεδομενου του χαμηλου βαρους του (860 κιλα), ο κινητηρας δεν φαινεται, υπο καμια συνθηκη, να «προδιδει» το πλαισιο. Το 108 κινειται με σβελταδα σε ολο το φασμα των στροφων, δεν ξεμενει απο δυναμη και δεν αφηνει τον οδηγο εκτεθειμενο. Ο τρικιλυνδρος κινητηρας του το φτανει στα 100 απο σταση σε 14,3 δευτερολεπτα και η τελικη του ειναι λιγο κατω απο τα 160.

 Κρατηματα

Για μια εταιρια που εχει σαρωσει τα παγκοσμια πρωταθληματα ραλλυ και που εχει δημιουργησει «ποιηματα» οπως τα 106, 206, 306 Rallye και GTI, η απαιτηση για καλο «πατημα» στο δρομο, ειναι δεδομενη. Ακομα και αν προκειται για ενα καθαρο αυτοκινητο πολης, η Peugeot δεν θα πρεπει να ξεχνα οτι μεταφερει το DNA του πρωταθλητη (λεγε με 206).

Η συμπεριφορα του 108 ειναι οπως θα επρεπε: Δηλαδη φιλικο προς τον οδηγο, ανετο και προβλεψιμο. Στα κλειστα κομματια, αναλογα και με το οδοστρωμα, αλλα και τον τροπο με τον οποιο θα πιεστει, το 108, εμφανιζει μια προοδευτικη συμπεριφορα. Πριν εμφανισει ελαφρα υποστροφη, θα προειδοποιησει, ενω στο οριο, θα φυγει «με τα τεσσερα» και η «εκπληξη» ειναι οτι παρα τη μικρη (αλλα επαρκη) του δυναμη θα «μαζευτει» ευκολα. Εχω την αισθηση οτι ο (η) απειρος/η οδηγος, δεν θα φτασει ποτε το 108 στα ορια του, καθως θα τον εχει προειδοποιησει νωριτερα, στη χειροτερη περιπτωση με την -ανεκτη- κλιση που θα παρει.

Αυτο που δεν περιμενα, ηταν το γεγονος οτι στον ανοικτο δρομο, ταξιδευει ανετα με ταχυτητα ως τα 140 χιλιομετρα/ωρα, διχως να κουραζει (καλη η αναρτηση, καλα και τα καθισματα, για να μην ξεχνιομαστε) και διχως να κουραζεται. Οπερ σημαινει οτι διατηρει την επιλεγμενη ταχυτητα χωρις να πιεζεται ο κινητηρας, και χωρις κυματισμους που προκαλουν… ανασφαλειες. Τα φρενα του -δισκοι εμπρος, ταμπουρα πισω- ειναι ικανοποιητικα, το τιμονι του παρεχει καλη πληροφορηση για το δρομο, διχως να ειναι βαρυ. Το πενταρι κιβωτιο ειναι μια χαρα. Στανταρ στον εξοπλισμο ABS, EBD, Brake Assist, Hill Assist και πολλα ακομα.

             Το εσωτερικο

Στο εσωτερικο, παντως, ειναι ολο το ζουμι. Ας αρχισουμε απο τα τετριμμενα: Οι Γαλλοι εχουν κανει πολυ καλη δουλεια στην ηχομονωση (εδω, η διαφορα με το 107 ειναι χαωδης, ενω ο ηχος του κινητηρα δεν ειναι ενοχλητικος), η θεση οδηγησης ειναι ανετη για καθε υψος και οι διακοπτες εργονομικα τοποθετημενοι. Τα πλαστικα, σκληρα και καλα, χωρις περιττες πολυτελειες.

 Δυστυχως, το στροφομετρο ειναι στον προαιρετικο εξοπλισμο, αφου η στρογγυλη οθονη του οδηγου εχει μονο τις ακρως απαραιτητες ενδειξεις (χιλιομετρα ανα ωρα, trip computer, βενζινη, χιλιομετρητης). Θα ελεγα οτι μου ελειψε το στροφομετρο αν δεν υπηρχε το shifter (ενδειξεις shift up/down) και αν δεν με επειθαν περι του αντιθετου οι 10 στις 10 γυναικες των οποιων την αποψη ζητησα, καταφευγοντας σε αυτες σαν σοκαρισμενος. Ομολογω οτι το ερωτημα «που χρειαζεται το στροφομετρο» για να αυτοκινητο που ειναι προορισμενο να σε μεταφερει παντου με ασφαλεια και ανεση και δεν εχει να κανει με επιδοσεις και χρονους σε πιστα, με αφοπλισε. Οσο και αν με πειραξε, οταν συνειδητοποιησα οτι δεν ειχα στροφομετρο, αλλο τοσο καταλαβα οτι στο συγκεκριμενο αυτοκινητο δεν μου ελειψε τελικα (πολυ). Σε ο,τι αφορα τους χωρους τωρα, το 108 ειναι καλο για την κατηγορια του.

Το τριθυρο (η εκδοση της δοκιμης μας) εχει αρκετους χωρους για τον καφε, το κινητο, μικροπραγματα και αλλα. Οι μπροστα επιβατες δεν θα προβληματιστουν ποτε, ενω οι πισω, θα δυσκολευτουν αν ειναι ψηλοι. Ο χωρος αποσκευων ειναι 168 λιτρα. Την… παρασταση στο συγκεκριμενο αυτοκινητο εκλεψε η οθονη των 7 ιντσων στο μεσο του ταμπλο. Ευχρηστη, πολυ καλης ποιοτητας, συγκεντρωνε… μεσα της το πληρες μενου των λειτουργιων. Μου εκανε πολυ θετικη εντυπωση το γεγονος οτι το μενου ειναι στα ελληνικα, αφου με εκανε να αισθανθω οτι μια εταιρια με σεβεται, ως πελατη. Πολυ ευχρηστη και η υφασματινη, ηλεκτρικα ανοιγομενη οροφη που ειναι στανταρ και σου φτιαχνει τη διαθεση. Με το πατημα ενος κουμπιου εχεις προσβαση στον… ουρανο, κατι καλο για τη χωρα που ζουμε. Το δε υφασμα φαινεται οτι δεν θα παραδωσει ευκολα πνευμα…

Το Peugeot 108 λοιπον, ειναι πολυ φτηνο, ειλικρινες και φιλικο. Θα σας το προτεινα να το αγορασετε; Ναι, καθως ειναι μια τιμια λυση, μαλλον ιδανικη για ανετη και stress free μετακινηση στην πολη.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!