Ήρθε Το Νέο Mercedes-Benz Citan

Ηρθε Το Νεο Mercedes-Benz Citan


Citan

Το νεο Citan με μικρες εξωτερικες διαστασεις, γενναιοδωρο εσωτερικο χωρο και μεγαλο ωφελιμο φορτιο προσφερει πολλαπλες δυνατοτητες χρησεων και εφαρμογων, ιδιως για επιχειρησεις παροχης υπηρεσιων και διανομων εντος πολης. Διατιθεται στην επαγγελματικη εκδοση Van και στην επιβατικη εκδοση Tourer. Οι συρομενες πορτες μεγαλου ανοιγματος στην αριστερη και δεξια πλευρα του οχηματος, καθως και το χαμηλο κατωφλι φορτωσης προαιρετικα, προσφερουν ανετη προσβαση στον εσωτερικο χωρο και ευκολη φορτωση του οχηματος. Εκτος απο την υψηλη λειτουργικοτητα και πολυμορφικοτητα, το οχημα παρεχει επισης εκτενη εξοπλισμο ασφαλειας και υψηλο επιπεδο οδηγικης ανεσης. Το νεο Citan θα ειναι διαθεσιμο για παραγγελια στην Ελλαδα απο τα μεσα Σεπτεμβριου 2021.

«Με τα Sprinter και Vito, εχουμε καθιερωσει την επιτυχημενη παρουσια μας στην μεγαλη και μεσαια κατηγορια. Το νεο Citan στη κατηγορια των μικρων Van ερχεται τωρα να ολοκληρωσει το χαρτοφυλακιο μας. Αναπτυχθηκε εξολοκληρου απο επαγγελματιες για επαγγελματιες. Απο τη χαρακτηριστικη του σχεδιαση μεχρι τα οδηγικα χαρακτηριστικα του, αλλα και τα συστηματα ασφαλειας και συνδεσιμοτητας, το Citan φερει επαξια το DNA της Mercedes-Benz,» λεει ο Marcus Breitschwerdt, Επικεφαλης της Mercedes-Benz Vans. «Ταυτοχρονα, το νεο Citan αποτελει το τελευταιο ελαφρυ επαγγελματικο οχημα που σχεδιαζει η Mercedes-Benz Vans με κινητηρα εσωτερικης καυσης. Ολα τα μοντελα που θα αναπτυχθουν στο μελλον θα διατιθενται αποκλειστικα με ηλεκτρικο συστημα κινησης. Συνεπως, ο πληρης εξηλεκτρισμος του στολου μας θα ολοκληρωθει με την αφιξη του νεου eCitan.»

Η σχεδιαση του νεου Mercedes-Benz Citan διακρινεται για τις ισορροπημενες αναλογιες και τις ομορφες επιφανειες. Οι «μυωδεις» γραμμες και οι εντυπωσιακοι θολοι των τροχων – ασυνηθιστα σχεδιαστικα στοιχεια για την κατηγορια των μικρων Van – υπογραμμιζουν τη δυναμη και την ελκυστικη εμφανιση του οχηματος. «Με την πρωτη ματια, γινεται σαφες οτι το νεο Citan ανηκει στην οικογενεια Mercedes-Benz. Τα καθαρα σχηματα με τις απεριττες γραμμες και τις δυναμικες επιφανειες ακολουθουν τη σχεδιαστικη φιλοσοφια της αισθαντικης καθαροτητας», εξηγει ο Gorden Wagener, Chief Design Officer του Ομιλου Daimler.

Ιδιαιτερα ενδιαφερον και ελκυστικο στοιχειο στον εσωτερικο χωρο ειναι το ταμπλο οργανων με το επιβλητικο, οριζοντιο σχημα του. Οι σχεδιαστες της Mercedes‑Benz εμπνευστηκαν απο το προφιλ φτερου για να δημιουργησουν τη στιβαρη βαση του ταμπλο οργανων με τις ομορφες καμπυλες. Καθοριστικη ειναι η συνεχης, οριζοντια διαταξη του. Το στενο φτερο εκτεινεται σε ολο το πλατος του εσωτερικου, δημιουργωντας μια αισθηση γενναιοδωρης ευρυχωριας. Η μοναδα οργανων ειναι απολυτως ενταγμενη σε αυτο με σχημα που θυμιζει διαβρωμενο πετρωμα. Η εγκοπη που σχηματιζεται μεταξυ του «φτερου» και του «πετρωματος» δημιουργει μια πρακτικη θηκη αποθηκευσης για γρηγορη προσβαση στα σημαντικοτερα αντικειμενα.

 

 

Πολυαριθμες πιθανες χρησεις και ανετη φορτωση

Citan

Το Citan συνδυαζει τις συμπαγεις εξωτερικες διαστασεις (μηκος: 4498 mm) με γενναιοδωρους χωρους. Χαρη στις διαφορετικες εκδοσεις και τις πρακτικες λεπτομερειες εξοπλισμου, προσφερει αφθονες δυνατοτητες για διαφορετικες χρησεις και ευκολη φορτωση. Ακομη και στην εκδοση με κοντο μεταξονιο (2716 mm), το Citan προσφερει πολυ περισσοτερο χωρο σε συγκριση με τον προκατοχο του – για παραδειγμα στην εκδοση Van, το μηκος του χωρου φορτωσης ειναι 3,05 μετρα (με ευελικτο διαχωριστικο τοιχωμα).

Οι συρομενες πορτες αυξανουν την πρακτικοτητα του οχηματος, ιδιως σε στενους χωρους σταθμευσης. Το νεο Citan διατιθεται με εως δυο συρομενες πορτες, οι οποιες προσφερουν μεγαλο ανοιγμα μεγεθους 615 mm και στις δυο πλευρες του οχηματος ενω το υψος του ανοιγματος στον χωρο φορτωσης ειναι 1059 mm. Ο χωρος φορτωσης ειναι πολυ ευκολα προσβασιμος και απο το πισω μερος, καθως το κατωφλι φορτωσης του Van βρισκεται σε υψος μολις 59 cm. Επιπλεον, τα δυο φυλλα της πορτας μπορουν να ασφαλισουν στις 90 μοιρες η να ανοιξουν κατα 180 μοιρες φτανοντας μεχρι τα πλαϊνα τοιχωματα του οχηματος. Τα φυλλα της πορτας ειναι ασυμμετρα, με το αριστερο να ειναι μεγαλυτερο και να πρεπει να ανοιγει πρωτο. Προαιρετικα, οι πισω πορτες μπορουν να εξοπλιστουν με θερμαινομενο τζαμι και υαλοκαθαριστηρα. Εναλλακτικα, διατιθεται και με μια ενιαια πισω πορτα που περιλαμβανει επισης αυτα τα δυο χαρακτηριστικα εξοπλισμου.

Citan

Η επιβατικη εκδοση Tourer διατιθεται με πισω καπο και θερμαινομενο πισω παρμπριζ στον βασικο εξοπλισμο. Εναλλακτικα, διατιθεται με δυο ανοιγομενες πισω πορτες. Το πισω ενιαιο καθισμα αναδιπλωνεται σε αναλογια 1/3 προς 2/3. Το νεο Citan διαθετει πολυαριθμες αποθηκευτικες θηκες που διευκολυνουν την καθημερινοτητα.

Εκτος απο το σταθερο διαχωριστικο τοιχωμα (το οποιο διατιθεται επισης με η χωρις τζαμι) μεταξυ της καμπινας οδηγου και του χωρου φορτωσης, το Citan Van μπορει επισης να εξοπλιστει με πτυσσομενο διαχωριστικο. Εαν πρεπει να μεταφερθουν πολυ μεγαλου μηκους αντικειμενα, αυτο το πλεγμα μπορει να περιστραφει προς το καθισμα του οδηγου κατα 90 μοιρες, προτου διπλωθει προς το καθισμα του οδηγου και στερεωθει σε αυτη τη θεση. Το καθισμα του συνοδηγου μπορει επισης να αναδιπλωθει δημιουργωντας μια επιπεδη επιφανεια. Το προστατευτικο πλεγμα κατασκευαζεται απο χαλυβα και χρησιμευει στην προστασια του οδηγου και του συνοδηγου απο το φορτιο.

Citan

Δρομολογιο στο εργοταξιο νωρις το πρωι, οδηγηση στην πυκνη κυκλοφορια της πολης, τακτικη μεταφορα επιβατων στο αεροδρομιο – καθε οδηγος μικρου Van ξερει ποσο δυσκολη μπορει να αποδειχθει η ημερα εργασιας. Ευτυχως, ομως, η ομαδα αναπτυξης του Mercedes-Benz Citan εδωσε μεγαλη εμφαση στο υψηλο επιπεδο ανεσης που χαρακτηριζει τη μαρκα, στα υποδειγματικα επιπεδα θορυβου, στην ανεση καθισματος και στην πληθωρα πρακτικων στοιχειων εξοπλισμου. Ολα αυτα δεν συντελουν μονο στην ευεξια του οδηγου, αλλα ενισχυουν και την ασφαλεια: ο ξεκουραστος και ηρεμος οδηγος μπορει να συγκεντρωνεται καλυτερα στην αποστολη του. Για να διασφαλιζεται αυτο, το οχημα εξοπλιζεται επισης με συστηματα ανεσεων γνωστα απο τα επιβατικα αυτοκινητα, οπως THERMOTRONIC, λειτουργια εκκινησης KEYLESS-GO και ηλεκτρικο φρενο σταθμευσης2.

Οι εκδοσεις Van και Tourer θα ειναι επισης διαθεσιμες στις γραμμες εξοπλισμου BASE και PRO. Με τη γραμμη BASE, ο οδηγος απολαμβανει μια λειτουργικη εκδοση που περιλαμβανει ολο τον αναγκαιο βασικο εξοπλισμο ενω η γραμμη εξοπλισμου PRO συνδυαζει τη δυναμικη και ελκυστικη σχεδιαση με την αυξημενη λειτουργικοτητα.

 

 

Συγχρονοι και οικονομικοι κινητηρες

Citan

Η γκαμα κινητηρων του νεου Citan θα αποτελειται απο τρεις πετρελαιοκινητηρες και δυο βενζινοκινητηρες. Κοινα πλεονεκτηματα ολων τους ειναι τα εξαιρετικα χαρακτηριστικα οδηγησης ακομη και στο φασμα χαμηλων στροφων και οι χαμηλες τιμες καταναλωσης. Για ακομη καλυτερη επιταχυνση, λογου χαρη κατα την προσπεραση, η εκδοση του πετρελαιοκινητηρα 85 kW για το Van διαθετει μια λειτουργια ενισχυσης της ισχυος/ροπης στρεψης (overpower/overtorque), η οποια μπορει να προσφερει στιγμιαια εως 89 kW ισχυος και 295 Nm ροπης στρεψης.

Τα μηχανικα συνολα πληρουν τα προτυπα εκπομπων Euro 6d και Ολοι οι κινητηρες συνδυαζονται με τη λειτουργια ECO start/stop. Εκτος απο το μηχανικο κιβωτιο 6 ταχυτητων, τα ισχυροτερα πετρελαιοκινητα και βενζινοκινητα μοντελα διατιθενται επισης με ενα αυτοματο κιβωτιο 7 σχεσεων διπλου συμπλεκτη (DCT).

Citan

Το eCitan θα παρουσιαστει στην αγορα το δευτερο εξαμηνο του 2022. Η πληρως ηλεκτρικη εκδοση μοντελου του Citan ερχεται να προστεθει στα eVito και eSprinter επεκτεινοντας το χαρτοφυλακιο ηλεκτροκινητων ελαφρων επαγγελματικων οχηματων της μαρκας. Η αυτονομια του προβλεπεται να κυμαινεται στα 285 χιλιομετρα βασει WLTP, η οποια ικανοποιει τις αναγκες των επαγγελματιων που χρησιμοποιουν συχνα το οχημα για ταχυμεταφορες και παραδοσεις εντος πολης. Σε σταθμους ταχειας φορτισης, η μπαταρια αναμενεται οτι θα φορτιζεται απο 10 στο 80 τοις εκατο σε μολις 40 λεπτα. Οσον αφορα στις διαστασεις του χωρου φορτωσης, το ωφελιμο φορτιο και τη διαθεσιμοτητα εξοπλισμου, οι χρηστες του δεν χρειαζεται να κανουν κανεναν συμβιβασμο σε σχεση με την εκδοση με συμβατικο κινητηρα. Το eCitan εξοπλιζεται ακομη και με συνδεσμο ρυμουλκουμενου.

 

 

Ασφαλεια και ανεση με και χωρις φορτιο

Citan

Η ομαδα αναπτυξης της Mercedes-Benz εδωσε ιδιαιτερη εμφαση στην εξασφαλιση ολων των τυπικων χαρακτηριστικων οδηγησης της μαρκας, τα οποια συνιστουν εναν ισορροπημενο συνδυασμο ανεσης, δυναμικης και ασφαλειας στην οδηγηση. Η αναρτηση των μπροστινων τροχων αποτελειται απο εναν αξονα McPherson με ψαλιδια στο κατω μερος. Αντιθετα, πισω χρησιμοποιειται ημιακαμπτος αξονας, εξοικονομωντας  χωρο. Οι διαμηκεις βραχιονες εξασφαλιζουν προσθετη καθοδηγηση των τροχων, ενω τα ελατηρια και τα αμορτισερ ειναι ξεχωριστα.

Στο πλαισιο των εντατικων δοκιμων του οχηματος, η συνολικη ανατομια της αναρτησης του Citan (ελατηρια, αμορτισερ, αντιστρεπτικες ραβδοι, κ.α.) ρυθμιστηκε και εναρμονιστηκε για εξαιρετικη ποιοτητα κυλισης. Στη επιβατικη εκδοση τα ελατηρια εχουν βαθμο αποσβεσης στα προτυπα της Mercedes‑Benz και τα αμορτισερ καταλληλα ρυθμισμενη δυναμη αποσβεσης στον μπροστινο και τον πισω αξονα. Ετσι, το DNA της Mercedes ειναι αισθητο και στην οδηγικη συμπεριφορα του Citan. Μια ενισχυμενη ραβδος σταθεροποιησης στον μπροστινο αξονα του Citan Tourer μειωνει τις πλευρικες κλισεις στις στροφες.

Φορτωμενο η μη, το νεο Citan προσφερει σταθερη, ασφαλη και ανετη οδηγηση. Στο Van εχει δοθει εμφαση στα μεγαλα ωφελιμα φορτια, γεγονος που σημαινει οτι, ακομα και οταν ειναι φορτωμενο, εξακολουθει να κινειται με μεγαλη σταθεροτητα, ενω στο Tourer η προσοχη δοθηκε στη μεταφορα επιβατων με μεγαλυτερη εμφαση στην ανεση.

 

Βλεπε επισης