Από 30.186 ευρώ η τιμή του Honda e στην Ελλάδα

Τον ερχομενο Σεπτεμβριο, οποτε και κανουν ντεμπουτο οι επιδοτησεις υψους ως 6.000 ευρω για την αγορα ηλεκτρικων αυτοκινητων, ερχεται στην Ελλαδα το πολυαναμενομενο Honda e. Το λιλιπουτειο αμιγως ηλεκτρικο μοντελο της ιαπωνικης εταιρειας θα ειναι διαθεσιμο σε δυο εκδοσεις, την βασικη και την Advance, οι τιμες του πολυαναμενομενου Honda e, διαμορφωνονται στα 30.186€ τελικη λιανικη τιμη με επιδοτηση για τη βασικη εκδοση και στα 34.274€ τελικη λιανικη τιμη με επιδοτηση για την εκδοση Advance. 
Το Honda e, απο τη μια ειναι ενα οχημα που προοριζεται για ανετες μετακινησεις στην πολη, ομως, περα απο τη μινιμαλιστικη του εμφανιση (και το μεγεθος) εχει και συστατικα που προοιωνιζουν μια δυναμικη συμπεριφορα με χαρακτηρα… Honda. Τετοια ειναι η πισω κινηση, η ανεξαρτητη πισω αναρτηση και η κατανομη βαρους 50:50. 


Το Honda e εμφανιστηκε για πρωτη φορα σε μορφη πρωτοτυπου το 2017 ως ‘Urban EV’. Ακολουθησε το μοντελο προ-παραγωγης Honda e Prototype, το οποιο ετυχε ενθουσιωδους υποδοχης στο διεθνες Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης 2019. Το μοντελο παραγωγης εκανε την παγκοσμια πρεμιερα του στην Εκθεση Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης 2019.


Το κομπακτ EV διαθετει προηγμενη τεχνολογια και εξελιγμενη εξυπνη συνδεσιμοτητα για να μπορουν οι επιβατες να ακολουθουν τις τασεις της εποχης. Το Honda e θετει νεα τεχνολογικα προτυπα στην κατηγορια συμπαγων EV, με διαισθητικες υπηρεσιες infotainment και συνδεδεμενες εφαρμογες που ενσωματωνονται στο συγχρονο τροπο ζωης μεσω δυο οθονων αφης, του ψηφιακου βοηθου Honda Personal Assistant η της εφαρμογης smartphone My Honda+.  


Το ενσωματωμενο συστημα τεχνητης νοημοσυνης Honda Personal Assistant (HPA) ‘μαθαινει’ με την παροδο του χρονου να αναγνωριζει καλυτερα τη φωνη του οδηγου, με αποτελεσμα να απαντα με μεγαλυτερη ακριβεια και να συνδεει ευκολοτερα το οχημα και τον οδηγο στο συγχρονο τροπο ζωης. Η προηγμενη τεχνολογια απλουστευει την οδηγικη εμπειρια με ενα ψηφιακο συστημα που επιτρεπει ασφαλη προσβαση στο αυτοκινητο μεσω smartphone και με συστημα εισοδου χωρις κλειδι το οποιο ξεκλειδωνει, συνδεει και προετοιμαζει το Honda e για εκκινηση οποτε ο οδηγος πλησιαζει το αυτοκινητο.


Εμφατικα στοιχεια της νεας σχεδιαστικης φιλοσοφιας ειναι το Side Camera Mirror System (SCMS) που αντικαθιστα τους παραδοσιακους εξωτερικους καθρεπτες με συμπαγεις καμερες, οι οποιες προβαλλουν live εικονες σε δυο οθονες εξι ιντσων μεσα στο αυτοκινητο. Η τεχνολογια των καμερων, που αποτελει πρωτια στην κομπακτ κατηγορια, προσφερει σημαντικα οφελη στους τομεις της ασφαλειας, αεροδυναμικης και χωροταξιας.


Σε αρμονια με το απλο και απεριττο εξωτερικο, στο εσωτερικο χρησιμοποιουνται κομψα, συγχρονα υλικα που συνθετουν ενα χαλαρο περιβαλλον και ανετο περιβαλλον, οπου οι επιβατες μπορουν να απομονωνονται απο τη θορυβωδη ζωη της πολης. Το μεγαλο μεταξονιο προσφερει ευρυχωρια εφαμιλλη με αυτη των αυτοκινητων μεγαλυτερης κατηγοριας, ενω η ευκολια εισοδου/εξοδου ενισχυει την αισθηση ανεσης του εσωτερικου.

Το Honda e προσφερει την πιο ολοκληρωμενη γκαμα βοηθηματων οδηγου στην κατηγορια του, για μεγιστη ασφαλεια οταν κινειται σε πολυσυχναστους δρομους.  Τρεις νεες τεχνολογιες που αναβαθμιζουν την ασφαλεια του Honda e ειναι οι εξης: Collision Mitigation Throttle Control, που αποτρεπει την αποτομη εκκινηση προς τα εμπρος η με οπισθεν αν υπαρχει καποιο εμποδιο, Low Speed Brake Function που εφαρμοζει πιεση πεδησης εκτακτης αναγκης κατα την οδηγηση με χαμηλη ταχυτητα και Lead Car Departure Notification System που ειδοποιει τον οδηγο οταν το προπορευομενο οχημα αρχισει να κινειται.  

Ενα ακομα νεο στοιχειο ειναι το Honda Parking Pilot που παρεχει περαιτερω υποστηριξη στον οδηγο, παρακολουθωντας χωρους σταθμευσης και επισημαινει στις οθονες HMI μια καταλληλη θεση για να ξεκινησει η υποβοηθηση σταθμευσης.

Η νεα πλατφορμα για EV εχει σχεδιαστει για απολαυστικες και αβιαστες ηλεκτρικες επιδοσεις με εξαιρετικα χαρακτηριστικα οδηγησης σε περιβαλλον πολης. Ενας ισχυρος ηλεκτροκινητηρας, συμπαγεις διαστασεις, κυκλος στροφης 4,3m, κατανομη βαρους 50:50 και χαμηλο κεντρο βαρους χαριζουν στο αυτοκινητο ενα σπορ και δυναμικο χαρακτηρα. Το αποτελεσμα ειναι μια αθορυβη, ομαλη και απολαυστικη οδηγηση με αμεση επιταχυνση για ανετη οδηγηση σε κυκλοφοριακα επιβαρυμενους δρομους. Εκτος απο το Single Pedal Control, το Honda e also εχει δυο προγραμματα λειτουργιας (drive modes) Normal, για ανετη, αθορυβη οδηγηση στην πολη και Sport, για ταχυτερη αποκριση.

Το Honda e διατιθεται σε δυο εκδοσεις – το Honda e προσφερει αυτονομια 222 km (WLTP), με πληρη στανταρ εξοπλισμο. Το Honda e Advance διατιθεται με δυνατοτητα επιλογης απο ζαντες αλουμινιου 16” η 17”, αυξημενη ισχυ ηλεκτροκινητηρα και Centre Camera Mirror System, το οποιο αναμεταδιδει μια εικονα απο μια κεντρικη καμερα στην οθονη του κεντρικου καθρεπτη. Αλλες αναβαθμισεις περιλαμβανουν ενα ισχυροτερο ηχοσυστημα, θερμαινομενο παρμπριζ και τιμονι και τον εξυπνο βοηθο σταθμευσης Honda Parking Pilot.

Το προηγμενο συστημα ηλεκτροκινησης χρησιμοποιει αξιοπιστες τεχνολογιες της Honda με ικανοτητα ταχειας φορτισης για τις απαιτησεις των καθημερινων μετακινησεων. Η υψηλης χωρητικοτητας μπαταρια 35,5 kWh προσφερει αυτονομια 222 km (WLTP), με το 80% της πληρωσης να επιτυγχανεται σε μολις 30 λεπτα ταχειας φορτισης. Ενα μοναδικο συστημα θερμικης διαχειρισης βελτιστοποιει τη φορτιση της μπαταριας στις υψηλες και χαμηλες θερμοκρασιες, ωστε το αυτοκινητο να διατηρει τη βελτιστη αυτονομια, επιτρεποντας παραλληλα συχνοτερες ταχειες φορτισεις DC.

Το Honda e βρισκεται στην αιχμη του δορατος της στρατηγικης ‘Electric Vision’ για την Ευρωπη, που αντιπροσωπευει  τη δεσμευση για μια πιο βιωσιμη γκαμα μοντελων. Αυτη τη τολμηρη φιλοδοξια της Honda θελει ολα τα mainstream μοντελα της μαρκας να εχουν εξηλεκτριστει στην Ευρωπη μεχρι το 2022, τρια χρονια νωριτερα απο το στοχο που ειχε τεθει για το 2025, επιβεβαιωνοντας την αυτοπεποιθηση της μαρκας στην αξιοπιστη ηλεκτρικη και υβριδικη τεχνολογια των συστηματων της.

Στο πλαισιο αυτου του επιταχυνομενου σχεδιου, 6 εξηλεκτρισμενα μοντελα θα λανσαριστουν τους επομενους 36 μηνες, μεταξυ των οποιων το Honda e, το νεο αποκλειστικα υβριδικο Jazz, ενα κομψο SUV και ενα ακομα ηλεκτρικο οχημα με μπαταρια. Το νεο λογοτυπο της Honda ‘e: Technology’ θα συγκεντρωσει ολα τα εξηλεκτρισμενα προϊοντα της υπο την ομπρελα μιας κοινης παγκοσμιας ονομασιας. Πριν τον ευρωπαϊκο στοχο εξηλεκτρισμου για το 2022, η Honda θα επεκτεινει τη χρηση του υβριδικου συστηματος δυο μοτερ e:HEV σε ολοκληρη τη γκαμα οχηματων Honda στην Ευρωπη, ξεκινωντας με την επομενη γενια Jazz, που θα διατιθεται απο το καλοκαιρι του 2020. 

Το οραμα της Honda για βιωσιμη παροχη ενεργειας στο μελλον, ενσωματωνει αστικες λυσεις φορτισης, οικιακους ηλεκτρικους φορτιστες και εμπορικες ενεργειακες υπηρεσιες. Το συστημα Honda Power Charger αποτελει τη νεα οικιακη λυση φορτισης της Honda. Περαν του οτι προσφερει ταχεια, αξιοπιστη φορτιση στο σπιτι, θα συνδεεται αμεσα με ηλεκτροκινητα μοντελα Honda και θα κρατα τους ιδιοκτητες συνδεδεμενους μεσω του smartphone τους.

ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ 

Το απλο και ‘καθαρο’ εξωτερικο στυλ του e, συνεχιζεται στην ανετη καμπινα που ειναι φτιαγμενη με συγχρονα, κομψα υλικα και αποπνεει μια μοντερνα αισθηση. Το μεγαλο μεταξονιο αποτελει τη βαση για την ευρυχωρια επιβατων που ειναι εφαμιλλη αυτοκινητων μεγαλυτερης κατηγοριας, με ευκολια εισοδου/εξοδου που συμβαλει στο ‘ευαερο’ περιβαλλον.

Οι οριζοντιες γραμμες των οθονων αφης LCD πληρους πλατους επιτεινουν την αισθηση ευρυχωριας, με απλετη ορατοτητα  χαρη στο πανοραμικο παρμπριζ. Επιπλεον, το μακτρο του υαλοκαθαριστηρα ειναι κρυμμενο για να μην εμποδιζει την ορατοτητα.

Το ανετο, τετραθεσιο εσωτερικο δινει την αισθηση ενος σαλονιου κατι στο οποιο συντελει η υφασματινη επενδυση τυπου mélange και αλλα μαλακα υλικα σε χαλαρωτικες, μοντερνες αποχρωσεις. Η επενδυση απο συνθετικο ξυλο δημιουργει ενα ζεστο και φιλοξενο περιβαλλον που αποπνεει μια αισθηση πολυτελειας σε εμφανιση και υφη.

Η χρηση προηγμενης τεχνολογιας στην καμπινα του Honda e το καθιστα ευχρηστο στην καθημερινοτητα. Οι πολυαριθμες οθονες βοηθουν τον οδηγο στο εργο του ενω το Centre Camera Mirror System μπορει να μεταδωσει την εικονα απο την πισω καμερα στην οθονη του κεντρικου καθρεπτη. Αυτο αυξανει τα επιπεδα ασφαλειας και ανεσης, κυριως εαν το πισω πεδιο ορατοτητας του οδηγου καλυπτεται απο επιβατες η φορτια. Το συστημα περιλαμβανεται στον στανταρ εξοπλισμο της εκδοσης Honda e Advance.

Το τιμονι δυο ακτινων διεπεται ομοιως απο μια σχεδιαστικη φιλοσοφια που συνδυαζει μινιμαλιστικη απλοτητα και λειτουργικοτητα. Γυαλιστερα μαυρα πλαισια κοσμουν τα μπουτον ελεγχου του ηχοσυστηματος, της φωνητικης αναγνωρισης και της οθονης πληροφοριων στην αριστερη ακτινα, ενω η διεπαφη του cruise control βρισκεται στη δεξια. 

Περα απο τη συνδεσιμοτητα Bluetooth, πολλες θυρες συνδεσης κατω απο την κεντρικη κονσολα διευκολυνουν τη φορτιση και τη συνδεση των συσκευων. Μεταξυ αυτων περιλαμβανονται HDMI, παροχες 12V DC και 230V AC (1500W max) (Βρετανικου Τυπου G για δεξιοτιμονα οχηματα και Ευρωπαϊκου Τυπου F για αριστεροτιμονα οχηματα). Υπαρχουν επισης δυο θυρες USB για τους εμπρος επιβατες, και δυο ακομα πισω.

Μια προσαρμοζομενη κεντρικη κονσολα προσφερει ευελικτους αποθηκευτικους χωρους κατω απο τις θυρες φορτισης και διασυνδεσης για ευκολη προσβαση. Ο ευελικτος αποθηκευτικος χωρος ενσωματωνει μια συρταρωτη ποτηροθηκη και μια υποδοχη για κινητο τηλεφωνο που μπορει να τοποθετηθει μπροστα, πισω η απλα να αποθηκευτει. Ο αποθηκευτικος χωρος περιλαμβανει αφαιρουμενα διαχωριστικα ωστε να διαμορφωνεται για μικρα η μεγαλα αντικειμενα.

Ο αποθηκευτικος χωρος της κεντρικης κονσολας ειναι επενδεδυμενος με το υφασμα των καθισματων και των πανελ των θυρων, για λογους σχεδιαστικης αρμονιας. Οι θηκες των εμπρος θυρων φερουν ενα ειδικα διαμορφωμενο στρογγυλο τμημα καταλληλο για μεγαλυτερα μπουκαλια νερου ενω οι αποθηκευτικοι χωροι στις πισω πορτες προοριζονται για στανταρ μεγεθη μπουκαλιων η κουτιων αναψυκτικων.

Ο φαρδυς πισω παγκος αποτελειται απο καθισματα υψηλης ποιοτητας που θυμιζουν καναπε, προσθετοντας ενα ακομα ξεχωριστο στοιχειο στο μοντερνο περιβαλλον της καμπινας. Διακριτικα σποτακια στην οροφη πανω απο τα κεφαλια των επιβατων ενισχυουν την αισθηση ανεσης και πολυτελειας, καθως ενεργοποιουνται μεσω ενος μπουτον στην κολονα B, δινοντας την αισθηση οτι βρισκεστε στο καθιστικο σας. 

Ο χωρος αποσκευων προσφερει το υψηλο επιπεδο ευελιξιας που οι ανθρωποι προσδοκουν απο ενα Honda, με μεγιστη χωρητικοτητα 171 λιτρα (μεθοδος VDA) με τα πισω καθισματα ορθια και χωρις σκαλοπατι για ευκολη φορτωση. Τα πισω καθισματα αναδιπλωνονται ευκολα ωστε να δημιουργειται ενα επιπεδο πατωμα φορτωσης, με τη χωρητικοτητα στην περιπτωση αυτη να φτανει τα 861 λιτρα (μεχρι την οροφη, μεθοδος VDA).

OI ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Πισω κινηση και ισχυρος, υψηλοροπος ηλεκτροκινητηρας προσφερουν απολαυση και αμεσες επιδοσεις. Ανεξαρτητη αναρτηση με γονατα MacPherson Strut σε καθε τροχο και κατανομη βαρους 50:50 διευκολυνουν τρομερα τους ελιγμους στην πολη
Προηγμενη μπαταρια υψηλης αποδοσης με ταχεια φορτιση αναπληρωνουν μεχρι το 80% της αυτονομιας με φορτιση 30 λεπτων
Η Honda θα φερει στην αγορα τις πρωτες της εμπορικες ενεργειακες υπηρεσιες κατα τη διαρκεια του 2020, που περιλαμβανουν οικιακες και αστικες λυσεις φορτισης

Το πρωτο Honda που θα κατασκευαζεται σε μια ειδικη πλατφορμα για EV εχει σχεδιαστει εξ αρχης με γνωμονα την αριστη οδικη συμπεριφορα, ευελιξια και οδηγικη ανεση σε αστικα περιβαλλοντα. Με σπορ συστημα πισω κινησης και εναν ισχυρο ηλεκτροκινητηρα, το Honda e προσφερει απολαυστικη οδηγηση και πρακτικοτητα απαραμιλλες στην κατηγορια των κομπακτ ηλεκτρικων αυτοκινητων.

Οι μηχανικοι της Honda εδωσαν ιδιαιτερη βαρυτητα στη βελτιωση του πλαισιου ωστε ο οδηγος να απολαμβανει την εμπειρια πισω απο το τιμονι. Για το συνολικο μηκος του (3.895mm), το αυτοκινητο ειναι σχετικα φαρδυ (1.750mm), ενω οι κοντοι προβολοι μπροστα και πισω του προσδιδουν στιβαροτητα. Καθως η μπαταρια τοποθετειται κατω απο το πατωμα, το κεντρο βαρους του αυτοκινητου ειναι 500mm απο το εδαφος, ωστε σε συνδυασμο με την κατανομη βαρους 50:50 να διασφαλιζεται αξιοπιστη ευσταθεια και ευελικτη συμπεριφορα.

Στο σπορ οδηγικο χαρακτηρα που συνδυαζεται με αβιαστες επιδοσεις συμβαλει η μεταδοση ισχυος στους πισω τροχους. Το ενεργο συστημα διευθυνσης Variable Gear Ratio (VGR) της Honda με 3,1 στροφες απο τερμα σε τερμα ενισχυει τις σπορ επιδοσεις. Το VGR λειτουργει μεταβαλλοντας το λογο υποπολλαπλασιασμου σε σχεση με τη γωνια διευθυνσης. Στο ταξιδι η στις υψηλες ταχυτητες, το υποβοηθουμενο συστημα διευθυνσης παρεχει αυτοπεποιθηση στις αλλαγες λωριδων και βελτιωνει την οδηγικη ασφαλεια. Αυτο, σε συνδυασμο με το στενο υποπλαισιο, την πλατφορμα μικρου EV και τα συμπαγη εξαρτηματα, επιτρεπει κυκλο στροφης μολις 4,3m, διασφαλιζοντας οτι το Honda e ειναι εξαιρετικα ευελικτο στους μικρους δρομους των πολεων.

Η μικρη αποσταση μεταξυ του κεντρου κλισεων αμαξωματος και του κεντρου βαρους του Honda e επιτρεπουν βελτιστο ελεγχο κλισεων με μαλακα ελατηρια ωστε να συνδυαζεται η εξαιρετικη οδικη συμπεριφορα με την οδηγικη ανεση. Οι μηχανικοι της Honda εθεσαν ως προτυπο την οδηγικη ποιοτητα αυτοκινητων μεγαλυτερων κατηγοριων, χρησιμοποιωντας ανεξαρτητη αναρτηση  MacPherson σε ολους τους τροχους με εξαρτηματα απο σφυρηλατο αλουμινιο για να διασφαλισουν την ευσταθεια σε εντονη επιταχυνση και μια ανετη και αθορυβη εμπειρια ταξιδιου.

Το ηλεκτρικο συστημα υποβοηθησης πεδησης (σερβο) και στους τεσσερις τροχους διασφαλιζει σταθερη αισθηση φρεναρισματος και καλη συνεργασια με το συστημα αναγεννητικης πεδησης. Τα δισκοφρενα 15 ιντσων ειναι αεριζομενα μπροστα για βελτιωση των επιδοσεων. Οι ζαντες 16” για τη βασικη εκδοση Honda e συνδυαζονται με ελαστικα Yokohama BlueEarth A, για βελτιστη ισορροπια μεταξυ υψηλων επιδοσεων και αποδοσης. Η σχεδιαση 17” για την εκδοση Honda e Advance προσθετει ελαστικα Michelin Pilot Sport 4, για προσθετη ευσταθεια στις υψηλες ταχυτητες και κρατημα στις στροφες.

Single Pedal Control System & Drive Mode

Το Honda e προσφερει επισης Single Pedal Control System για βελτιωμενη αποδοση σε συνθηκες πολης. Οταν ειναι ενεργοποιημενο, το συστημα επιτρεπει στον οδηγο να επιταχυνει  ομαλα, να επιβραδυνει και να σταματα το αυτοκινητο χρησιμοποιωντας μονο το πενταλ του γκαζιου. 

Το Single Pedal Control System αυξανει την οδηγικη απολαυση και ανεση σε περιβαλλον πολης. Ο γραμμικος ελεγχος επιβραδυνσης που προσφερει αυτη η τεχνολογια αυξανει την ευελιξια αποκρισης, με αποτελεσμα μια πιο απολαυστικη οδηγικη εμπειρια. Καθως μειωνεται η συχνοτητα χρησης των πενταλ του γκαζιου και του φρενου, ο οδηγος οδηγει πιο ανετα στην πυκνη κυκλοφορια της πολης με συνεχη ‘σταματα/ξεκινα’.

Το Single Pedal Control System προσφερει επισης αυξημενη ευσταθεια, κυριως στη φαση της επιβραδυνσης, παρεχοντας τον οδηγο αυξημενο ελεγχο και πιο ομαλη προοδευτικοτητα στις στροφες ακομα και στο χιονι. 

Η αμεση επιταχυνση ειναι χαρτογραφημενη για βελτιστη αποδοση και αθορυβη λειτουργια, αλλα μπορει επισης να ρυθμιστει συμφωνα με τις προσωπικες προτιμησεις του οδηγου. Ενας επιλογεας προγραμματος επιβραδυνσης που ενεργοποιειται μεσω μοχλου στο τιμονι μπορει να διαμορφωνει την ισχυ πεδησης για μεγιστο ελεγχο. 

Και στις δυο εκδοσεις, ο οδηγος μπορει να επιλεγει απο δυο Drive Modes μεσω ενος περιστροφικου διακοπτη στην κεντρικη κονσολα. Το ‘Normal Mode’ προσφερει ελεγχομενη, ομαλη επιταχυνση, ενω το ‘Sport Mode’ προσφερει ταχυτερη αποκριση και ισχυροτερη επιταχυνση. Αυτα τα δυο προγραμματα προσφερουν στον οδηγο τη δυνατοτητα επιλογης συμφωνα με το οδηγικο στυλ και τις συνθηκες για μεγιστη απολαυση.  

Ηλεκτροκινητηρας υψηλων επιδοσεων

Το Honda e χρησιμοποιει καταξιωμενες τεχνολογιες ηλεκτροκινησης της Honda. Ο ηλεκτροκινητηρας υψηλων επιδοσεων παρεχει εξαιρετικη αισθηση ροπης, αν και ειναι απο τους πιο συμπαγεις στην κατηγορια. Η εκδοση Honda e Advance αποδιδει εως 154 PS (113kW) και εντυπωσιακη ροπη 315Nm – αρκετη για να επιταχυνει το αυτοκινητο απο σταση στα 100km/h σε 8,3 δευτερολεπτα. Η βασικη εκδοση 136 PS (100kW) του Honda e, με την ιδια αποδοση ροπης, επιταχυνει στα 100km/h σε 9,0 δευτερολεπτα.

Η υψηλης χωρητικοτητας μπαταρια ιοντων λιθιου 35,5 kWh συμβαλλει σε μια εξαιρετικη ισορροπια χαμηλου βαρους, ικανοτητας ταχειας φορτισης 80% σε 30 λεπτα, και αυτονομιας εως 222 km (WLTP) στη βασικη εκδοση Honda e. Το Honda e Advance με προαιρετικες ζαντες 17” πετυχαινει αυτονομια 210 km (WLTP).


Ελαφρια πλατφορμα υψηλης αντοχης

Τα πολυ ανθεκτικα υλικα που χρησιμοποιουνται στη δομη αμαξωματος του Honda e συμβαλλουν στη δομικη ακαμψια, μειωνοντας παραλληλα το βαρος και βελτιωνονται την οδηγικη ανεση και αθορυβη λειτουργια. Το ελαφρυ πλαισιο προσφερει την ιδανικη βαση για τις ρυθμισεις της αναρτησης και του συστηματος διευθυνσης με στοχο μια δυναμικη οδηγικη εμπειρια. Η ιδιαιτερη προσοχη στην ασφαλεια επιβεβαιωνεται και απο τη υπαρξη τριων προστατευτικων νευρων κατα μηκος καθε πλευρας του πλαισιου για προστασια της μπαταριας απο πλευρικη συγκρουση και ενα αναδυομενο καπο για βελτιωση της προστασιας των πεζων.


Honda Parking Pilot

Ενα ακομα συστημα υποστηριξης ειναι το Honda Parking Pilot, με τεχνολογια φιλικη προς το χρηστη. Το Honda Parking Pilot βοηθα τον οδηγο να εντοπιζει τον καταλληλο χωρο σταθμευσης και στη συνεχεια να παρκαρει εκει το αυτοκινητο του με τους σωστους ελιγμους. Αυτο επιτυγχανεται με τη χρηση τεσσαρων καμερων και 12  αισθητηρων υπερηχων. Μια multi-view καμερα ανιχνευει τη λευκη γραμμη ενος σημειου σταθμευσης, ενω οι αισθητηρες αναγνωριζουν τον πραγματικο χωρο σταθμευσης.
 
Οταν ο οδηγος πατησει το διακοπτη στο ταμπλο, το Honda Parking Pilot ξεκινα την αναζητηση ενος διαθεσιμου χωρου σταθμευσης και οταν τον εντοπισει, ενα πλαισιο σταθμευσης εμφανιζεται στον οθονη. Ο οδηγος επιλεγει το επιθυμητο πλαισιο και πατα ξανα το διακοπτη Honda Parking Pilot. Στη συνεχεια, η σταθμευση στον επιλεγμενο χωρο ολοκληρωνεται χωρις χρηση του τιμονιου, του κιβωτιου η των πενταλ γκαζιου και φρενου απο τον οδηγο. 

Το Honda Parking Pilot μπορει να παρκαρει σε παραλληλους, καθετους η διαγωνιους χωρους σταθμευσης εαν αυτοι επισημαινονται με μια λευκη γραμμη. Αν δεν υπαρχει λευκη γραμμη, το παραλληλο η καθετο παρκαρισμα ειναι εφικτο εαν διαπιστωθει οτι ο χωρος ειναι καταλληλος για το οχημα. Στην Ευρωπη, οπου συνηθιζεται αρκετα το παραλληλο παρκαρισμα, το Honda e εχει μια λειτουργια που βοηθα τον οδηγο οταν βγαινει με οπισθεν απο ενα χωρο σταθμευσης. 

Το Honda Parking Pilot, που διατιθεται με την εκδοση Honda e Advance, λειτουργει με πεντε μοτιβα σταθμευσης – παραλληλο παρκαρισμα και καθετο παρκαρισμα με οπισθεν (με η χωρις γραμμες) και διαγωνιο παρκαρισμα με γραμμες, για πληρη υποστηριξη του οδηγου σε ολα τα σεναρια σταθμευσης.

Προηγμενη μπαταρια υψηλης αποδοσης με ταχεια φορτιση 

Το Honda e λανσαρει μια λειτουργια ‘ταχειας φορτισης’ που προσφερει μεχρι το 80% της αυτονομιας σε μολις 30 λεπτα, χρησιμοποιωντας ενα ταχυφορτιστη CCS2 DC. Σε συνδυασμο με μια εξαιρετικη πληρη αυτονομια 222 km (WLTP), η ικανοτητα ταχειας φορτισης του προηγμενου συστηματος κινησης ειναι πολυ πρακτικη για τις απαιτησεις καθημερινων μετακινησεων στην πολη. 

Για απολυτη ευελιξια φορτισης, η αξιοπιστη, υψηλης χωρητικοτητας μπαταρια ιοντων λιθιου 35,5 kWh μπορει να φορτιζεται ειτε μεσω ενος ταχυφορτιστη CCS2 DC η μιας πριζας Τυπου  2 AC. Η δευτερη φορτιζει πληρως το αυτοκινητο σε 4,1 ωρες, με παροχη 7,4 kW.

Σχεδιασμενη με γνωμονα την απλοτητα και ευχρηστια, η θυρα φορτισης του Honda e ειναι ενσωματωμενη στο καπο. Επειδη ειναι κεντρικα τοποθετημενη, η προσβαση γινεται ευκολα απο το εμπρος τμημα του αυτοκινητου η απο το πλαϊ, χρησιμοποιωντας ειτε το τηλεχειριστηριο η την εφαρμογη My Honda+ για το ανοιγμα της θυρας. Ο φωτισμος LED ειναι ορατος μεσα απο το κρυσταλλινο καλυμμα, για να μπορει ο οδηγος να βλεπει τη θυρα και την κατασταση φορτισης της μπαταριας. 

Οι δυο οθονες αφης μεσα στην καμπινα, προβαλλουν τη σταθμη φορτισης της μπαταριας, ενω ενα γραφικο του συστηματος κινησης χαρτογραφει την τρεχουσα ροη ισχυος και την ανακτηση ενεργειας και την κατασταση επαναφορτισης. Ολα τα δεδομενα της καταστασης και της φορτισης της μπαταριας ειναι προσβασιμα και μεσω της εφαρμογης My Honda+, οπου οι χρηστες μπορουν επισης να ξεκινουν και να σταματουν τη φορτιση απο αποσταση, η να δημιουργουν εβδομαδιαια προγραμματα φορτισης και να τα στελνουν στο αυτοκινητο.

Η μπαταρια ειναι υγροψυκτη και θερμαινομενη για διατηρηση μιας βελτιστης θερμικης καταστασης. 

Θελοντας να αυξησουν την αποδοση της μπαταριας, οι μηχανικοι της Honda ανεπτυξαν ενα συστημα θερμικης διαχειρισης που θερμαινει η ψυχει τη μπαταρια αναλογα με τη θερμοκρασια περιβαλλοντος, ωστε το αυτοκινητο να μπορει να εχει τη βελτιστη αυτονομια σε ακραια υψηλες η χαμηλες θερμοκρασιες. Η ενεργη ψυξη επιτρεπει επισης πιο συχνες ταχειες φορτισεις DC. 
Honda Power Manager Prototype 

Το Honda Power Manager Prototype δινει μια πρωτη γευση απο ενα συστημα αμφιδρομης φορτισης, το οποιο συνδεει τα ηλεκτρικα οχηματα με ενα εξυπνο ηλεκτρικο δικτυο. Αυτη η τεχνολογια vehicle-to-grid (V2G) επιτρεπει τη συσσωρευση και μεταφορα ενεργειας μεταξυ των EV και του δικτυου ωστε να εξισορροπειται εξυπνα η ζητηση και η παροχη, αλλα και να αξιοποιουνται καλυτερα οι ανανεωσιμες πηγες.

Η αναπτυξη τετοιων λυσεων φορτισης θα ενσωματωνει ακομα περισσοτερο τα ηλεκτρικα οχηματα με τα υπαρχοντα ηλεκτρικα δικτυα, επιτρεποντας τη χρηση της ενεργειας που ειναι αποθηκευμενη στη μπαταρια του αυτοκινητου για οικιακες αναγκες ηλεκτροδοτησης, η την υποστηριξη του ηλεκτρικου δικτυου σε περιοδους υψηλης ζητησης. Η επαναφορτιση της μπαταρια του οχηματος μπορει να γινεται οταν η ζητηση ειναι χαμηλοτερη, συμφωνα με τα ορια που εχει θεσει ο χρηστης. 

Η Honda εχει αναπτυξει αυτη την τεχνολογια με τους ειδικους αμφιδρομης φορτισης της EVTEC. 


Τεχνολογια HMI φιλικη προς το χρηστη για αμφιδρομη επικοινωνια με τον εξω κοσμο

Επομενη γενια ψηφιακου ταμπλο πληρους πλατους με πεντε οθονες, με φιλοσοφια ‘φιλικη προς το χρηστη’
Διαισθητικη διεπαφη χρησιμοποιει προηγμενες τεχνολογιες και συνδεδεμενο συστημα infotainment
Η τεχνολογια Side Camera Mirror System της Honda βελτιωνει το στυλ, την ασφαλεια, την αεροδυναμικη και την αθορυβη λειτουργια

Το Honda e ειναι σχεδιασμενο με γνωμονα την ευκολια του χρηστη, ενσωματωνοντας πολλες συνδεδεμενες εφαρμογες και υπηρεσιες βασισμενες στην τεχνητη νοημοσυνη (AI) για χρηση απο οδηγους και επιβατες. Η διαισθητικη διεπαφη ανθρωπου / μηχανης (HMI) επιτρεπει στο Honda e να ενσωματωνεται ομαλα στην καθημερινη ζωη του χρηστη, αναβαθμιζοντας την αξια του αυτοκινητου περα απο ενος απλου μεσου μεταφορας. 

Μια οθονη TFT 8” μπροστα απο τον οδηγο προβαλλει βασικες πληροφοριες του οχηματος, οπως κατασταση ισχυος και φορτισης, επιλεγμενο προγραμμα οδηγησης (drive mode) και λεπτομερειες συστηματων ασφαλειας. Οι οδηγοι μπορουν να εξατομικευουν το περιεχομενο και τη διαταξη των πληροφοριων απο τα προηγμενα συστηματα υποστηριξης οδηγησης (ADAS) που θα προβαλλονται.

Διακοπτες και χειριστηρια – βελτιστοποιημενα ως προς την ασφαλεια και ευχρηστια – διατηρουνται για συνηθεις λειτουργιες, οπως τα χειριστηρια HVAC, με εκλογικευμενη διαταξη για ταχυτερο ελεγχο. Ο διακοπτης Single Pedal Control βρισκεται μπροστα απο τον περιστροφικο διακοπτη επιλογης Drive Mode και το Ηλεκτρονικο Χειροφρενο με Brake Hold πισω απο αυτον. Χειριστηρια που χρησιμοποιουνται πολυ συχνα, οπως το μπουτον αυξομειωσης εντασης ηχου, ο διακοπτης ON / OFF του ηχοσυστηματος και τα μπουτον φωτεινοτητας οθονης και DA home βρισκονται στο ξυλινο πανελ σε θεση ευκολης προσβασης και ειναι αμεσα αναγνωρισιμα.

Ψηφιακο ταμπλο πληρους πλατους

Τοποθετημενες εντος του οπτικου πεδιου του οδηγου για βελτιστη ανεση και ασφαλεια, πεντε πληρως ενσωματωμενες, εγχρωμες οθονες υψηλης αναλυσης μαζι καταλαμβανουν ολοκληρο το πλατος του εσωτερικου του αυτοκινητου. Οι οθονες του Side Camera Mirror System ειναι εργονομικα τοποθετημενες εκατερωθεν το ταμπλο ωστε να διασφαλιζεται μια φυσικη αισθηση και ορατοτητα για τον οδηγο. 

Τη μεγαλυτερη επιφανεια του ψηφιακου ταμπλο επομενης γενιας καταλαμβανουν δυο οθονες αφης LCD 12,3”. Αυτες ειναι οι πρωταρχικες οθονες infotainment, που παρεχουν προσβαση σε μια σειρα εξυπνων εφαρμογων και υπηρεσιων. Η προηγμενη διεπαφη ειναι διαισθητικη, εξατομικευσιμη, με εφαρμογες που απεικονιζονται διπλα-διπλα και ελεγχονται μεσω ‘διαισθητικων’ χειρονομιων, γνωστων απο τη χρηση smartphone (pinch & swipe). 

Τοσο ο οδηγος οσο και ο συνοδηγος μπορουν να εχουν ευκολη προσβαση στις αγαπημενες τους εφαρμογες η σε αυτες που χρησιμοποιουν συχνοτερα, που διαμορφωνονται με τη βοηθεια εξι ψηφιακων προεπιλογων (presets) στο πλαϊ καθε οθονης. Οι χρηστες μπορουν επισης να κανουν ‘swipe’ σε επιλογες που εχουν χρησιμοποιηθει προσφατα στην οθονη με το ιστορικο των εφαρμογων, ωστε να αποφευγεται η υπερβολικη πλοηγηση στο μενου για ευκολη ταυτοχρονη εκτελεση πολλων ενεργειων (multi-tasking) και γρηγορο εντοπισμο και ενεργοποιηση μιας λειτουργιας. 

Οι αγαπημενες εφαρμογες η λειτουργιες μπορουν επισης να εναλλασσονται ευκολα στις δυο οθονες ειτε μεσω flicking (γρηγορο swiping) απο τις προεπιλογες του μενου, η με την εναλλαγη των οθονων, μεσω ενος μπουτον επιλογης που εμφανιζεται παντα στη διεπαφη HMI. Η λειτουργια αυτη επιτρεπει επισης στο συνοδηγο να φερνει περιεχομενο οπως οδηγιες πλοηγησης στο οπτικο πεδιο του οδηγου. Με τη διαταξη δυο οθονων που επιτρεπει την απεικονιση δυο εφαρμογων διπλα-διπλα, ο οδηγος και ο συνοδηγος μπορουν να επιλεγουν ανεξαρτητα και να βλεπουν διαφορετικες εφαρμογες. Για παραδειγμα, ενω ο οδηγος ακολουθει τις οδηγιες πλοηγησης, ο συνοδηγος μπορει να σκρολαρει στην \’Visual Playlist\’ αναζητωντας αγαπημενες μουσικες επιλογες.

Στην ολοκληρωμενη γκαμα ενσωματωμενων επιλογων προστιθεται το ‘smartphone mirroring’ (αναπαραγωγη της οθονης της φορητης συσκευης σε αυτη του αυτοκινητου) μεσω Apple CarPlay η Android Auto. Τα συστηματα αυτα επιτρεπουν στους χρηστες να βλεπουν υπηρεσιες των social media, μουσικης και αλλες ιντερνετικες υπηρεσιες στις δυο οθονες αφης.

Το φοντο μπορει να εξατομικευτει, ειτε μεσω ενσωματωμενων επιλογων η κανοντας uploading περιεχομενου που εχει δημιουργησει ο χρηστης. Οι οθονες μπορουν να προβαλλουν ακομα και ενα μηνυμα υποδοχης για τον οδηγο καθως εισερχεται στο οχημα.


Κινηματογραφικη εμπειρια 

Οταν το οχημα ειναι σταθμευμενο – ακομα και οταν φορτιζεται – οι χρηστες μπορουν να εχουν προσβαση στις λειτουργιες \’My Room\’ της οθονης, με το Wi-Fi hotspot της Honda, που κανει το αυτοκινητο κατι πολυ περισσοτερο απο ενα απλο μεσον μεταφορας. Οι χρηστες μπορουν να παρακολουθουν βιντεο και να εχουν προσβαση στο Internet απο τις δικες τους φορητες συσκευες η, να προαγουν μια κινηματογραφικη εμπειρια σε ανωτερα επιπεδα, με υπηρεσιες streaming μεσω της θυρας HDMI στην κεντρικη κονσολα. 

Στην καρδια της συναρπαστικης ηχητικης εμπειριας ειναι το συστημα κινηματογραφικου ηχου, που παραγει ενα κρυσταλλινο, βαθυ και πλουσιο ηχο. Το Honda e διατιθεται με ενα ηχοσυστημα εξι ηχειων, ισχυος 180-watt , ενω το Honda e Advance εχει ενα αναβαθμισμενο premium ηχοσυστημα 376-watt, με εξωτερικο ενισχυτη, subwoofer l75-watt κατω απο το πισω καθισμα, και κεντρικο ηχειο 45-watt ως ενα απο τα οκτω ηχεια για πιο βαθυ ηχο.

Side Camera Mirror System 

Το προηγμενο Side Camera Mirror System της Honda κανει το ντεμπουτο του στο Honda e, ως στανταρ εξοπλισμος. Η τεχνολογια αυτη, πρωτια στην κομπακτ κατηγορια, προαγει σημαντικα το στυλ, βελτιωνοντας την ασφαλεια, την αεροδυναμικη αποδοση και την αθορυβη λειτουργια. 

Το Side Camera Mirror System αντικαθιστα τους συμβατικους εξωτερικους καθρεπτες με συμπαγεις καμερες που προβαλλουν live εικονες υψηλης αναλυσης σε δυο οθονες εξι ιντσων στο εσωτερικο του αυτοκινητου. Οι οθονες αυτες ειναι εργονομικα τοποθετημενες στα δυο ακρα του ταμπλο, ωστε να διασφαλιζεται ορατοτητα για τον οδηγο, ο οποιος δεν χρειαζεται να αλλαζει τις συνηθειες του.

Η βελτιστη τοποθετηση των καμερων προσφερει πολλα πλεονεκτηματα ασφαλειας. Ο οδηγος μπορει να επιλεξει ‘normal view’ η ‘wide view’ στις ρυθμισεις του οχηματος, επεκτεινοντας το οπτικο του πεδιο συγκριτικα με τους συμβατικους εξωτερικους καθρεπτες και περιοριζοντας τα τυφλα σημεια – περιπου 10% σε ‘normal view’ και 50% σε ‘wide view’. Τα πλεονεκτηματα συνεχιζονται με την επιλογη της οπισθεν, καθως γραμμες καθοδηγησης εμφανιζονται στις οθονες περαν της αυξημενης γωνιας της καμερας που αυξανει ταυτοχρονα την ορατοτητα.

Τα επιπεδα φωτεινοτητας στις οθονες ρυθμιζονται αυτοματα συμφωνα με τις επικρατουσες συνθηκες φωτισμου. Μετα απο εκτενεις δοκιμες και βελτιωσεις, το Side Camera Mirror System προσφερει αριστες ορατοτητα σε κακες καιρικες συνθηκες, σε χαμηλο φωτισμο και κατα τη νυχτερινη οδηγηση, χωρις αντανακλασεις η θαμπωμα. Αυτο σημαινει οτι ο οδηγος βλεπει καθαρα και αντιλαμβανεται τα αντικειμενα γυρω του πολυ καλυτερα σε σχεση με τους συμβατικους εξωτερικους καθρεπτες σε ολες τις συνθηκες. 

Η επομενη γενια τεχνολογιας καμερων συμβαλλει στη μοντερνα, απεριττη και απλη αισθητικη του αυτοκινητου σε πληρη αρμονια με τις κολονες Α που ερχονται ‘προσωπο’ με τα κρυσταλλα και τις ‘pop out’ λαβες θυρων. Αντιθετα με τους παραδοσιακους εξωτερικους καθρεπτες, οι καμερες βρισκονται μεσα στο πλατος του αυτοκινητου και δεν προεξεχουν απο τους θολους των τροχων, ωστε ο εσωτερικος χωρος να αξιοποιειται σε ολο το πλατος του οχηματος.

Περα απο τη βελτιωση της ορατοτητας, και η μετωπικη επιφανεια του Side Camera Mirror System εχει μειωθει κατα περιπου 90% συγκριτικα με τους συμβατικους εξωτερικους καθρεπτες – βελτιωση περιπου 3,8% για ολο το αυτοκινητο  προς οφελος της αποδοσης και της αυτονομιας. Επιπλεον, εχει μειωθει σημαντικα ο θορυβος του αερα που παραγεται κατα κανονα απο τους εξωτερικους καθρεπτες σε υψηλοτερες ταχυτητες.

Το Side Camera Mirror System καταργει την αναγκη για καναλια εκτροπης της ροης αερα και της απορροης του νερου της βροχης απο τα πλευρα του αυτοκινητου. Ετσι οι κολονες Α με τα παραθυρα αποτελουν μια ενιαια λεια εμφανιση χωρις εξοχες και τονιζουν τα μοντερνα, καθαρα πλευρα του αμαξωματος.

Τα κελυφη των καμερων ειναι διαμορφωμενα ετσι ωστε να μην αφηνουν σταγονες νερου να πεφτουν στο φακο, με μια αδιαβροχη επιστρωση στην επιφανεια του φακου που εμποδιζει τη συσσωρευση νερου.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!