Βρέχει χιονίζει, το VW 4Motion συνεχίζει!

 


  Φανταστικα χιονισμενα τοπια, θερμοκρασιες πολυ κατω απο το μηδεν – ενα χειμερινο παραμυθι. Ωστοσο, στους δρομους, τα παραπανω αποτελουν μια πολυ ιδιαιτερη προκληση για οδηγους και οχηματα, με την τετρακινηση στη συγχρονη εποχη να δινει τη λυση αποτρεποντας το σπιναρισμα των τροχων και βελτιωνοντας την προσφυση. Με εδρα μια χωρα της βορειας Ευρωπης, οπου ο χειμωνας συχνα ειναι βαρυς και οι καιρικες συνθηκες δυσκολες, η Volkswagen ηδη απο δεκαετιες εχει εξελιξει και τελειοποιησει συστηματα τετρακινησης, τα οποια προσφερονται με τον διακριτικο τιτλο “4MOTION.

 


  Το 1984, η Volkswagen παρουσιασε με το Passat Estate GT syncro ενα ολοκαινουργιο μοντελο εξοπλισμενο με κινηση σε ολους τους τροχους. Απο τοτε, τα Volkswagen με τεσσερις κινητηριους τροχους αποτελουν ακρογωνιαιους λιθους της γκαμας της μαρκας. Απο το 1996 και μετα, το ονομα “syncro” αντικατασταθηκε απο το “4MOTION”. Σημερα, το συστημα τετρακινησης 4MOTION συνδεεται με τα κορυφαια συστηματα υποβοηθησης και προσφερει καλυτερη αποδοση απο ποτε. Ετσι, τα τετρακινητα μοντελα αποτελουν ιδανικη επιλογη για καθε εποχη του χρονου.

 


  «Κατασκευαζουμε τετρακινητα μοντελα εδω και περιπου 40 χρονια», λεει ο Thomas Ulbrich, μελος του Διοικητικου Συμβουλιου της Volkswagen, υπευθυνος για την Τεχνικη Αναπτυξη. «Χαρη σε δεκαετιες εξελιξης και προοδου, σημερα, μπορουμε και προσφερουμε αυτην την τεχνολογια σε ελκυστικη τιμη. Ως αποτελεσμα, ενας τεραστιος αριθμος πελατων μας μπορει να βιωσει τα οφελη της τετρακινησης – κατι που αποτελει πλεονεκτημα σε οτι αφορα την ασφαλεια και την απολαυση της οδηγησης».

 


  Τετρακινητες εκδοσεις ειναι διαθεσιμες για ολα σχεδον τα μοντελα της Volkswagen. Τους χειμερινους μηνες, σε περιοχες οπου το χιονι και ο παγος ειναι συνηθισμενες καιρικες συνθηκες, μοντελα Volkswagen εξοπλισμενα με 4MOTION ειναι συχνο φαινομενο, σε ολη την Ευρωπη. Ωστοσο, η κινηση σε ολους τους τροχους δεν εχει νοημα μονο σε χιονισμενες ορεινες περιοχες η σε ακραια εδαφη εκτος δρομου. Η συγκεκριμενη τεχνολογια βελτιωνει την προσφυση και τα δυναμικα χαρακτηριστικα της οδηγησης σε σχεδον οποιοδηποτε εδαφος και ως εκ τουτου δημιουργει την ιδανικη διασυνδεση μεταξυ του αυτοκινητου και του δρομου. Επιπλεον, ολα τα Volkswagen που διαθετουν τετρακινηση ειναι ιδανικα για ρυμουλκηση τρεϊλερ μεταφορας σκαφων η αλογων.

 

  Η εξυπνη τετρακινηση 4MOTION, ελεγχομενη απο ηλεκτρονικη μοναδα, παρακολουθει συνεχως τα δυναμικα χαρακτηριστικα του αυτοκινητου και των τροχων και κατανεμει εξυπνα τη ροπη χαρη στους αστραπιαιους χρονους αποκρισης. Τα πλεονεκτηματα ειναι μεταξυ αλλων τα εξης:

  • Καλυτερη προσφυση
  • Κορυφαια οδικη συμπεριφορα
  • Βελτιστη λειτουργια κινητηρα, π.χ. για κινηση σε δρομο με στροφες η ρυμουλκηση
  • Εξελιγμενη κατανομη ροπης μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα
  • Μεγιστη ευσταθεια τοσο στην ασφαλτο οσο και περα απο αυτη

 


  Η Volkswagen προσφερει διαφορες εκδοσεις της τετρακινησης 4MOTION. Η πιο συνηθισμενη ειναι αυτη με τον ηλεκτρονικα ελεγχομενο πολυδισκο συμπλεκτη και χρησιμοποιειται σε μοντελα με εγκαρσια τοποθετημενους κινητηρες (π.χ. TRoc, Tiguan, Passat, Arteon κ.λπ.). Αυτη η εκδοση κινει κατα κυριο λογο τους μπροστινους τροχους. Εαν το ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου εντοπισει απωλεια προσφυσης, ενεργοποιει αμεσως και τους πισω. Αυτο γινεται τοσο γρηγορα και τοσο ομαλα που σχεδον δεν παρατηρει καποιος πως η τετρακινηση βελτιωνει την οδηγικη εμπειρια. Οταν οι συνθηκες ειναι καλες, η κινηση μεταδιδεται μονο μεσω των εμπρος τροχων, κυριως για λογους οικονομιας καυσιμου. 

 

  Η τριτη γενια του Touareg διαθετει επισης στανταρ μονιμη τετρακινηση 4MOTION, η οποια συνδυαζεται με αυτοματο κιβωτιο 8 σχεσεων. Εδω υπαρχει τεχνολογια αλλαγη σχεσεων “Shift by Wire”, με εμφανιση ενδειξης ταχυτητας στον επιλογεα και στον πινακα οργανων. Ενα κεντρικο μπλοκε διαφορικο με ασυμμετρη δυναμικη κατανομη της ροπης λειτουργει ως κιβωτιο μεταφορας για την κατανομη της ροπης, μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα. Στον εμπρος αξονα φτανει εως το 70% της διαθεσιμης ροπης ενω στον πισω εως το 80%.

 

  Το Touareg και οι τετρακινητες εκδοσεις των TRoc, Tiguan και Tiguan Allspace παρεχουν στους οδηγους τους τη δυνατοτητα να ενεργοποιησουν ξεχωριστα προγραμματα οδηγησης – αναλογα με το εδαφος. Μπορουν να το κανουν ευκολα μεσω του περιστροφικου και πιεστικου διακοπτη του 4MOTION Active Control, που βρισκεται πισω απο τον επιλογεα ταχυτητων. Αυτος ο πολυλειτουργικος και διαισθητικος διακοπτης ελεγχει τις λειτουργιες της τετρακινησης και, μαζι τους, τα αντιστοιχα προγραμματα οδηγησης. Ο οδηγος τον χρησιμοποιει για να ενεργοποιησει τεσσερα υψηλου επιπεδου προγραμματα και διαφορα αναδυομενα μενου. Οταν ο οδηγος γυρισει τον στρογγυλο διακοπτη προς τα αριστερα, εχει προσβαση σε δυο προγραμματα δρομου, τα Street και Snow. Εαν ο διακοπτης περιστραφει προς τα δεξια, ειναι διαθεσιμα δυο προγραμματα εκτος δρομου: Offroad (αυτοματη ρυθμιση των παραμετρων εκτος δρομου) και Offroad Individual (μεταβλητες, ατομικες ρυθμισεις).

 


  Το 4MOTION Active Control μπορει να χρησιμοποιηθει για την προσαρμογη ολων των σχετικων συστηματων υποβοηθησης στην τρεχουσα κατασταση οδηγησης μεσα σε λιγα δευτερολεπτα. Τα προγραμματα Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual, που επιλεγονται μεσω του 4MOTION Active Control, ειναι επισης ενσωματωμενα. Αυτα τα προφιλ χρησιμοποιουνται για την προσαρμογη παραμετρων λειτουργιας του κινητηρα, του αυτοματου κιβωτιου ταχυτητων, του κλιματισμου και του ηλεκτρομηχανικου συστηματος διευθυνσης.

 


  Περα απο τις αντιξοες καιρικες συνθηκες και το κακο οδοστρωμα, η τετρακινηση 4MOTION ειναι επισης μια ασφαλης επιλογη για τα κορυφαια σπορ μοντελα της Volkswagen. Τα καλυτερα παραδειγματα για αυτο ειναι τα νεα Γκολφ R, Tiguan R, Arteon R και Arteon R Shooting Brake: ερχονται με ενα προσφατα εξελιγμενο συστημα τετρακινησης με επιλεκτικο ελεγχο ροπης στον πισω αξονα – γνωστο ως 4MOTION με RPerformance Ροπή Vectoring. Ενα περιπλοκο ονομα, αλλα μια συναρπαστικη καινοτομια: η ροπη δεν κατανεμεται μονο μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα, αλλα και μεταξυ των δυο πισω τροχων. Ετσι, οταν στριβει το μοντελο R, εως και το 100% της ροπης καταληγει στον εξωτερικο τροχο της στροφης, με αξιοσημειωτα οφελη για τα δυναμικα χαρακτηριστικα και την ασφαλη κινηση με μεγαλη ταχυτητα.

 

  Τελος, για πρωτη φορα παγκοσμιως το συστημα τετρακινησης ειναι δικτυωμενο μεσω ενος Vehicle Dynamics Manager με αλλα συστηματα οπως το ηλεκτρονικα ελεγχομενο μπλοκε διαφορικο (XDS) και οι ενεργες αναρτησεις DCC. Χαρη σε αυτην τη στενη ενσωματωση και διασυνδεση των διαφορων συστηματων μεταξυ τους, τα νεα μοντελα R προσφερουν βελτιστα χαρακτηριστικα προσφυσης, ουδετερο χειρισμο με το μεγιστο δυνατο επιπεδο ακριβειας, και, τελευταιο αλλα οχι λιγοτερο σημαντικο, μεγιστη οδηγικη απολαυση.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!