Γιατί η Bugatti La Voiture Noire είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου

Η Bugatti ειναι γνωστη για τις απιστευτες τετρατροχες δημιουργιες της, με κυριοτερες και ευρυτερα γνωστες, αυτες της Veyron και της αντικαταστατριας της, της Chiron. Η Bugatti ειναι η ενσαρκωση του απολυτου GT. Εντυπωσιακο αλλα διακριτικο, δυνατο αλλα πολιτισμενο, γρηγορο αλλα ανετο. Η Bugatti απο τοτε που εγινε μερος του Volkswagen Audi Group, για καθε αυτοκινητο που παραγει, χανει 500 χιλιαδες ευρω. Ναι, καλα διαβασατε, 500 χιλιαδες ευρω. Αυτη ειναι η απωλεια που εχει ανα αυτοκινητο, λαμβανοντας υποψη τα εξοδα εξελιξης ανα αυτοκινητο. Αλλα, οταν εισαι ο δημιουργος του απολυτου GT, δεν σε ενδιαφερει αυτο. Θα δημιουργησεις το καλυτερο δυνατο, χρησιμοποιοντας μονο τα καλυτερα υλικα που υπαρχουν. Τις ζημιες, θα στις καλυψει η «μαμα», Volkswagen, πουλωντας Golf. 

Γραφει ο Αλεξανδρος Φερτακης

Η Bugatti ηταν ανεκαθεν ενας κατασκευαστης που ηταν διατεθειμενος να φτιαξει οτι θελει ο πελατης, ακριβως οπως το θελει, με τη προϋποθεση οτι μπορει να το πληρωσει. Αν και, δεν τιθεται ποτε θεμα διαθεσης χρηματων, σε ενα αυτοκινητο που κοστιζει 2,5 εκατομμυρια ευρω προ φορων, στη περιπτωση της Chiron. Ωστοσο, μια στο τοσο, δημιουργει καποια ακομη πιο περιορισμενης παραγωγης αυτοκινητα (τα «μαζικης» παραγωγης ειναι 500 αντιτυπα ανα μοντελο), για καποιο συγκεκριμενο σκοπο. Στο φετινο Σαλονι Αυτοκινητου της Γενευης, παρουσιασε μια μοναδικη δημιουργια, ενα αυτοκινητο το οποιο θα κατασκευαστει μολις μια φορα, για ενα πολυ συγκεκριμενο σκοπο. Το κοστος της μοναδικοτητας αυτης, θα στοιχισει στον ενα τυχερο ιδιοκτητη της La Voiture Noire, 16,7 εκατομμυρια ευρω. Με αυτη τη τιμη, η La Voiture Noire σπαει το ρεκορ του ακριβοτερου νεου αυτοκινητου στην ιστορια, κατα 6,7 εκατομμυρια ευρω, απο αυτο της επισης μοναδικης δημιουργιας της Rolls Royce, της Sweptail. 


Η La Voiture Noire ωστοσο δεν ειναι απλα μια one-off Bugatti. Ειναι ενα αυτοκινητο, το οποιο στα φετινα, 110α γενεθλια της Bugatti, απονεμει φορο τιμης στην «γνησια» La Voiture Noire. Ειναι ενα αυτοκινητο το οποιο παιρνει μια θεση στην ιστορια της αυτοκινησης, που για πανω απο 80 και πλεον χρονια, παρεμενε κενη, αυτη της Type 57 SC Atlantic ”La Voiture Noire”. Προκειμενου ομως να κατανοησουμε καλυτερα την υπαρξη της, αξιζει να δουμε λιγο την ιστορια της Type 57 SC Atlantic.


Η Type 57 SC Atlantic, αντανακλα κατα την ιδια τη Bugatti καλυτερα απο καθε αλλο μοντελο τις, τους 3 βασικους «πνευματικους» και κατευθυντηριους πυλωνες της εταιρειας στα 110 χρονια της υπαρξης της. Αντανακλα τη δημιουργικοτητα, το παθος για τη τελειοτητα καθως και την επιθυμια να θετει το πηχη ολο και πιο ψηλα, οσο αφορα το τι ειναι το τελειο. Η Type 57 SC Atlantic ειναι σχεδιαστικο δημιουργημα του γιου του Ettore Bugatti, του Jean Bugatti. Συμφωνα με τον ιδιο, σε αυτο που εχει γραψει στο προσωπικο του ημερολογιο, για αυτον, ενας καλλιτεχνης, οσο καλος και αν ειναι, οσο επιτυχημενα και αν ειναι ολα αυτα που σχεδιαζει, θα ερθει μια στιγμη που θα δημιουργησει κατι μοναδικο. 


Για μια και μονη φορα, θα καταφερει να δημιουργησει κατι τοσο μοναδικο, ανωτερο απο καθε τι αλλο που υπηρχε πριν και θα ερθει μετα απο αυτο. Για τον ιδιο τον Jean, αυτο το δημιουργημα, ειναι η Atlantic. Κατασκευαστηκε μολις 4 φορες, μεταξυ του 1936 και του 1938. Η πρωτη, η Nr. 57 374 (η μοναδικη μη-compressor Atlantic) ανηκε στον Βρετανο τραπεζιτη Victor Rothschild, η δευτερη, η Nr. 57 473 στο Παριζιανο επιχειρηματια Jacques Holzschuh, η Τριτη, η Nr. 57 591 στο Βρετανο R.B. Pope και η τεταρτη, η μαυρη, η Nr. 57 453, η ” La Voiture Noire” (στα γαλλικα «Το μαυρο αυτοκινητο»), ηταν αυτη που ο Jean Bugatti αποφασισε να κρατησει για τον εαυτο του. Η συγκεκριμενη 57, φορτωθηκε απο το Molsheim σε ενα τρενο με προορισμο το Μπορντο, στη προσπαθεια να φυγαδευτει και να σωθει απο την επερχομενη επελαση των Γερμανων στη Γαλλια στα πλαισια του Δευτερου Παγκοσμιου Πολεμου. Ωστοσο, το αυτοκινητο δεν εφτασε ποτε στο προορισμο του και η τυχη του αγνοειται για 80 και πλεον χρονια.


Στο φετινο Σαλονι της Γενευης, η Bugatti αποφασισε να παρουσιασει μια σημερινη εκδοχη, αντιστοιχη της μαυρης ”La Voiture Noire” του Jean Bugatti. Στην παρουσιαση της, ο προεδρος της Bugatti, Stephan Winkelmann, δηλωσε οτι η La Voiture Noire αντιπροσωπευει με τα σημερινα δεδομενα, οτι και η αντιστοιχη 57, στην εποχη της. Τη μοναδικοτητα στην κομψοτητα της, στις επιδοσεις και στη ποιοτητα της. Ενα πολυτελες υπερ-αυτοκινητο. Για εμας τους ιδιους, ειναι εμπνευση και υποχρεωση, να δημιουργησουμε κατι που να τη τιμα. Η La Voiture Noire ειναι μανιφεστο των τριων ακρογωνιαιων λιθων της εταιρειας : δυναμη, πολυτελεια και κομψοτητα.


Η La Voiture Noire, ειναι ως οφειλε, μαυρη. Καταμαυρη. Με μια συνεχη γραμμη απο το εμπρος καπο μεχρι πισω, αναλογη με αυτη της 57. Ειναι πληρως κατασκευασμενη απο μαυρο ανθρακονημα. Ενα βαθυ, γυαλιστερο, «γεματο» στο ματι, μαυρο ανθρακονημα. Η βαση της ειναι η Chiron, με το εμπρος μερος να τη θυμιζει εντονα σχεδιαστικα, ειδικα στο κατω κομματι, με μεγαλυτερες εισαγωγες αερος και ανασχεδιασμενα τα ακριανα μερη, για βελτιστη διοχετευση του αερα, τοσο για μειωση της αεροδυναμικης αντιστασης, οσο και για την παραγωγη του απαραιτητου καθετου αεροδυναμικου φορτιου και τη ψυξη των μηχανικων μερων. Το παρμπριζ, ειναι σαν ενα συνεχες τμημα του ανω εμπρος μερους, με μεγαλη, με οριζοντια κατευθυνση, κλιση. 


Το πλαϊνο μερος ειναι αυτο το οποιο αντανακλα καλυτερα απο καθε τι αλλο τις διαχρονικες γραμμες της Atlantic, με τις θηριωδεις ζαντες ελαφρου κραματος να τραβουν τη προσοχη. Ενα αμφιλεγομενο σχεδιαστικο στοιχειο, ειναι οι ασημι πινελιες στα λαστιχα, οι οποιες κανουν τις ζαντες να δειχνουν ακομη μεγαλυτερες στο ματι. Στο πισω μερος, υπαρχει ενα ενιαιο καλυμα πανω απο το κινητηρα, το οποιο εχει μικρες οπες προκειμενου να μπορει να ψυχεται, διατηρωντας οπτικα ωστοσο της γραμμες της 57. Στο χαμηλοτερο μερος, διακρινεται μια γραμμη φωτων τεχνολογιας LED, που διατρεχει ολο το μηκος του πισω μερους, κατω απο την οποια υπαρχει η εσωτερικα φωτιζομενη επιγραφη «Bugatti”, με μεγαλα γραμματα. Το κατω μερος του πισω μερους του αυτοκινητου, κλεινουν σχεδιαστικα οι 6 αποληξεις της εξατμισης, μαζι με το θηριωδη διαχυτη.


Το μοντελο που παρουσιαστηκε ειναι ενα απλο design demo, που σημαινει πως αντικατοπτριζει στο 100% σχεδιαστικα το εξωτερικο, αλλα δεν φερει εσωτερικο η μηχανικα μερη. Στο κομματι των μηχανικων μερων, η Bugatti γνωστοποιησε πως θα χρησιμοποιηθει το ιδιο μηχανικο συνολο με αυτο της Chiron, ενω το εσωτερικο, θα γινει γνωστο λογικα στην επομενη εκθεση, το 2020, οπου πιθανον θα παρουσιαστει και το τελικο αυτοκινητο, το οποιο ανηκει στον ενα τυχερο πελατη της εταιρειας.


Οι εικασιες για το ποιος μπορει να ειναι αυτος εχουν ηδη αρχισει, ωστοσο το μονο που γνωριζουμε με σιγουρια ειναι πως προκειται για εναν επι σειρα ετων πελατη της εταιρειας, με μεγαλη αγαπη για τα μοντερνα οσο και για τα ιστορικα μοντελα της, ο οποιος μολις εγινε γνωστο αυτο το μοναδικο one-off project, εσπευσε να το κανει δικο του, αδιαφορωντας για το υπερογκο ποσο των 11 εκατομμυριων ευρω, προ φορων.


Μια εγκυρη πηγη, βεβαιωνει πως η ιστορια της μαυρης Atlantic ειναι αληθινη και πως το μονο που εχει βρεθει μεχρι σημερα, ειναι το πλαισιο της, καπου στη Γαλλια. Οπως και να εχει, ο μυθος της ηταν αυτος που δημιουργησε την σημερινη La Voiture Noire. Πολλοι ειπαν πως ειναι ασχημη. Προσωπικα, την βρισκω πανεμορφη. Κυριως, γιατι ειναι μοναδικη. Δεν υπαρχει μετρο συγκρισης με καποιο αλλο αυτοκινητο, για να κρινει κανεις αντικειμενικα, ειναι θεμα προσωπικου γουστου.


 Η La Voiture Noire ειναι ενα μοντερνο εργο τεχνης, του κοσμου του αυτοκινητου. Η τεχνη σιγουρα, δεν ειναι για ολους. Δεν μπορουν ολοι να τη κατανοησουν, για αυτο και ισως την κατακρινουν. Ωστοσο, αν κανεις προσπαθησει να μπει στο σκεπτικο του σχεδιαστη, να το δει απο μια πιο «σωστη» οπτικη γωνια, αρχιζουν ολα και εχουν μια λογικη. Ειτε μας αρεσει, ειτε οχι, κατεχει για παντα μια μοναδικη θεση στην ιστορια τοσο της Bugatti οσο και της ιδιας της αυτοκινησης, ως φορος τιμης σε ενα απο τα μεγαλυτερα χαμενα εργα τεχνης στην ιστορια του αυτοκινητου, της Type 57 SC Atlantic ”La Voiture Noire” του Jean Bugatti.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!