Γιατί το φθηνό ηλεκτρικό της Volkswagen αλλάζει την αυτοκίνηση

Με τιμη που δεν ξεπερνα τις 30.000 ευρω στη Γερμανια, αυτονομια ως και 550 χιλιομετρα, φορτιση μολις σε ενα μισαωρο, ισχυ 204 ιππων σε μια πισωκινητη πλατφορμα και εγγυηση 8 ετων η 160.000 χιλιομετρων, η Volkswagen, με το πρωτο της (ουσιαστικα) ηλεκτρικο μοντελο ευρειας παραγωγης, το ID.3, κανει ο,τι εκανε και με το Beetle: Αλλαζει τον χαρτη της παγκοσμιας αυτοκινησης, φερνοντας τα αμιγως ηλεκτρικα αυτοκινητα, μηδενικης εκπομπης ρυπων, στο λαο


Οπως ειχε προβλεψει το TopSpeed.gr, η πλατφορμα ΜΕΒ του VAG και οι συνεργειες της με τη Ford, ριχνουν σταδιακα το κοστος εξελιξης των ηλεκτρικων μοντελων που εχει σχεδιασει να ριξει στην αγορα. Με αυτο τον τροπο, η Volkswagen κανει ενα πρωτο βημα για να ξαναδωσει στο ονομα της την πραγματικη του διασταση, να ξαναφερει τα \”αυτοκινητα του λαου\”, τα ηλεκτρικα, αυτη τη φορα. Και, με δεδομενο οτι αυτη ειναι μονο η αρχη, η VW κανει το πρωτο βημα για να οδηγησει την αυτοκινηση προς τη νεα εποχη. Οπως εκανε με το Σκαθάρι, που εφερε τα αυτοκινητα στο ευρυ κοινο, οπως εκανε με το Γκολφ, που εκανε δημοφιλεστατα τα ευελικτα αυτοκινητα δυο ογκων, ετσι κανει και τωρα, συστηνοντας την ηλεκτροκινηση στο ευρυ κοινο με το ID.3 (το οποιο, σημειολογικα, εχει περιπου τις διαστασεις του Golf). 

O σχεδιασμος του ID.3, με τις 19αρες, η 20αρες ζαντες, δεν θυμιζει τα extreme σχηματα ηλεκτρικων μοντελων που εχουμε δει ως τωρα, αλλα περισσοτερο ενα σπορ, μοντερνο hatch

Δεν ειναι μονο το κοστος κτησης, το οποιο κινειται κοντα σε αυτο των συμβατικων hatchback. Ειναι μια σειρα προτερηματων που συστηνει το ID.3 στο ευρυ κοινο, το οποιο εξηγει και τη φρενιτιδα που εχει προκαλεσει, καθως ηδη εχει ξεπερασει τις 30.000 προπαραγγελιες, παροτι θα κυκλοφορησει το 2020. Ειναι οι μηδενικοι ρυποι και θορυβοι που εκπεμπουν αυτα τα αυτοκινητα, ειναι το κοστος χρησης -αφου το κοστος φορτισης επ ουδενι δεν ξεπερνα αυτο του υγρου καυσιμου- με δεδομενο οτι τα service και οι φθορες ειναι σαφως αραιοτερα και λιγοτερες απο τα συμβατικα (λογω του τροπου λειτουργιας του ηλεκτροκινητηρα). Ειναι η ευκολια χρησης, αφου η αυτονομια ειναι πλεον βελτιωμενη και βιωσιμη. Ολοι αυτοι οι παραγοντες που ως τωρα ηταν εν πολλοις αποτρεπτικοι για την αγορα ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου, δειχνουν να ξεπερνιουνται, σιγα- σιγα.

Η μεταβλητη πλατφορμα ΜΕΒ της Volkswagen ριχνει το κοστος εξελιξης των ηλεκτρικων μοντελων της. Η εταιρεια εχει ηδη δρομολογησει περισσοτερα απο 20 νεα μοντελα που θα \”πατανε\” επανω στη συγκεκριμενη πλατφορμα

Φυσικα, πρεπει να εχουμε στο νου οτι αυτη ειναι η πρωτη, ουσιαστικα, προσπαθεια της Volkswagen στα ηλεκτρικα αυτοκινητα και οτι, παντα, το ντεμπουτο ειναι ακριβοτερο. Οπως και να εχει ομως, θα πρεπει να θεωρησουμε βεβαιο οτι, αναλογως και της πορειας που θα εχει το ID.3, οι υπολοιπες αυτοκινητοβιομηχανιες θα επιχειρησουν να απαντησουν. Και, αυτο δεν αφορα μονο το λανσαρισμα μοντελων παρομοιων specs, αλλα και την τιμολογηση. Οποτε, η λογικη πορεια ειναι οτι θα \”φουντωσει\” ο ανταγωνισμος, οδηγωντας την αγορα σε πληθωρα ηλεκτρικων μοντελων για καθε χρηση, με προτασεις ανταγωνιστικες σε ο,τι αφορα την τιμη κτησης, συντηρησης, τον εξοπλισμο και τις επιδοσεις. Αλλωστε, εως το 2023 μονο η Volkswagen (διχως να υπολογιζονται οι αλλες μαρκες του Ομιλου) θα επενδυσει περιπου 9 δισεκατομμυρια ευρω στην ηλεκτροκινηση και θα παραγει περισσοτερα απο δεκα εκατομμυρια ηλεκτρικα οχηματα στα επομενα δεκα χρονια. Επισης, περισσοτερα απο 20 ηλεκτρικα μοντελα εχουν ηδη δρομολογηθει

Οι διαστασεις του ID.3 ειναι παρομοιες με του Volkswagen Golf, με τη γερμανικη μαρκα να περηφανευεται για την ελλειψη κεντρικης κολωνας και τους μεγαλυτερους χωρους στην κατηγορια

Ας δουμε ομως αναλυτικα, τι φερνει το Volkswagen ID.3, το οποιο κανει επισημη πρεμιερα του στην 68η Διεθνη  Εκθεση Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης (IAA 2019). Το πρωτο απο τη σειρα μοντελων με μεταβλητο πλαισιο MEB για ηλεκτρικα οχηματα, εχει ουδετερο ισοζυγιο CO2 και εντυπωσιαζει με τα συναρπαστικα δυναμικα χαρακτηριστικα του. Ειναι πληρως διασυνδεμενο και, στην ειδικη για το λανσαρισμα εκδοση ID.3 1ST, προσφερει αυτονομια εως και 420 χιλιομετρων (WLTP) σε τρεις αρχικα εκδοσεις εξοπλισμου. Ολα τα μοντελα ID.3 1ST διαθετουν τη δημοφιλεστερη εκδοση μπαταριας με ενεργειακη χωρητικοτητα 58 kWh. 

Η φορτιση του πισωκινητου μοντελου της VW θα μπορει να γινεται και μολις σε ενα μισαωρο, δινοντας αυτονομια περιπου 290 χιλιομετρων. Οποτε, τα επιχειρηματα \”δεν μπορεις να ταξιδεψεις\” και \”πρεπει να τα φορτιζεις ολη νυχτα\” πανε… περιπατο

Αργοτερα θα ειναι διαθεσιμη και μια μικροτερη επιλογη μπαταριας με ενεργειακο περιεχομενο 45 kWh και αυτονομια εως και 330 χιλιομετρων, καθως και η μεγαλυτερη εκδοση με ενεργειακο περιεχομενο 77 kWh και μεγιστη αυτονομια 550 χιλιομετρων. Χαρη στη δυνατοτητα γρηγορης φορτισης της, με ισχυ εως και 100 kW, η επαναφορτιση του ID.3 1ST ειναι εφικτη μεσα σε 30 λεπτα για να διανυσει αποσταση περιπου 290 χιλιομετρων (WLTP) – μια σημαντικα μεγαλυτερη αυτονομια απο οποιοδηποτε αλλο μοντελο της compact κατηγοριας. Η Volkswagen θα προσφερει εγγυηση 8 ετων η 160.000 χιλιομετρων για τις μπαταριες του ID.3, διασφαλιζοντας ετσι μια εγγυημενη μακροζωια. 

Η πρωτη εικονα του εσωτερικου του ID.3 μας δειχνει τι να περιμενουμε

Οπτικα, το ID.3 σηματοδοτει οτι ειναι κατι πολυ περισσοτερο απο ενα νεο μοντελο. Ο προχωρημενος σχεδιασμος του υποδεικνυει σαφεστατα τη νεα εποχη της ηλεκτροκινησης, ενω η χωροταξικη του διαταξη εκμεταλλευεται πληρως τα πλεονεκτηματα σχεδιασμου που υπαρχουν στα ηλεκτροκινητα αυτοκινητα. Με εξωτερικες διαστασεις συγκρισιμες με το Golf, το ID.3 παρεχει εσωτερικους χωρους μεγαλυτερους απο οποιοδηποτε αλλο οχημα της κατηγοριας του. 


Απο τη στιγμη που η τιμη πωλησης για το βασικο μοντελο παραγωγης θα ειναι κατω απο τις 30.000 ευρω στη Γερμανια, η τιμη του – αφου αφαιρεθουν οι προβλεπομενες κρατικες επιδοτησεις – θα ειναι συγκρισιμη με αυτες των τυπικων compact μοντελων – ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο για τον καθενα! Ιδιαιτερα αξιοσημειωτη ειναι η μοναδικη σχεση τιμης/αυτονομιας, που αποτελει δειγμα της στρατηγικης της Volkswagen για την ευρεια διαδοση των ηλεκτρικων οχηματων. Το ID.3 θα λανσαριστει εμπορικα στη Γερμανια απο τα μεσα του 2020.
Νεα εποχη κινητικοτητας με ουδετερο CO2. Το ID.3 προσφερει μια εντελως νεα εμπειρια σε οδηγο και επιβατες μεσα απο την κινητικοτητα με ουδετερο ισοζυγιο CO2 στην περιπτωση που η μπαταρια φορτιζεται συνεχως με ρευμα απο ανανεωσιμες πηγες ενεργειας. Ως εκ τουτου, το ID.3 εκπληρωνει τον στοχο \”goTOzero\” της Volkswagen που προβλεπει μεχρι το 2050 ολοκληρος ο Ομιλος Volkswagen να εχει ουδετερο ισοζυγιο CO2. 


Το πρωτο ηλεκτρικο αυτοκινητο με βαση το νεο μεταβλητο πλαισιο MEB. Το ID.3 ειναι το πρωτο Volkswagen που βασιζεται στο νεο μεταβλητο πλαισιο MEB που εχει εξελιχθει αποκλειστικα για ηλεκτρικα αυτοκινητα. Ολα τα μελλοντικα ID μοντελα θα ειναι επισης διαθεσιμα αποκλειστικα και μονο με ηλεκτρικη κινηση. Αυτο το συστημα κινησης εχει βελτιστοποιηθει γυρω απο την μπαταρια ωστε να επιτευχθει μεγιστη αυτονομια, με παραλληλη διατηρηση του κοστους στο ελαχιστο δυνατο. Χαρη στη σχεδιαστικη προσεγγιση υπαρχουν πολλα πλεονεκτηματα, οπως για παραδειγμα η διαταξη και η θεση των εξαρτηματων κινησης και των βοηθητικων μοναδων καθως και η διαρρυθμιση στο εσωτερικο του αυτοκινητου. Ο ηλεκτροκινητηρας του ID.3 ειναι ενας συγχρονος μονιμου μαγνητη, που περιλαμβανει τα ηλεκτρονικα ισχυος και το κιβωτιο ταχυτητων, το οποιο ειναι ενσωματωμενο στον πισω αξονα. 

Η \”ακτινογραφια\” του ID.3 μας δειχνει τον απλο τροπο με τον οποιο ειναι κατασκευασμενο

Μια επιπεδης διαταξης μπαταρια υψηλης τασης εχει τοποθετηθει ιδανικα στο κατω μερος του αυτοκινητου για εξοικονομηση χωρου. Προς οφελος του τελευταιου, οι βοηθητικες μοναδες (π.χ. ο συμπιεστης του συστηματος κλιματισμου η η κρεμαγερα του συστηματος διευθυνσης) εχουν ενσωματωθει στο εμπρος τμημα του οχηματος. Τα ηλεκτρονικα ισχυος ελεγχουν τη ροη ενεργειας υψηλης τασης μεταξυ του κινητηρα και της μπαταριας. Κατα τη διαδικασια αυτη το συστημα μετατρεπει το συνεχες ρευμα (DC) που ειναι αποθηκευμενο στην μπαταρια σε εναλλασσομενο (AC) για τον ηλεκτροκινητηρα. Το ηλεκτρικο συστημα 12V DC τροφοδοτειται ταυτοχρονα με χαμηλη ταση μεσω μετατροπεα DC/DC. 


Η ισχυς μεταφερεται απο τον ηλεκτροκινητηρα στον πισω αξονα μεσω ενος κιβωτιου μεταδοσης 1-σχεσης. Ο κινητηρας, τα ηλεκτρονικα ισχυος και το κιβωτιο ταχυτητων αποτελουν μια συμπαγη, ενιαια μοναδα. Η θεση της μπαταριας στο κατω μερος του οχηματος ωφελει τα ουδετερα δυναμικα χαρακτηριστικα, καθως το κεντρο βαρους του ID.3 βρισκεται πολυ χαμηλα, οπως στα αγωνιστικα αυτοκινητα. Επισης, το ID.3 χαρακτηριζεται απο την ιδανικη κατανομη βαρους αναμεσα στο μπροστινο και στον πισω αξονα. Σε συνδυασμο με την στανταρ πισω κινηση τα εξαιρετικα δυναμικα χαρακτηριστικα ερχονται ως φυσικο επακολουθο.

Υλοποιωντας τη βιωσιμοτητα. Το ID.3 ειναι το πρωτο οχημα της Volkswagen που παραγεται με ουδετερο ισοζυγιο ανθρακα σε ολη την αλυσιδα εφοδιασμου. Η βιωσιμοτητα εχει ηδη επιτευχθει με την παραγωγη των μπαταριων: οι εγκαταστασεις παραγωγης των κυψελων για τις μπαταριες του ID.3 χρησιμοποιουν αποκλειστικα φυσικα παραγομενη ενεργεια, οπως και η κατασκευη των εξαρτηματων, του πλαισιου, η βαφη και οι εγκαταστασεις συναρμολογησης του ID.3 στο εργοστασιο του Σβικαου (Zwickau). Το εργοστασιο της Volkswagen στη Σαξονια ειναι το πιλοτικο εργοστασιο για το ID.3. Απο το 2017 προμηθευεται με ενεργεια απο ανανεωσιμες πηγες και συγκεκριμενα απο υδροηλεκτρικους σταθμους. Ωστοσο, εαν κατα μηκος της αλυσιδας εφοδιασμου οι εκπομπες CO2 ειναι αναποφευκτες, αυτες θα αντισταθμιστουν με επενδυσεις σε εργα προστασιας του περιβαλλοντος. Με αυτον τον τροπο το ID.3 θα παραδιδεται στους πελατες ως ενα προϊον με ουδετερο ισοζυγιο CO2.

Σχεδιαστικο οραμα. Χαρη στο εξελιγμενο, ολοκαινουργιο DNA του, το ID.3 αναγνωριζεται αμεσως ως ενα οχημα με μηδενικες εκπομπες – με την προοπτικη να αναδειχθει ως ενα νεο προτυπο αυτοκινητου. Η πρωτοτυπη ολοκληρωση του σχεδιασμου και της τεχνολογιας ειναι ενας συνδυασμος που βαζει το ID.3 στο ιδιο επιπεδο με τα θρυλικα Beetle και Golf. Επιδεικνυει το σχεδιασμο μιας νεας εποχης και συνδεει την οπτικη εντυπωση και τη διαισθητικη χρηστικοτητα με το χαρακτηριστικο «χαμογελο» της Volkswagen. Σχεδιασμενο για ενα εξηλεκτρισμενο μελλον, φερνει μια νεα ποιοτητα σχεδιασμου στην κατηγορια των compact αυτοκινητων χαρη στην τελεια και ισορροπημενη αισθητικη του. Για παραδειγμα, ακολουθωντας το concept \”το φως ειναι το χρωμιο του μελλοντος\”, το αυτοκινητο χρησιμοποιει φωτισμο LED σε πολλαπλα σημεια προκειμενου να  τονισει το σχεδιασμο ID.3. Το πιο σημαντικο ειναι πως το ID.3 στελνει ενα σαφες μηνυμα: το ID.3 αλληλεπιδρα με τους ανθρωπους. Κατι που συμβαδιζει με το ξεκαθαρα απεριττο στιλ, με τη μεγιστη ακριβεια σχεδιασμου ολων των εξαρτηματων του, με το χαρισματικο εμπρος του μερος, με τις ρεουσες επιφανειες και τις εντυπωσιακες πισω κολονες (C) καθως και με τους εκφραστικους τροχους 18, 19 η 20 ιντσων. To ID.3 υποσχεται μια εντελως νεα εμπειρια οδηγησης! 

Εμπρος μερος: Σε κοιτα κατευθειαν στα ματια. Ενα ηλεκτρικο οχημα δεν απαιτει μεγαλες εισαγωγες ψυξης οποτε απο αποψη σχεδιασμου του εμπρος μερους σχεδον ολα αλλαζουν. Με το Beetle και το Bus, η Volkswagen ειναι η αυτοκινητοβιομηχανια της οποιας ο αυθεντικος σχεδιασμος δεν περιλαμβανε μασκα. Αλλα στοιχεια, οπως οι προβολεις, αποκτουν για αυτο το λογο πρωταρχικη σημασια. Στο ID.3, οι παραδοσιακοι προβολεις δινουν τη θεση τους στα matrix LED με φωτεινη ισχυ 750 lumen και Dynamic Light Assist: μια καμερα στο παρμπριζ αναγνωριζει τοσο τα οχηματα μπροστα οσο και αυτα στο αντιθετο ρευμα. Με βαση τα δεδομενα αυτα, η κυρια δεσμη ενεργοποιειται αυτοματα σε ταχυτητες ανω των 60 χλμ./ωρα και παραμενει ενεργη χωρις να ενοχλει τους οδηγους στο αντιθετο ρευμα κυκλοφοριας. Κατι που βελτιωνει αισθητα τον φωτισμο του οδοστρωματος και των πλευρικων σημειων του δρομου κατα την αυγη και τη νυχτα. Ενα ακομα σημαντικο χαρακτηριστικο των προβολεων matrix LED ειναι πως οταν οι οδηγοι πλησιασουν ενα σταθμευμενο ID.3 1ST, οι προβολεις του θα τα κοιταξουν γρηγορα και θα «βλεφαρισουν» – φιλικα και με ανθρωπινη υποσταση.

Προφιλ: Νεες αναλογιες. Απο το πλαϊ, το ID.3 κυριαρχειται απο εντελως νεες αναλογιες και απο ενα νεο, ξεχωριστο στιλ. Οι μικροι προβολοι μπορουν να επιτευχθουν μονο με την πληρως ηλεκτρικη πλατφορμα. Το μακρυ μεταξονιο επιμηκυνει το βασικο αμαξωμα και προσδιδει μια ισχυρη παρουσια. Ο σχεδιασμος κυριαρχειται απο υψηλα επιπεδα ακριβειας, σαφηνειας και μεταμοντερνας αποψης. Οι ρεουσες επιφανειες του προφιλ κατω απο τη βασικη γραμμη σχεδιασμου σχηματιζουν μια συνολικη αρμονια που συναρπαζει. Το τμημα “ID. Honeycomb” σε σχημα διαμαντιου που βρισκεται στην κολονα C ειναι ενα εντυπωσιακο στοιχειο εμπνευσμενο απο κυψελη – ενα απο τα πιο εντυπωσιακα σχηματα της φυσης. Η κυψελη ειναι παναλαφρη, εξαιρετικα σταθερη, απολυτα βιωσιμη και συμβολιζει τη βασικη ιδεα της πλατφορμας ΜΕΒ. Ο σχεδιασμος της μοιαζει με την αρχη της κυψελης: παντα με την ιδια δομη και ανα πασα στιγμη καταλληλη για εξατομικευμενες βελτιωσεις.

Πισω μερος: Διακριτικα ξεχωριστο. Το γυαλινο καλυμμα της πορτας του χωρου αποσκευων διακρινεται απο το σκουρο χρωμα του, ενω εκτεινεται σε ολο το πλατος του αυτοκινητου. Το μεγαλο πισω παρμπριζ οριζεται προς τα πλαγια απο τα καθετα αεροδυναμικα στοιχεια, ενω προς τα κατω διαχωριζεται απο τα εντυπωσιακα, οριζοντια τοποθετημενα LED πισω φωτα. Η γυαλιστερη, πανοραμικη, ανοιγομενη γυαλινη οροφη του ID.3 1ST σε μαυρο χρωμα, ειναι η μεγαλυτερη σε ολη τη γκαμα της Volkswagen και οχι μονο εξασφαλιζει απροσκοπτη θεα προς τον ουρανο αλλα προσθετει και “αερα” για τα κεφαλια – συμβαλλοντας σε μια νεα αισθηση ευρυχωριας.
Συμπαγεις διαστασεις. Στο ID.3 οι ελευθεριες που παρεχει στο σχεδιασμο ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο αξιοποιουνται χωρις συμβιβασμους. 
Συνολικα, το μηκος του ειναι αντιστοιχο με αυτο του Golf, ομως χαρη στους πιο μικρους προβολους του, το μεταξονιο του ειναι μεγαλυτερο καθε αλλου μοντελου της κατηγοριας. Σε απολυτα νουμερα αυτα σημαινουν πως το ID.3 εχει μηκος 4.261 χιλιοστα, πλατος 1.809 χιλιοστα και υψος 1.552 χιλιοστα, με μεταξονιο 2.765 χιλιοστων. Με βαση τα προτυπα DIN, το ελαχιστο βαρος του ειναι 1.719 κιλα και το ωφελιμο φορτιο του μεταξυ 416 και 541 κιλων, αναλογα με τον εξοπλισμο του. Η μετωπικη του επιφανεια εχει μεγεθος 2,36 τετραγωνικων μετρων και ο συντελεστης οπισθελκουσας του ειναι 0,267. Η διαμετρος κυκλου στροφης του ID.3 ειναι μολις 10,2 μετρα – συγκρισιμη με αυτην ενος μικρου αυτοκινητου και ιδανικη για αστικα περιβαλλοντα. 

Οποιος επιθυμει να μεταφερει το ποδηλατο του με το ID.3, μπορει να το κανει χρησιμοποιωντας ενα ειδικο βραχιονα (ρυμουλκησης) καταλληλο οχι μονο για την τοποθετηση μια βασης ποδηλατου αλλα και για αλλες βασεις, ο οποιος αντεχει σε ενα καθετο φορτιο 75 κιλων.

Επαναστατικο concept εσωτερικου. Χωρις κεντρικο τουνελ και με μικροτερους προβολους: το εσωτερικο σε σχεδιασμο Open Space (Ανοιχτου Χωρου) του ID.3 εξασφαλιζει εκπληκτικα μεγαλους χωρους και δημιουργει νεα σημεια αναφορας στη μικρομεσαια κατηγορια, χαρη σε μια αισθηση χωρου που συγκρινεται με αυτο μοντελων ανωτερης κατηγοριας. Τα πεντε καθισματα του ID.3 1ST συνδυαζονται με ενα πορτμπαγκαζ 385 λιτρων πισω απο τη δευτερη σειρα καθισματων. Οι επιβατες που ταξιδευουν με το ID.3 νοιωθουν πως βρισκονται σε εναν κινουμενο χωρο με ενα εντελως νεο concept, διαταξη και σχεδιασμο. Η Volkswagen το ονομαζει Open Space (Ανοιχτο Χωρο), εναν ομορφο, ευαερο χωρο. Η ρεουσα δομη της επιφανειας που μοιαζει με γλυπτο ειναι εμπνευσμενη απο τα σχηματα της φυσης – βιονικος σχεδιασμος αντι για ορθολογικη τεχνολογια. Χαρη στις οργανικα διαμορφωμενες επιφανειες και τις απαλες καμπυλες, ο σχεδιασμος δινει εμφαση στην  ευρυχωρια.

Διαισθητικη λειτουργια. Το ID.3 αλληλοεπιδρα τοσο με τον οδηγο οσο και με το περιβαλλον. Οι οδηγοι θα γνωριζουν διαισθητικα και αμεσα τι ειναι τι στον πινακα οργανων. Περα απο την οθονη στον πινακα οργανων μια καινουργια και κεντρικα τοποθετημενη οθονη αφης 10,0 ιντσων θα παρεχει στους οδηγους ολες τις σημαντικες πληροφοριες. Οι οδηγοι θα υποστηριζονται και απο μια φωτεινη ενδειξη, μεσω μιας ταινιας LED, κατα την πλοηγηση, η οποια π.χ. θα μπορει να τους παρακινει να φρεναρουν σε περιπτωση κινδυνου. Ενα προαιρετικο Head Up Display (HUD) επαυξημενης πραγματικοτητας (Augmented Reality) προβαλλει επισης ολες τις σχετικες πληροφοριες απευθειας στο παρμπριζ – η πληροφορια αυτη τοποθετειται οπτικα σε μια αποσταση τριων εως δεκα μετρων μπροστα απο το οχημα. Ολα τα χειριστηρια – συμπεριλαμβανομενων και αυτων του ηλεκτρικα ρυθμιζομενου πολλαπλων λειτουργιων τιμονιου – λειτουργουν με την αφη, μεσω μπουτον ευαισθητων σε αυτη. Μονο τα ηλεκτρικα παραθυρα και τα αλαρμ εξακολουθουν να λειτουργουν με συμβατικους διακοπτες. Τα παραπανω συμπληρωνει ενας εξυπνος φυσικος φωνητικος ελεγχος. Οι οδηγοι η οι εμπρος επιβατες μπορουν να μιλησουν στο ID.3 λεγοντας απλα \”hello ID\”. Φωτεινα σηματα κανουν σαφες σε ποιον απαντα καθε στιγμη το ID.3. Χαρη στο App-Connect, η συνδεση του ID.3 σε ενα smartphone γινεται μεσα σε ελαχιστα δευτερολεπτα.

Πληρης υποβοηθηση. Οι λειτουργιες υποβοηθησης υποστηριζονται απο μια καμερα πολλαπλων λειτουργιων στο παρμπριζ, η οποια αναγνωριζει και τα οδικα σηματα. Οι λειτουργιες ανεσης και ασφαλειας στο ID.3 περιλαμβανουν εμπρος υποβοηθηση με συστημα πεδησης εκτακτης αναγκης στις πολεις και εντοπισμο πεζων (Front Assist with City Emergency Braking System and Pedestrian Monitoring), συστημα πεδησης για αποφυγη πολλαπλων συγκρουσεων (Multicollision Brake), συστημα διατηρησης λωριδας (Lane Assist), συστημα πλευρικης υποβοηθησης αλλαγης λωριδας (Side Assist Lane Change System), συστημα υποβοηθησης σταθμευσης (Park Assist) που συμπεριλαμβανει και συστημα οπισθιας καμερας 

Επισης, διαθετει συστημα εισοδου χωρις κλειδι (Kessy Advanced) με φωτιζομενες χειρολαβες στις πορτες ενω χαρη στο στανταρ συστημα ελεγχου αποστασης κατα τη σταθμευση (Park Distance Control), που εχει και δυνατοτητα φρεναρισματος κατα τη διαρκεια των ελιγμων, περιοριζονται σε μεγαλο βαθμο τα ατυχηματα κατα το παρκαρισμα: η λειτουργια του μπορει να αποτρεψει τις επικειμενες συγκρουσεις η να μειωσει τη σοβαροτητα τους ενεργοποιωντας ενα ελιγμο φρεναρισματος εκτακτης αναγκης στο τελευταιο σημειο που αυτο ειναι εφικτο. Το συστημα φρεναρει το αυτοκινητο μεχρι να ακινητοποιηθει – οταν κανει οπισθεν με ταχυτητα μεταξυ 1,5 χλμ./ωρα και 10 χλμ./ωρα και οταν κινειται προς τα εμπρος απο τα 2,5 χλμ./ωρα εως τα 10 χλμ./ωρα.  

Πλουσια ψυχαγωγια. Το συστημα multimedia του ID.3 διαθετει ενα συστημα πλοηγησης που εχει τη δυνατοτητα ενημερωσης. Η ευκολη χρηση του τηλεφωνου συνδυαζεται με μια θεση επαγωγικης φορτισης για smartphones. Το ηχοσυστημα μπορει να εμπλουτιστει με ενα πακετο Beats, το οποιο προσφερει αισθηση ηχου αναλογη μιας συναυλιας – χρησιμοποιωντας οκτω ηχεια και ενα subwoofer.
Ειδικη εκδοση ID.3 1ST με τρεις γραμμες εξοπλισμου. Το ID.3 1ST θα διατιθεται σε τρεις στανταρ διαμορφωσεις που ειναι προσαρμοσμενες στις τυπικες απαιτησεις των πελατων. Ανεξαρτητα απο αυτα το χρωμα του αμαξωματος καθως και το χρωμα του εσωτερικου μπορουν να επιλεγουν ελευθερα. Το ID.3 1ST κινειται απο εναν ηλεκτροκινητηρα στον πισω αξονα, ο οποιος αποδιδει 150 kW και 310 Nm ροπης. Ετσι το ID.3 1ST εχει μια τελικη ταχυτητα 160 χλμ./ωρα. Το ID.3 1ST διαθετει μπαταρια με χωρητικοτητα 58 kWh, η οποια μπορει να χρησιμοποιηθει πληρως και παρεχει αυτονομια εως και 420 χιλιομετρων κατα WLTP. Η μπαταρια μπορει να φορτιστει με μεγιστη ισχυ φορτισης 11 kW (AC) και 100 kW (DC). Με τη φορτιση συνεχους ρευματος (DC), μεσα σε 30 λεπτα επαναφορτιζεται αρκετη ενεργεια ωστε στη συνεχεια να υπαρχει αυτονομια μεχρι και 290 χιλιομετρα.   

Η βασικη εκδοση του ID.3 1ST διαθετει συστημα πλοηγησης, ψηφιακο ραδιοφωνο DAB +, θερμαινομενα καθισματα και τιμονι, υποβραχιονια μπροστα, καλωδιο φορτισης Mode 2 και ζαντες αλουμινιου 18 ιντσων – δηλαδη επιπεδο εξοπλισμου συγκρισιμο με το Comfort της μικρομεσαιας κατηγοριας.

Το ID.3 1ST Plus διαθετει επιπλεον συστημα καμερας οπισθοπορειας, Ενεργο Συστημα Διατηρησης Σταθερης Ταχυτητα (Adaptive Cruise Control) και συστημα εισοδου και εκκινησης Kessy Advanced χωρις κλειδι. Το εσωτερικο του ID.3 1ST Plus διαθετει καθισματα ειδικης σχεδιασης, κεντρικη κονσολα (με δυο θυρες USB-C στο πισω μερος της που μπορουν να ασφαλισουν με ρολο και φωτισμο) καθως και ατμοσφαιρικο φωτισμο καμπινας. 

Στο εξωτερικο υπαρχουν φιμε κρυσταλλα, εξωτερικο πακετο Style ασημενιου χρωματος, προβολεις LED matrix και matrix πλευρικα φωτα, φωτα φρενων, φλας και πισω φωτα, καθως και ζαντες αλουμινιου 19 ιντσων .

Η κορυφαια εκδοση ID.3 1ST Max, περιλαμβανει επιπροσθετα το HUD εικονικης πραγματικοτητας (AR), το ηχοσυστημα Beats, μια μεγαλη πανοραμικη γυαλινη ηλιοροφη που υπογραμμιζει την αισθηση του χωρου, καθως και ζαντες αλουμινιου 20 ιντσων. Ο εξοπλισμος εδω συμπληρωνεται απο ενα συστημα διατηρησης λωριδας με υποβοηθηση εκτακτης αναγκης, ενα συστημα αλλαγης λωριδας κυκλοφοριας, συστημα ευκολης χρησης τηλεφωνου με δυνατοτητα ασυρματης φορτισης μπαταριας με υψηλη ταση, καθισματα ανεσης, ρυθμιζομενο δαπεδο πορτμπαγκαζ και μεγαλες ζαντες αλουμινιου 20 ιντσων.

Τρεις εκδοσεις μπαταριων στο λανσαρισμα του μοντελου παραγωγης. Κατα το λανσαρισμα του μοντελου παραγωγης το ID.3 θα ειναι διαθεσιμο με τρεις εκδοσεις μπαταριων. Η ειδικη εκδοση ID.3 1ST θα χρησιμοποιει τη μεσαια μπαταρια.  
Σε μεταγενεστερη χρονικη στιγμη η γκαμα των μπαταριων θα συμπληρωθει απο τη βασικη εκδοση της μπαταρια με πληρως χρησιμοποιησιμο ενεργειακο περιεχομενο 45 kWh και αυτονομια 330 χιλιομετρων κατα WLTP. Η συγκεκριμενη μπαταρια μπορει να φορτιστει με μεγιστη ισχυ φορτισης 7,2 kW (AC) και 50 kW (DC). Προαιρετικα θα υπαρχει και δυνατοτητα φορτισης 100 kW DC. Η τελικη ταχυτητα της βασικης εκδοσης ειναι επισης 160 χλμ./ωρα.

Η μεγαλυτερη μπαταρια εχει πραγματικο ενεργειακο περιεχομενο 77 kWh και η αυτονομια που εξασφαλιζει φτανει μεχρι και τα 550 χιλιομετρα κατα WLTP. Θα μπορει να φορτιστει σε παροχη εναλλασσομενου ρευματος (AC) με μεγιστη ισχυ φορτισης 11 kW, καθως και σε παροχη συνεχους ρευματος (DC) με ισχυ εως και 125 kW.

Αυτονομια που καλυπτει τις απαιτησεις των πελατων. Οι προβλεπομενες τιμες αυτονομιας καθοριστηκαν με την ολοκληρωση κυκλων δοκιμης κατα WLTP σε κυλινδρους δοκιμης (δυναμομετρο). Η πραγματικη αυτονομια στην πραξη  θα αποκλινει με την επιδραση παραγοντων οπως το στυλ οδηγησης, η ταχυτητα, η χρηση συστηματων ανεσης καθως και βοηθητικων που καταναλωνουν ενεργεια, η εξωτερικη θερμοκρασια, ο αριθμος των επιβατων, το φορτιο που μεταφερεται με το αυτοκινητο καθως και η τοπογραφια. Αναλογα με το προφιλ της χρησης, το 80% των οδηγων θα μπορει να καλυψει με την μικροτερη μπαταρια (καθαρα 45 KWh) απο 230 εως και 330 χιλιομετρα, απο 300 εως και 420 χιλιομετρα με τη μεσαια (καθαρα 58 kWh) και απο 390 εως 550 χιλιομετρων με τη μεγαλυτερη μπαταρια (καθαρα 77 kWh) χωρις να απαιτειται επαναφορτιση. Το κατωτερο οριο της κλιμακας καλυπτει επισης μετακινησεις σε αυτοκινητοδρομους με μεσαιες ταχυτητες καθως και ταξιδια το χειμωνα με χαμηλες θερμοκρασιες περιβαλλοντος. Ειναι αυτονοητο οτι οι μετακινησεις σε αστικα περιβαλλοντα χαρακτηριζονται απο αυτονομια μεγαλυτερη απο αυτην που προκυπτει κατα WLTP. 

Ευκολη φορτιση με το wall box της Volkswagen. Στην πρεμιερα του ID.3, η Volkswagen σκοπευει να προσφερει σταθμους φορτισης για την επαναφορτιση στο σπιτι. Ο ID φορτιστης θα ειναι διαθεσιμος σε δυο εκδοσεις που παρεχουν διαφορετικη ισχυ εξοδους. Ο σταθμος φορτισης θα ειναι προαιρετικα διαθεσιμος με συνδεση δεδομενων και απομακρυσμενη προσβαση, ενω αν απαιτειται και με ενσωματωμενο μετρητη καταναλωσης ηλεκτρικου ρευματος. Αναλογα με την εκδοση, οι μοναδες διαθετουν και λειτουργιες διασυνδεσης, οπως ελεγχο μεσω εφαρμογης η απομακρυσμενη συντηρηση. Μολις εγκατασταθουν, οι οδηγοι του ID.3 θα μπορουν απλα και ανετα να συνδεσουν και να φορτισουν το αυτοκινητο τους κατα τη διαρκεια της νυχτας. Απο την αποψη της τιμολογησης, ολα τα wall boxes θα διατιθενται σε τιμες σημαντικα χαμηλοτερες απο αυτες που ισχυουν τωρα στην αγορα. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!