Είναι αυτό το ασφαλέστερο αυτοκίνητο ever;

Η Volvo, το εχουμε πει και θα το λεμε, περνα την πιο χρυση περιοδο της ιστοριας της. Μετα απο το XC90 και το S90, παρουσιαζει το νεο XC60, ταραζοντας τα νερα της κατηγοριας και, περηφανευομενη οτι \”ειναι ισως το ασφαλεστερο αυτοκινητο που κατασκευαστηκε ποτε\”. Το πολυαναμενομενο SUV της σουηδικης φιρμας αναμενεται τον Ιουλιο στη χωρα μας και οι τιμες του θα ανακοινωθουν το επομενο δεκαπενθημερο. Τι το ξεχωριστο εχει λοιπον αυτο το Volvo;


Το XC60, το πρωτο σε πωλησεις premium SUV της μεσαιας κατηγοριας στην Ευρωπη, με σχεδον ενα εκατομμυριο μοναδες να εχουν διατεθει σε παγκοσμιο επιπεδο, αντιπροσωπευει σχεδον το 30% των συνολικων πωλησεων της Volvo σε ολο τον κοσμο. Οχι τυχαια λοιπον, η σουηδικη εταιρεια εριξε ολο της το βαρος στην εξελιξη του και το αφεντικο της Volvo Cars, Håkan Samuelsson, δηλωνει περηφανος για το αποτελεσμα:

«Διαθετουμε μια πολυ ισχυρη παραδοση στο σχεδιασμο ομορφων και δυναμικων SUV, που παραλληλα προσφερουν την τελευταια λεξη της τεχνολογιας. Το Νεο XC60 δεν αποτελει εξαιρεση. Ειναι ενα τελειο αυτοκινητο για το σημερινο ενεργο τροπο ζωης και αποτελει το επομενο βημα στη στρατηγικη αναπτυξης της μαρκας».

Ποιες νεες τεχνολογιες ενσωματωνει λοιπον το XC60 επανω του; Σε ο,τι αφορα την ανεση και την ασφαλεια, τρεις ειναι οι νεες τεχνολογιες τις οποιες συνανταμε στον βασικο του εξοπλισμο. Κοινο τους χαρακτηριστικο, η ενεργη υποβοηθηση στο συστημα διευθυνσης. Τα τρια νεα συστηματα ασφαλειας εχουν σχεδιαστει ετσι ωστε να παρεχουν αυτοματη υποβοηθηση στο τιμονι και δινουν τη δυνατοτητα στον οδηγο για ακομα καλυτερο ελεγχο του αυτοκινητου, προκειμενου να αποφυγει πιθανες επικειμενες συγκρουσεις.

Η διευθυντρια του Volvo Cars Safety Centre, Malin Ekholm, εξηγει οτι αυτα τα συστηματα, \”συνιστουν ξεκαθαρα βηματα στη πορεια μας προς τα πληρως αυτονομα αυτοκινητα. Το Νεο XC60 επωφελειται απο ολη την τεχνολογια ασφαλειας που εχουμε λανσαρει στη Σειρα 90, διαθετει για παραδειγμα την τεχνολογια αποφυγης εκτροπης απο το δρομο και την τεχνολογια για αποφυγη συγκρουσεων σε διασταυρωση με αντιθετα ερχομενα αυτοκινητα. Αλλα το Νεο XC60 παει ενα βημα πιο μπροστα. Προκειται για μια επιλογη που εναρμονιζεται απολυτα με τη στρατηγικη μας προσεγγιση να αναπτυσσουμε συστηματα που αναβαθμιζουν την οδικη ασφαλεια σε πραγματικες οδικες συνθηκες. Το οραμα μας, εκφρασμενο και ως Vision 2020 (Οραμα 2020), ειναι μεχρι το 2020 να εχουμε ολη την απαιτουμενη τεχνολογια ωστε να μην υπαρχει απωλεια ζωης η σοβαρος τραυματισμος σε οποιοδηποτε ατυχημα εμπλεκεται ενα μοντελο Volvo\”..
Το πρωτοποριακο συστημα αποφυγης συγκρουσεων City Safety, που πρωτη η Volvo παρουσιασε στην αυτοκινητοβιομηχανια στο XC60 πρωτης γενιας και λειτουργει τοσο στη διαρκεια της ημερας οσο και τη νυχτα, ενεργο πλεον για σχετικη διαφορα ταχυτητας εως 60 χλμ./ωρα, συνοδευεται τωρα απο υποβοηθηση τιμονιου. Το αυτοκινητο παρεχει ενεργη υποβοηθηση στο συστημα διευθυνσης, προκειμενου να βοηθησει τον οδηγο να αποφυγει αλλο οχημα, δικυκλιστες, πεζους, μεγαλα ζωα η ενα εμποδιο που βρισκεται μπροστα του ενω παραλληλα προετοιμαζει τις ζωνες ασφαλειας και τα φρενα για αυτοματη πεδηση αν ο οδηγος δεν αντιδρασει εγκαιρα. Η υποβοηθηση του τιμονιου στο νεο συστημα λειτουργει για ταχυτητες μεταξυ 50 και 100 χλμ./ωρα.

Ενα επιπλεον νεο συστημα ασφαλειας ειναι το Oncoming Lane Mitigation (Συστημα Αποφυγης Οδηγησης στο Αντιθετο Ρευμα), το οποιο χρησιμοποιει την υποβοηθηση τιμονιου για να συμβαλει στην αποτροπη των μετωπικων συγκρουσεων. Το συστημα αυτο βοηθα τους οδηγους να αποφυγουν συγκρουσεις με αντιθετα ερχομενα οχηματα. Το συστημα προειδοποιει τον οδηγο οταν αυτος κινειται ακουσια εξω απο τη λωριδα του και στο αντιθετο ρευμα, παρεχοντας του στη συνεχεια αυτοματη υποβοηθηση στο τιμονι, ωστε να τον οδηγησει πισω στη σωστη λωριδα κυκλοφοριας και εξω απο την τροχια καποιου αντιθετα ερχομενου οχηματος. Το συγκεκριμενο συστημα ειναι ενεργο για ταχυτητες αναμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ωρα.

Η υποβοηθηση τιμονιου πλεον εφαρμοζεται και στη νεα γενια του BLIS, του γνωστου συστηματος επιτηρησης τυφλων σημειων, το οποιο επισης επωφελειται απο τη λειτουργια της υποβοηθησης τιμονιου για να μειωθει το ενδεχομενο συγκρουσεων σε περιπτωσεις αλλαγης λωριδας. Αν ανιχνευθει κινδυνος απο επερχομενο αλλο οχημα πισω απο το Νεο XC60, το BLIS πλεον λειτουργει ανακατευθυνοντας το αυτοκινητο πισω στη λωριδα του.

Ως προαιρετικη επιλογη στον εξοπλισμο του Νεου XC60 θα προσφερεται επισης το Pilot Assist, το προηγμενο συστημα ημιαυτονομης οδηγησης της Volvo, ενεργο σε δρομους με καλη σημανση και μεχρι τα 130 km/h.

Η πλατφορμα
Το πατωμα του Volvo XC60 T8 Twin Engine με τους 403 ιππους

Και το Νεο Volvo XC60, οπως και τα μοντελα της Σειρας 90, εχει σχεδιαστει, εξελιχθει και κατασκευαστει αποκλειστικα και στο συνολο του απο τη Volvo. Ειναι χτισμενο πανω στη νεα Μεταβλητη Αρχιτεκτονικη Προϊοντος (Scalable Product Architecture – SPA), η οποια προσφερει τεραστιες δυνατοτητες ευελιξιας, εξελιξης και οικονομιας κλιμακας στη σουηδικη μαρκα και στην οποια θα βασιστουν ολα τα μελλοντικα μεγαλα μοντελα της Volvo. Το πιο σημαντικο, ισως, το οτι η SPA προσφερει απεριοριστες δυνατοτητες οσον αφορα στην ηλεκτροκινηση και την υβριδικη τεχνολογια. Το Νεο XC60 προσφερεται – ηδη απο το λανσαρισμα του – και σε Twin Engine υβριδικη εκδοση.

Οι κινητηρες

Το Νεο XC60 διατιθεται σε βενζινοκινητες και πετρελαιοκινητες εκδοσεις, αποκλειστικα με τους γνωστους, διλιτρους τετρακυλινδρους κινητηρες Drive-E, που διακρινονται για τις κορυφαιες επιδοσεις και την πολυ χαμηλη καταναλωση, με ισχυ που ξεκινα απο τους 190 και φτανει τους 407 ιππους, στην Τ8 Twin Engine υβριδικη εκδοση!Ολες οι εκδοσεις συνδυαζονται με το εξαιρετικο αυτοματο κιβωτιο οκτω σχεσεων, γνωστο απο την ευρεια χρηση του στα μοντελα της Σειρας 90 και που ανηκει στο βασικο εξοπλισμο του Νεου XC60.

Οι πετρελαιοκινητες εκδοσεις ειναι διαθεσιμες σε δυο επιπεδα ισχυος, με 190 (εκδοση D4) η 235 (εκδοση D5) ιππους. Και στο Νεο XC60 oι διλιτροι πετρελαιοκινητηρες της οικογενειας Drive-E διαθετουν τη γνωστη απο τη Σειρα 90 πατεντα της Volvo, την PowerPulse. Προκειται για μια πρωτοποριακη υλοποιηση η οποια εξασφαλιζει αμεση αποκριση στο πατημα του γκαζιου χωρις την παραμικρη υστερηση που συχνα διακρινει τους diesel turbo κινητηρες. Το PowerPulse λειτουργει διοχετευοντας αερα υπο πιεση, απο το φιλτρο αερα, μεσω ενος κομπρεσσορα, σε ενα δοχειο ογκου δυο λιτρων. Οταν ο οδηγος θελησει να επιταχυνει ειτε απο σταση ειτε απο χαμηλες στροφες, ο υπο πιεση αποθηκευμενος αερας διοχετευεται μεσω βαλβιδας στην πολλαπλη εξαγωγης για να τροφοδοτησει το turbo. Αυτο εχει ως αποτελεσμα μια αμεση και υψηλη παροχη ισχυος. Ο αερας στο δοχειο αποθηκευσης ανατροφοδοτειται αυτοματα και η διαθεσιμοτητα ειναι συνεχης. Η πατεντα αυτη εξασφαλιζει στο Νεο XC60 εντυπωσιακες τιμες επιταχυνσης.

Οσον αφορα στις βενζινοκινητες εκδοσεις, η χρηση μηχανικου υπερσυμπιεστη (λειτουργια εως τις 3.500 rpm) και turbo (λειτουργια σε ολο το ευρος στροφων) εξασφαλιζει περισσεια ισχυος με αμεση αποκριση και εξαιρετικα χαρακτηριστικα λειτουργιας. Διαθεσιμες οι εκδοσεις Τ5 με 254 ιππους και Τ6 με 320 ιππους.

Ολες οι εκδοσεις ειναι τετρακινητες ενω στις αρχες της επομενης χρονιας οι D4 και Τ5 εκδοσεις θα ειναι διαθεσιμες και ως προσθιοκινητες.

Διαθεσιμη θα ειναι επισης στην αγορα και η plug-in Τ8 Twin Engine AWD υβριδικη εκδοση, με συνδυαστικη ισχυ 407 ιππων. Ο συνδυασμος βενζινοκινητηρα 320 ιππων και ηλεκτροκινητηρα θα προσφερει επιταχυνση 0-100 σε χλμ./ωρα σε 5,3 δευτερολεπτα, ροπη 640 Nm (περιπου 65,3 χιλιογραμμομετρα), μολις 49 γρμ. εκπομπες CO2 και αυτονομια με αμιγως ηλεκτροκινηση σχεδον 45 χιλιομετρων.

Driving Dynamics
Ο στοχος των μηχανικων ηταν εξαρχης ενας και απλος: η δημιουργια του κορυφαιου SUV της κατηγοριας, με εντυπωσιακη πολυτελεια και απλετους χωρους, με τον οδηγο να καθεται – τυπικα για την κατηγορια – σχετικα ψηλα αλλα να εμπνεεται απο το ιδιο το αυτοκινητο για δυναμικη οδηγηση. Το μοτο των μηχανικων στην εξελιξη του μεγαλυτερου XC90 ηταν Relaxed Confidence (σε ελευθερη αποδοση χαλαρωτικη αυτοπεποιθηση), με στοχο να υπογραμμισει την ανεση και τον ελεγχο, δυο βασικα στοιχεια στον τροπο που αντιλαμβανεται ο οδηγος το αυτοκινητο. Στο Νεο XC60 το μοτο αυτο εχει εξελιχθει σε Inspired Confidence (εμπνευσμενη αυτοπεποιθηση, σε επισης ελευθερη αποδοση), οπου πλεον η εμφαση δινεται στον ελεγχο σε συνδυασμο με την εμπνευση για πιο συμμετοχικη οδηγηση. 

Οσον αφορα στην αναρτηση, οι λυσεις που εχουν υιοθετηθει ειναι διπλα ψαλιδια εμπρος ενω πισω ακολουθειται η επιτυχημενη υλοποιηση που παρουσιαστηκε στο XC90, με προηγμενη μορφη πολλαπλων συνδεσμων με ενα επιπλεον δομικο στοιχειο για καλυτερη συμπεριφορα, σε συνδυασμο με εγκαρσιο ελαστικο ελασμα απο συνθετα υλικα, σε ρολο ελατηριου, για μεγιστη εκμεταλλευση χωρου.

Οι δυνατοτητες που προσφερει η SPA σε συνδυασμο με τα κινητηρια συστηματα Drive-E αλλα και την καλα μελετημενη και εξελιγμενη αναρτηση, χαριζουν στο Νεο XC60 ενα δυναμικο «πατημα» με κορυφαια ποιοτητα κυλισης και εξαιρετικη ακαμψια, εξασφαλιζουν απουσια τριγμων και κραδασμων ενω ο οδηγος νιωθει απολυτο ελεγχο χαρη και στο μεγαλο βαθμο πληροφορησης απο το τιμονι. Παραλληλα, οι πολλες δυνατοτητες παραμετροποιησης προσφερουν στον οδηγο την ευκαιρια να προσαρμοσει απολυτα το αυτοκινητο στο προσωπικο του οδηγικο στυλ.

Και στο Νεο XC60 το συστημα διασυνδεσης οδηγου και αυτοκινητου γινεται μεσω του ‘Sensus’. Χρησιμοποιουνται τελευταιας τεχνολογιας οθονη αφης και λογισμικο, οπως εγιναν ευρεως γνωστα απο τη Σειρα 90, που επιτρεπουν στον οδηγο να οικοδομησει αμεσα μια ενστικτωδη κατανοηση της φιλοσοφιας λειτουργιας του συστηματος, της θεσης που βρισκονται τα χειριστηρια και του τροπου με τον οποιο μπορει να τα χειριζεται.

Η οθονη αφης αντικαθιστα το συμβατικο συνολο κουμπιων και χειριστηριων στην κεντρικη κονσολα με εναν κομψο πινακα ελεγχου. Αυτη η οθονη διασυνδεεται με τον ψηφιακο πινακα οργανων εμπρος απο τον οδηγο, ενω ζωτικες πληροφοριες προβαλλονται στο κατω μερος του παρμπριζ με το συστημα Head-Up Display. Το συστημα ελεγχου περιλαμβανει επισης χειριστηρια πανω στο τιμονι και δυνατοτητα λειτουργιας με φωνητικες εντολες.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!