Η Mazda Motor Corporation ιδρυθηκε στις 30 Ιανουαριου του 1920, καθως η εταιρεια Toyo Cork Kogyo, κατασκευαστης φελλου για στεγανωση, μονωτικων και απορροφητικων υλικων. Το 1931 το πρωτο οχημα κυλησε απο τη γραμμη παραγωγης – ηταν το τριτροχο φορτηγο Mazda-Go και χρειαστηκε να περασουν 29 χρονια εως οτου η Mazda κατασκευασει το πρωτο της επιβατικο αυτοκινητο – το R360 coupe το 1960.
Μια εταιρεια με διεθνεις φιλοδοξιες και εξαγωγες στην Ευρωπη, ξεκινησε μολις επτα χρονια αργοτερα και τα τελευταια 60 χρονια το θαρρος της Mazda να αμφισβητει κοινες πρακτικες και να σφυρηλατει νεες διαδρομες στον τομεα της μηχανικης και του σχεδιασμου, βρισκει την Mazda να ειναι η πρωτη ιαπωνικη μαρκα που κερδισε τον αγωνα 24ωρων Le Mans, να ειναι η πρωτη που παρηγαγε και κυκλοφορησε στην αγορα τον περιστροφικο κινητηρα στο εμβληματικο Cosmo Sport 110S, που δημιουργησε το 2θεσιο roadster με τις καλυτερες πωλησεις στον κοσμο: το Mazda MX-5, και την εταιρεια που με την τεχνολογια Skyactiv-X εισηγαγε τον πρωτο στον κοσμο βενζινοκινητηρα αναφλεξης με μπουζι και αυταναφλεξη λογω συμπιεσης.
Σε ολο αυτο το ταξιδι των 100 ετων, η εταιρεια που ξεκινησε απο κατασκευαστης βιομηχανικων προϊοντων φελλου μεχρι να φτασει να γινει μια παγκοσμια ανεξαρτητη αυτοκινητοβιομηχανια, το σημα και το εταιρικο λογοτυπο της Mazda, εξελιχθηκε παραλληλα με την επιχειρηση. Στις αντιπροσωπειες της Αγγλιας τωρα, οι επετειακες εκδοσεις των 100 ετων των Mazda3, Mazda CX-30 και Mazda MX-5, φερουν ενα μοναδικο σημα που επικαλυπτει το σημερινο σημα Mazda, πανω απο το αρχικο στρογγυλο λογοτυπο της Toyo Kogyo Company.
Ιδρυθηκε το 1920 οταν ο Jujiro Matsuda επεστρεψε στη γενετειρα του, την πολη της Χιροσιμα μετα απο μια επιτυχημενη καριερα μηχανικου στην Osaka – Toyo Cork Kogyo που μετονομαστηκε το 1927 σε Toyo Kogyo καθως η επιχειρηση περασε στην κατασκευη μηχανηματων. Το απλο αλλα αποτελεσματικο σημα της εταιρειας παρουσιαζε εναν κοκκινο κυκλο με μικρες οριζοντιες κοκκινες γραμμες και χαρακτηριστηκε απο τον Matsuda, οτι αντικατοπτριζει την επιθυμια της Toyo Kogyo να συμβαλει στον κοσμο μεσω της μηχανικης και της αποφασιστικοτητας για διαρκη προσπαθεια εξελιξης. Η πρωτη εμφανιση του ονοματος Mazda εγινε το 1934, οταν ξεκινησε η παραγωγη τρικυκλων φορτηγων και η εταιρεια χρειαζοταν ενα εμπορικο σημα για την απεμπλοκη της απο τα εργαλεια και τα βαρια μηχανηματα.
Ταυτοχρονα με το σημα με τα φτερα, η Mazda χρειαστηκε να χρησιμοποιησει και ενα εμπορικο σημα, καθως απο το 1949, ειχε ξεκινησει να εξαγει τριτροχα φορτηγα και στο εξωτερικο. Το παραπανω απλο λογοτυπο καταχωρηθηκε για πρωτη φορα στην Ταϊβαν το 1954, αντικαθιστωντας το προηγουμενο καλλιγραφικο λογοτυπο της Mazda, που παρουσιαστηκε το 1934, και το 1959 ηταν το λογοτυπο της εταιρειας σε 21 χωρες σε ολο τον κοσμο.
Ωστοσο, μεχρι το 1959, η Mazda ηταν ετοιμη για την παρουσιαση του πρωτου της επιβατικου και αναζητουσε ενα σημα που θα ταιριαζε στο κυρος μιας αυτοκινητοβιομηχανιας και που θα μπορουσε να τοποθετηθει επαξια στο καπο του Mazda R360. Το πρωτο επιβατικο αυτοκινητο της Mazda κυκλοφορησε το 1960, και κατασκευαστηκε συμφωνα με τους περιορισμους της ιαπωνικης νομοθεσιας για τα «Κai cars», αυτο ομως δεν εμποδισε τους μηχανικους της Mazda να δημιουργησουν ενα ξεχωριστο οχημα που ηταν προσανατολισμενο στην αισθητικη, την αξιοπιστια και την ανεση, οπως θα περιμενε κανεις μονο απο ενα μεγαλυτερο αυτοκινητο, και ειχε και το νεο ομορφο σημα τοποθετημενο στο καπο.
Στο Mazda R360 το σημα ειχε εναν απλο κυκλο χρωμιου με ενα ασημενιο ‘m’ στο κεντρο με τις δυο εξωτερικες του πλευρες να επεκτεινονται πανω και κατω για να συναντησουν τον εξωτερικο κυκλο. Παρολο που το μηκος του Mazda R360 Coupe ειναι κατω απο τρια μετρα, το αυτοκινητο μπορει να φιλοξενησει τεσσερις ενηλικες, ανεβαζοντας ετσι πολυ ψηλα τον πηχη στην κατηγορια των μικρων αυτοκινητων στην Ιαπωνια. Το αυτοκινητο διεθετε ελκυστικο στυλ, ελαφρια κατασκευη και εξυπνη τεχνολογια κινητηρα.
Οικονομικο αλλα και ευχαριστο στην οδηγηση, το αυτοκινητο καταφερε να κυριαρχησει στην κατηγορια του απο την στιγμη της παρουσιασης του, πουλωντας μαλιστα 4.500 μοναδες την πρωτη μερα της κυκλοφοριας του, το Μαϊο του 1960. Στη συνεχεια, την ιδια χρονια ηρθε η κατακτηση του 15% της Ιαπωνικης αγορας αυτοκινητου, γεγονος που βοηθησε τη Mazda και το νεο της εμβλημα, να γινουν γνωστα σε ολοκληρη την Ιαπωνια. Το νεο σημα εκανε την εμφανιση του και στο Mazda P360 Carol, το οποιο εμελλε να γινει ακομα μεγαλυτερη επιτυχια, ενω το διασημο σημα της εταιρειας συνεχισε να διακοσμει τα αυτοκινητα της μαρκας μεχρι το 1975.
Καθως η Mazda προχωρησε σε εξαγωγες των οχηματων της σε ολοκληρο τον κοσμο, αυτο το ξεχωριστο M στον κυκλο ηταν το σημα ολων των αυτοκινητων της μαρκας. Οταν η Mazda το 1964 παρουσιασε στο κοινο το πρωτοτυπο Cosmo, παρουσιασε το ιδιο Mazda M στο εσωτερικο ενος καμπυλογραμμου τριγωνου το οποιο αναπαριστα το σχημα απο τους ροτορες στον μοναδικο περιστροφικο κινητηρα του αυτοκινητου.
Το σημερινο σημα της Mazda αναγνωριζεται σε ολοκληρο τον κοσμο και κοσμει τα μοντερνα μοντελα της γκαμας, συμπεριλαμβανομενου και του πρωτου ηλεκτρικου αυτοκινητου της Mazda, του ολοκαινουργιου Mazda MX-30.