Η Ford βγάζει τον διάδοχο του μοναδικού GT που απέμεινε στον κόσμο

Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο


Δημιουργωντας την 7η σειρα Ford GT Heritage Editon

Βρισκομαστε στο 1963. Η Ford εχει βαλει στοχο να νικησει τη Ferrari και να κερδισει το Le Mans. Ετσι, ξεκινα την εξελιξη του δικου της αγωνιστικου αυτοκινητου. Πρεπει να εξελιξει κατι που θα ειναι τρομακτικα ικανο. Εναν χρονο αργοτερα, στις 3 Απριλιου 1964, στο Διεθνες Σαλονι Αυτοκινητου της Νεας Υορκης, παρουσιαζεται το πρωτοτυπο Ford GT. Θα φτιαχτουν μολις πεντε πρωτοτυπα απο το μοντελο που θα δωσει τις δαφνες που ψαχνει η Ford, οχι μονο την πρωτη θεση, αλλα τις “1-2-3” στο Le Mans του 1966. Fast forward στο 2021: Εχει διασωθει μονο ενα GT με το αυθεντικο εξωτερικο livery. Κι ομως, αυτο το μοναδικο, αποκτα τον διαδοχο του…

Επιστροφη στα μολις πεντε πρωτοτυπα του μοντελου GT. Αυτο που αποκαλυφθηκε στο Σαλονι της Νεας Υορκης, το 1964, ειχε αριθμο πλαισιου GT/101. Τα υπολοιπα ειχαν αριθμους πλαισιου GT/102, GT/103, GT/104, GT/105. Αυτα ηταν τα πρωτα οχηματα της Ford που χρησιμοποιησαν την μεθοδο της αεροδυναμικης αναλυσης προκειμενου να βελτιστοποιηθουν οι επιδοσεις στις υψηλες ταχυτητες. Τα πεντε αυτα πρωτοτυπα αποτελεσαν μερικα απο τα πιο σημαντικα αυτοκινητα που παρηγαγε ποτε η Ford και συγχρονως τον θεμελιο λιθο για το προγραμμα GT που κορυφωθηκε με το «1-2-3» της εταιρειας στο Le Mans, κανοντας το GT το μοναδικο αμερικανικο supercar που κερδισε στο Le Mans.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Το Ford GT με τον αριθμο πλαισιου GT/105 και το νεο

Τι απεγιναν τα 5 πρωτοτυπα

Απο τα πεντε πρωτοτυπα Ford GT που κατασκευαστηκαν, αυτο με τον αριθμο πλαισιου GT / 105 ειναι το μονο που «επεζησε» στο περασμα του χρονου με το σωστο για την εποχη του εξωτερικο livery.

Τα πρωτοτυπα με αριθμο πλαισιου GT / 101 και GT / 102 αποσυρθηκαν μετα τις δοκιμες προσκρουσης σε Le Mans και Monza – ωστοσο αυτη η δοκιμη ηταν κρισιμη για τη σημαντικη βελτιωση των πρωτοτυπων με αριθμο πλαισιου GT / 103, GT / 104 και GT / 105.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Πατερας και… εγγονος

Σημειωνοντας την πρωτη νικη στην κατηγορια GT, το πρωτοτυπο GT / 103 κερδισε στην Daytona® το 1965 με τους Ken Miles και Lloyd Ruby πισω απο το τιμονι, ενω το αυτοκινητο με αριθμο πλαισιου GT / 104 κατελαβε την τριτη θεση με τους Bob Bondurant και Ritchie Ginther. Τοσο το πρωτοτυπο με αριθμο πλαισιου GT / 103 οσο και το αντιστοιχο GT / 104, εχουν ξαναβαφτει και εκτιθενται σημερα στο Shelby Museum στο Boulder του Κολοραντο.

Φορος τιμης

Τα αυτοκινητα αυτα συμβολιζουν την πρωτοποριακη μηχανικη εξελιξη που συνεχιζεται σημερα στους κολπους της Ford με το 2022 Ford GT Heritage Edition. Ως φορο τιμης στο Ford GT, το πρωτοτυπο οχημα που εδωσε ζωη στο προγραμμα εξελιξης του μοντελου πριν απο μισο και πλεον αιωνα, η Ford παρουσιασε το 2022 Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition. Το οχημα περιορισμενης παραγωγης ειναι εμπνευσμενο απο το πρωτοτυπο Ford GT του 1964 που εκανε το ντεμπουτο του στη Διεθνη Εκθεση Αυτοκινητου της Νεας Υορκης.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Το πρωτοτυπο του 1964 ειναι απολυτως λειτουργικο

«Αυτο ειναι το πρωτο Ford GT Heritage Edition που πηγαινει περα απο τον εορτασμο νικων σε αγωνες – αυτη η εκδοση πηγαινει ακομα πιο βαθια και τιμα την πιο παλια κληρονομια του supercar της Ford», εξηγει ο program manager του Ford GT, Mike Severson, και συνεχιζει: «Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition ειναι μια συγχρονη εκδοχη του πρωτοτυπου, και σιγουρα κανεις δεν μπορει να κανει λαθος σε σχεση με το αυτοκινητο στο οποιο αποτιει φορο τιμης».

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Το GT Heritage Edition ειναι ελαφρως εντυπωσιακο

Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition μοιραστηκε τα φωτα της δημοσιοτητας στο Monterey Car Week, μαζι με το μοναδικο πρωτοτυπο Ford GT του 1964 που εχει διασωθει, το οποιο εχει αριθμο πλαισιου GT / 105 και εξακολουθει να διαθετει το αρχικο εξωτερικο του livery.

Τριπλη λωριδα και ανθρακονημα

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Ενταξει, απο πισω ειναι ακομα πιο εντυπωσιακο

Το Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition κοσμειται εξωτερικα απο τον χρωματισμο Wimbledon White και γραφικα Antimatter Blue, καθως και απο μια τριπλη, αγωνιστικου τυπου λωριδα που διατρεχει την οροφη του αυτοκινητου. Τα εκτεθειμενα εξαρτηματα απο ανθρακονηματα ειναι κατι παραπανω απο αντιληπτα, συμπεριλαμβανομενων των carbon τροχων, οι οποιοι αποτελουν μια μοναδικη πινελια για το Ford GT διαθετοντας διαμετρο 20 ιντσων και μπλε βαφη.

Βλεπε επισης

svg%3E Εργοστασιακη υγραεριοκινηση για το SsangYong Tivoli & XLV
svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Οι (μπλε) ζαντες ειναι φτιαγμενες (φυσικα) απο ανθρακονημα

Απο ανθρακονηματα ειναι κατασκευασμενα επισης το εμπρος splitter, τα πλαϊνα μαρσπιε, το εξωτερικο τμημα των καθρεπτων, οι περσιδες του καλυμματος του κινητηρα και ο πισω διαχυτης, ο οποιος διαθετει γυαλιστερη επιστρωση. Οι δαγκανες των φρενων της Brembo® ειναι λακαρισμενες σε ασημι χρωμα με μαυρα γραφικα, ενω αισθητη ειναι η παρουσια των μαυρων μπουλονιων των τροχων που εκσυγχρονιζουν περαιτερω την αισθητικη.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Χρηση ανθρακονηματος και στο εσωτερικο

Το carbon συνανταται ως υλικο και στην καμπινα του αυτοκινητου – και συγκεκριμενα στα πλευρικα μαρπιε, χαμηλα στην κολωνα Α, στην κεντρικη κονσολα, καθως και στο σχετικο ταμπελακι. Τα καθισματα απο ανθρακονηματα κοσμουνται με το υλικο Lightspeed Blue Alcantara και ασημι ραφες, ενω οι επιφανειες τους καθως και τα προσκεφαλα διαθετουν αναγλυφο το λογοτυπο GT.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Μια συλλεκτικη και μια μοναδικη εκδοση του Ford GT

Ο πινακας οργανων περιβαλλεται απο δερμα Ebony και Lightspeed Blue Alcantara, ενω οι κολωνες και το εσωτερικο τμημα της οροφης απο Ebony Alcantara. Τα διακοσμητικα Antimatter Blue στον πινακα οργανων, οι χειρολαβες των θυρων και το καθισμα X-brace ταιριαζουν αισθητικα με τον σχεδιασμο των μοναδικων τροχων του αυτοκινητου. Το τιμονι διαθετει επενδυση απο Ebony Alcantara και μαυρες ραφες, ενω τα paddles του αυτοματου κιβωτιου διπλου συμπλεκτη ειναι για την περισταση γυαλισμενα.

svg%3E Η Ford βγαζει τον διαδοχο του μοναδικου GT που απεμεινε στον κοσμο
Θα φτιαχτουν ελαχιστα GT αυτης της εκδοσης

«Υπαρχουν πολλες σημαντικες στιγμες στην ιστορια του Ford GT που εχουμε γιορτασει. Ομως, η ομαδα μας ηταν ομοφωνη πιστευοντας οτι, αυτη τη φορα το αρχικο πρωτοτυπο ηταν το καταλληλο οχημα», λεει ο Severson. «Το πρωτοτυπο του 1964 απελευθερωσε τη δημιουργικη ιδιοφυια της ομαδας Ford Advanced Vehicles και ανοιξε το δρομο για το προγραμμα Ford GT. Και ετσι ολα αρχισαν να παιρνουν το δρομο τους».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!