Οδηγούμε το Nissan Pulsar DiG-T 190

Φωτογραφιες: Johnfox Photography

Συγχωρηστε μου τον συναισθηματισμο, αλλα δεν μπορεσα να τον κρατησω μακρια απο το μυαλο μου σ\’ αυτη τη δοκιμη. Το Nissan Pulsar DIG-T 190, μπορεσε να μου θυμισει κατα πολυ ενα απο τα αυτοκινητα που ειχα και αγαπησα. Το Nissan (Pulsar) NX. Βασικα, ηταν περιπου σαν να εκπληρωθηκαν παλιες μου ευχες: Το (νεο) Pulsar ειναι δυνατοτερο, ανετοτερο, φιλικοτερο, οικονομικοτερο, πληρεστερο και… 1.600αρι turbo (τωρα που πλησιαζουν τα τελη κυκλοφοριας, το θυμηθηκα, παλι).

Οι κλισεις που παιρνει το Pulsar ειναι μεσα στα λογικα ορια

To Pulsar της δοκιμης μας δεν ειναι ενα \”αφοσιωμενο\” hot hatch. Ειναι περισσοτερο ενα \”sleeper\”, ενα διακριτικο, καθημερινο αυτοκινητο, το οποιο μπορει να πηγαινοφερνει καθε μερα την οικογενεια και ειναι εστιασμενο περισσοτερο στην ανεση και την ευκολια στην καθημερινη οδηγηση.

Ετσι λοιπον, ειναι μαλλον αστοχο να το συγκρινουμε με τον ανταγωνισμο (Focus, Leon 180, cee\’d GT, 308 GT) αφου δεν εχει αυτο τον προσανατολισμο. Μια κατηγορια απο μονο του, το Pulsar DIG-T εχει μια πιο low profile εμφανιση και εναν πιο ηπιο χαρακτηρα.
Εχω την αισθηση οτι η Nissan δεν προσπαθησε να φτιαξει εναν \”λυκο με προβια\”. Απλα, προσπαθησε να καλυψει το κενο στις δυνατοτερες εκδοσεις της κατηγοριας, φορωντας του το ισχυρο μοτερ, χωρις ομως να του προσδωσει γενικοτερα σπορ χαρακτηρα. Αλλωστε, τι λογο θα εχει μετα η εκδοση Nismo;
Γι\’ αυτο το λογο, αλλωστε, τοσο εξωτερικα, οσο και εξωτερικα, δεν διαφοροποιειται πολυ απο τα υπολοιπα \”αδελφακια\” του. Ελαχιστες μικρες λεπτομερειες υπαρχουν, οπως η απομιμηση carbon στον πισω προφυλακτηρα, αν και τους \”μυημενους\” θα τους πονηρεψουν οι (στανταρ στην εκδοση Techna της δοκιμης μας), 18αρες ζαντες.
Δερματα, μαλακα πλαστικα και οικεια εικονα για οποιον εχει ξαναβρεθει μεσα σε Nissan, στο Pulsar

Στο εσωτερικο, τιποτα δεν αλλαζει. Η καμπινα εχει τη γνωριμη εξαιρετικη εργονομια, τα καλα μαλακα πλαστικα, ανετα καθισματα, χωρους για μικροαντικειμενα παντου και χωρους για… πεντε ανθρωπους (και τις αποσκευες τους στο πορτ μπαγκαζ των 385 λιτρων). Στην κεντρικη κονσολα υπαρχει το infotainment system με την οθονη αφης των 5,8 ιντσων, στην οποια απεικονιζεται και το Around View Monitor, το οποιο ξεχωριζει απο τον πλουσιο εξοπλισμο: Με αυτο, χρησιμοποιεις τις περιφερειακες καμερες για να δεις πισω, εμπρος, αριστερα και δεξια, αλλα και τον εμπρος δεξι σου τροχο, για να μπορεσεις να παρκαρεις με ακριβεια χιλιοστου (κυριολεκτικα).  
 

Αφου λοιπον δεν ειναι σπορ, αφου περιμενει ενα Nismo αδερφακι και αφου εχω μια… συναισθηματικη φορτιση που μου θυμισε την παλια μου αγαπη, θα του βαλω δυσκολα. Με δεδομενο οτι μεσα στην πολη συμπεριφερεται ιδανικα, ας δουμε πως αντιδρα οταν πιεζεται σε μια στριφτερη διαδρομη.
Ο κινητηρας των 190 ιππων ειναι πολιτισμενος, ησυχος και οικονομικος, ομως εχει περισσευμα δυναμης και ροπης, οταν του ζητηθει

Ανεβαινοντας προς την ορεινη διαδρομη της δοκιμης μας, σε χαλαρους ρυθμους, το Pulsar καταπινει τα χιλιομετρα με ανεση, διαχειριζομενο αριστα με το εξαρι κιβωτιο την ροπη των 24,5 kgm που εχει διαθεσιμη απο τις 1.600 σ.α.λ (ως τις 5.600). Στις λακουβες και τα νεροφαγωματα του ορεινου δικτυου αντιδρα μαλακα, λογω της ρυθμισης των αναρτησεων, χωρις να δειχνει να δυσανασχετει, παρα τις 18αρες ζαντες.
Ουδετερος ο χαρακτηρας του Pulsar DiG-T 190

Οσο ανεβαινει ο ρυθμος, το Pulsar, εκμεταλλευομενο το μεταξονιο των 2.700 mm σε προϊδεαζει για τον ουδετερο, φιλικο του χαρακτηρα. Σκεφτεσαι πως αν αυτο το Pulsar ηταν μαθητης, θα ηταν το καλο παιδι της ταξης. Αυτο που ξερει πυγμαχια, αλλα δεν τσακωνεται ποτε. Τι γινεται λοιπον οταν \”σηκωνει τα μανικια\”;
Σε καθε περιπτωση, το Nissan παραμενει φιλικο, οσο ανεβαζεις ρυθμο

Με το ESP πληρως απενενεργοποιημενο, ανεβαζω πολυ ρυθμους. Παροτι ο κινητηρας ειναι \”ζωντανος\” απο πολυ νωρις, μετα απο τις 5.000 σ.α.λ. θυμιζει οτι εχει σπορ γονιδια με το ηχοχρωμα του. Ακομα και οταν το πιεζω, παραμενει ουδετερο και, οταν το παρακανω και φτασω στο οριο, ερχεται η υποστροφη, την οποια μαζευω με το ελαφρυ, εστιασμενο στην ανεση της πολης, τιμονι.
Στα θετικα η δυνατοτητα πληρους απενεργοποιησης του ESP

Παντως, το Pulsar σε προειδοποιει απο νωρις οτι ετοιμαζεσαι να κανεις… καγκουριες, αφου οι κλισεις του αμαξωματος εμφανιζονται σχετικα νωρις και σε… ξεβολευουν απο το ανετο καθισμα. Αν επιμεινεις και εχεις ορεξη, προσπαθωντας να ξεκολλησεις την ουρα, θα διαπιστωσεις (μετα απο προσπαθεια, φυσικα) οτι αυτη μπορει να γλιστρησει αποτομα και οτι θα πρεπει να εισαι ετοιμος και εμπειρος.
Αν το προσπαθησεις, μπορεις να διωξεις την ουρα του Pulsar, χαριζοντας εντυπωσιακες ποζες στον φακο του Γιαννη

Εν κατακλειδι, το συγκεκριμενο Pulsar ειναι ενα ησυχο, διακριτικο, πολιτισμενο αυτοκινητο με πολυ δυναμη. Οπως ειναι και ο υπερτροφοδοτουμενος, αμεσου ψεκασμου και διπλου μεταβλητου χρονισμου κινητηρας του με τους 190 ιππους στις 5.200 σ.α.λ. ο οποιος εμφανιζεται ως… ασος απο το μανικι. Ειναι ενα αυτοκινητο με το οποιο μπορεις να εχεις καταναλωσεις της ταξης των 7 λιτρων/100 χιλιομετρα και ταυτοχρονα την ευχερεια να γινεις γρηγορος εν ριπη οφθαλμου. Αλλωστε, ενα οικογενειακο αυτοκινητο που κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε 7,7 δευτερολεπτα, σου δειχνει με το καλημερα οτι ειναι ο ορισμος του \”τα κανει ολα και συμφερει\”…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!