Οι τεχνολογίες που ενσωματώνει η 10η γενιά του Civic Sedan

Ηρθε και στην Ελλαδα η δεκατη, πιο προηγμενη ever γενια του sport sedan της Honda, του Civic. Με τιμες που ξεκινουν απο τα 26.650 ευρω (για την εκδοση  Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Comfort, ενω διαθεσιμες ειναι και οι 1.5 VTEC Turbo Elegance MT  με 28.070 και 1.5 VTEC Turbo Elegance CVT με 30.250 ευρω), το τριων ογκων μοντελο της ιαπωνικης μαρκας ειναι διαθεσιμο μεσα απο το Δικτυο των Επισημων Εμπορων Honda της εταιρειας Αδελφοι Σαρακακη Α.Ε.Β.Μ.Ε., Επισημου Εισαγωγεα-Διανομεα Honda Cars στην Ελλαδα. To μοντελο καλυπτεται με 5 χρονια δωρεαν service, 5 χρονια εγγυηση, και 5 χρονια οδικη βοηθεια.

Η Honda περηφανευεται πως το τετραθυρο compact sedan ειναι το πιο προηγμενο σπορ sedan στην ιστορια του Civic και πως αντιπροσωπευει ενα σημαντικο βημα προοδου για τη Honda στην κατηγορια C. Οχι τυχαια, καθως το νεο Civic sedan ειναι ανασχεδιασμενο εκ του μηδενος και «γεννημενο» απο το μεγαλυτερο προγραμμα εξελιξης ενος μοντελου στην ιστορια της εταιρειας. Η οδηγικη εξελιξη του νεου Civic εγινε στην Ευρωπη στην πιστα δοκιμων του Nürburgring Nordschleife και σε εκτενεις δοκιμες στο δρομο σε Γερμανια και Ελλαδα. Ποια ειναι λοιπον τα χαρακτηριστικα του; Σημερα, το TopSpeed.gr το «ακτινογραφει» με τη βοηθεια της ιδιας της Honda.
           
        Ο σχεδιασμος

Ο Αρχιμηχανικος & Επικεφαλης του Project εξελιξης του μοντελου, Mitsuru Kariya, λεει οτι «η δημιουργια της δεκατης γενιας Civic αντιπροσωπευει ενα απο τα πιο ολοκληρωμενα και φιλοδοξα προγραμματα εξελιξης νεου μοντελου στην ιστορια της Honda», εξηγωντας οτι για πολλους Ευρωπαιους πελατες το Civic ειναι συνωνυμο με τη μαρκα Honda και στοχος για την ομαδα εξελιξης ηταν μια δυναμικη ανανεωση του μοντελου, που το τοποθετει σε μια δικη του κατηγορια. «Περα απο την πρωτοφανη εκμεταλλευση R&D πορων, η διαδικασια εμπεριειχε και την εμπλοκη των δραστηριοτητων πωλησεων και παραγωγης σε ολο τον κοσμο, απο τη Β. Αμερικη και την Ιαπωνια, μεχρι την Ευρωπη, τη Ν. Αμερικη και την Ασια. Το πιο σπορ Civic ολων των εποχων, εθεσε νεα προτυπα στην compact κατηγορια σε επιπεδο δυναμικων επιδοσεων, καταναλωσης καυσιμου, ευρυχωριας, ασφαλειας και ποιοτητας εσωτερικου».
Η κατακτηση ομως της ‘κορυφης’ της κατηγοριας – χωρις επιπτωσεις στην τιμη πωλησης, στην καταναλωση και την κατασκευη – απαιτουσε μια νεα προσεγγιση και νεες τεχνικες στην κατασκευη του αμαξωματος, την αεροδυναμικη και το σχεδιασμο του πλαισιου. Η ομαδα εξελιξης εστιασε τις προσπαθειες της στην υλοποιηση του βασικου σλογκαν του project ‘otokomae’ που καθιστα σαφεις ολους τους στοχους της. Το Otokamae ενσαρκωνει μια αισθηση φινετσας και κομψοτητας αλλα και εσωτερικης ομορφιας.
Η ομαδα εξελιξης πραγματοποιησε εκτενεις δοκιμες υπο πραγματικες συνθηκες, αξιολογωντας ακομα και Ευρωπαϊκα πολυτελη οχηματα, προκειμενου να ορισει τους στοχους της για οδηγικη ανεση, οδικη συμπεριφορα, κατευθυντικοτητα, χαρακτηριστικα NVH, ποιοτητα εσωτερικου και καθολικα πολιτισμενη λειτουργια.

Σχεδιαστικα λοιπον, βασισμενο σε μια κληρονομια 40 χρονων, το αυτοκινητο παραμενει πιστο στη φιλοσοφια του πρωτου Civic “ενος αυτοκινητου για ολους τους ανθρωπους και ολο τον κοσμο”. Ειναι ενας συνδυασμος ιδιαιτερης σχεδιασης, σπορτιφ στυλ και ευελικτης πρακτικοτητας – με εμφαση σε μια απολαυστικη δυναμικη συμπεριφορα.

Το νεο Civic σχεδιαστηκε εξ αρχης για να πληροι τις απαιτησεις μιας ευελικτης και απολαυστικης δυναμικης συμπεριφορας. Ενα ελαφρυ, εξαιρετικα ακαμπτο αμαξωμα – προϊον καινοτομων, νεων τεχνολογιων και τεχνικων κατασκευης – συμπληρωνει το χαμηλοτερο κεντρο βαρους ενω ενα προηγμενο, νεο συστημα αναρτησης συμβαλλει σε μια αριστη οδηγικη εμπειρια.

Με δυναμικο νεο στησιμο και προηγμενη αεροδυναμικη, το νεο Civic sedan προαγει τη σχεδιαση στην επομενη εποχη. Ενα αεροδυναμικο, σφηνοειδες αμαξωμα αποτυπωνει μια νεα σχεδιαστικη κατευθυνση της Honda που προσδιδει εναν ισχυρο και σπορ χαρακτηρα. Οι εντονες γραμμες πλαισιωνονται απο το πιο ολοκληρωμενο αεροδυναμικο πακετο στη μικρομεσαια κατηγορια, που περιλαμβανει ποδιες πληρους καλυψης κατω απο το αμαξωμα.

Η ομαδα εξελιξης του Civic επεδιωξε να δημιουργησει το πιο αεροδυναμικο αμαξωμα στην compact κατηγορια, εξισορροπωντας τη χαμηλη αεροδυναμικη αντισταση με την ευσταθεια στις υψηλες ταχυτητες. Και το πετυχε με προσεκτικη διαχειριση της ροης του αερα πανω και κατω απο το αμαξωμα για να ελαχιστοποιησει την ανωση.
Η αθλητικη εμφανιση ξεκινα με ενα χαμηλωμενο αμαξωμα μεγαλου πλατους που δηλωνουν αυξημενο αποτυπωμα. Το νεο Civic sedan ειναι 46 mm φαρδυτερο, 74 mm μακρυτερο και 20 mm χαμηλοτερο απο το μοντελο της προηγουμενης γενιας. Οι πλουσιες διαστασεις προαγουν την ξεχωριστη σχεδιαση και το σπορ στυλ, ενω παραλληλα συμβαλλουν στη συναρπαστικη δυναμικη συμπεριφορα και την αυξημενη ευρυχωρια του εσωτερικου

Η προηγμενη σχεδιαση των κολονων Α και των εμπρος και πισω προφυλακτηρων ελαχιστοποιουν το στροβιλισμο του διερχομενου αερα, ενω το σχημα της εμπρος μασκας βοηθα στη μειωση των απωλειων του αερα ψυξης του κινητηρα. Ποδιες κατω απο τον κινητηρα και το πατωμα του αυτοκινητου δημιουργουν μια σχεδον επιπεδη επιφανεια στο κατω μερος του αμαξωματος, ενω πτερυγια στους θολους των τροχων απομακρυνουν τη ροη αερα γυρω απο τα ελαστικα. Τα μετρα αυτα συμβαλλουν στην αποδοση της ροης αερα και μειωνουν την αεροδυναμικη αντισταση ενω οι μηχανικοι της Honda εξελιξαν ενα σχεδιο ζαντας που πετυχαινει περαιτερω μειωση 4%.
Το παρμπριζ και τα κρυσταλλα των πλαϊνων παραθυρων που τοποθετουνται ‘προσωπο’ με το αμαξωμα και τα ελαχιστοποιημενα κενα μεταξυ των πανελ βελτιωνουν περαιτερω την αεροδυναμικη αποδοση.

Η νεα φαρδυτερη και μακρυτερη πλατφορμα δημιουργει ενα εξαιρετικα ευρυχωρο εσωτερικο, το οποιο χαρακτηριζεται απο μια απλη δομη, χωρις περιττα στοιχεια, νεες τεχνολογιες, εξαιρετικη ποιοτητα και υλικα υψηλων προδιαγραφων. Η χαμηλωμενη θεση των καθισματων αποτελει μια σημαντικη αλλαγη σε σχεση με την ενατη γενια του μοντελου. Ο οδηγος εχει καλυτερη αισθηση επαφης με το οχημα, που ενισχυεται  απο τη βελτιωμενη ορατοτητα στο εμπρος τμημα του νεου Civic.

Το νεο Civic συνεχιζει τη φημη του μοντελου σαν ενα οχημα που συνδυαζει απαραμιλλους χωρους επιβατων και αποσκευων με ευελικτη, πρακτικη χρηστικοτητα. Η δευτερη γενια του συστηματος ενημερωσης/ψυχαγωγιας και συνδεσιμοτητας της Honda περιλαμβανει ενσωματωση των εφαρμογων Apple CarPlay και Android Auto.
Το νεο Civic θα διατιθεται σε επτα εξωτερικες αποχρωσεις: Απλη Rally Red, μεταλλικες Lunar Silver, Polished Metal και Brilliant Blue, και ιριδιζουσες White Orchid, Crystal Black και Burgundy Black.

            Το πλαισιο
Η σχεδιαση της νεας πλατφορμας, η επιλογη υλικων, η διαδικασια σχεδιασμου/παραγωγης, και ο καινοτομες τεχνικες κατασκευης ηταν καθοριστικοι παραγοντες στη δημιουργια μιας ελαφρυτερης και πολυ πιο ακαμπτης δομης. Ειναι  κατα 16 kg ελαφρυτερη απο αυτη της προηγουμενης γενιας Civic, με 52% βελτιωμενη στρεπτικη ακαμψια.

Αναμεσα στα σημαντικοτερα σχεδιαστικα στοιχεια ειναι εμπρος και πισω ‘δακτυλιοι’ τροπετου που περικλειουν το εσωτερικο της καμπινας. Περαιτερω ακαμψια προσφερει η ακαμπτη δομη του πατωματος εμπρος, που περιλαμβανει εγκαρσιες ενισχυσεις στο χωρο του κινητηρα και μεταξυ των βασεων των κολονων Α και Β.

Τα ελαφρα, υψηλης αντοχης υλικα που χρησιμοποιουνται σε ολη τη δομη ειναι απο τα πιο προηγμενα της βιομηχανιας. Η Honda συνεργαστηκε στενα με τη Gestamp, ενα Γερμανο προμηθευτη μιας νεας γενιας ατσαλιων υπερ υψηλης αντοχης διαμορφωμενων εν θερμω. Αυτη η συνεργασια ειχε σαν αποτελεσμα το ποσοστο του υλικου στη νεα πλατφορμα να φτασει το 14% – απο μολις 1% στο προηγουμενο Civic. Η νεα τεχνικη παραγωγης και με ενα μονο πρεσαρισμα προσφερει μεταβλητα παχη υλικου αρα και αντοχη. Ετσι το ιδιο εξαρτημα εχει αλλου τμηματα υψηλης αντοχης και αλλου ζωνες παραμορφωσης. Δε χρειαζεται πλεον να ενωνονται με βασεις πρεσαριστα εξαρτηματα διαφορετικης αντοχης.

Η χρηση ατσαλιου εξαιρετικα υψηλης αντοχης αυξανει την αντοχη και μειωνει το συνολικο βαρος ολοκληρου του πλαισιου του αμαξωματος. Για παραδειγμα, μια απο τις σημαντικοτερες περιοχες για τη συνολικη αντοχη της πλατφορμας ειναι η κολονα Β και το μαρσπιε. Το εν θερμο διαμορφωμενο πρεσαριστο ατσαλι υπερυψηλης αντοχης στο τμημα αυτο ειναι κατηγοριας 1500 MPa. Ωστοσο, ενα αλλο τμημα του ειναι πιο μαλακο, στα 550-650 MPa.

Μια ακομα καινοτομια εφαρμοζεται στη διαδικασια της συναρμολογησης του αμαξωματος, με πρωτοποριακη, ακρως αποδοτικη τεχνικη συνδεσης. Ολοκληρο το εσωτερικο πλαισιο συναρμολογειται πρωτο, ακολουθει το εξωτερικο πλαισιο και μετα οι συνδεσμοι. Αυτο διαφοροποιει τη συμβατικη μεθοδο συναρμολογησης του αμαξωματος, οπου το εξωτερικο πλαισιο συναρμολογειται πρωτο, και ακολουθει η συναρμολογηση του εσωτερικου και οι συνδεσμοι. Η νεα τεχνολογια παραγωγης συμβαλλει τρομερα στη συνολικη ακαμψια του αμαξωματος.

Ηλεκτροποντες πυκνης συγκολλησης ανα 20 χιλιοστα σε κρισιμες περιοχες του αμαξωματος αυξανουν αισθητα την ακαμψια και αντοχη συγκριτικα με τις συμβατικες τεχνικες ανα 40 και 50 χιλιοστα.
Αυτες οι καινοτομιες σχεδιασμου, εξελιξης και παραγωγης πετυχαν μια αυξηση 19% στη συνολικη αντοχη του αμαξωματος στην καμψη συγκριτικα με την προηγουμενη γενια Civic, και 23% αυξηση στη στρεπτικη ακαμψια. Κατ’ επεκταση, αυτο επιτρεπει καλυτερη ρυθμιση της αναρτησης για ανωτερα επιπεδα οδηγικης ανεσης και συμπεριφορας. Και τα συστατικα περαιτερω βελτιστοποιησης της δυναμικης συμπεριφορας του οχηματος αναβαθμιζονται με ενα αυτοφερομενο αμαξωμα που ειναι 16% ελαφρυτερο.

            Και VTEC και Turbo

Το νεο Civic εισαγει στη sedan μορφη του το νεο βενζινοκινητηρα VTEC. «Απο τα πρωτα σταδια, ορισαμε σαν Νο1 στοχο γι’ αυτο το Civic τις ενθουσιωδεις επιδοσεις» λεει ο Mitsuru Kariya. «Οι στοχοι δυναμικων επιδοσεων τεθηκαν και επιτευχθηκαν μεσα απο ενα επιπονο, εξουθενωτικο προγραμμα δοκιμων και εξελιξης. Το αποτελεσμα ειναι μια πλατφορμα που προσφερει ανωτερη οδηγικη ευσταθεια και πολιτισμενη λειτουργια και μια χαμηλωμενη θεση οδηγησης που χαριζει αυτοπεποιθηση».

Το νεο Civic ειναι το πρωτο μοντελο στην Ευρωπη που διατιθεται με τον υπερτροφοδοτουμενο, τετρακυλινδρο βενζινοκινητηρα 1.5L της Honda. Η κληρονομια της Honda περιλαμβανει καποιους απο τους πιο διασημους κινητηρες υψηλων επιδοσεων της βιομηχανιας, και ο νεος VTEC TURBO ειναι σχεδιασμενος πρωτο και κυριο για να προσφερει τις δυναμικες επιδοσεις που υποστηριζουν τον ενθουσιωδη και σπορ χαρακτηρα του νεου Civic. Εν τουτοις, πετυχαινει επισης πολυ ανταγωνιστικη οικονομια καυσιμου και αποδοση. Ο νεος κινητηρας θα συνδυαζεται ειτε με ενα νεο, εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο η με αυτοματο CVT.

Το προγραμμα εξελιξης για το νεο VTEC TURBO βασιστηκε στην εμπειρια που αποκτηθηκε απο τον πρωτο VTEC TURBO της Honda – τη μοναδα  2.0 L 310 PS που εκανε παρουσιαστηκε στο 2015 Civic Type R. Ο νεος βενζινοκινητηρςς 1.5 L VTEC TURBO ειναι αμεσα συνδεδεμενος με τον διλιτρο προπομπο του, καθως μοιραζονται τεχνολογιες που αυξανουν την ισχυ και την αποδοση, μερικες απο τις οποιες εχουν τις ριζες τους στα αγωνιστικα προγραμματα της Honda.

Με αμεσο ψεκασμο, συμπαγη υπερτροφοδοτη μονης εισαγωγης και χαμηλης αδρανειας, ηλεκτρονικη βαλβιδα ελεγχου πιεσης υπερπληρωσης (wastegate), τεχνολογιες Ηλεκτρονικα ελεγχομενου Μεταβλητου Χρονισμου & Βυθισης Βαλβιδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλου Μεταβλητου Ελεγχου Χρονισμου Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, τα υπερτροφοδοτουμενο μηχανικο συνολο εχει σχεδιαστει για να αποδιδει την ισχυ και τη ροπη πολυ μεγαλυτερων κινητηρων. Κατα συνεπεια, ο νεος VTEC TURBO προσφερει εξαιρετικη ελαστικοτητα και κορυφαιες επιδοσεις – με υψηλη μεγιστη ροπη και ισχυ – ενω παραλληλα πληροι τις προδιαγραφες Euro 6 και ειναι απο τους πλεον περιβαλλοντικα συμβατους στην κατηγορια τους.

Ο τετρακυλινδρος βενζινοκινητηρας 1.5-L VTEC TURBO παραγει πολυ μεγαλυτερη ιπποδυναμη και ροπη εναντι του 1.8-L VTEC του προηγουμενου Civic. Η μεγιστη ροπη των 182 PS (134 kW) αποδιδεται στις 5.500 rpm (στις 6.000 rpm με CVT). Με το εξαρι μηχανικο κιβωτιο, η μεγιστη ροπη των 240 Nm παραγεται μεταξυ 1.900 rpm και 5.000 rpm. Με το CVT, η ροπη των 220 Nm αποδιδεται μεταξυ 1.700 rpm και 5.500 rpm.

Οι μηχανικοι της Honda αξιοποιησαν αρκετες προηγμενες τεχνολογιες σε καθε μηχανικο συνολο προκειμενου να βελτιστοποιησουν την ισχυ και την αποδοση και να βελτιωσουν την αποκριση, βασισμενοι στη φιλοσοφια των μειωμενων εσωτερικων τριβων και της εξοικονομησης βαρους.

Συγκριτικα με αλλους υπερτροφοδοτουμενους κινητηρες μικρου κυβισμου που κυκλοφορουν στην αγορα, ο υπερτροφοδοτης του VTEC TURBO ειναι πιο συμπαγης, με τουρμπινα μικρης διαμετρου. Αυτο ειναι επιβεβλημενο για μεγιστη αποκριση. Η σχεδιαση του κελυφους μονης εισαγωγης βοηθα τον υπερτροφοδοτη να παραγει πιεση υπερπληρωσης ακομα και σε σχετικα μικρα πατηματα του γκαζιου και στις χαμηλες στροφες. Επιπλεον, η ηλεκτρικη ενεργοποιηση της wastegate επιτρεπει τον ακριβη ελεγχο της πιεσης υπερπληρωσης.

Ενας μεγαλος εναλλακτης αερα (intercooler) ειναι τοποθετημενος χαμηλα, μπροστα απο το αυτοκινητο απο οπου μπορει να διερχεται ελευθερα ο αερας οταν το οχημα κινειται. Το intercooler μειωνει τη θερμοκρασια του αερα που εισερχεται στον κινητηρα αυξανοντας την πυκνοτητα του για μεγαλυτερη αποδοση. Για μειωση βαρους, το συστημα του υπερτροφοδοτη χρησιμοποιει ακαμπτους, ελαφρους, συνθετικους σωληνες απο ρητινη για τη μεταφορα του αερα εισαγωγης προς και απο το intercooler.

Μπλοκ κυλινδρου και στροφαλος

Ενα ελαφρυ μπλοκ απο χυτο αλουμινιο με ξεχωριστα και ενισχυμενα κουζινετα ελαχιστοποιει το βαρος, ενω χιτωνια κυλινδρων απο χυτοσιδηρο διασφαλιζουν την αντοχη. Καθε κομβιο του ελαφρου στροφαλου απο σφυρηλατο χαλυβα εχει περασει απο διαδικασια γυαλισματος (μικροστιλβωση) για μειωση των εσωτερικων τριβων.

Εμβολα και μπιελες

Τα εμβολα του κινητηρα βοηθουν στη διατηρηση της σταθερης καυσης και συμβαλλουν στη βελτιωμενη αποδοση με τις κοιλοτητες στις κορωνες τους. Τα ελαφρα εμβολα εχουν βελτιστοποιημενη σχεδιαση ποδιας για ελαχιστοποιηση του βαρους του εμβολοφορου, που μειωνει τους κραδασμους και αυξανει τη λειτουργικη αποδοση. Τα εμβολα ειναι ελαιοψυκτα με ψεκασμο απο διπλα μπεκ που εστιαζουν κατω απο τις ποδιες των εμβολων, ενω τα ελατηρια με ιοντικη επιστρωση συμβαλλουν στη μειωση των τριβων για μεγαλυτερη λειτουργικη αποδοση. Ελαφριες, υψηλης αντοχης μπιελες απο χαλυβα σφυρηλατουνται ως ενα τμημα και στη συνεχεια διαχωριζονται για να δημιουργηθει ενα ελαφρυ, ισχυρο και βελτιστα τοποθετημενο κουζινετο.

Κυλινδροκεφαλη και συστημα βαλβιδων

Η ελαφρου βαρους κυλινδροκεφαλη DOHC κατασκευαζεται απο κραμα αλουμινιου με χυτευση υπο πιεση. Με τους αυλους εξαγωγης να ενσωματωνονται στην κυλινδροκεφαλη, καταργειται η αναγκη για μια παραδοσιακη ανεξαρτητη πολλαπλη εξαγωγης.

Μια αθορυβη καδενα χαμηλων τριβων κινει τους δυο εκκεντροφορους επικεφαλης της τετραβαλβιδης κεφαλης. Ο μηχανισμος των εκκεντροφορων δεν απαιτει συντηρηση σε ολη τη διαρκεια ζωης του κινητηρα. Για προσθετη μειωση βαρους, χρησιμοποιουνται νεοι κοιλοι εκκεντροφοροι με λεπτα τοιχωματα.

Οι βαλβιδες εξαγωγης εχουν πληρωση νατριου προς οφελος της αποδοσης, των μειωμενων ρυπων και της ισχυος. Ενας θαλαμος μεσα στη βαλβιδα περιεχει νατριο που ψυχεται απο τον αυλο ψυξης της ολοκληρης της βαλβιδας. Καθως η βαλβιδα ψυχεται εσωτερικα, καταργειται η αναγκη για εμπλουτισμο του μιγματος καυσιμου – κατι συνηθισμενο για την ψυξη των βαλβιδων εξαγωγης των υπερτροφοδοτουμενων κινητηρων. Το πιο φτωχο μειγμα μειωνει τους ρυπους, βελτιωνει την καταναλωση και αυξανει την ισχυ.
Η κυλινδροκεφαλη περιλαμβανει μικροτερα μπουζι M12, αντιθετα με τα συνηθη M14, για εξοικονομηση χωρου και βαρους.

Το συστημα Dual-VTC μεταβαλλει το χρονισμο των εκκεντροφορων εισαγωγης και εξαγωγης ανεξαρτητα και συνεχως για βελτιστοποιημενη καυση συμφωνα με τις οδηγικες συνθηκες. Υπο ελαφρα φορτια, η επικαλυψη των βαλβιδων μπορει να αυξηθει για μειωση των απωλειων της ροης και βελτιωση της αποδοσης καυσης. Οταν οι στροφες ειναι χαμηλες και το φορτιο του κινητηρα υψηλο, οπως στην αρχικη φαση της επιταχυνσης, η επικαλυψη αυξανεται για να ενταθει το φαινομενο της σαρωσης, κατι που βελτιωνει τη ροπη και την αποκριση. Οταν οι στροφες αλλα και το φορτιο ειναι υψηλα, οπως κατα τη διαρκεια της επιταχυνσης με τερμα γκαζι, η επικαλυψη των βαλβιδων μειωνεται για αυξηση της ισχυος με τη βελτιωση της  εισαγωγης και της σαρωσης.

Αμεσος Ψεκασμος

Ο αμεσος ψεκασμος επιτρεπει την αυξηση της ροπης σε ολο το ευρος λειτουργιας του κινητηρα, σε συνδυασμο με τη βελτιωμενη καταναλωση. Το συστημα περιεχει μια συμπαγη, υψηλης πιεσης αντλια αμεσου ψεκασμου που επιτρεπει υψηλη παροχη καυσιμου, ενω ο μεταβλητος ελεγχος της πιεσης βελτιστοποιει τη λειτουργια ψεκασμου. Ενα μπεκ πολλαπλων οπων διανεμει το καυσιμο απευθειας σε καθε κυλινδρο αντι στον αυλο εισαγωγης, οπως συμβαινει στα συμβατικα συστηματα ψεκασμου στον αυλο, με αποτελεσμα πιο αποδοτικη καυση.

Τα μπεκ πολλαπλων οπων παραγουν το ιδανικο μιγμα καυσιμου / αερα στους κυλινδρους για βελτιωμενο ελεγχο καυσαεριων. Με βαση τις λειτουργικες συνθηκες, το συστημα αμεσου ψεκασμου μεταβαλλει τη λειτουργια του ωστε να επιτυγχανονται αριστες επιδοσεις. Σε κρυες εκκινησεις, το καυσιμο ψεκαζεται στους κυλινδρους κατα τη φαση της συμπιεσης. Αυτο επιτρεπει μερικως τη δημιουργια φαινομενου διαστρωματικης καυσης  που βελτιωνει την εκκινηση του κινητηρα και μειωνει τις εκπομπες ρυπων πριν φτασει σε κανονικη θερμοκρασια λειτουργιας.

Μολις ο κινητηρας φτασει σε θερμοκρασια λειτουργιας, ψεκαζεται καυσιμο κατα τη διαρκεια της εισαγωγης με αποτελεσμα μεγιστη ισχυ και αποδοση καυσιμου. Αυτο βοηθα στη δημιουργια ενος πιο ομοιογενους μιγματος καυσιμου / αερα μεσα στον κυλινδρο κατι στο οποιο συμβαλλει και η σχεδιαση των αυλων εισαγωγης υψηλου στροβιλισμου. Αυτο βελτιωνει την ογκομετρικη αποδοση, ενω η προσθετη ψυξη λογω του εισερχομενου καυσιμου αποτρεπει την κρουστικη καυση.

Τεχνολογια μειωσης τριβων

Ο βενζινοκινητηρας του νεου Civic χρησιμοποιει νεες τεχνολογιες μειωσης τριβων, σχεδιασμενες για να βελτιωνουν την αποδοση του κινητηρα. Οι εξωτερικες ποδιες των αλουμινενιων εμβολων φερουν επικαλυψη χαμηλης τριβης με χρηση ειδικης πατεντας. Σαν αποτελεσμα, μειωνεται η συνολικη τριβη καθως τα εμβολα κινουνται μεσα στους κυλινδρους.

Η μηχανουργικη κατεργασια (plateau honing) μειωνει ακομα περισσοτερο τις τριβες αναμεσα στα εμβολα και στους κυλινδρους δημιουργωντας μια πολυ ομαλη επιφανεια. Προκειται για μια διαδικασια δυο σταδιων που χρησιμοποιει δυο διαδικασιες λειανσης αντι για τη μια συμβατικη. Η διαδικασια αυτη βελτιωνει τη μακροπροθεσμη αντοχη του κινητηρα απεναντι στη φθορα.

Λιπαντικο χαμηλου ιξωδους (0W-20), μια ειδικη βαλβιδα εκτονωσης αντλιας λαδιου δυο σταδιων, τσιμουχες λαδιου χαμηλων τριβων, ειδικη σχεδιαση ελατηριου λαδιου χαμηλης αντιστασης, ιμαντας χρονισμου χαμηλων τριβων και ενας στροφαλος ελαφρου βαρους συμβαλλουν επισης στην αριστη συνολικη λειτουργικη αποδοση.

Ηλεκτρονικο γκαζι

Ενα ηλεκτρονικο συστημα γκαζιου (drive-by-wire throttle) αντικαθιστα το συμβατικο με ντιζα με ευφυη ηλεκτρονικα που συνδεουν το πενταλ με την πεταλουδα γκαζιου. Αυτο μεταφραζεται σε μικροτερο βαρος εξαρτηματων και ταχυτερη και πιο ακριβη ενεργοποιηση της πεταλουδας. Μια ειδικα προγραμματισμενη, μη γραμμικη σχεση μεταξυ πενταλ γκαζιου και κινητηρα βελτιωνει την οδηγησιμοτητα και βελτιστοποιει την αποκριση του κινητηρα για να εναρμονιζεται με ειδικες οδηγικες συνθηκες.
Το συστημα γκαζιου της Honda αξιολογει τις τρεχουσες οδηγικες συνθηκες παρακολουθωντας τη θεση του πενταλ, τη θεση της πεταλουδας, τις στροφες του κινητηρα και την ταχυτητα του αυτοκινητου. Οι πληροφοριες αυτες χρησιμοποιουνται για να προσδιορισουν την ευαισθησια ελεγχου του γκαζιου, πραγμα που δινει στο πενταλ γκαζιου του νεου Civic προβλεψιμη και αμεση αποκριση για μια πιο συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια.

Νεο, εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο

Το αναβαθμισμενο, εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο ειναι ειδικα σχεδιασμενο για να μεγιστοποιει την αποδοση της μεταδοσης ισχυος στους τροχους απο το νεο δυναμικο, σπορ βενζινοκινητηρα. Το κιβωτιο φερει πιο ανθεκτικο κελυφος για να ανταπεξερχεται στην υψηλοτερη ιπποδυναμη του VTEC TURBO.
Μια αισθηση ανεσης και ακριβειας στην αλλαγη προερχεται απο τα αναβαθμισμενα συγχρονιζε, ενω η τριβη κατα την αλλαγη σχεσεων εχει μειωθει κατα 40% συγκριτικα με την προηγουμενη γενια Civic και ειναι τωρα απο τα καλυτερα στην κατηγορια.
Ενας μηχανισμος οπισθεν με ελικοειδη γραναζια μονιμης εμπλοκης μειωνει σημαντικα το θορυβο και το βολαν διπλης μαζας ωφελει περαιτερω τα χαρακτηριστικα θορυβων, κραδασμων και τριγμων (NVH).

Η αραιη κλιμακωση του κιβωτιου αυξανει την περιβαλλοντικη αποδοση στο ταξιδι χωρις να επηρεαζεται η αποκριση κατα την επιταχυνση και η εμπλοκη του οδηγου σε περιπτωσεις πιο ενθουσιωδους οδηγησης. Εσωτερικες δοκιμες της Honda δειχνουν οτι η επιταχυνση – 0 – 100 km/h και 80 – 120 km/h – ειναι ταχυτερη απο των ανταγωνιστων στην ιδια κατηγορια κυβισμου.
Προηγμενο CVT ανασχεδιασμενο για χρηση σε VTEC TURBO

Το αυτοματο κιβωτιο CVT εχει ανασχεδιαστει ειδικα για να ενσωματωνεται στους νεους κινητηρες VTEC TURBO. Ειναι το αποτελεσμα ενος διετους προγραμματος εξελιξης με εδρα στο R&D Κεντρο της Honda στη Φρανκφουρτη, το οποιο περιλαμβανε ενα μεγαλο αριθμο οδηγικων σεναριων, οπως πυκνη κυκλοφορια στην πολη, ανοιχτοι επαρχιακοι δρομοι και Γερμανικοι αυτοκινητοδρομοι ταχειας κυκλοφοριας.

Ο Mitsuru Kariya, εξηγει: «Αντιμετωπισαμε πολυαριθμες σημαντικες προκλησεις στην αναθεωρηση του CVT για το νεο Civic, αλλα μεγαλυτερη προτεραιοτητα δωσαμε στην οδηγησιμοτητα. Για να διασφαλισουμε οτι πετυχαμε το στοχο μας να χαρισουμε στο Civic ‘ενθουσιωδεις επιδοσεις’, θελαμε να ειμαστε σιγουροι οτι οι οδηγοι θα ενοιωθαν απολυτη αυτοπεποιθηση για τις ικανοτητες του CVT, και ημασταν αποφασισμενοι να προσφερουμε αυτη τη δυναμικη, συναρπαστικη αισθηση.»

Για να πετυχουμε αυτην την απολαυστικη οδηγησιμοτητα, το σημαντικοτερο νεο σχεδιαστικο στοιχειο ειναι ο μετατροπεας ροπης με δυο αποσβεστηρες στην εσωτερικη φτερωτη, που χρησιμοποιειται αποκλειστικα σε συνδυασμο με τον κινητηρα VTEC TURBO.

Συγκριτικα με τα παραδοσιακα συστηματα CVT που παρουσιαζουν μια ‘σπογγωδη’ αισθηση σε αποτομες επιταχυνσεις , η νεα μοναδα προσφερει μια τελειως διαφορετικη, πιο αμεση συνδεση με τις στροφες του κινητηρα, που οδηγει σε πιο γραμμικη αποκριση. Τα χαρακτηριστικα του ειναι παρομοια με ενος κιβωτιου διπλου συμπλεκτη τρεχουσας γενιας.

Το CVT προσφερει πιο φυσικη οδηγησιμοτητα χαρη στο μηχανισμο ελεγχου ‘πολλαπλων σχεσεων’ που ειναι αποκλειστικος στην Ευρωπη. Αυτος προσομοιωνει επτα σχεσεις με βελτιστοποιημενη χαρτογραφηση αλλαγων προσφεροντας στον οδηγο τη γνωριμη αισθηση αλλαγων σχεσεων. Χειριστηρια αλλαγων στο τιμονι (paddles) προσφερουν στον οδηγο την ευκαιρια να αναλαβει τον ελεγχο τοσο στο αυτοματο οσο και το ‘μηχανικο’ προγραμμα του κιβωτιου μετακινωντα τον επιλογεα δεξια απο τη θεση D.
Εσωτερικα στοιχεια δοκιμων (οχι ακομα τιμες εγκρισης τυπου) δειχνουν οτι η αποδοση του 1.5 VTEC TURBO με CVT υπερβαινει τους κορυφαιους ανταγωνιστες με αυτοματα κιβωτια, διατηρωντας την αποδοση καυσιμου σε βελτιστα επιπεδα της κατηγοριας.

            Το «στησιμο»
Νεα αναρτηση, ενα χαμηλοτερο κεντρο βαρους και η αυξημενη ακαμψια του αμαξωματος χαριζουν στην νεα γενια Civic αριστα χαρακτηριστικα συμπεριφορας. Η διεξοδικη εξελιξη σε συνδυασμο με τεχνικες και τεχνολογιες που αυξανουν την ενδοτικοτητα εχουν σαν αποτελεσμα μια εξαιρετικη οδηγικη ανεση.

Το ρεζερβουαρ καυσιμου του Civic ειναι τοποθετημενο σε νεα θεση, και το πατωμα ειναι χαμηλοτερο συγκριτικα με του προηγουμενου μοντελου. Οι αλλαγες αυτες επιτρεπουν επισης την τοποθετηση της θεσης οδηγησης πιο κοντα στο δρομο με hip point (σημειο υψους γοφων) 20 mm χαμηλοτερα, στοιχειο που δημιουργει μια πιο σπορ αισθηση

Μπροστα, η εμπρος αναρτηση με γονατα MacPherson και κατω βραχιονες προσφερει υψηλη πλευρικη ακαμψια για γραμμικη αποκριση, και χαμηλη διαμηκη ακαμψια για βελτιστοποιημενη απορροφηση κραδασμων. Το συστημα διευθυνσης – Κρεμαγιερα με δυο πινιον και μεταβλητη, ηλεκτρικη υποβοηθηση ειναι ειδικα ρυθμισμενο για το τετραθυρο μοντελο, κατι που φαινεται στην οδηγικη συμπεριφορα του. Το συστημα δυο πινιον εμφανιστηκε για πρωτη φορα στο 2016 Civic Type R hatchback υψηλων επιδοσεων. Παρομοιες τεχνολογιες κατα κανονα χρησιμοποιουνται απο κατασκευαστες μονο  σε premium η μοντελα υψηλων επιδοσεων.

Η πληροφορηση (feedback) απο το συστημα διευθυνσης με ηλεκτρικη υποβοηθηση  (EPS) ειναι εξαιρετικη χαρη στην προσπαθεια της ομαδας εξελιξης να πετυχει αμεση αποκριση, ακριβη κατευθυντικοτητα, ομαλη λειτουργια και μια αισθηση ασφαλους προβλεψης. Η κρεμαγιερα δυο λογων υποπολλαπλασιασμου προσφερει σταθερη αποκριση γυρω απο το κεντρο και πιο ομαλη αποκριση σε μεγαλυτερες γωνιες.

Η μεταφορα κραδασμων στο τιμονι ελαχιστοποιειται με αυξηση της διαμετρου της κολωνας του τιμονιου και με την τοποθετηση του ελαφρου ηλεκτρικου μοτερ  υποβοηθησης στην κρεμαγιερα δυο πινιον αντι της συμβατικης θεσης στην κολωνα του τιμονιου. Τοσο κρισιμη ηταν η αισθηση διευθυνσης στους συνολικους στοχους της πλατφορμας, για δυναμικες επιδοσεις, ωστε η εξελιξη του EPS ξεκινησε απο τα πρωτο σταδια του προγραμματος σχεδιασμου της πλατφορμας πριν απο επτα χρονια.

Πισω, μια νεα αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων και ενα νεο ακαμπτο υποπλαισιο προσφερουν αυξημενη ευσταθεια για ανωτερη οδηγικη ανεση και ασφαλη οδηγηση στις υψηλες ταχυτητες καθως και πιο γραμμικη αποκριση.

Ιδιαιτερη προσοχη δοθηκε στις βασεις της αναρτησης προκειμενου να διασφαλιστει η βελτιστη ακαμψια και η αποτελεσματικοτητα. Για πρωτη φορα σε μοντελο της Honda, υδραυλικα σαϊλεντμπλοκ μπροστα και πισω προφερουν ανωτερη αποσβεση και ελεγχο των κραδασμων του πλαισιου. Επιπλεον, τα νεα υποπλαισια μπροστα και πισω εχουν ειδικη διαταξη ωστε τα εγκαρσια φορτια να μεταφερονται πιο αμεσα μεσω της αναρτησης.

Agile Handling Assist (AHA)

Το ηλεκτρονικο συστημα ελεγχου ευσταθειας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) ειναι ειδικα ρυθμισμενο για την Ευρωπαϊκη αγορα σε συναρτηση με την κατασταση των δρομων και τα οδηγικα στυλ. Προσφερει εξυπνη, διακριτικη επεμβαση για μεγαλυτερη ασφαλεια και πιο ομαλη, πιο προβλεψιμη συμπεριφορα στις χαμηλες και υψηλες ταχυτητες και σε αργους η γρηγορους ελιγμους διευθυνσης.

Κορυφαια αθορυβη λειτουργια

Ο σχεδιασμος της πλατφορμας του νεου Civic και η εξωτερικη σχεδιαση προσφερουν ενα αθορυβο, ποιοτικο περιβαλλον στο εσωτερικο, χαρη στη βελτιστη διαχειριση θορυβων, κραδασμων και τριγμων (NVH). Η απουσια θορυβων ειναι αποτελεσμα της μειωσης της παραγωγης θορυβων και κραδασμων και της μεταφορας τους μεσω της δομης του αμαξωματος, αλλα και της μελετημενης χρησης ηχο-απορροφητικων και ηχομονωτικων υλικων.

Η ελαχιστοποιηση της παραγωγης θορυβων του κινητηρα στην πηγη τους απορρεει απο την εφαρμογη ποικιλων στρατηγικων μετρων. Για παραδειγμα, ‘νευρα’ στο συνολικα πιο ακαμπτο μπλοκ κυλινδρων του κινητηρα μειωνουν τη μεταδοση θορυβων και κραδασμων. Επισης εχει βελτιστοποιηθει τοσο η ακαμψια των βασεων του κινητηρα, οσο και η εδραση τους στο αμαξωμα.

Επιπλεον, οι βασεις ειναι απο χυτο αλουμινιο και οχι απο συμβατικο ατσαλι, που αφενος εξοικονομει βαρος, αφετερου αυξανει την ακαμψια. Η σκληροτητα και τα χαρακτηριστικα του ελαστομερους εχουν επισης βελτιστοποιηθει.

Η μεταφορα κραδασμων μεσω του πλαισιου εχει μειωθει χαρη στην πιο ακαμπτη δομη του αμαξωματος, που ειναι λιγοτερο ευαισθητη στους κραδασμους, ενω η αναγνωριση των ζωνων μεταφορας θορυβων βοηθησε τους μηχανικους να βελτιστοποιησουν τις δομες σε αυτες τις περιοχες για να ελαχιστοποιηθει η μεταφορα και μεταδοση θορυβων, κραδασμων και τριγμων (NVH).

Για τη διαχειριση των εξωτερικων θορυβων, εφαρμοστηκαν ολοκληρωμενα μετρα στεγανοποιησης και βελτιωσης της αεροδυναμικης του αυτοκινητου.

Μεγαλυτερα πανελ αμαξωματος στο νεο Civic ειναι διαμορφωμενα με τη βοηθεια σχεδιασης μεσω υπολογιστη (CAE) για μειωση του ‘βουητου’, ενω ο συνδυασμος υλικων μεταξυ των κολωνων Α και Β και των μαρσπιε μειωνουν τους κραδασμους στο ρελαντι.

Το παρμπριζ χρησιμοποιει εξωτερικο στρωμα κρυσταλλου ασφαλειας  2,1 mm, ενα μεσαιο στρωμα πολυβινυλοβουταναλης (PVB) 0,7 mm για μειωση των θορυβων και ενα εσωτερικο στρωμα κρυσταλλου ασφαλειας 1,8 mm, δημιουργωντας ενα συνολικο παχος 4,5 mm – ο συνδυασμος ολων προσφερει κορυφαια αποτελεσματα στη μειωση του αεροδυναμικου θορυβου. Και οι πορτες του Civic διαθετουν τσιμουχες τριων στρωματων που εμποδιζουν την εισοδο του αερα και λοιπων εξωτερικων θορυβων

Για να εισερχεται οσο το δυνατον λιγοτερος θορυβος απο το δρομο, ο χωρος του κινητηρα του νεου Civic και τα υποδαπεδια καλυμματα περιεχουν ηχομονωτικα υλικα οπως και οι πισω θολοι τροχων. Το τροπετο, το εσωτερικο και τα εξωτερικα πανελ το ταμπλο και η μοκετα της καμπινας περιλαμβανουν περαιτερω ηχο-απορροφητικα συνθετικα υλικα.

Το υψηλο επιπεδο ποιοτητας της καμπινας σημαινει ενα πιο αθορυβο, πιο ξεκουραστο περιβαλλον με λιγοτερους περισπασμους για τον οδηγο, ωστε να μπορει να απολαμβανει την οδηγικη εμπειρια πισω απο το τιμονι.

                 Η ασφαλεια

Το νεο Civic εχει σχεδιαστει για να πετυχαινει κορυφαια επιπεδα ασφαλειας. Το γεγονος οτι η ομαδα καταφερε να δημιουργησει κορυφαια ακαμψια και αντοχη αμαξωματος, σε συνδυασμο με μια ολοκληρωμενη σειρα τεχνολογιων ενεργητικης ασφαλειας προβλεπεται να βοηθησει το νεο Civic να κερδισει κορυφαια σκορ στις τελευταιες δοκιμες του Euro NCAP.

Συμφωνα με τη φιλοσοφια της Honda ‘Ασφαλεια για Ολους’, τα ιδια συστηματα παθητικης και ενεργητικης ασφαλειας περιλαμβανονται σε ολες τις εκδοσεις του νεου Civic.
Η εξαιρετικα ισχυρη και ακαμπτη πλατφορμα (βλεπε κεφαλαιο 2) αποτελει τη βαση για κορυφαιες επιδοσεις στον τομεα της ασφαλειας, με μια φιλοσοφια ‘All Directions Collision Safety’ (Ασφαλεια σε Συγκρουσεις Ολων των Κατευθυνσεων). Η σχεδιαση της πλατφορμας βασιζεται στην αποκλειστικη φιλοσοφια αμαξωματος επομενης γενιας ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) της Honda, που χρησιμοποιει ενα δικτυο δομικων στοιχειων για πιο ομοιομορφη κατανομη της ενεργειας κρουσης. Αυτη η δομικη σχεδιαση βοηθα στη μειωση των δυναμεων που μεταφερονται στον κλωβο των επιβατων σε περιπτωση συγκρουσης, προσφεροντας υψηλη αντοχη σε εμπροσθιες, πλευρικες και οπισθιες συγκρουσεις.

Στο νεο μοντελο, αυτη η δομη περιλαμβανει επισης τεχνολογια ελεγχομενης υποχωρησης σε περιπτωση συγκρουσης (crash stroke technology), που χρησιμοποιει μια σχεδιαση μεντεσε στο εμπρος πλαισιο για να σπρωξει τον κινητηρα προς τα κατω και προς τα πισω σε μια συγκρουση Αυτο προσθετει 80 mm  χωρου απορροφησης φορτιων συγκρουσης στο εμπρος τμημα του οχηματος, και ελαχιστοποιει τη διεισδυση της καμπινας σε μια συγκρουση.
Οι 6 αεροσακοι προστατευουν τους επιβατες σε περιπτωση συγκρουσης και περιλαμβανουν τεχνολογιες i-SRS Airbag και i_Side Airbag τεχνολογιες.

Τα χαρακτηριστικα παθητικης ασφαλειας του νεου Civic συμπληρωνονται απο τη σειρα τεχνολογιων ενεργητικης ασφαλειας και υποστηριξης οδηγου Honda SENSING, που – για πρωτη φορα σε Honda – προσφερονται σε ολες τις εκδοσεις. Η σειρα τεχνολογιων ασφαλειας Honda SENSING ειναι απο τις πιο ολοκληρωμενες του ειδους στην κατηγορια. Χρησιμοποιει ενα συνδυασμο πληροφοριων απο ρανταρ, καμερες και προηγμενους αισθητηρες που βοηθουν και προειδοποιουν τον οδηγο σε πιθανα επικινδυνα σεναρια.

Οι τεχνολογιες ενεργητικης ασφαλειας Honda SENSING περιλαμβανουν:
•    Collision Mitigation Braking System : βοηθα στην επιβραδυνση η και την ακινητοποιηση του αυτοκινητου εαν το συστημα διαπιστωσει οτι η συγκρουση με ενα προπορευομενο οχημα ειναι αναποφευκτη. Προειδοποιητικο ηχητικο σημα και, εαν χρειαστει πιεση πεδησης εφαρμοζεται αυτοματα
•    Forward Collision Warning : ανιχνευει το δρομο εμπρος και προειδοποιει τους οδηγους για επικειμενη συγκρουση. Με οπτικες και ακουστικες προειδοποιησεις παροτρυνει τον οδηγο να κανει διορθωτικες κινησεις ωστε να αποφυγει μια συγκρουση
•    Lane Departure Warning : ανιχνευει κατα ποσον το αυτοκινητο τεινει να βγει απο τη λωριδα που κινειται χωρις να εχουν ενεργοποιηθει τα φλας, και παροτρυνει τον οδηγο σε διορθωτικη κινηση
•    Road Departure Mitigation : χρησιμοποιει δεδομενα απο την καμερα που ειναι τοποθετημενη στο παρμπριζ για να διαπιστωσει κατα ποσο το οχημα εκτρεπεται απο το δρομο. Χρησιμοποιει το Electric Power Steering (EPS) για διακριτικες παρεμβασεις, που θα κρατησουν το οχημα στη λωριδα του, και σε ορισμενες περιπτωσεις μπορει να ενεργοποιησει το συστημα πεδησης. Το συστημα απενεργοποιειται εαν ανιχνευσει οτι ο οδηγος εχει ανακτησει τον ελεγχο
•    Lane Keeping Assist System : βοηθα να παραμεινει το οχημα στο κεντρο της τρεχουσας λωριδας του, ανιχνευοντας τις σημανσεις του δρομου και κανοντας μικρες διορθωσεις διευθυνσης για να κρατησει το αυτοκινητο εντος των λευκων γραμμων
•    Adaptive Cruise Control : επιτρεπει στον οδηγο να ορισει μια επιθυμητη ταχυτητα και αποσταση απο το προπορευομενο οχημα, κατι που επιτρεπει τη χρηση του cruise control σε συνθηκες με ελαφρια, μεταβλητη ροη κυκλοφοριας
•    Traffic Sign Recognition : ανιχνευει και αναγνωριζει αυτοματα τις πινακιδες οδικης κυκλοφοριας και τις εμφανιζει στην οθονη των οργανων DII
•    Intelligent Speed Assistance : συνδυαζει το οριο ταχυτητας που εχει ορισει ο οδηγος με το TSR για να ρυθμιζει αυτοματα την ταχυτητα του οχηματος συμφωνα με το τελευταιο οριο
•    Intelligent Adaptive Cruise Control : πρωτοποριακη τεχνολογια που πρωτοεμφανιστηκε στο 2015 Honda CR-V, το i-ACC προβλεπει και αντιδρα αυτοματα οταν καποιο οχημα κανει ‘σφηνα’ σε αυτοκινητοδρομους πολλων λωριδων. Χρησιμοποιει καμερα και ρανταρ για την ανιχνευση της θεσης των αλλων οχηματων στο δρομο και εφαρμοζει εναν αλγοριθμο – βασισμενο σε διεξοδικη ερευνα στους Ευρωπαϊκους δρομους – για να προβλεπει την πιθανοτητα αλλων οχηματων σε γειτονικες λωριδες να κανουν ‘σφηνα’. Με αυτο τον τροπο, το νεο Civic μπορει να προσαρμοζει την ταχυτητα του αυτοματα πριν αλλα οχηματα κανουν σφηνα, για μεγαλυτερη ασφαλεια και ανεση στο ταξιδι.

Αλλες τεχνολογιες ασφαλειας που προσφερει το νεο Civic:
•    Blind Spot Information: χρησιμοποιει τεχνολογια ρανταρ για την αυτοματη ανιχνευση και προειδοποιηση σχετικα με οχηματα που βρισκονται στο τυφλο σημειο του οδηγου
•    Cross Traffic Monitor: χρησιμοποιει αισθητηρες στο πισω πλαϊνο τμημα του οχηματος για να προειδοποιησει τον οδηγο για τη διελευση οχηματων οταν κινειται με οπισθεν
•    Πισω καμερα πολλαπλων γωνιων: προσφερει στον οδηγο επιλογες για πληρη ορατοτητα και επομενως ξεγνοιασια οταν κανει οπισθεν. Μια κανονικη ορατοτητα 130 μοιρων, μια ευρυγωνια 180 μοιρων και μια πανοραμικη απεικονιση

Επισης στανταρ προσφερεται στο Vehicle Stability Assist (VSA®) με ελεγχο προσφυσης που αυξανει τις δυνατοτητες ελεγχου κατα τη επιταχυνση, το φρεναρισμα και το στριψιμο, αλλα και το Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) – εμμεσο συστημα ελεγχου της πιεσης των ελαστικων.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!