Πρεμιέρα για το Ioniq 5, το ηλεκτρικό crossover της Hyundai

 


  Η Hyundai Motor Company παρουσιασε το IONIQ 5, ενα μεγαλο τετρακινητο ηλεκτρικο crossover, το πρωτο οχημα που φερει την υπογραφη IONIQ, της μαρκας αποκλειστικα για ηλεκτρικα οχηματα και αποτελει οροσημο για μια ηλεκτροκινηση με βιωσιμα και καινοτομα χαρακτηριστικα.

 

  Το IONIQ 5 βασιζεται σε μια νεα πλατφορμα, αποκλειστικα για BEV (Battery Electric Vehicles) οχηματα, που εξελιχθηκε απο το Hyundai Motor Group και ονομαζεται Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Η μεταβλητη αυτη πλατφορμα επιτρεπει στο IONIQ 5 να εχει μοναδικες αναλογιες με επιμηκυμενο μεταξονιο, καινοτομο εσωτερικο σχεδιασμο με φιλικα προς το περιβαλλον υλικα, ισχυρο και αποδοτικο συστημα μεταδοσης με εξαιρετικα γρηγορη φορτιση και λειτουργια Vehicle-to-Load (V2L), προηγμενη συνδεσιμοτητα με νεα πρωτοποριακα συστηματα υποβοηθησης του οδηγου. Το αποτελεσμα ειναι απολυτη οδηγικη εμπειρια και ταυτοχρονα κορυφαια επιπεδα ανεσης και ασφαλειας.

 

 

Μια νεα εποχη σχεδιασμου, η εποχη IONIQ

 


  Ο επαναστατικος σχεδιασμος του IONIQ 5 ξεφευγει απο καθε προηγουμενο στερεοτυπο, εξερευνωντας μια νεα σχεδιαστικη ελευθερια που προσφερεται μεσα απο την πλατφορμα E-GMP. Οπως και το τολμηρο για την εποχη του Hyundai Pony, το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης της εταιρειας, ετσι και το νεο IONIQ 5 αναδεικνυει το 45ετες ταξιδι της Hyundai που εχει γινει μερος του lifestyle των πελατων της δημιουργωντας μια κοινη πορεια απο το παρελθον εως το παρον και το μελλον. Προκειται για τον επαναπροσδιορισμο ενος διαχρονικου σχεδιασμου που θα εξελισσεται οσο μεγαλωνει η γκαμα των μοντελων της IONIQ.

 

  Ο ριζοσπαστικος ελκυστικος σχεδιασμος του IONIQ 5 ειναι εμπνευσμενος απο το Pony και διαθετει μεταξονιο 3.000 mm. Αυτο το επιμηκυμενο μεταξονιο απαιτει μια πιο εξελιγμενη προσεγγιση προκειμενου αυτες οι νεες αναλογιες να ενταχθουν σε μια νεα συγχρονη εικονα ηλεκτροκινησης (EV).

 


  Το εμπρος μερος του αυτοκινητου χαρακτηριζεται απο την κλειστη μασκα και τα ιδιαιτερα μικρα διακενα μεταξυ των στοιχειων για χαρη της αεροδυναμικης. Ο εμπρος προφυλακτηρας διαθετει ενα εντυπωσιακο σχημα V που ενσωματωνει τα διακριτικα φωτα ημερας (DRL) που παρεχουν στο IONIQ 5 μια μοναδικη φωτεινη υπογραφη. Αυτες οι μικρες συσταδες pixel εμφανιζονται και στο πισω μερος του αυτοκινητου.

 


  Στα πλαϊνα του IONIQ 5 ξεχωριζουν οι αυτοματα πτυσσομενες λαβες απο τις πορτες, που οταν ειναι κρυμμενες εξασφαλιζουν την καθαροτητα των γραμμων του καθως και μια βελτιωμενη αεροδυναμικη. Το εμπρος και πισω μερος του αυτοκινητου ενοποιειται στις πορτες του, προσφεροντας ενα ακομη δειγμα του σχεδιασμου «Parametric Dynamics» της Hyundai που εμφανιστηκε για πρωτη φορα στο ολοκαινουριο Tucson.

 


  Το crossover αμαξωμα του IONIQ 5 χαρακτηριζεται απο τις απολυτα ισορροπημενες γραμμες του και τους μικρους προβολους λογω του επιμηκυμενου μεταξονιου. Με μηκος 4.635 mm, πλατος 1.890 mm και υψος 1.605 mm, καθως και μεταξονιο 3.000 mm, το IONIQ 5 προσφερει πολυ υψηλα επιπεδα πρακτικοτητας και κορυφαιους χωρους.

 

  Οι τροχοι, στους οποιους εχει δοθει εμφαση στην αεροδυναμικη τους αποδοση, εντασσονται στο νεο σχεδιαστικο μοτιβο «Parametric Pixel» και ειναι διαθεσιμοι σε διαμετρο 20 ιντσων. Προκειται για τη μεγαλυτερη διασταση που εχει τοποθετηθει ποτε σε ενα ηλεκτρικο Hyundai και ολοκληρωνει τις εντυπωσιακες αναλογιες του IONIQ 5.

 

 

Ευρυχωρο και εξατομικευμενο εσωτερικο

 


  Το μοτιβο «Living Space» ειναι αυτο που διακατεχει το εσωτερικο του αυτοκινητου με βασικο χαρακτηριστικο το Universal Island, την κεντρικη κονσολα που μπορει να μετακινηθει εως και 140 mm. Το Universal Island, σε συνδυασμο με το εντελως επιπεδο πατωμα, που απο κατω του βρισκονται οι μπαταριες, επιτρεπει μεγαλυτερη ελευθερια κινησης και ευελιξιας στο εσωτερικο του αυτοκινητου.

 

  Το IONIQ 5 ειναι εξοπλισμενο με ηλεκτρονικα ρυθμιζομενα εμπρος καθισματα. Η Hyundai εχει μειωσει το παχος των εμπρος καθισματων κατα 30% εξασφαλιζοντας περισσοτερο χωρο για τους επιβατες στα πισω καθισματα. Ταυτοχρονα υπαρχουν 531 λιτρα για τις αποσκευες με τη χωρητικοτητα να εκτοξευεται εως και 1.600 λιτρα οταν τα πισω καθισματα ειναι πληρως αναδιπλωμενα. Για προσθετη ευελιξια και πρακτικοτητα, τα πισω καθισματα μπορουν να αναδιπλωθουν σε αναλογια 6:4 και εχουν τη δυνατοτητα να μετακινηθουν προς τα εμπρος μεχρι και 135 mm. Την πρακτικοτητα αυξανει ακομη περισσοτερο ο επιπλεον χωρος αποθηκευσης 57 λιτρων στο εμπρος μερος του αυτοκινητου, στοιχειο ιδιαιτερα χρησιμο στα μεγαλα ταξιδια για τη μεταφορα επιπλεον αποσκευων.

 


  Το μεταβλητο ταμπλο του αυτοκινητου περιλαμβανει μια οθονη πολυμεσων πληρους αφης 12 ιντσων, απαλλαγμενη απο σκληρους διακοπτες, καθως και ενα ψηφιακο πινακα οργανων επισης 12 ιντσων που απεικονιζει πληθος πληροφοριων, οπως την κατασταση της μπαταριας και τους πλησιεστερους σταθμους φορτισης. Διπλα στον ψηφιακο πινακα υπαρχει μια μεταλλικη υποδοχη πολλαπλων χρησεων. Το συστημα ψυχαγωγιας του IONIQ 5 ειναι το πρωτο που ενσωματωνει ενα νεο θεματικο σχεδιασμο που προσφερει ατμοσφαιρικες ρυθμισεις στην καμπινα (πχ. απαλη, διακριτικη και πλουσια).

 

  Πολλα απο τα στοιχεια της καμπινας οπως καθισματα, επενδυσεις, υποποδια η υποβραχιονια στηριγματα – ειναι κατασκευασμενα απο φιλικα προς το περιβαλλον υλικα με βιωσιμη προελευση, οπως ανακυκλωμενες φιαλες PET και φυτικες ινες (bio PET), φυσικες ινες απο μαλλι καθως και οικολογικο, ειδικα επεξεργασμενο δερμα, με βιοβαφη απο φυτικα εκχυλισματα.

 

  Οι πελατες μπορουν να επιλεξουν μεταξυ εννεα χρωματων αμαξωματος, συμπεριλαμβανομενων πεντε αποχρωσεων εμπνευσμενων απο τη φυση αποκλειστικα για το IONIQ 5. Το εσωτερικο διαθετει τρεις επιλογες χρωματων.

 

 

Μια γκαμα ηλεκτρικων εκδοσεων που ταιριαζουν σε καθε πελατη – εως 306ps ιπποδυναμη με 605 Nm ροπη

 


  Το IONIQ 5 διατιθεται με μια γκαμα απο ηλεκτρικες εκδοσεις που ταιριαζουν στις αναγκες και επιθυμιες καθε πελατη, χωρις τους παραμικρους συμβιβασμους στην αποδοση. Οι πελατες μπορουν να επιλεξουν μεταξυ δυο μπαταριων, μιας 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθως και δυο εκδοσεων κινητηρων. Ειτε με πισω κινηση, ειτε με τετρακινηση. Ολες οι εκδοσεις προσφερουν εξαιρετικη αυτονομια και τελικη ταχυτητα 185 km/h.

 

  Στην κορυφη της γκαμας υπαρχει η εκδοση με εναν ηλεκτροκινητηρα 155 kW στον πισω αξονα και εναν 70 kW στον εμπρος (225kW συνολικα, ητοι συνδυαστικη ιπποδυναμη 306ps), κατι που επιτρεπει την κινηση σε ολους τους τροχους (AWD). Ο πισω κινητηρας αποδιδει ροπη 350 Nm και ο εμπρος 255 Nm, ητοι 605 Nm συνολικα. Με την μπαταρια των 72,6 kWh η συγκεκριμενη εκδοση μπορει να ολοκληρωσει τα 0-100 km/h σε μολις 5,2 δευτερολεπτα. Στην περιπτωση της μικροτερης μπαταριας των 58 kWh, η τετρακινητη AWD εκδοση ολοκληρωνει την ιδια διαδικασια σε 6,1 δευτερολεπτα.

 

  Η εκδοση 2WD του IONIQ 5 με εναν ηλεκτροκινητηρα 160 kW (218ps) στο πισω αξονα και ροπη 350 Nm, οταν συνδυαζεται με την μπαταρια των 72,6 kWh επιτυγχανει τα 0-100 km/h σε 7,4 δευτερολεπτα. Με την μπαταρια των 58 kWh ο αντιστοιχος χρονος ειναι 8,5 δευτερολεπτα (125kW).

 

  Η μεγιστη αυτονομια του IONIQ 5 με μια μονο φορτιση ειναι περιπου 480 χιλιομετρα, συμφωνα με το προτυπο WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Process).

 

 

Εξαιρετικα γρηγορη φορτιση μπαταριας με πρωτοτυπη λειτουργια Vehicle-to-Load (V2L)

 


  Η προηγμενη πλατφορμα E-GMP του IONIQ 5 μπορει να υποστηριξει υποδομες φορτισης 400 V και 800 V. Η πλατφορμα προσφερει στανταρ δυνατοτητα φορτισης 800 V, μαζι με φορτιση 400 V, χωρις την αναγκη για προσθετα εξαρτηματα η ανταπτορες. Το συστημα πολλαπλης φορτισης ειναι η πρωτη πατενταρισμενη τεχνολογια στον κοσμο με λειτουργια boost του συστηματος κινητηρα και μετατροπεα απο τα 400 V στα 800 V για σταθερη συμβατοτητα φορτισης.

 

  Με φορτιστη 350 kW, το IONIQ 5 μπορει να φορτισει απο το 10% εως το 80% της μπαταριας του σε μολις 18 λεπτα. Οι χρηστες του IONIQ 5 χρειαζεται να φορτισουν το αυτοκινητο τους μονο για πεντε λεπτα για να εξασφαλισουν 100 km αυτονομιας, συμφωνα με το προτυπο WLTP.

 

  Επισης, το IONIQ 5 υποστηριζει εναν βιωσιμο τροπο ηλεκτροκινησης με την καινοτομο λειτουργια V2L, η οποια επιτρεπει στους πελατες να χρησιμοποιουν η να φορτιζουν ελευθερα ηλεκτρικες συσκευες, οπως ηλεκτρικα ποδηλατα, σκουτερ η εξοπλισμο καμπινγκ- ενω βρισκονται εν κινησει η σταθμευμενοι.

 

  Η λειτουργια V2L μπορει να παρεχει ισχυ εως και 3,6 kW. Η θυρα V2L βρισκεται κατω απο τα καθισματα της δευτερης σειρας και μπορει να δινει ενεργεια οταν το οχημα ειναι ενεργοποιημενο. Μια αλλη θυρα V2L βρισκεται στη θυρα φορτισης στο εξωτερικο του οχηματος. Χρησιμοποιωντας εναν μετατροπεα, οι πελατες μπορουν να φορτισουν ηλεκτρικο εξοπλισμο υψηλης ισχυος απο το IONIQ 5. Αυτη η εξωτερικη θυρα παρεχει ισχυ ακομα και οταν το οχημα ειναι απενεργοποιημενο.

 

 

Προηγμενη συνδεσιμοτητα και συστηματα υποβοηθησης οδηγου

 


  Το IONIQ 5 εφοδιαζεται με προηγμενες τεχνολογιες και συστηματα για βελτιωμενη ψηφιακη εμπειρια χρησης. Το μεγαλο ταμπλο με τις πολλες δυνατοτητες εξατομικευσης και τις δυο οθονες των 12 ιντσων, μια για το συστημα πολυμεσων και μια για τον ψηφιακο πινακα οργανων, μπορει να προσαρμοστει γρηγορα και ευκολα στις αναγκες των πελατων. 

 

  Το IONIQ 5 διαθετει μια οθονη AR HUD (Head-Up Augmented Reality) επαυξημενης πραγματικοτητας που ουσιαστικα μετατρεπει το παρμπριζ σε επιφανεια πληροφορησης χαρακτηριστικο που συνανταμε για πρωτη φορα σε μοντελο της Hyundai.

 

  Επιπροσθετα, το IONIQ 5 ειναι εξοπλισμενο με νεας γενιας Hyundai SmartSense, με προηγμενα συστηματα υποβοηθησης του οδηγου, εξασφαλιζοντας υψηλοτερα επιπεδα ασφαλειας και ανεσης στο δρομο. Το IONIQ 5 ειναι το πρωτο μοντελο της Hyundai που διαθετει το συστημα Highway Driving Assist 2 (HDA 2) που καθιστα την οδηγηση στον αυτοκινητοδρομο πιο ανετη. Χρησιμοποιωντας καμερα προσθιας προβολης, αισθητηρες radar και δεδομενα πλοηγησης, το HDA 2 ελεγχει την ταχυτητα του οχηματος και της αποστασης απο τα αλλα οχηματα, διατηρωντας παραλληλα το οχημα στο κεντρο της λωριδας του. Μπορει επισης να βοηθησει τον οδηγο κατα την αλλαγη λωριδας. Παραλληλα διαθετει μεταξυ αλλων τα συστηματα Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA) κ.α.

 

  Η Hyundai προσφερει επισης την πιο προσφατη εκδοση αναβαθμισμενων υπηρεσιων αυτοκινητου με συνδεση Bluelink® που προσφερουν μια σειρα απο νεες δυνατοτητες και επιτρεπει στους πελατες να ελεγχουν το αυτοκινητο τους με το smartphone τους η φωνητικα για να κανουν την οδηγηση τους πιο βολικη και ευχαριστη. Οι νεες δυνατοτητες του Bluelink περιλαμβανουν το Connected Routing, Last Mile Navigation και μια νεα δυνατοτητα προφιλ χρηστη.

 

  Το λανσαρισμα του IONIQ 5 ειναι το πρωτο βημα στο ταξιδι της Hyundai με ειδικα εξελιγμενα ηλεκτρικα μοντελα προχωρωντας ακομη πιο πολυ στην επιτευξη των στοχων της καθαρης κινητικοτητας. Μετα τη διαθεση του IONIQ 5, η Hyundai θα εμπλουτισει τη γκαμα των αμιγως ηλεκτρικων IONIQ με ενα ηλεκτρικο sedan (το IONIQ 6), καθως και με ενα μεγαλο ηλεκτρικο SUV (το IONIQ 7).

 

Το IONIQ 5 θα ειναι διαθεσιμο στην ελληνικη αγορα το φθινοπωρο του 2021.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!