Πώς είναι να ζεις με μία Mercedes-AMG GT R Pro


  Η επιτυχημενη πορεια της AMG τα τελευταια χρονια στη Formula 1, εδωσε στην εταιρεια ενα τεραστιο κομματι τεχνογνωσιας και τεχνολογιας, το οποιο στο περασμα του χρονου περασε σε ολα τα μοντελα της AMG. H AMG GT, ηταν περα απο αντικαταστατης της SLS AMG, το πρωτο μοντελο της AMG που αρχισε να δεχεται τις τεχνολογικες εφαρμογες απο τη Formula 1. Με το περασμα των ετων, ηρθαν και οι GTS και GT Roadster, ενω το 2016 η GT R ηρθε για να χτυπησει στα ισα τη GT3. Στο τελος του 2018 ωστοσο, η AMG επαιξε αλλο ενα χαρτι, φερνοντας στην αγορα την GT R Pro. Με αρκετες μικρες παρεμβασεις σε πολλα σημεια και περιορισμενη σε μολις 750 αυτοκινητα, ηταν το κορυφαιο εως τοτε track oriented αυτοκινητο στη γκαμα της AMG.



  Με αφορμη το γεγονος οτι ενας καλος φιλος ειναι κατοχος μιας, θελουμε να μαθουμε περισσοτερα, απο τη σκοπια του κατοχου, το πως ειναι να ζεις με τη GT R Pro.


First things first


  H GT R Pro, χρησιμοποιει τον 4λιτρο V8 BiTurbo της AMG, ο οποιος σε αυτη αποδιδει 585 ιππους και 700Nm ροπης, ομοια με αυτο της GT R. Ωστοσο, εκει τελειωνουν οι ομοιοτητες και αρχιζουν οι διαφοροποιησεις που τη κανουν να ξεχωρισει απο την \”απλη\” GT R. Η GT R Pro φερει μια πληρως ρυθμιζομενη coil-over αναρτηση, εκτεταμενη χρηση carbon για να μειωθει περαιτερω το βαρος, forged ζαντες ελαφρου κραμματος, ανασχεδιασμενο εμπρος προφυλακτηρα με flicks για καλυτερη αεροδυναμικη, το νεο fully digital ταμπλο και κεντρικη κονσολα με τα κουμπια-οθονες, το νεο συστημα τηλεμετριας AMG Track Pace καθως και συστημα AMG Driving Dynamics.



  Ωστοσο, ας ξεκινησουμε με τη συζητηση και θα δουμε αναλυτικα τα υπολοιπα χαρακτηριστικα της, παρακατω.


\”Πως ειναι στο δρομο;\”


  \”Το αυτοκινητο ειναι αρκετο ευκολο και ευχαριστο σε καθημερινη οδηγηση. Εχει καθε τεχνολογικη ευκολια οπως και τα υπολοιπα μοντελα της AMG, συνδυαζοντας τη πρακτικοτητα ενος daily driver με τις εντυπωσιακες επιδοσεις ενος super sports car.\”



  \”Ενα μεγαλο πλεονεκτημα της, ειναι η τετραδιευθυνση η οποια διευκολυνει τη κινηση σε καθε περιβαλλον καθως μειωνει σε μεγαλο βαθμο το κυκλο στροφης, κανοντας την ευελικτη, ακομη και σε στενους δρομους η στη περιπτωση μιας αναστροφης. Ενα μειονεκτημα της, ωστοσο, ειναι το φαρδος της, το οποιο καμια φορα δυσκολευει την κινηση σε καποια σημεια. Σε γενικες γραμμες ωστοσο, ειναι απολυτα χρηστικη και σε καθε αναγκη καθημερινης οδηγησης.\”


\”Πως ειναι στην πιστα;\”


  \”Το αυτοκινητο ειναι καθαρα track-focused, γεγονος που αντικατοπτριζει και ο χρονος του στο Nurburgring, στα 7:04, Σε μια πιο αργη πιστα οπως οι Σερρες, το αυτοκινητο ειναι απλα οκεϊ. Εχει παρα πολυ καλη αισθηση και αρτια μεταφορα βαρους, το οποιο της δινει μεγαλη σταθεροτητα και σιγουρια στη πιστα. Ωστοσο, ειναι ενα αυτοκινητο το οποιο μπορει να αναδειξει καλυτερα τις δυνατοτητες του σε μια πιστα οπως το Nurburgring η το Spa.



  Ειναι αυτοκινητο το οποιο σε καθε trackday ηταν απροβληματιστο και εχει επαρκεια τοσο σε φρενα, οσο και σε ψυξη, οσο σκληρα και αν το οδηγησεις. Ειναι πραγματικο eye-catcher τοσο στα pits οσο και μεσα στην πιστα και, συνολικα, ειναι ενα αυτοκινητο το οποιο υποστηριζει απολυτα τοσο το ονομα του, οσο και τη φιλοσοφια που ισχυριζεται η Mercedes οτι εχει.\”


\”Πως ειναι σε ταξιδι και στην Autobahn;\”


  \”Σε ενα ταξιδι, ειναι απολυτα πρακτικη, με χωρο για ολα τα πραγματα που θα χρειαστουν οι δυο επιβατες της. Λογω του track-oriented χαρακτηρα της, ειναι λιγο σκληρη, αλλα αυτο ειναι κατι αναμενομενο απο ενα αυτοκινητο του οποιου ο κυριος λογος υπαρξης ειναι η οδηγηση σε πιστα και οχι τοσο ενας GT χαρακτηρας. Για ταξιδια, η καλυτερη επιλογη θα ηταν μια εκ\’ των \”απλων\” εκδοσεων.



  Στην Autobahn, η αεροδυναμικη του το κανει παρα πολυ σταθερο και εμπνεει απολυτη σιγουρια και εμπιστοσυνη στον οδηγο, να την πιεσει αρκετα και να την οδηγησει παρα πολυ γρηγορα.\”


\”Τι θα αλλαζες στο αυτοκινητο;\”


  \”Η αληθεια ειναι το αυτοκινητο για τα δεδομενα του ειναι σχεδον τελειο, δεν χρηζει καποιας αλλαγης. Το μονο το οποιο ισως θα μπορουσε να αλλαχτει, ειναι να εχει κατι απο τα light-weight εξαρτηματα απο τη Black Series. Μονο αυτο.\”



Ακρως εντυπωσιακη, αλλα και λειτουργικη


  Το εξωτερικο της GT R Pro, ειναι ακρως εντυπωσιακο, ειδικα στο Diamond White Metallic της συγκεκριμενης, αλλα και ακρως λειτουργικο, μιας και οτιδηποτε υπαρχει πανω του, εχει και καποια χρηση. 



  Κοιτωντας το εμπρος μερος, η βασικη διαφοροποιηση της GT R Pro απο την απλη GT R, ειναι τα canards τα οποια βοηθουν στη περαιτερω ομαλοποιηση της ροης του αερα απο το εμπρος μερος, προς το πλαϊ του αυτοκινητου. Επιπλεον, το εμπρος splitter της GT R Pro ειναι μεγαλυτερο απο αυτο της απλης, βοηθωντας στη περαιτερω αυξηση του παραγωμενου καθετου αεροδυναμικου φορτιου στο εμπρος μερος, πραγμα που της δινει ακομα μεγαλυτερη σταθεροτητα σε ανοιχτες καμπες, τις οποιες μπορει ο οδηγος να παρει ακομη πιο γρηγορα. Σε πιστες με ανοιχτες στροφες, οπως αυτη του Nurburgring η του Spa, η GT R Pro εχει αισθητα καλυτερο πατημα στις γρηγορες στροφες, γεγονος που δινει μεγαλυτερη σιγουρια στον οδηγο.



  Στο πλαϊ, οι πλαϊνοι αεραγωγοι φερουν την χαρακτηριστικη επιγραφη της AMG, \”V8 BiTurbo\” (για να μη ξεχναμε και τι εχουμε), με εναν πλαϊνο αεραγωγο να ειναι μερος του σχεδιασμου ψυξης του χωρου του κινητηρα. Τα εμπρος φτερα, φερουν στο πανω μερος τους αεραγωγους, οι οποιοι και αυτοι βοηθουν στην απομακρυνση της πιεσης που δημιουργει ο αερας που συσωρρευεται στους θολους και δημιουργει ανωση, η οποια λειτουργει σε αντιθεση με το καθετο αεροδυναμικο φορτιο, το οποιο ειναι και το επιθυμητο.



  Στο πισω μερος της, η GT R Pro, φερει σε καθε μερια χαμηλα στο προφυλακτηρα, 2 καθετα canards τα οποια και αυτα με τη σειρα τους, βοηθουν στην αεροδυναμικη και στη σταθεροτητα του πισω μερους.

 


  Η αεροτομη ειναι η ιδια με αυτη της GT R, οπως ειναι και ο σχεδιασμος του πισω διαχυτη με τις 3 αποληξεις της εξατμισης (μια μεγαλη στο κεντρο και 2 μικροτερες δεξια και αριστερα).






Η καρδια της GT R Pro


  Κατω απο το καπο της GT R Pro, υπαρχει ο ξηρου καρτερ, twin turbo, 4 λιτρων, V8 της AMG, ο οποιος ως γνωστον, συναρμολογειται απο αρχη μεχρι τελους απο ενα ατομο. Ο συγκεκριμενος, ειναι δημιουργημα μιας κυριας απο την AMG.



  O κινητηρας της GT R Pro, αποδιδει 585 ιππους και 700Nm ροπης. Η μεταδοση γινεται στο πισω αξονα, μεσω τους κιβωτιου διπλου συμπλεκτη, 7 σχεσεων και του διαφορικου περιορισμενης ολισθησης. Το 0-100 πραγματοποιειται σε 3.6 δευτερολεπτα, ενω η τελικη ταχυτητα της ανερχεται στα 318 χιλιομετρα/ωρα συμφωνα με την AMG, αν και το αυτοκινητο σε ανεξαρτητες δοκιμες εχει δειξει χρονους 0-100 στα 3.4 δευτερολεπτα και η τελικη του ειναι περιορισμενη στα 325 χιλιομετρα/ωρα.



  Ο κινητηρας ειναι τοποθετημενος πισω απο τον εμπρος αξονα, δινοντας μια front-center διαταξη, γεγονος που της δινει και τη μεγαλη σταθεροτητα της στις στροφες. Το κιβωτιο της ειναι τοποθετημενο μπροστα απο το πισω αξονα, συμβαλοντας και αυτο στο κεντροβαρο χαρακτηρα της GT R Pro.



Το cockpit της GT R Pro


  Πολλες φορες, αναφερομαστε στον εσωτερικο χωρο του αυτοκινητου, απλα ως εσωτερικο. Στη περιπτωση της GT R Pro (και φυσικα των υπολοιπων super sports cars, supercars & hypercars), θεωρω οτι η καλυτερη ονομασια ειναι cockpit, μιας και εχει μια αλλη αιγλη μολις ανοιξεις τη πορτα.



  Ανοιγωντας τη πορτα, καθεσαι σε ενα πολυ βολικο, αλλα ταυτοχρονα \”στενο\” (υπο την εννοια οτι αγκαλιαζει το σωμα, χωρις να ενοχλει οπως για παραδειγμα τα bucket της Lamborghini οπου νομιζει οτι καθεσαι σε πετρες) bucket. 



  Μπροστα, ειναι το νεο τιμονι που φερουν ολες οι ανανεωμενες AMG (πλην της E Class, που μετα το facelift εχει το νεας γενιας τιμονι της Mercedes), το οποιο περαν των αναλογικων διακοπτων, εχει και δυο touchpad με τα οποια χειριζεται κανεις το πληρως ψηφιακο ταμπλο (αριστερο) και το συστημα multimedia (δεξι). Το τιμονι εχει το σωστο μεγεθος και παχος, με τα fixed paddles να δινουν μια πολυ ωραια αισθηση στο πατημα τους. Το τιμονι, φερει ενα περιστροφικο επιλογεα κατω δεξια, για τα προγραμματα οδηγησης η τη ρυθμιση των σκαλων του ESP, πιεζοντας πανω στην μικρη οθονη (εγχρωμης και εδω, διαβαστε παρακατω), ενω αριστερα φερει δυο μικρα πληκτρα, τα οποια στη πιεση της οθονης (εγχρωμης και εδω) αλλαζουν τη προβαλωμενη επιλογη, ενω στη πιεση του κανονικου κουμπιου αλλαζει η παραμετρος που μπορει να ρυθμιστει.



  H κεντρικη κονσολα, αποτελειται απο ενα σχημα V με 8 πληκτρα-οθονες (μικρες εγχρωμες οθονες), οι οποιες αναπαριστουν το V8, στο κεντρο της οποια βρισκονται τα πληκτρα του κλιματισμου, οι ποτηροθηκες (ειπαμε, ειναι πληρως daily drivable), τα χειριστηρια για το συστημα multimedia και ο επιλογεας ταχυτητων.



  Λιγο πιο πισω, η Mercedes εχει δημιουργησει ενα αρκετα μεγαλο για τα δεδομενα της κατηγοριας υποβραχιωνιο με επαρκη αποθηκευτικο χωρο για τα αντικειμενα 2 ατομων, το οποιο πανω φερει και το λογοτυπο της AMG.



  O κιτρινος περιστροφικος διακοπτης, ρυθμιζει τις 9 σκαλες παρεμβασης (η μειωσης αυτης) του συστηματος ευσταθειας οταν το αυτοκινητο βρισκεται στη ρυθμιση ESP OFF.



All in all


  Αναμφισβητητα, η GT R Pro ειναι ενα ακρως εντυπωσιακο αυτοκινητο, απο καθε αποψη. Φερει καθε θετικο που εχει μια Mercedes-AMG, μαζι με εναν εκρηκτικο και \”εξωτικο\” χαρακτηρα. Ακομη και σε ηρεμη οδηγηση, θα σου θυμισει, οτι δεν ειμαι μια απλη GT η GTS, ειμαι track oriented.



  Το μεγαλυτερο ατου της, ειναι οτι εχει μια παρομοια συνταγη με αυτη της GT3 RS. Ειναι χρηστικη, αλλα οχι GT. Εχει εναν εντυπωσιακο και μπασο ηχο, και ας ειναι turbo. Εχει, χαρακτηρα. Σε καλει να την οδηγησης, οχι απλα να τη χαζευεις. Εξου και τα 16.000 χιλιομετρα που εκανε ο κατοχος της στο συντομο χρονικο διαστημα που την εχει. Γιατι καθε φορα, σου φτιαχνει τη μερα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!