Πώς είναι να ζεις με το Hyundai i30N Fastback

Λιγοι εχουν καταφερει αυτο που καταφερε η Hyundai: Μεσα σε ελαχιστα χρονια, με δουλεια, επιμονη και σοβαροτητα, \”εχτισε\” ενα προφιλ κατασκευαστη αυτοκινητων που εγινε συνωνυμο της αξιοπιστιας και του Vfm. Τελευταια ομως, εκανε ενα ακομα μεγαλυτερο βημα, μπαινοντας στον πιο καυτο, ισως, χωρο της παγκοσμιας αυτοκινησης: Την κατηγορια των hot hatch, με το λανσαρισμα του i30N. Και, με το \”καλημερα\”, εκει, εγινε παλι σημειο αναφορας, καθως το πρωτο Ν \”εσπασε\” τον κανονα του \”ο,τι πληρωνεις παιρνεις\”, αφου απεδειξε πως, παροτι φθηνοτερο απο τον ανταγωνισμο, δεν ειχε να ζηλεψει τιποτα απο αυτον. 


Σημερα, η Hyundai επανερχεται… διπλα. Αρχικα, φερνοντας εκδοσεις N-Line στο ανανεωμενο i30 και ετοιμαζοντας το μικροτερο i20N, το οποιο πιθανοτατα θα ερθει με ιπποδυναμη 200 ιππων. Με αφορμη αυτα, ξαναθυμομαστε ενα απο τα πιο απολαυστικα αυτοκινητα που οδηγησαμε φετος, το i30N Fastback. Ποιες ειναι οι διαφορες του Ν με το μακρυτερο αμαξωμα, με το hatch \”αδερφακι\” του; Γιατι να το παρεις

Διακριτικο μεν, με τις καταλληλες σπορ πινελιες δε, το Fastback N

Ο \”μυημενος\” θα το καταλαβει. Οχι μονο απο τα διακριτικα \”Ν\”, αλλα και απο τις θηριωδεις, 19αρες ζαντες, τα αεροδυναμικα βοηθηματα και το… πολεμικο του χρωμα Shadow Grey (λεγε με και \”τσιμεντι\”) που ειναι διαθεσιμο αποκλειστικα στην Ν εκδοση. Ο αμυητος, απο την αλλη, δυσκολα θα καταλαβει οτι αυτο το ικανο να ταπεινωσει πολυ ακριβοτερα μηχανηματα \”οπλο\”, ειναι κατι πραγματικα ξεχωριστο. Ειναι ενας \”λυκος\”, ενδεδυμενος με προβια

Οι διαφορες με τη hatch εκδοση ειναι μαλλον μικρες 

Το i30N Fastback, σε σχεση με το hatch, εχει ελαχιστες διαφορες -πλην του αμαξωματος. Οπερ σημαινει, ως κατα 12 ποντους μακρυτερο απο το hatch και 2 ποντους χαμηλοτερο, εχει λιγο χειροτερο συντελεστη αεροδυναμικης (Cd 0,297 εναντι 0,32 του hatch), με \”αντιβαρο\” μεγαλυτερους χωρους για τους επιβατες και, φυσικα, τις αποσκευες τους. Οι Κορεατες επιχειρησαν να \”εκπολιτισουν\” καπως το δημιουργημα του χερ Biermann, τοποθετωντας ελαφρως μαλακοτερα (κατα 5%) ελατηρια στην αναρτηση του Fastback N, μακρυτερα, πιο προοδευτικα bump stops και λεπτοτερη κατα 1 mm εμπρος αντιστρεπτικη. Αυτονοητος σκοπος, ηταν το… τερπνο μετα του ωφελιμου: Δηλαδη να βελτιωθει η ανεση αλλα και η προσφυση στα κλειστα κομματια, χωρις να επηρεαστει η αμεσοτητα του εμπρος μερους και να ερθουν ανεπιθυμητες κλισεις. 

Στην καθημερινοτητα, παρκαρισμενο αναμεσα στους \”κοινους θνητους\”, αυτο το Ν δεν ειναι κραυγαλεο

Κατα τα λοιπα, το… εργο παραμενει ιδιο, μεσα -εξω. Κατω απο το καπο βρισκεται ο γνωστος διλιτρος υπερτροφοδοτουμενος κινητηρας, ο οποιος ουσιαστικα ειναι τετραγωνος, αφου η διαμετρος επι τη διαδρομη του ειναι 86 χιλιοστα. Στη βασικη του εκδοση αποδιδει 250 ιππους, ομως εμεις εχουμε το Performance Package των 275 PS στις 6.000 σ.α.λ. Η ροπη των 353 Nm αποδιδεται στις μεσαιες στροφες (1.450-4.700 σ.α.λ), ενω οταν κανει overboost στα 1,2 bar, εχουμε 378Nm. Ωραια ολα αυτα στη θεωρια. Στην πραξη, ομως, πως ειναι;

Εδω, σε αυτο το βιντεο, ακου πως κανει το i30N Fastback σε cold start
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wkIxjcBZRMQ]



Πατας το start button και το Ν παιρνει μπρος. Ακομα και στο προγραμμα Normal, ο ηχος ειναι ερεθιστικος. Απο τα πρωτα δευτερολεπτα καταλαβαινεις οτι αυτο το \”οικογενειακο\” εχει σαφη σκοπο: Να σου ζωγραφισει ενα χαζοχαρουμενο χαμογελο στο προσωπο. Κουμπωνεις πρωτη στο εκπληκτικο σε αισθηση και κουμπωμα εξαρι κιβωτιο και το N τσουλαει νωχελικα, γρυλιζοντας σε καθε \”χαϊδεμα\” του γκαζιου. Ενταξει, ειτε επιλεξεις Normal, ειτε Eco, οσο πολιτισμενο και αν προσπαθησεις να το κανεις, το i30N Fastback θα \”πονεσει\” με τα 19αρια επανω στις τρομακτικες ανωμαλιες των ελληνικων δρομων, λογω κυριως των χαμηλοπροφιλων ελαστικων του (235/35). Ποσως σε ενδιαφερει

Το Fastback N στο παρκινγκ της FMS, στου Ρεντη. Στον χωρο αναμονης της FMS υπαρχουν videogames, αλλα οσο το \”μεγαλο παιχνιδι\” ειναι στο οπτικο σου πεδιο, ανυπομονεις να το ξαναπιασεις στα χερια σου

Παρενθεση: Το i30N ειναι ενα απο τα ελαχιστα μοντελα που παρουσιαστηκαν σε πιστα (Μεγαρα) και διατεθηκαν για τη δημοσιογραφικη δοκιμη χωρις απολυτως κανεναν περιορισμο, μονο με σαρδονια χαμογελα κατανοησης στα (\”ποτε ξαναειναι διαθεσιμο;\” του γκαζο-λιγουρη -υπο-γραφοντα) και ευχες περι \”καλης διασκεδασης\”. Γεγονος λογικο, μιας και οι ανθρωποι της Hyundai υπενθυμιζουν οχι μονο πως το Ν εξελιχθηκε μεσα στην \”Πρασινη Κολαση\”, αλλα και οτι η επταετης του εγγυηση δεν \”σπαει\” ακομα και αν του φορεσεις semislick ελαστικα. Γεγονος που σημαινει οτι μπορεις ελευθερα να συμμετεχεις σε track days, ενω \”τρεχει\” η εργοστασιακη εγγυηση


Με αυτα στο νου, μετα το απαραιτητο ζεσταμα, \”προσπερνας\” την επιλογη του Sport προγραμματος και πατας το κουμπι με το σημαιακι και την ενδειξη \”Ν Mode\” στο τιμονι. Ειναι η πιο σκληροπυρηνικη επιλογη του Ν -το οποιο διαθετει και δυνατοτητα προσωπικης παραμετροποιησης των ρυθμισεων οδηγησης ωστε να το φερεις στα μετρα σου- και το μετατρεπει σε οπλο. Βυθιζοντας το ποδι στο γκαζι, το Ν επιταχυνει ουρλιαζοντας χωρις κανεναν δισταγμο. Αλλαζεις και η εξατμιση σε φιλοδωρει: ΜΠΑΜ-ΜΠΑΜ, τα σκασιματα μοιαζουν με πυροβολισμους. Οι παλμοι σου ανεβαινουν, κοιτας το κοντερ και βλεπεις οτι μπορεις να αγγιξεις απαγορευτικες ταχυτητες. Μα δεν χτυπησες καν κοφτη! 

Και εδω, δες πως κανει οταν λυσσαει το i30N
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=TArlKg3Y3QA]



Αφηνεις το γκαζι. Η εξατμιση σου εχει μεγαλυτερη εκπληξη: ΜΠΑΜ ΜΠΑΜ ΤΑΤ-ΜΠΑΜ-ΜΠΟΥΜ. Αυτο το κονσερτο για πολυβολα, σε κανει να θες να εισαι σε ενα διαρκες \”πατα- ασε\” η σε ενα διαρκες ανεβοκατεβασμα για να ακουσεις σκασιματα (ομοια τους εχουμε ακουσει στην Α45 AMG και στο Cooper S JCW). Αλλα υπαρχουν και οι στροφες. Εδω ερχεται η αλλη εμπειρια οδηγησης: Εκμεταλλευομενος το rev matching, εισαι παντα μεσα στη ροπη του γραμμικου, ελαστικου και ζωηρου κινητηρα. Τα ευμεγεθη ζαντολαστιχα \”βεντουζαρουν\” στο οδοστρωμα και σου απαντουν στο ερωτημα \”γιατι 35αρι προφιλ;\”. 


Εχεις, αλλωστε, συμμαχο το κορυφαιας στρεπτικης ακαμψιας πλαισιο που δημιουργηθηκε με κραματα χαλυβα -και μπολικη εμπειρια- απο τα -αγαπημενα καποιων Ελληνων εφοπλιστων- ναυπηγεια της Hyundai. Το \”καρε\” συμπληρωνουν η ηλεκτρονικα ελεγχομενη αναρτηση (ECS) που ειναι σφιχτη οσο πρεπει, μη επιτρεποντας ουτε… υποψια για κλισεις και το ακριβεστατο, αμεσο και με το καταλληλο βαρος τιμονι

Παραδοσιακο, με τα απαραιτητα για τον οδηγο και χωρις υπερβολες στα γκατζετακια, το Ν \”φωναζει\” οτι δεν ειναι ενα συγχρονο αποστειρωμενο μοντελο

Και καπως ετσι, στα κομματια με καλη ασφαλτο, μπορεις να κινηθεις με… εξωπραγματικους ρυθμους. Και οχι μονο. Εκει που σκεφτοσουν οτι \”δεν τα φτιαχνουν πια οπως παλια\”, αυτο το Hyundai ερχεται ουρλιαζοντας, δειχνοντας σου το μηχανικο χειροφρενο, τη δυνατοτητα πληρους απενεργοποιησης του ελεγχου ευσταθειας ESC και την αδιαφορια στα γκατζετακια και τα περιττα βαρη και \”στολιδια\”, να σου αποδειξει οτι εκανες λαθος. Και ειναι και εκεινο το χαμογελο που λεγαμε: 


Ο χερ Biermann εχει κανει τρομερη δουλεια, με την ουρα να ειναι ρυθμισιμη με το γκαζι, επιτρεποντας σου να \”παιξεις\” με τη μεταφορα βαρους, να το τοποθετησεις με τα τεσσερα, να πατησεις νωριτερα στην εξοδο της στροφης χωρις να φοβασαι το ηλεκτρονικο μπλοκε, να του στυψεις τα -αριστης αποδοσης- φρενα χωρις να φοβασαι οτι θα σε προδωσουν, αφου δε δειχνουν να κουραζονται ακομα και μετα απο αρκετη ωρα οριακης οδηγησης. Και στα πιο κλειστα κομματια, μπορεις να απολαμβανεις το πατημα του γκαζιου που -αντι να φερνει υποστροφη- σηκωνει τον πισω εσωτερικο τροχο και το μπλοκε οδηγει το εμπρος μερος στην τροχια που εχεις χαραξει. 

Το Ν μοιαει να ζηταει να μπει στην πιστα. Οχι αδικα, αφου σε μια τετοια εξελιχθηκε

Fast forward στο τελος της μερας: Πολλοι φιλοι θα με κραξουν οτι δε γραφω τα αρνητικα του i30N Fastback. Οριστε λοιπον: Μπορει να σε ξενισουν τα 11,5 lt/100 km που εγραψε το Ν στη δοκιμη (δεν τη βρισκω καθολου παραλογη καταναλωση), μπορει να γκρινιαξεις που το τιμονι δεν \”κοβει\” οσο θα ηθελες στην πολη, που τα 35αρια χτυπανε ξερα στις λακουβες, που τα 19αρια μπορουν να γρατσουνιστουν ευκολα στα πεζοδρομια. Μπορει να ηθελες πιο εντυπωσιακα μπακετ στο εσωτερικο, μπορει να ηθελες πιο βολικες ποτηροθηκες και ψηφιακο πινακα οργανων στο εσωτερικο, μπορει να σκεφτεις οτι δεν ειναι το δυνατοτερο και γρηγοροτερο της κατηγοριας. 


Λεω \”μπορει\”, επειδη στην πραγματικοτητα, θα αδιαφορησεις για ολα αυτα και πολλα παραπανω. Θα τα ξεχασεις οταν διαπιστωσεις οτι με τιμη κατω απο το ψυχολογικο οριο των 35 χιλιαδων ευρω (31.750 η βασικη των 250 ιππων) παιρνεις ενα αυτοκινητο με το οποιο μπορεις να διασκεδασεις οδηγικα σε ενα track day, να φορτωσεις τα μπαγκαζια της οικογενειας στα 436 λιτρα του χωρου αποσκευων και να κανετε εξορμηση στην εξοχη με ασφαλεια και χωρις παραχωρησεις, να επιστρεφεις απο τη δουλεια σου χαμογελωντας σε καθε σκασιμο της εξατμισης. Ποσο κοστιζουν, αληθεια, αυτα; 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!