Στo Abarth 695 Anniversario, ρυθμίζεις τη φτερούγα σε 12 θέσεις

Θα παραχθει σε μολις 1949 μοναδες. Παρουσιαστηκε στο Μιλανο, στους εορτασμους της 70ης επετειου της Abarth. Θα μπορουσε να ειναι μια ακομα extreme εκδοση του 500. Ομως ειναι κατι παραπανω. Ο λογος για το νεο Abarth 695 70° Anniversario special edition, το οποιο ειναι ενα μοντελο αποδοσης τιμης στον ιδιο τον ιδρυτη της μαρκας, Carlo Abarth (1908 – 1979), ο οποιος ηταν ο πρωτος που καταλαβε το potential του tuning και της τεχνικης αναβαθμισης στα στανταρ εργοστασιακα αυτοκινητα, δημιουργωντας εναν θρυλο.


Θα μπορουσαμε να πουμε οτι το σημαντικο στο 695 Anniversario ειναι οι 1949 μοναδες στις οποιες θα παραχθει, που παραπεμπουν στην χρονολογια δημιουργιας της Abarth. Θα μπορουσαμε να μιλαμε για τον εξοπλισμο του μοντελου. Ομως, δεν ειναι αυτα που το κανουν ξεχωριστο. Ειναι η θηριωδης, εντυπωσιακη αεροτομη του στο πισω μερος.


Αυτη η εντυπωσιακη φτερουγα, η οποια ονομαζεται \”Spoiler ad Assetto Variabile\”, παρουσιαζεται για πρωτη φορα και ειναι μια ευθεια παραπομπη στον κοσμο των motorsports και τη θρυλικη αγωνιστικη ιστορια της μαρκας με σημα τον Σκορπιο. Η αεροτομη ρυθμιζεται χειροκινητα, οπως στους αγωνες, οπου δεν ειναι σπανιο θεαμα να βλεπεις τους μηχανικους στα πιτς να ρυθμιζουν τη γωνια της αεροτομης για να επιτρεψουν στον οδηγο να σεταρει τη συμπεριφορα του αυτοκινητου, αναλογα με την πιστα στην οποια κινειται. 



Στο Abarth 695 70° Anniversario, το \”Spoiler ad Assetto Variabile\” μπορει να ρυθμιστει σε 12 διαφορετικες θεσεις, με κλιση που μπορει να διαφερει απο τις 0° στις 60°. Στην πιο καθετη θεση της, στις 60 μοιρες, η αεροτομη αυξανει το αεροδυναμικο φορτιο (παραγωγη καθετης δυναμης) ως και κατα 42 κιλα, σε ταχυτητα 200 χ.α.ω. Αυτο εξασφαλιζει εξαιρετικη προσφυση και πιο σταθερη συμπεριφορα στις υψηλες ταχυτητες, ειδικα σε γρηγορες διαδρομες με οδοστρωμα μικτης προσφυσης


Η Abarth δοκιμασε τη νεα αεροτομη στη θρυλικη πιστα Curvone of the Vallelunga, διαπιστωνοντας εκει, η προσθηκη της \”Spoiler ad Assetto Variabile\” επετρεψε στον οδηγο να μειωσει τις διορθωτικες κινησεις στο τιμονι κατα σχεδον 40%. Σε ο,τι αφορα την αεροδυναμικη, για να επιτευχθουν τα βελτιστα αποτελεσματα, το νεο Abarth 695 70° Anniversario δοκιμαστηκε στην full-scale σηραγγα αεροδυναμικης στο Orbassano, νοτια του Τορινου, οπου η FCA δοκιμαζει τα οχηματα της.


Φτιαγμενο στα seventies και συνεχως εξελισσομενο με την προσθηκη των τελευταιων τεχνολογιων, αυτο το κεντρο ειναι ενα απο τα λιγα στην Ευρωπη και το μοναδικο στην Ιταλια που μπορει να κανει αναλυση και δοκιμες σε οχηματα πραγματικου μεγεθους και σε υψηλες ταχυτητες (ως 210 χ.α.ω.)


Σκοπος ηταν η βελτιστοποιηση της αεροδυναμικης για καθε μοντελο, με εξομοιωση της κινησης του αυτοκινητου σε σχεση με τον ανεμο, οπως οταν κινειται στον αληθινο κοσμο. Σε αυτο το κεντρο, η αεροτομη \”Spoiler ad Assetto Variabile\” του Abarth 695 70° Anniversario εξελιχθηκε και δοκιμαστηκε σε ολα τα πιθανα configurations και με την αντισταση του ανεμου σε ολες τις γωνιες


Κι ομως, ακομα και αυτη η γιγαντιαια αεροτομη, ερχεται απο το παρελθον και ειναι μια ωδη στον ιδρυτη της θρυλικης μαρκας. Για την ακριβεια, μια παραπομπη στο 1962, οταν ο Carlo Abarth αφησε ανοιχτο το καπακι του κινητηρα στο Abarth 1000 κατα τη διαρκεια των πιο απαιτητικων αγωνων στους οποιους συμμετειχε. Σκοπος του, ηταν να βελτιωσει τη ροη του αερα στον κινητηρα και, κατα συνεπεια την ψυξη


Στην πορεια ομως, διαπιστωσε πως αυτο -το σηκωμα του καπακιου στο Abarth 1000 που ειχε το μοτερ στο πισω μερος– βοηθουσε και στην αεροδυναμικη και αλλαζε τη συμπεριφορα του αυτοκινητου. Ετσι, εκανε αυτο που ηξερε καλυτερα να κανει: Βελτιωση! Ετσι, αρχισε να δημιουργει αεροτομες απο ρητινη, τις οποιες τοποθετουσε στα αγωνιστικα του μοντελα. Ε, αφου υπηρχε αυτη η \”παραδοση\”, γιατι να μην τη συνεχισει η Abarth; 


Βεβαια, το νεο Abarth δεν ειναι μονο η τεραστια πισω φτερουγα. Το 695 70° Anniversario φοραει ενα διαφορετικο bodykit με προσθηκες στα φτερα και τα μαρσπιε, μαζι με λεπτομερειες στους προφυλακτηρες και τα αυτοκολλητα, βαμμενες σε αποχρωση Campovolo grey, για να φαινεται πιο \”φουσκωμενο\”. Αλλα και η αποχρωση που επιλεχθηκε για το υπολοιπο αμαξωμα, η Monza 1958 green ειναι και αυτη αναφορα στην ιστορια: Στο 500 Abarth, που το 1958 εσπασε εξι ρεκορ στην πιστα της Monza.


Κατω απο το καπο, ωστοσο, αλλαγες δεν υπαρχουν. Βρισκουμε τον γνωστο υπερτροφοδοτουμενο 1,4 λιτρων που αποδιδει 180 ιππους και 250 Nm ροπης. Με την αεροτομη (να τη παλι) στη χαμηλοτερη θεση, το μοντελο κανει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. απο σταση σε 6,7 δευτερολεπτα και τελικιαζει στα 225 χ.α.ω. Για το σταματημα, εκτος απο τα ελαστικα που φορανε οι 17αρες πολυακτινες Supersport, φροντιζουν κοκκινες τετραπιστονες δαγκανες της Brembo που γραπωνουν τους αεριζομενους δισκους, διαμετρου 305 mm και 240 mm πισω.


Στο εσωτερικο, ο οδηγος και οι επιβατες, ακουνε την -καταπληκτικη, ισως την καλυτερη σε μοντελο παραγωγης σημερα- εξατμιση Record Monza που θυμιζει θυμωμενο Uno Turbo, βολεμενοι στα μπακετ καθισματα \”Sabelt Tricolore\”. Το μοντελο διαθετει αριθμημενη πλακετα και το συστημα ενημερωσης και ψυχαγωγιας Uconnect 7\” HD με Apple CarPlay, Android Auto, DAB, navigation και Abarth Telemetry με app που μετρα τις επιδοσεις. Παρεμπιπτοντως, η Abarth εχει βγαλει και σειρα αξεσουαρ -ρουχα, καπελα κ.α.- για το 695 Anniversario.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!