Στη Hyundai, οι εργαζόμενοι δουλεύουν με νέο εξωσκελετικό γιλέκο

Η τεχνολογια τρεχει πολυ γρηγορα. Και, στην αυτοκινηση, βλεπουμε αυτο τον καλπασμο και τον απολαμβανουμε στην καθημερινοτητα μας. Την εξελιξη της τεχνολογιας βιωνουν στο… πετσι τους και οι εργαζομενοι στον τομεα της αυτοκινησης. Οπως της Hyundai, οι οποιοι πλεον θα φορουν το νεο εξωσκελετικο γιλεκο (VEX) που παρουσιασε η εταιρεια: Ενα φορητο ρομποτ που δημιουργηθηκε για να υποστηριξει τους εργαζομενους στη βιομηχανια που περνουν πολλες ωρες σε εργασιες που εκτελουνται στο υψος του κεφαλιου.


Το VEX ενισχυει την παραγωγικοτητα και μειωνει την καταπονηση των εργαζομενων στη βιομηχανια μιμουμενο την κινηση των ανθρωπινων αρθρωσεων για ενισχυση της στηριξης και της κινητικοτητας. Το γιλεκο διαθετει πολυκεντρικο αξονα που συνδυαζει πολλαπλα σημεια περιστροφης με μυϊκη βοηθεια πολλαπλων συνδεσμων και λειτουργει εξαλειφοντας την αναγκη μπαταριας.

Μερα 426: Ακομα πιστευουν οτι βιδωνουμε στον αερα

Ωραια ολα αυτα. Αλλα, μηπως θα… κοψομεσιαζονται οι ανθρωποι που το φορουν; Η Hyundai μας λεει πως οχι. Ζυγιζοντας μολις 2,5 kg, το VEX ειναι 22-42% ελαφρυτερο απο τα ανταγωνιστικα του προϊοντα και φοριεται σαν σακιδιο. Ο χρηστης τοποθετει τα χερια του μεσα απο τους ιμαντες ωμου του γιλεκου και στη συνεχεια το στερεωνει στο στηθος και τη μεση. Το πισω μερος μπορει να προσαρμοσθει σε μηκος μεχρι και 18 cm για να ταιριαζει σε διαφορα μεγεθη σωματος, ενω ο βαθμος στηριξης μπορει να ρυθμιστει σε εξι επιπεδα – εως και 5,5 kgf.

Το εξωσκελετικο γιλεκο VEX

Ο επικεφαλης του τμηματος ρομποτικης της κορεατικης μαρκας, DongJin Hyun, λεει οτι οι εργαζομενοι της εταιρειας \”θα εκτιμησουν το ποσο ελαφρυ ειναι το VEX οταν το φορουν και εργαζονται\”. Και τονιζει οτι το εξωσκελετικο γιλεκο \”παρεχει στους εργαζομενους μεγαλυτερη υποστηριξη φορτιου, κινητικοτητα και προσαρμοστικοτητα οταν διεξαγουν εργασιες που εκτελουνται στο υψος του κεφαλιου\”.


Το νεο VEX απευθυνεται σε εργαζομενους της γραμμης παραγωγης, των οποιων η δουλεια τους κατα κυριο λογο αφορα σε εργασιες που εκτελουνται στο υψος του κεφαλιου, οπως η συσφιξη μπουλονιων στην κατω μερος των οχηματων, η τοποθετηση σωληνων φρενων και η τοποθετηση εξατμισεων. Η αναπτυξη του VEX αφορουσε ενα πιλοτικο προγραμμα σε δυο εργοστασια της Hyundai Motor στις ΗΠΑ. Η δοκιμη ηταν απολυτως επιτυχημενη στην παροχη βοηθειας στους εργαζομενους και στην αυξηση της παραγωγικοτητας τους. Αμφοτερες οι εργοστασιακες μοναδες ενσωματωσαν τα συστηματα VEX στις γραμμες παραγωγης τους.


Ο Ομιλος εξεταζει την εφαρμογη του VEX σε ολες τις παραγωγικες του μοναδες σε παγκοσμιο επιπεδο. Η εμπορικη του παραγωγη αναμενεται να ξεκινησει το Δεκεμβριο του 2019 απο τη Hyundai Rotem και υπολογιζεται να κοστιζει εως και 30% χαμηλοτερα απο τα υπαρχοντα προϊοντα, τα οποια κοστιζουν περιπου 5.000 δολαρια.


Η Hyundai ριχνει στην αγορα και εξωσκελετικη καρεκλα!

Στο πλαισιο των πλανων του Ομιλου για αναπτυξη μιας ποικιλιας τεχνολογιων ρομποτικης θα ξεκινησει συντομα η διαθεση της εξωσκελεκτικης καρεκλας (Chairless Exoskeleton- (CEX), η οποια βοηθα τους εργαζομενους να διατηρουν καθιστη θεση χωρις σκαμνι η καρεκλα. Ζυγιζοντας 1.6kg, το προϊον ειναι ελαφρυ αλλα και εξαιρετικα ανθεκτικο και ικανο να αντεξει βαρος μεχρι 150kg.

Οι ζωνες μεσης, μηρου και γονατων της CEX μπορουν ευκολα να προσαρμοστουν στο μεγεθος και το υψος του σωματος του χρηστη. Διαθετει επισης τρεις διαφορετικες ρυθμισεις γωνιας (85/70/55 μοιρες), μειωνοντας την ενεργη συμμετοχη των πισω και των κατω μυων του σωματος του χρηστη κατα 40% καθως και την κοπωση ενω παραλληλα βελτιωνει την αποτελεσματικοτητα.

Η αναπτυξη του VEX και της CEX αποδεικνυει τη σταθερη δεσμευση του Hyundai Motor Group για την υγεια και την καλη κατασταση των εργαζομενων της βιομηχανιας αλλα και τη συνεχομενη εξερευνηση της προηγμενης ρομποτικης.

Ο Ομιλος σκοπευει επισης να παρουσιασει στο μελλον μια ποικιλια ρομποτικης τεχνολογιας, οπως τα «Ρομποτ Υπηρεσιων Ξενοδοχειων», «Ρομποτ Υπηρεσιων Πωλησεων»,  «Χειριστηριο Ηλεκτρικων Οχηματων» και αλλες λυσεις «Ρομποτικης Προσωπικης Κινητικοτητας».

Το μελλον της ρομποτικης ενδυσης

Συμφωνα με τη Διεθνη Ομοσπονδια Ρομποτικης, η βιομηχανια ρομποτικης ενδυσης αυξανεται 14% ετησιως, ποσοστο που επιταχυνεται συνεχως. Μεχρι το 2021 περιπου 630.000 εμπορικα ρομποτ θα πωληθουν παγκοσμιως, με τη μεγαλυτερη ζητηση να προερχεται απο τον τομεα της αυτοκινητοβιομηχανιας. Το 2017, ο κλαδος της αυτοκινησης προμηθευτηκε 126.000 ρομποτ, αριθμος που αποτελει το 33% ολων των εμπορικων ρομποτ.

Αναγνωριζοντας την ταση της αγορας, η Hyundai Motor Group πραγματοποιει επενδυσεις και ενισχυει την παρουσια της στην αναπτυσσομενη βιομηχανια ρομποτικης με την εξασφαλιση σχετικων τεχνολογιων.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!