Τι κάνει τη νέα M8 Gran Coupe άκρως… ενδιαφέρουσα


Μετα το προσφατο λανσαρισμα της νεας Σειρας 8, στις εκδοσεις Coupe & Convertible, η BMW… επανερχεται και παρουσιαζει και το νεο μελος της σειρας, την 8 Gran Coupe, στις κορυφαιες της εκδοσεις M8 Gran Coupe και M8 Competition Gran Coupe.

Το νεα αυτο 4θυρο Coupe, ερχεται να ανταγωνιστει τα δυο μοντελα των βασικοτερων εμπορικων αντιπαλων της BMW σε αυτη τη κατηγορια, την CLS της Mercedes Benz και το νεο Α7 της Audi (ενταξει, κι εσενα Porsche, με την Panamera).


Η BMW ωστοσο, ειδικα στην εκδοση Competition, υποσχεται μια κορυφαια οδηγικη εμπειρια, με λεπτομερεις που την κανουν να υπερεχει εναντι του ανταγωνισμου της. Η Gran Coupe, προσφερει λοιπον, την ιδια οδηγικη εμπειρια με την M8 Coupe, με την εργονομια ενος 4θυρου Coupe.



Δυναμικη και επιβλητικη


Η Μ8, στην εκδοση Gran Coupe, μεχρι και την πρωτη κολωνα, ειναι ακριβως ιδια με τις αντιστοιχες Coupe – Convertible. Το εμπρος παρμπριζ της ειναι σε ελαφρως πιο καθετη κλιση, επιτρεποντας την οροφη να ειναι λιγο πιο ψηλη, προκειμενου να επιτευχθει ενας αυξημενος χωρος εσωτερικα, χωρις να γινεται δυσαναλογος ο σχεδιασμος της στο ματι.


Το μηκος της ειναι 5.1 μετρα, το οποιο τη κανει κατα 23 εκατοστα μακρυτερη απο τη Coupe, χωρος ο οποιος ειναι αμεσα αισθητος στο εσωτερικο της . Προκειμενου να μην τη κανει κατα πολυ βαρυτερη, η BMW επελεξε να δωσει στην Μ8, μια οροφη απο carbon fibre reinforced plastic (CFRP), το οποιο περα απο αυξημενη αντοχη και στρεπτικη ακαμψια, δινει και ενα ωραιο οπτικο αποτελεσμα.


Το πισω μερος της, οπως και το μπροστα, παραμενει σχεδον αναλοιωτο σχεδιαστικα, με την Μ8 να δειχνει εντονα το sport χαρακτηρα της, απο την αεροτομη, το μεγαλο πισω διαχυτη και τις 4 αποληξεις της εξατμισης. Ο χωρος αποσκευων της, ειναι ικανοποιητικος για αυτη τη κατηγορια, ανερχομενος στα 440 λιτρα.


Η καρδια της Μ8




Η καρδια της νεας Μ8, ειναι ενας 4.4 λιτρων, V8, twin-turbo κινητηρας, ο οποιος φερει και καποια χαρακτηριστικα απο την αγωνιστικη Μ6. Στον αναβαθμισμενο V8 κινητηρα της, η BMW τοποθετει τα turbo, μεσα στο V, προκειμενου να μειωσει την αποσταση απο την εξατμιση σε αυτα, γεγονος που κανει το κινητηρα να αποκρινεται πιο αμεσα και σε συνδυασμο με το νεο συστημα ψεκασμου ακριβειας και το Double Vanos, ο συγκεκριμενος V8 αποδιδει 600 ιππους στις 6000 σαλ (625 στην εκδοση Competition) και 750Nm ροπη μεταξυ 1800 και 5600 σαλ (στην Competition, η ροπη παραμενει σταθερη μεχρι τις 5800 σαλ) και εχει το κοφτη στις 7200 σαλ. Το 0-100 πραγματοποειται σε 3.3 δευτερολεπτα (3.2 στη Competition), το 0-200 σε 11.2 δευτερολεπτα (11 στη Competition), ενω η τελικη ταχυτητα και των δυο ειναι 250 χιλιομετρα/ωρα, η 305 χιλιομετρα/ωρα, αν το αυτοκινητο ειναι εφοδιασμενο με το M Driver\’s Pack.


Ο ηχος τοσο του κινητηρα, οσο και της εξατμισης, ειναι μεταβαλομενος και ο οδηγος μπορει να τον αλλαξει, πιεζοντας το κουμπι στη κεντρικη κονσολα. Με αυτο το τροπο, μπορει η Μ8 ειτε να γινει πιο αθορυβη και \”διακριτικη\”, ειτε να αναδειξει τη \”νευρικη\” και sport πλευρα της. 

Ωστοσο, η Μ8 δεν παραλειπει να φερει και καποια χαρακτηριστικα που συναντουμε συνηθως μονο σε αγωνιστικα αυτοκινητα η supercars. Για να διατηρει τα μηχανικα της μερη στην ιδανικη θερμοκρασια, περα που μεγαλου εμπρος ψυγειου, η Μ8 φερει και δυο εφεδρικα ψυγεια, ενα σε καθε μερια του εμπρος μερους της, τα οποια φροντιζουν για τη ψυξη του κινητηρα και των turbo. Επιπλεον, υπαρχουν δυο μεμονομενα ψυγεια, ενα επιπλεον για τη ψυξη του λαδιου του κινητηρα και ενα για τη ψυξη του λιαδιου του κιβωτιου ταχυτητων. Κατα αυτο το τροπο, η Μ8 συμφωνα με τη BMW μπορει να διατηρησει ιδανικες συνθηκες λειτουργιας, ακομη και σε περιβαλλον πιστας. Σε περιπτωση που καποιος επιχειρησει να δοκιμασει της ικανοτητες της εν παση περιπτωσει.


Κιβωτιο και τετρακινηση, απογειωνουν την οδηγικη εμπειρια

Τα νουμερα που φερνει ο κινητηρας στο τραπεζι ειναι ακρως ενυπωσιακα, ειδικα αν αναλογιστουμε το ειδος του αυτοκινητου για το οποιο μιλαμε. Αναλογα, φροντισε λοιπον η BMW να ειναι τοσο το κιβωτιο οσο και το συστημα μεταδοσης, προκειμενου να μεταφερεται ολη η δυναμη του V8 στο δρομο, με το καλυτερο δυνατο τροπο.


Η νεοτερη εκδοχη του M Steptronic, ειναι ρυθμισμενη να δουλευει σε απολυτη αρμονια με το κινητηρα. Το κιβωτιο της Μ8, εχει 8 σχεσεις και 3 προφιλ οδηγησης. Απο ανετη οδηγηση, σε πιο sport μεχρι και πολυ απαιτητικη, το κιβωτιο της Μ8 ειναι ρυθμισμενο με τετοιο τροπο ωστε να επιτυγχανει τη βελτιστη οδηγικη εμπειρια.

Σε αυτο βεβαια, συμβαλει και η τετρακινηση M xDrive, μαζι με το ενεργο διαφορικο περιορισμενης ολισθησης, Active M Differencial. Το συστημα τετρακινησης, εχει 3 προγραμματα, 4WD, 4WD Sport και 2WD. Στο πρωτο, το αυτοκινητο, αν και τετρακινητο, συμπεριφερεται ως πισωκινητο περισσοτερο, δινοντας απλα τη δυνατοτητα για ευκολοτερη διαχειριση της συμπεριφορας του εμπρος μερους. Στο προγραμμα 4WD Sport, το συστημα, στελνει μεγαλυτερο ποσοστο της δυναμης στο πισω αξονα, κανοντας την εμπειρια λιγο πιο \”διασκεδαστικη\” για τους \”ανησυχους\” οδηγους. Βεβαια, μια σωστη BMW M, δεν θα μπορουσε να μην εχει και δυνατοτητα να ειναι κατ\’ αποκλειστικοτητα πισωκινητη, πραγμα που επιτυγχανεται στη λειτουργια 2WD.

Η μεταδοση μεταξυ εμπρος και πισω αξονα, γινεται με τη βοηθεια ενως ηλεκτρονικα ελεγχομενου transfer case, με πολλαπλους δισκους, ενω στο πισω μερος το ηλεκτρονικα ελεγχομενο πισω διαφορικο, μοιραζει αναλογα τη κατανομη στον αξονα. Στη λειτουργια 2WD, το κλειδωμα του μπορει να φτασει μεχρι και το 100%.

Με το νεο αυτο συστημα μεταδοσης κινησης, η BMW επιτυγχανει να κανει την Μ8 να \”κρυψει\” το βαρος της, προσφεροντας μια οδηγικη εμπειρια που παραπεμπει σε sport αυτοκινητο και οχι σε μια 4θυρη λιμουζινα.


Στο εσωτερικο, πολυτελεια a la carte


Φυσικα, στο εσωτερικο, παρολο το sport χαρακτηρα της, η Μ8 φερνει οτι καλυτερο εχει να προσφερει η BMW σε θεμα πολυτελειας και ανεσης. 


Τα δυο ανετα εμπρος καθισματα, εχουν επιτυγχανουν να αγκαλιαζουν οδηγο και συνοδηγο, χωρις να γινονται αβολα. Ο οδηγος εχει γυρω του οτι μπορει να χρειαστει, ειτε αυτο αφορα τη πληροφορη που του παρεχει το ψηφιακο ταμπλο, ειτε ο χειρισμος του συστηματος infotainment η των προγραμματων οδηγησης του αυτοκινητου, που βρισκονται στη κεντρικη κονσολα.


Στο πισω μερος, οι δυο επιβατες, απολαμβανουν μια εξισου ανετη εμπειρια συνοδηγησης στην Μ8, με αρκετο χωρο, τοσο στον οροφη οσο και σε σχεση με τα εμπρος καθισματα. Σε περιπτωση αναγκης, υπαρχει και ενα τριτο καθισμα στο κεντρο, ο χωρος ομως αυτος συνηθως αξιοποιειται απο το ανοιγμα του αναδιπλουμενου μεσαιου υποβραχυονιου και σπανιως ως θεση.


All in all


Μετα την ανανεωση της CLS απο τη Mercedes Benz και το νεο A7 απο την Audi, οπως και οι αλλοι δυο, ετσι και η BMW φερνει τη δικη της προταση στο τραπεζι, με την Σειρα 8 Gran Coupe, ξεκινωντας απο τις δυο πιο extreme εκδοχες της.

Υποκειμενικα μιλωντας, η νεα Gran Coupe ειναι εξισου ομορφη με την αντιστοιχη συμβατικη 8 Coupe, ωστοσο φερνει το ασσο στο μανικι της, που λεγεται εργονομια και ανεση για 4, αντι 2. Για καποιον λοιπον, ο οποιος σχεδιαζει ανα τακτα χρονικα διαστηματα να μεταφερει πανω απο 2 ατομα, θεωρω οτι ειναι η καλυτερη επιλογη.

Επισης, παρολο το ελαφρως μεγαλυτερο βαρος και το μακρυτερο μεταξονιο, δεν νομιζω πως ο μεσος οδηγος θα αντιληφθει σε βαθμο ενοχλησης καποια διαφορα σε σχεση με την απλη Coupe, ειτε στο κομματι των επιδοσεων, ειτε της οδηγικης συμπεριφορας.

Οπως και να εχει, ειναι πολυ ενδιαφερον αυτοκινητο, το οποιο πολυ θα επιθυμουσαμε να οδηγησουμε καποια στιγμη…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!