Όλα τα μοντέλα από το Paris Motor Show

Το Paris Motor Show 2018, το οποιο εχει ανοιξει τις πυλες του μεχρι τις 14 Οκτωβριου, ειναι ενα απο τα σημαντικοτερα σαλονια αυτοκινητου ever. Οχι για την πληθωρα των μοντελων που παρουσιαζονται, αλλα κυριως για το γεγονος οτι εκει, ριχνουμε μια ματια στο μελλον της αυτοκινησης, το οποιο ερχεται γρηγορα. Πολυ γρηγορα…


Οπως ευκολα μπορει να… φανταστει κανεις, εκτος απο τα supercars, η προσοχη στρεφεται στη νεα τεχνολογια των αυτοκινητων, η οποια υιοθετειται απο το 99% των αυτοκινητοβιομηχανιων. Περα απο τα gadgets και τις διευκολυνσεις οδηγου και επιβατων, η κυρια τεχνολογια την οποια βλεπουμε να επελαυνει, ειναι η ηλεκτροκινηση. Αλλωστε, οι κορυφαιοι κατασκευαστες του πλανητη, εχουν ηδη στραφει, η σχεδιαζουν τη στροφη τους προς τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Ανεξαρτητως αυτου, ας δουμε τα σημαντικοτερα μοντελα που παρουσιαζονται στο show του Παρισιου.  


Tesla  


H Tesla του \”πολυ\” Elon Musk, εν μεσω της κοντρας με την αμερικανικη Επιτροπη Κεφαλαιαγορας για το tweet του επικεφαλη της (οτι θα βγει απο το Χρηματιστηριο) που της κοστισε 20+20 εκατ. δολαρια σε προστιμο και \”ξηλωμα\” του Musk απο τη θεση του CEO και εν μεσω πολλων επικρισεων, προχωρα ακαθεκτη. Παρουσιαζει στο ευρωπαϊκο εδαφος το Model 3, το οποιο πουλαει σαν τρελο στις ΗΠΑ και ευελπιστει να \”ηλεκτρισει\” και την Ευρωπη.

BMW


Το περιπτερο της BMW ειχε πολυ ενδιαφερον φετος. Η ολοκαινουρια σειρα 3 ειναι το big story που βασιζεται στη νεα, ελαφρα πλατφορμα CLAR, η οποια επιτρεπει τη χρηση κινητηρων νεας γενιας και εναλλακτικων λυσεων. Ετσι, δεν αποκλειεται και μια πληρως ηλεκτρικη εκδοση της Σειρας 3. Για την πλεον δημοφιλη, \”παραδοσιακα\”, Σειρα της βαυαρικης μαρκας στην Ελλαδα, μια full electric εκδοση της, ενδεχομενως να ειναι… ο,τι πρεπει. 


Περαν αυτων, η BMW μας ανακοινωσε οτι ερχεται το i4, που θα συμπληρωσει το \”κενο\” μεταξυ του \”μικρου\” i3 και του \”μεγαλου\” i8. Επισης, ειδαμε τη νεα Χ5, ενω για πρωτη φορα το κοινο απολαμβανει απο κοντα ενα απο τα πλεον αναμενομενα νεα μοντελα του πλανητη, τη Ζ4. 

Porsche


Ενα απο τα κορυφαια αστερια της εκθεσης ειναι η 911 Speedster. Επιτελους, το ποθητο μοντελο της γερμανικης μαρκας, θα βγει στην παραγωγη! Εστω και το μοντελο των 500 ιππων, θα το παρουν στα χερια τους μολις 1948 τυχεροι. Ο αριθμος της περιορισμενης παραγωγης ειναι σαφες tribute στη Speedster του 1948.

Μαζι με τη Speedster, ειδαμε και τη νεα Macan, η οποια εχει υποστει διακριτικο facelift και εχει νεο συστημα infotainment.  οποια Macan πλεον δεν θα διατιθεται σε diesel, αλλα με δυο εξακυλινδρους βενζινης. 


Bugatti 


Οι διασημοτερες Bugatti προκαλουν δεος (και) επειδη ξεπερνουν το φραγμα των 400 χ.α.ω. Αυτη, δεν το ξεπερνα, αλλα ειναι η διασημοτερη. Και η ακριβοτερη. Σαραντα τυχεροι μεγιστανες πληρωσαν απο 5 εκατομμυρια ευρω εκαστος για να αποκτησουν το μοντελο που φερει το ονομα του θρυλικου Γαλλου οδηγου Alberto Divo, νικητη του Targa Florio (το 1928 και το 1929 με μια Bugatti Type 35). 

Η Divo, η οποια \”κουβαλαει\” κορυφαια τεχνολογια πανω της, ωστε να παταει καλα και να ειναι γρηγοροτερη απο τις \”αδελφες\” της στην πιστα, Divo φοραει εναν 8λιτρο, τετρατουρμπο W16, αποδοσης 1479 ιππων και κανει το σπριντ του 0-100 χ.α.ω. σε μολις 2,4 δευτερολεπτα. Η τελικη της περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 379 χ.α.ω.


Ferrari 


Η Ferrari εχει πολλα ποθητα μοντελα. Ειναι ιεροσυλια να πει κανεις οτι η Monza ειναι ενα απο τα κορυφαια σε… ποθητοτητα; Μολις 500 Monza θα παραγουν οι Ιταλοι, με price tag 3 εκατομμυριων ευρω και μολις 499 ειναι οι τυχεροι που θα την αγορασουν και οι οποιοι εχουν προεπιλεγει απο τη Ferrari. Βεβαια, οπως μαθαινουμε, η Monza δεν θα ειναι road legal.  

Τη Monza την βλεπουμε στο Παρισι, σε δυο εκδοσεις, την SP1 και SP2, με τον αριθμο στην κωδικη ονομασια να αναφερει τον αριθμο των θεσεων για το υπεραυτοκινητο επιδοσεων που παραγει η Scuderia. Εμπνευσμενη απο τις 166Μ, 750 Monza και με \”ψυγματα\” αλλων θρυλικων μοντελων της εταιρειας. Η Monza, φοραει μια εξελιξη του κινητηρα της 812 Superfast, εναν 6,5λιτρο V12 που παραγει 810 ιππους και 719 Nm ροπης. Κανει το 0-100 χ.α.ω. σε 2,9 δευτερολεπτα και το 0-200 σε 7,9, ενω το βαρος ειναι περιορισμενο στα 1520 κιλα.


Mercedes -Benz  


Η Mercedes- Benz εχει μια γιγαντιαια πληθωρα μοντελων να παρουσιασει, ομως στο Παρισι, την εκθεση κλεβουν δυο. Το EQC, που ειναι το πρωτο της ηλεκτρικο SUV μαζικης παραγωγης, αλλα και το απιθανο concept Vision EQ- Silver Arrow. 


Φυσικα, τα ματια μας στρεφονται στο θεϊκο μονοθεσιο της γερμανικης μαρκας, το οποιο ειναι μια σπουδη- ωδη στο W125 Silver Arrow του 1937. Μονο που το τωρινο ειναι ηλεκτροκινητο, αποδοσης 735 ιππων και κανει το σπριντ 0-100 σε λιγοτερα απο 2 δευτερολεπτα. Το πληρως λογικο concept ειναι βαμμενο (το αυθεντικο δεν ηταν, για λογους αεροδυναμικης) σε ασημι, εχει πληθωρα αεροδυναμικων βοηθηματων (πχ εχει τους τροχους καλυμμενους κατα το ημισι) και φερει επανω του κορυφαια τεχνολογια. 


Για παραδειγμα, ο οδηγος κρατα στα χερια του ενα τιμονι με δερματινη στεφανη και touchscreen (η Benz λεει οτι τα touchscreen τιμονια ειναι το μελλον) και μπροστα του μια πανοραμικη οθονη, η οποια καλυπτει ολο το \”ταμπλο\”. Σε αυτη την οθονη, προβαλλεται 3D απεικονιση του δρομου, ενω οταν ειναι σε πιστα και κυνηγα χρονο, ο οδηγος μπορει να \”φορτωσει\” ghost car που θα κυνηγα!!!


Κατα τα λοιπα, η Mercedes-Benz παρουσιασε το ηλεκτρικο SUV της, EQC, το οποιο θα χτυπησει την αγορα σε μερικους μηνες και, το οποιο, οπως εξηγησε ο επικεφαλης ηλεκτροκινησης της Daimler, Jochen Hermann, κανει τις βαρετες επισκεψεις στα βενζιναδικα παρελθον. Ο ιδιος διαβεβαιωνει οτι το EQC ειναι φτιαγμενο ετσι ωστε να μην αφαιρει απο τους πελατες την κλασικη αισθηση που δινει μια Mercedes- Benz, ωστε να μην «ξενισει» τους αγοραστες του. Στην εκθεση μαθαμε, επισης, οτι η AMG θα \”περιποιηθει\” τα ηλεκτρικα μοντελα (που θα φερουν την ονομασια EQ, λογοτυπο σε μπλε χρωμα και διακριτικα σε ροζ χρυσο), ενω ειδαμε τη saloon εκδοση της νεας A-Class σε επισημη πρωτη, την επομενη γενια της GLE και τη B-Class που ηταν εκει για να φωναξει οτι τα MPVs δεν εχουν πεθανει. Και, αν αυτα δεν σου ειναι αρκετα, οι Γερμανοι παρουσιασαν στο Παρισι και τη νεα AMG A35…


Audi 


Η Audi μπορει να παρουσιαζει το πρωτο πληρως ηλεκτρικο SUV της που βγαινει στην παραγωγη, αλλα το δικο μας βλεμμα πεφτει στην επιδειξη της τεχνολογιας της. Το PB 18 E-Tron concept ειναι ενα φουτουριστικο shooting brake, το οποιο ειναι πληρως λειτουργικο και… ποθητο. Το μοντελο φορα ηλεκτροκινητηρες αποδοσης 671 ιππων, που το εκτοξευουν στα πρωτα 100 χ.α.ω. σε σταση σε μολις 2 δευτερολεπτα. 


Αλλα αυτα, δεν ειναι τα μονα εντυπωσιακα που φερει. Ειναι το γεγονος οτι μπορει να φορτισει wireless σε μολις 15 λεπτα σε 100% και, κυριως, οτι μπορεις να μεταφερει τη θεση του οδηγου οπου θελεις. Δηλαδη ειτε αριστερα (η δεξια), ειτε να το μετατρεψεις σε μονοθεσιο, φερνοντας τη στο κεντρο. Ποσο φοβερο; 


Κατα τα λοιπα, η Audi παρουσιασε το E-tron το πρωτο της πληρως ηλεκτρικο SUV που βγαινει απευθειας στην παραγωγη, με τις παραγγελιες να αρχιζουν στο τελος του ετους. Με τιμη 80.000 ευρω, το e-tron φορα δυο ηλεκτροκινητηρες, αποδοσης 410 ιππων, που το στελνουν στα πρωτα 100 χ.α.ω. απο σταση σε 5,7 δευτερολεπτα, εχει αυτονομια 500 χιλιομετρων, ενω με ενα εξυπνο συστημα ανακτησης ενεργειας, σε καθε χιλιομετρο που κινειται χωρις πατημα του γκαζιου, ανακτα ενεργεια για να κινηθει αλλο ενα χιλιομετρο! Στα τεχνολογικα highlights του, ξεχωριζουν οι «ψηφιακοι καθρεφτες», οι οποιοι ειναι καμερες εκτος του αυτοκινητου, που δειχνουν σε OLED οθονες στον οδηγο, τι γινεται πισω του, η ηλεκτρικη τετρακινηση, αλλα και η ταχυτερη φορτιση της αγορας, σημερα.

Η Audi μας παρουσιασε το νεο της SQ2, ενα νεο hot μικρο SUV που φορα το ιδιο μοτερ με το VW Golf R και συστημα τετρακινησης που του επιτρεπει να κανει το 0-100 σε 4,8 δευτερολεπτα, αλλα και το φοβερο και τρομερο αγωνιστικο R8 LMS GT3.
  

Peugeot 


H Peugeot επαιξε τα ρεστα της και… τρελανε το συμπαν στο φετινο σαλονι του Παρισιου. Παιζοντας στην… εδρα της, η γαλλικη εταιρεια παρουσιασε το πιο \”καυτο\” ισως concept της χρονιας. To E- legend, με την υιοθετηση ενος ρεαλιστικου πλαισιου (4,65 μετρα μηκος), αποτελει μια προβολη στο μελλον της αυτοκινησης, το οποιο βασιζεται στην ενδογενη κομψοτητα της Peugeot. Το PEUGEOT e-LEGEND CONCEPT αποτελει το τεχνολογικο μανιφεστο του οραματος της PEUGEOT για ενα αμιγως ηλεκτρικο, παραμετροποιησιμο, ηλεκτρονικα συνδεδεμενο, αυτονομο οχημα. Το στυλ του επανερμηνευει τις βασικες θεματικες του 504 Coupe με ενα ελαφρυ, αθλητικο, αισθησιακο τροπο. 


Στο… ζουμι, το e- legend εχει ηλεκτροκινητηρα αποδοσης 456 ιππων που το εκτοξευει στα πρωτα 100 χ.α.ω. σε μολις 4 δευτερολεπτα και εχει 4 δυνατοτητες οδηγησης: 2 αυτονομες (στις οποιες το τιμονι αφαιρειται!) και 2 χειροκινητες, με την επιλογη παντα να εξαρταται απο τον οδηγο. Η πληρης ενσωματωση στο εσωτερικο της καμπινας οφειλεται στο συστημα FOCAL® (ακουστικη, 49’’ ψηφιακη οθονη καμπυλωμενη προς τους επιβατες, οι οποιοι μπορουν να παρακολουθησουν ταινιες, περιεχομενο πολυμεσων η ακομα και ενα πλανο του δρομου, αναλογα με τον επιλεγμενο τροπο οδηγησης). Τα υλικα που εχουν χρησιμοποιηθει ειναι ζεστα, συνδυαζοντας βελουδο με ξυλο, για να αντισταθμισουν την αφοσιωση στο ψηφιακο μελλον.

Διπλα στο μηκους 12,5 μετρων και πλατους 4,8 μετρων γλυπτο ενος ασημενιου λιονταριου (για να γιορτασει τα 160 χρονια του εμβληματος) δεν υπαρχει μονο το e-LEGEND. Υπαρχουν και τα αλλα μεγαλα νεα. Για παραδειγμα, το πρωτο τετρακινητο SUV της γαλλικης μαρκας! 

Απο το φθινοπωρο του 2019, το 3008, το 508 και το 508 SW, θα προσφερονται με τη νεα σειρα κινητηρων Hybrid και Hybrid4 που δινουν την ευχερεια τετρακινησης. Με τη χρηση και ηλεκτροκινητηρων, τα μοντελα της Peugeot θα εχουν αποδοση 225 ως 300 ιππων, ρυθμισεις για sport οδηγηση, πολη, και off road, ενω θα υπαρχει και επιλογη για κινηση στους δυο, η τους τεσσερις τροχους. 

Η γαλλικη μαρκα, μεταξυ αλλων παρουσιασε και το 208 WRX, 560 ιππων, για το FIA World Rallycross Championship, παρουσια του Sebastian Loeb.  
  

Renault 


Αν και στη Renault, ολοι εψαχναν το φοβερο και τρομερο, αρτι αφιχθεν Megane RS, αναρωτωμενοι τι χρονο θα κανει στο Nurburgring και αν θα ξαναπαρει το \”σκηπτρο\” του ταχυτερου προσθιοκινητου του πλανητη, η γαλλικη εταιρεια ειχε ετοιμασει μια αλλη εκπληξη. 

Το ονομα του concept που μας παρουσιασε, ειναι EZ- Ultimo και, επι της ουσιας ειναι το οραμα της για εισοδο στα luxury cars του μελλοντος. Γιατι, δεν ειναι μονο οτι ενσωματωνει εφαρμογη αυτονομης οδηγησης (αποκλειστικα) και ηλεκτροκινησης, αλλα οτι διαθετει την πολυτελεια της πρωτης θεσης σε αεροσκαφος. Καναπες και πολυθρονα, γραφειο, μαρμαρινοι (!!!) παγκοι, μπαρ, ξυλινες επενδυσεις και πλαϊνες ηλεκτρονικα συρομενες πορτες, ειναι μερικα απο τα χαρακτηριστικα του…

Η Renault αποκαλυψε επισης τα πλανα της υβριδικες εκδοσεις των Clio, Captur και Megane, το facelifted Kadjar και ενα αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο πολης με την ονομασια K-ZE που θα το δουμε να πωλειται στις αρχες του 2020. Λιγο πιο διπλα, ειδαμε και το περιπτερο της Alpine, με το Α110, που ειναι τοσο επικο, που δεν χρειαζονται λογια.


Infinity  


Το Project Black S της Infinity, το εχουμε δει ξανα, αφου εκανε το ντεμπουτο του στο Σαλονι της Γενευης, τον Μαρτιο του 2017. Αυτη τη φορα ομως, στο Παρισι, ειδαμε και τι φορα \”κατω απο το καπο\”. Με μια μιξη ενος 3λιτρου twin turbo V6 και ενος, εμπνευσμενου απο τη Formula 1, υβριδικου συστηματος, η αποδοση φτανει τους 563 ιππους. 

Το υβριδικο κουπε επιδοσεων κανει το σπριντ στα 100 κατω απο τα 4 δευτερολεπτα και, προς το παρον, δεν υπαρχει σκεψη παραγωγης του. Ωστοσο, η Infinity αφηνει να εννοηθει οτι θα δουμε κατι παρομοιο στο αμεσο μελλον. Η συμμαχια Renault- Nissan (+ Mitsubishi) μονο θετικα αποτελεσματα εχει…

Hyndai  


Η κορεατικη μαρκα εκανε ολο τον κοσμο να παραμιλαει, παρουσιαζοντας την πρωτη της προσπαθεια στα hot hatches, οποτε τωρα προχωρα ενα βημα παραπερα. Με την επιτυχια που εχει το i30 N, τα νεα οτι ο Albert Biermann και το τμημα N performance της Hyundai εκαναν τα μαγικα τους και στην εκδοση Fastback, προκαλουν ενθουσιασμο. 

Οπως και το hatch, ετσι και i30 Fastback N ερχεται σε δυο εκδοσεις τη \”μικρη\” των 248 ιππων και την ισχυροτερη των 272, Performance. Διπλα απο το i30 Fastback N, υπαρχει το i30 N Option, με το οποιο κανουμε preview σε μια γκαμα απο 25 αξεσουαρ για το επομενο σου i30N, αναμεσα τους και μια τεραστια ανθρακονηματινη αεροτομη. Ν(αι)! 


Honda

Η Honda, στο Παρισι παρουσιαζει το υβριδικο CR-V με το ολοκαινουριο twin motor Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD). Το υβριδικο CR-V χρησιμοποιει ενα ηλεκτρικο μοτερ και εναν 2λιτρο τετρακυλινδρο βενζινης, που παραγουν συνδυαστικα 181bhp και 315Nm ροπης. 


DS

Η γαλλικη DS προσθεσε ενα δευτερο SUV στη γκαμα της. Αυτο, εκανε ντεμπουτο στο show του Παρισιου, οπου μας ενημερωσαν οτι ονομαζεται DS 3 Crossback. Βασιζεται στη νεα πλατφορμα της PSA, CMP και ειναι ηδη ετοιμο να… ηλεκτροδοτηθει, καθως το E-Tense θα ακολουθησει τις βενζινοκινητες και diese εκδοσεις, αργοτερα στο 2019.

Στο Παρισι ειδαμε και την plug-in hybrid εκδοχη του κορυφαιου SUV της μαρκας, DS 7 Crossback.



Citroen

Με την PSA να εχει το… σακο της γεματο με SUVs, η Citroen δεν θα μπορουσε να μεινει εκτος σχεδιου. Η γαλλικη μαρκα λοιπον μας εδωσε… subliminal μηνυμα με το C5 Aircross Hybrid Concept στο Παρισι. Γιατι, εμμεσως, μας ειπε οτι οι PHEV βερσιον των Peugeot 3008 και DS 7 Crossback δεν θα ειναι οι μονες επιλογες, καθως ετοιμαζει το νεο υβριδικο C5 Aircross SUV, αλλα δεν ειναι ακομα ετοιμη να αποκαλυψει το τελικο μοντελο. 


Suzuki

Η Suzuki ειχε στο Παρισι ολη τη γκαμα των μοντελων της, με τους κινητηρες και το νεο mild hybrid συστημα που χρησιμοποιει, αναποφευκτα ομως, ολα τα βλεμματα επεφταν σε δυο: Το πρωτο, ειναι το καινουριο Swift Sport, που υιοθετει τη λυση του turbo, σε μια πολυ ελαφρα πλατφορμα, η οποια δεν ξεπερνα τον τονο. 

Το δευτερο, ειναι η μεγαλη εκπληξη που εφερε στον κοσμο η Suzuki, με το φοβερο και τρομερο Jimny, με τις ρετρο καταβολες και σχεδιαση και τον off road dedicated χαρακτηρα του. Και, αφου οι εκτος δρομου ικανοτητες του Jimny εχουν γινει… θρυλικες, η ιαπωνικη μαρκα παρουσιασε και το νεο Suzuki Vitara AllGrip. 


Skoda

Η Skoda εδειξε στο Παρισι οτι οσα εχει κατακτησει μεχρι σημερα δεν… της ειναι τιποτα. Ετσι, μας παρουσιασε το Vision RS, ενα hatchback που (ελπιζουμε οτι) θα δουμε να κοσμει τη γκαμα της, αλλα και το Kodiaq vRS, με το οποιο μας εκανε σαφες οτι συντομα θα μπει δυναμικα στον χωρο των hot SUVs. 

Γενικα, αν η Skoda εχει… γοητευσει κοσμο και κοσμακη και σαρωνει στις πωλησεις, δειχνει οτι τα επομενα χρονια ειναι αποφασισμενη να πρωταγωνιστησει σε ολα τα επιπεδα.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!