Όταν ο Niki Lauda ξεγέλαγε τον Χάρο

Ειναι 1η Αυγουστου του 1976. Ειναι η μερα του γερμανικου Grand Prix, στην πιστα του Nurburgring. Εκει που αποκαλειται και \”Πρασινη Κολαση\”, λογω της πυκνης βλαστησης γυρω απο αυτη και της επικινδυνοτητας μεσα σε αυτη.
 
Τις προηγουμενες ημερες, βρεχει. Ο Αυστριακος πρωταθλητης της Formula 1 και επικεφαλης της καταταξης, ως εκεινη τη μερα, Niki Lauda, ειναι πολυ προβληματισμενος για τους κινδυνους που εχει αυτος ο αγωνας. Δεν θελει να τρεξει στην πιστα, η οποια εχει καποια στεγνα και καποια βρεγμενα κομματια. Ζητα απο τους αλλους πιλοτους να μποϋκοταρουν για ελλειψη μετρων ασφαλειας. Δεν εισακουεται.

Αναπαρασταση του φρικτου ατυχηματος απο σκηνες της ταινιας \”Rush\”, που αφηγειται τη ζωη του

Στη μεση του αγωνα, μετα απο μια κακη εκκινηση, ο Αυστριακος, ο οποιος εχει ξεκινησει με ελαστικα για βροχη, αλλα εχει χασει πολυτιμο χρονο, αλλαζει σε slicks. Εν μερει, λογω και των κρυων ελαστικων, στη στροφη Bergwerk, η Ferrari που οδηγει ο Niki Lauda, βγαινει εκτος πιστας. Μεσα σε δευτερολεπτα, η κοκκινη Ferrari 312 Τ2 και ο πιλοτος της, τυλιγονται στις φλογες, λογω διαρροης καυσιμου απο την προσκρουση.


[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=PYgjRTWhWi8&w=320&h=266]

Το κρανος του Αυστριακου πιλοτου εχει σπασει απο τη σφοδροτατη συγκρουση. Το κεφαλι του Niki ειναι εκτεθειμενο. Ο πιλοτος καιγεται ζωντανος για αρκετη ωρα. Αλλοι πιλοτοι, φτανουν στο σημειο του ατυχηματος και, χωρις δευτερη σκεψη, προσπαθουν να βοηθησουν. Οι Harald Ertl, Guy Edwards και Brett Lunger, κανουν ο,τι μπορουν. Ομως ο Arturo Merzario, κανει το αδιανοητο: Βουταει στο φλεγομενο κοκπιτ, στο οποιο ειχε εγκλωβιστει ο Lauda και τον βγαζει εκτος. Του σωζει, κυριολεκτικα, τη ζωη.
Με αυτοθυσια, αλλοι πιλοτοι ριχτηκαν στις φλογες και τον εσωσαν

Οταν απεγκλωβιζεται απο την πυρινη κολαση, ο Lauda κανει κατι αλλο αδιανοητο: Στεκεται ορθιος και φευγει περπατωντας απο το σημειο του ατυχηματος, για να λαβει τις πρωτες βοηθειες. Ομως τα πραγματα, δεν ειναι παντα ετσι οπως δειχνουν. Εκτος απο τα σοβαρα εγκαυματα που εχει υποστει στο κεφαλι, το προσωπο, τα χερια και αλλα σημεια του σωματος, εχει δηλητηριαστει. Οι καμμενοι (!) του πνευμονες ειναι γεματοι απο τα τοξικα που ειχε εισπνευσει την ωρα της φωτιας. Ετσι, λιγη ωρα αργοτερα, πεφτει σε κωμα στο νοσοκομειο. Ολοι πιστευουν οτι θα πεθανει.
Επι εξι εβδομαδες ο Lauda δινει τη μαχη της ζωης του. Και, μετα απο το διαστημα αυτο, ως ενδεικτικο του πεισματος, της δυναμης και της θελησης που ειχε, οχι μονο παιρνει εξιτηριο, αλλα και επιστρεφει στην ενεργο δραση, παρα το εξαιρετικα ευθραυστο της υγειας του. Δεν καταφερνει να παρει το πρωταθλημα, αλλα το παιρνει ξανα, εναν χρονο μετα.
Ο,τι απεμεινε απο τη Ferrari 312 Τ2

Απο εκεινη τη μερα, μεχρι το βραδυ της 20ης Μαϊου, οποτε και εφυγε απο τη ζωη, ο Lauda θα διατηρησει το προσωπο του και το υπολοιπο κεφαλι του οπως ηταν, απο τα εγκαυματα. Για να «θυμιζει τους κινδυνους που διατρεχουν οι οδηγοι», ειχε εξηγησει καποτε, λεγοντας οτι \”εχω λογο να δειχνω ασχημος. Οι αλλοι δεν εχουν\”.
Ο Lauda οδηγειται στην εντατικη, σε κωματωδη κατασταση

Αυτο ομως, ειναι μονο ενα μικρο κομματι που καταδεικνυει το γιγαντιαιο της προσωπικοτητας του Lauda. Ο Αυστριακος, αφου αποσυρθηκε απο τους αγωνες ταχυτητας (ως πιλοτος, μιας και ηταν μετοχος στην ομαδα F1 της Mercedes, μεχρι το θανατο του) ιδρυσε δυο αεροπορικες εταιριες: Tη Lauda Air και τη Niki. H πρωτη συγχωνευθηκε με την Austrian Airlines της Lufthansa. Οταν η δευτερη, αγορασμενη απο το 2011 απο την Air Berlin,  βρεθηκε ενα  βημα πριν απο το λουκετο, ο δημιουργος της επεστρεψε, παιρνοντας την κατασταση στα χερια του, εξαγοραζοντας τη, ωστε να μη χασει ο κοσμος τις δουλειες του.
Εχουν περασει 5 εβδομαδες απο το σοκαριστικο ατυχημα. Ο Niki επιστρεφει στην ενεργο δραση

Νωριτερα, στις 26 Μαϊου 1991, ενα Boeing 767 της Lauda Air, που ταξιδευε απο τη Μπανγκονγκ στη Βιεννη, συνετριβη στην Ταϋλανδη. Οι 213 επιβατες και τα 10 μελη του πληρωματος, βρηκαν τραγικο θανατο. Το \”μαυρο κουτι\” υπεστη μεγαλες ζημιες, οι ντοπιοι εκαναν πλιατσικο στα συντριμμια, δεν υπηρχε καν ψυγειο για τις σορους των θυματων, αρα οι νεκροψιες ηταν βεβιασμενες.

Ο Lauda πεταξε εσπευσμενα στον τοπο του δυστυχηματος, εξετασε τα συντριμμια και κατερριψε με αποδειξεις τις εικασιες που εκαναν λογο για βομβιστικη επιθεση. Εδωσε το \”παρων\” στην κηδεια 23 θυματων που δεν ειχαν αναγνωριστει και αμεσως, ταξιδεψε για το Σιατλ, στα κεντρικα της Boeing. Με δεδομενο οτι η αμερικανικη εταιρεια αρνειτο να ανακοινωσει οτι η ενεργοποιηση του αναστροφεα της αριστερης τουρμπινας εριξε το αεροσκαφος, ο Αυστριακος ξεκινησε \”πολεμο\”.
O Lauda επιθεωρει τα συντριμμια της μοιραιας πτησης

Παροτι ειχε πιλοταρει πολλες φορες το συγκεκριμενο αεροσκαφος, ζητησε να αναπαραστησει το σεναριο της συγκεκριμενης πτησης στον εξομοιωτη της Boeing. Η αμερικανικη εταιρεια το αρνηθηκε. Μετα απο… μεγαλο καυγα, ο Lauda πηρε αυτο που ηθελε. Αναπαρεστησε 15 φορες το σεναριο της πτησης που επεσε, παντα με το ιδιο αποτελεσμα: Πτωση.

Την επομενη, ο Lauda εδωσε συνεντευξη Τυπου. Ειπε οτι, εαν η Boeing δηλωνε ρητα πως η ενεργοποιηση του αναστροφεα κατα την ωρα της πτησης μπορει να μην οδηγησει  σε πτωση, θα πεταγε ο ιδιος ενα 767, με δυο πιλοτους και θα το δοκιμαζε σε ζωντανη μεταδοση. Η Boeing παραδεχθηκε δημοσιως και γραπτα οτι αυτο ειναι αδυνατο να γινει. Ο Lauda νικησε. Οι ψυχες των θυματων αναπαυθηκαν, ζωες σωθηκαν.
RIP, Niki…

Στα \”τετριμμενα\”, ο Lauda πηρε τρια πρωταθληματα στη Formula 1. Δυο με τη Ferrari, το 1975 και το 1977 και μια με τη McLaren, το 1981. και 1977 με τη Ferrari και το 1984 με τη McLaren. Η καριερα του χαρακτηρισθηκε απο την κοντρα του με τον James Hunt που αποτελεσε την εμπνευση και για την κινηματογραφικη ταινια Rush.

Παρα τον πανισχυρο χαρακτηρα του και την απιστευτη δυναμη της θελησης του, το φοβερο ατυχημα του 1976, ειχε κλονισει ανεπανορθωτα την υγεια του. Ο Lauda εχει υποβληθει στο παρελθον και σε δυο μεταμοσχευσεις νεφρων -μια το 1997 με δοτη τον αδελφο του Florian και μια το 2005 με δοτρια την μετεπειτα συζυγο του Birgit.

Στους τελευταιους δυο αγωνες της F1, στη Γερμανια και την Ουγγαρια, ο Lauda απουσιαζε. Η υγεια του ειχε επιδεινωθει. Σε νοσοκομειο της Βιεννης, υποβληθηκε σε μεταμοσχευση πνευμονα. Αυτη τη φορα, δεν ξεγελασε τον θανατο. Ετσι, στις 20 Μαϊου 2019, εφυγε απο τη ζωη ενα απο τα κορυφαια συμβολα του μηχανοκινητου αθλητισμου και οχι μονο, παγκοσμιως…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!