367 ίπποι, 500 Nm ροπή και κατανάλωση 2,4 λίτρα!

Οσο περνα ο καιρος και η ηλεκτροκινηση εξελισσεται, αποδεικνυεται πως εχουμε να δουμε τρελα πραγματα μπροστα μας. Ενας εκ των πρωταγωνιστων (και) αυτου του τομεα, ειναι αδιαμφισβητητα η Audi, η οποια εχει μπει δυνατα στην ηλεκτροκινηση. Εκτος απο τις ολοκαινουριες, αμιγως ηλεκτρικες υλοποιησεις, η γερμανικη μαρκα προσθετει και υβριδικες εκδοσεις σε υπαρχοντα μοντελα της, με τα αποτελεσματα να ειναι εντυπωσιακα. Μια τετοια προσθηκη ειναι το, πρωτο απο τη νεα σειρα plug-in υβριδικων, Audi Q5 55 TFSI e quattro. Αν σου φαινεται \”συμπαθητικο\”, μολις δεις τους αριθμους που το περιγραφουν, θα ζαλιστεις


Το νεο Q5 55 TFSI e quattro (το οποιο θα ειναι διαθεσιμο για παραγγελια στην ελληνικη αγορα απο το τελος του φετινου καλοκαιριου) φοραει εναν διλιτρο κινητηρα TFSI και εναν ισχυρο ηλεκτροκινητηρα. Η συνδυασμενη αποδοση των κινητηριων μοναδων του, φτανει τους 367 ιππους (270 kW) και τα 500 Nm ροπης, με μεση συνδυασμενη καταναλωση 2,4 – 2,1 λιτρα/100 χλμ. και μεση εκπομπη CO2 53– 46 γρ./χλμ.. Η ηλεκτρικη αυτονομια του μοντελου ξεπερνα τα 40 χιλιομετρα σε κυκλο WLTP, ενω η φορτιση μπορει να ολοκληρωθει σε 2,5 ωρες.



Η συνδυασμενη, θηριωδης ροπη των 500 Nm εμφανιζεται μολις απο τις 1.250 σ.α.λ. με το plug in υβριδικο της Audi να κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χλμ./ωρα σε μολις 5,3 δευτερολεπτα και με την τελικη ταχυτητα να φτανει τα 239 χλμ./ωρα. Σημαντικο ειναι το γεγονος οτι η τελικη ταχυτητα αποκλειστικα με ηλεκτροκινηση αγγιζει τα 135 χλμ./ωρα, αρκετη ακομη και για οδηγηση στον αυτοκινητοδρομο.


Το συστημα προωσης συνδυαζει εναν υπερτροφοδοτουμενο, τετρακυλινδρο 2.0 TFSI αποδοσης 252 ιππων (185 kW) και 370 Nm ροπης με εναν ηλεκτρικο κινητηρα. Ο ηλεκτροκινητηρας μονιμου μαγνητη (Permanently Synchronous Motor η PSM) εχει μεγιστη τιμη ισχυος 105 kW και μεγιστη ροπη 350 Nm. Μαζι με τον συμπλεκτη ειναι ενσωματωμενος στο αυτοματο, επτα σχεσεων κιβωτιο S-tronic, για τη μεταφορα ισχυος στο συστημα τετρακινησης quattro μεσω τεχνολογιας ultra.


Κατω απο το πατωμα του χωρου αποσκευων εχει τοποθετηθει η μπαταρια ιοντων λιθιου. Αποτελειται απο 104 πρισματικα στοιχεια και αποθηκευει ενεργεια 14,1 kWh υπο ταση 381 V. Για βελτιστο ελεγχο των επιπεδων θερμοκρασιας, το κυκλωμα ψυξης συνδεεται απευθειας με εκεινο του ελεγχου του συστηματος κλιματισμου και το κυκλωμα χαμηλης θερμοκρασιας, στα οποια ενσωματωνονται επισης ο ηλεκτροκινητηρας και τα ηλεκτρονικα ισχυος. 

Το συστημα ελεγχου κλιματισμου χρησιμοποιει μια εξαιρετικα αποδοτικη αντλια που απαγει τη θερμοτητα απο τα εξαρτηματα υψηλης τασης. Με καθε 1 kW ηλεκτρικης ενεργειας μπορει να παραχθει θερμικη αποδοση 3 kW βελτιωνοντας την αποδοση του αυτοκινητου και τα επιπεδα ανεσης για τους επιβατες. 

Μονιμη τετρακινηση quattro με τεχνολογια ultra

Το Q5 55 TFSI e quattro σηματοδοτει την πρωτη φορα που το συστημα τετρακινησης τεχνολογιας ultra συνδυαζεται με εναν ηλεκτροκινητηρα. Η εξυπνη διαχειριση του συστηματος μεταδοσης λαμβανει συνεχως δεδομενα για τα δυναμικα χαρακτηριστικα του αυτοκινητου και το οδηγικο στιλ, ωστε η τετρακινηση quattro να ειναι παντα ετοιμη, σε καθε περισταση. Σε συνθηκες χαμηλου φορτιου και ικανοποιητικης προσφυσης, η μεταδοση της ισχυος στους πισω τροχους απενεργοποιειται -για ευνοητους λογους, που εχουν να κανουν με την οικονομια. Ανα πασα στιγμη και οποτε χρειαστει η τετρακινηση η ενεργοποιηση ειναι ακαριαια, ενω μεσω του Audi drive select, ο οδηγος μπορει να παραμετροποιησει οχι μονο την λειτουργια του κινητηρα αλλα και αυτην της τετρακινησης.

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro συνδυαζει κινηση με μηδενικες εκπομπες ρυπων στα αστικα κεντρα και σπορ επιδοσεις στις μακρινες αποστασεις. Ο προγνωστικος βοηθος αποδοσης (Predictive Efficiency Assistant – PEA) προσαρμοζει την ανακτηση ενεργειας αναλογα με την μορφολογια της διαδρομης και τα δεδομενα του συστηματος πλοηγησης και παραλληλα ελεγχει την αποσταση απο το προπορευομενο οχημα μεσω της καμερας και του ρανταρ. Αναλογα με την περισταση και τις συνθηκες, το συστημα μπορει να προγνωσει την πληρη αποδεσμευση του κινητηρα και την ανακτηση ενεργειας κατα την ελευθερη κυλιση μετατρεποντας την κινητικη ενεργεια σε ηλεκτρικη.

Οταν ενεργοποιειται το πληρως αυτοματοποιημενο cruise control (ACC), το συστημα PEA υποβοηθα τον οδηγο επιταχυνοντας η επιβραδυνοντας ελαφρως, με στοχο την αυξηση της αποδοσης και της ανεσης. Οταν ο οδηγος κινειται με απενεργοποιημενο το ACC, ενα απτικο σημα απο το ενεργητικο πενταλ του γκαζιου και μια οπτικη ενδειξη στον πινακα οργανων και στο head-up display, του υποδεικνυουν την ιδανικη στιγμη που πρεπει να αφησει το πενταλ του γκαζιου για να επιτευχθει η βελτιστη ανακτηση ενεργειας.

Ο οδηγος μπορει ανα πασα στιγμη να επιλεξει αναμεσα σε τρια προγραμματα κινησης: Το υβριδικο προγραμμα κινησης (Hybrid) ενεργοποιειται αυτοματα, με την επιλογη προορισμου στο συστημα πλοηγησης η χειροκινητα μεσω του διακοπτη Mode. Σε αυτη τη λειτουργια, το φορτιο της μπαταριας κατανεμεται με βελτιστο τροπο στην διαρκεια της διαδρομης ωστε να μειωθει η καταναλωση καυσιμου δινοντας προτεραιοτητα στην ηλεκτροκινηση στις αστικες περιοχες και σε εντονο κυκλοφοριακο με συνεχη «σταματα/ξεκινα». Η ανακτηση ενεργειας κατα την ελευθερη κυλιση μπορει να φτασει εως και τα 25 kW και ο ηλεκτροκινητηρας φροντιζει για καθε ηπια επιβραδυνση εως 0,1 g (το μεγαλυτερο ποσοστο φρεναρισματων στην καθημερινοτητα). 

Η μεγιστη τιμη ανακτησης ενεργειας 80 kW παραγεται σε επιβραδυνσεις εως 0,2 g, ενω εδω χρησιμοποιουνται τα δισκοφρενα για μεγαλυτερη ισχυ πεδησης. Αν η πλοηγηση του συστηματος MMI ειναι σε λειτουργια, τοτε η διαχειριση ρυθμιζεται ιδανικα λαμβανοντας διαφορα δεδομενα (π.χ. κυκλοφοριακες συνθηκες, αποσταση διαδρομης, επιλεγμενο προφιλ κινησης, ανηφορες η κατηφορες κ.α.) ωστε να γινει πληρης εκμεταλλευση της υπαρχουσας ηλεκτρικης ενεργειας και να ολοκληρωθει η διαδρομη με τη μπαταρια σχεδον αδεια.

Περα απο το υβριδικο προγραμμα, ο οδηγος μπορει να επιλεξει αναμεσα στο προγραμμα ηλεκτροκινησης (EV) και στο προγραμμα διατηρησης αποθεματος μπαταριας (Battery Hold). Στο προγραμμα EV το αυτοκινητο κινειται αποκλειστικα με ηλεκτρικη ενεργεια μεχρι οτου ο οδηγος ασκησει περισσοτερη πιεση στο πενταλ του γκαζιου. Το προγραμμα EV ειναι το προκαθορισμενο για καθε εκκινηση του αυτοκινητου. 

Το προγραμμα Battery Hold διατηρει την χωρητικοτητα της μπαταριας στο τρεχον επιπεδο, με προβλεψη, εφοσον κρινεται απαραιτητο, να χρησιμοποιηθει αργοτερα, σε αστικο περιβαλλον. 

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro ειναι συμβατο με το συστημα φορτισης Compact και ενα καλωδιο τυπου Mode 3 με βυσμα Type 2 για φορτιση σε δημοσιους σταθμους. Το συστημα Compact περιλαμβανει καλωδια για φορτιση σε οικιακες η βιομηχανικες υποδοχες συν μια μοναδα ελεγχου. Προαιρετικα, η Audi προσφερει ενα εντοιχιζομενο συστημα φορτισης. Μια πληρης φορτιση σε βιομηχανικη εξοδο 400 V/16 A διαρκει μολις 2,5 ωρες. Ο ενσωματωμενος φορτιστης φορτιζει την μπαταρια ιοντων λιθιου με μεγιστη ισχυ 7,4 kW, ενω ακομη και μια αδεια μπαταρια μπορει σε μια υποδοχη 220 V να φορτιστει ανετα κατα τη διαρκεια της νυχτας και σε περιπου 6 ωρες. 

Ο εξοπλισμος

Το Audi Q5 55 TFSI e quattro εξοπλιζεται με πλουσια λιστα συστηματων απο το βασικο εξοπλισμο που περιλαμβανει προβολεις LED, σπορ καθισματα, αυτοματο κλιματισμο τριων ζωνων, εξυπνο κλειδι, DIS με εγχρωμη οθονη, ειδικα PHEV μενου και ειδικης σχεδιασης τροχους 18 ιντσων. Τα πισω καθισματα μπορουν να μετακινηθουν κατα τον διαμηκη αξονα και εχουν ρυθμιζομενες πλατες. 

Το πακετο αμαξωματος S line ενισχυει το δυναμικο στιλ του αυτοκινητου και περιλαμβανει σπορ προφυλακτηρες, αεροδυναμικο διαχυτη στο πισω μερος και μπροστα την επιβλητικη γριλια Singleframe με στοιχεια σε σκουρο χρωμιο. 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!