Alfa Romeo : Giulia εναντίων…Giulia

 


  Με την παρουσιαση της το 1962, η Alfa Romeo Giulia, αρχικα εντυπωσιασε το κοινο με το ξεχωριστο της στιλ και στη συνεχεια το κατεκτησε χαρη στο δυναμικο της χαρακτηρα και την κορυφαια οδηγικη απολαυση που προσεφερε. Περισσοτερο απο πεντε δεκαετιες αργοτερα, η Alfa Romeo, επεστρεψε με τη νεα Giulia δημιουργωντας το απολυτο συγχρονο σπορ σενταν. Παρα την τεραστια διαφορα που χωριζει τα δυο μοντελα, ειναι χαρακτηριστικο το γεγονος οτι σε επιπεδο φιλοσοφιας τα δυο μοντελα βρισκονται πολυ πιο κοντα απ’ οτι αφηνει να εννοηθει η διαφορα ηλικιας τους.   

 

 

Χαμηλο βαρος και μεγαλη ιπποδυναμη

 


  Παραδοσιακα, η Alfa Romeo με στοχο να επιτυχει τις καλυτερες δυνατες επιδοσεις, αλλα και την καλυτερη οδικη συμπεριφορα, εστιαζε στο χαμηλο βαρος των κατασκευων της. Η Giulia του 1962 δεν αποτελει εξαιρεση αφου παρα το γεγονος οτι ηταν ενα 4θυρο οικογενειακο σενταν, διατηρουσε το βαρος της κατω απο τα 1.000 κιλα, τιμη εντυπωσιακη που σε μεγαλο βαθμο ηταν αποτελεσμα και της εφαρμογης του αλουμινενιου κινητηρα των 1,3 η 1,6 λιτρων. Ο ιδιος ο κινητηρας, εκτος απο το χαμηλο βαρος, χαρακτηριζοταν και απο την υψηλη -για τα δεδομενα της εποχης αποδοση- που χαρη και στους διπλους εκκεντροφορους επικεφαλης κυμαινοταν μεταξυ 78 και 112 ιππων. Αντιστοιχα, η συγχρονη Giulia, εφαρμοζοντας την ιδια φιλοσοφια αποτελει ενα απο τα μοντελα με το πλεον χαμηλο βαρος στην κατηγορια της (απο 1.429 κιλα). Η χρησιμοποιηση ελαφρων υλικων, οπως ο αξονας μεταδοσης απο ανθρακονηματα και τα τμηματα απο αλουμινιο στο αμαξωμα και την αναρτηση, εχουν σαν αποτελεσμα ακομα και η «βασικη» Giulia με τον κινητηρα 2.0ΤΒ των 200 ιππων να διαθετει κορυφαια αναλογια κιλων/ιππο (7,1kg/hp). Ο ιδιος κινητηρας ειναι διαθεσιμος και σε εκδοση 280 ιππων (140ιπποι/λιτρο), ενω ακομα και οι diesel εκδοσεις με αποδοση 190 η 210 ιππους και κυριως ροπη 450 και 470 Nm, προσφερουν εξισου κορυφαιες επιδοσεις.     

 

 

Οδηγικη απολαυση που συναρπαζει

 


  Η επιλογη των μηχανικων μερων, τοσο στη Giulia του 1962, οσο και στο σημερινο μοντελο εχουν μια ξεκαθαρη στοχευση. Την απολυτη οδηγικη απολαυση. Περα απο τις επιδοσεις -με τα δυο μοντελα να μην ειναι απλα κορυφαια στην κατηγορια τους, αλλα να συγκρινονται και με καθαροαιμες σπορ κατασκευες της εποχης τους- αυτο που χαρακτηριζει τις Giulia διαχρονικα ειναι η δυνατοτητα να προσφερουν στον οδηγο την πραγματικη ευχαριστηση να οδηγει ενα σπορ σενταν, το ιδιο απολαυστικο ειτε σε χαλαρους ρυθμους, ειτε σε γρηγορες διαδρομες. Για πρωτη φορα στην ιστορια της μαρκας, η νεα Giulia καταφερε να διατηρησει αυτη την απολυτη αισθηση οδηγικης απολαυσης, προσφεροντας παραλληλα το πλεον πληρες πακετο προηγμενων συστηματων υποβοηθησης της οδηγησης (ADAS), προσφεροντας δυνατοτητα αυτονομης οδηγησης επιπεδου 2.

 

 

Καινοτομια και στιλ

 


  Μια Alfa Romeo οφειλει να αποτελει παραδειγμα στιλ και φινετσας. Αυτο το μεγαλο βαρος υπηρχε το 1962 στους ωμους του Giuseppe Scarnati που σχεδιασε την πρωτη Giulia, αλλα και στους ωμους των σχεδιαστων του Centro Stile Alfa Romeo που δημιουργησαν τη συγχρονη εκδοχη. Οι καθαρες, αλλα δυναμικες γραμμες, η ιδανικη ισορροπια μεταξυ των μεταλλικων και των γυαλινων επιφανειων και βεβαια η ενταξη του Scudetto, της χαρακτηριστικης τριγωνικης μασκας της Alfa Romeo, απεδειξαν οτι οι σχεδιαστες και στις δυο περιπτωσεις ακολουθησαν τους ιδιους στιλιστικους δρομους που χαρακτηριζουν τη μαρκα απο τα πρωτα χρονια της δημιουργιας της. Παραλληλα με τη στιλιστικη υπεροχη, καθε Giulia στην εποχη της εθετε νεα ορια και στην αεροδυναμικη αποδοση, με την πρωτη να επιτυγχανει συντελεστη Cd 0,34 και το συγχρονο μοντελο συντελεστη Cd 0,25. Στα δυο μοντελα, τοσο η εξωτερικη εμφανιση, οσο και το εσωτερικο αποπνεουν δυναμισμο, αλλα με μια απαραμιλλη αισθηση φινετσας. Την ιδια στιγμη, η θεση οδηγησης, ο πινακας οργανων και τα χειριστηρια δεν κρυβουν στο ελαχιστο, οτι οι Alfa Romeo Giulia εχουν δημιουργηθει εχοντας στο επικεντρο τον οδηγο.   

 

 

Η εξαιρεση που επιβεβαιωνει τον κανονα

 


  Παρα τα κοινα στοιχεια στη φιλοσοφια των δυο μοντελων, υπαρχει μια ειδοποιος διαφορα. Σε αντιθεση με το κλασσικο μοντελο, η νεα Giulia εξελιχθηκε εξαρχης με βαση την κορυφαια εκδοση Quadrifiglio Verde των 510 ιππων. Ενω η Giulia του 1962 εξελιχθηκε βημα-βημα απο τη βασικη εκδοση με τον κινητηρα των 1,3 λιτρων, η νεα Giulia τοσο σε επιπεδο πλαισιου, οσο και μηχανικων μερων σχεδιαστηκε απο την πρωτη στιγμη με βαση την κορυφαια QV. Αυτος ειναι και ο λογος που τα περισσοτερα μηχανικα μερη, οπως η αναρτηση Alfa LinkTM, το συστημα πεδησης brakebywire IBS, ο αξονας μεταδοσης απο ανθρακονηματα, το αυτοματο κιβωτιο των 8 σχεσεων και βεβαια το κεντρικο –ηλεκτρονικο- νευρικο συστημα του αυτοκινητου με την ονομασια CDC, ειναι κοινα σε ολη τη γκαμα της Giulia, ανεξαρτητα απο την επιλογη κινητηρα η επιπεδου εξοπλισμου.

 

 

  Η νεα Alfa Romeo Giulia ειναι διαθεσιμη με τιμες που ξεκινουν απο τις 35.400 ευρω (2.0ΤΒ 200hp), 4ετη εργοστασιακη εγγυηση με ισχυ εως 160.000χλμ. και αντιστοιχης διαρκειας υπηρεσια οδικης βοηθειας.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!