Ferrari F50. H αδικημένη της Μεγάλης Πεντάδας.

Η Μεγαλη 5δα της Ferrari, απαρτιζεται απο της 288 GTO, F40, F50, Enzo και LaFerrari. Οι δυο ισως πιο \”αδικημενες\”, ειναι η 288 GTO και η F50. Περισσοτερο ομως η F50, καθως ακολουθησε την F40, η οποια εκανε πολυ μεγαλο κραχ, μετα και το θανατο του Enzo και στη συνεχεια επισκιαστηκε απο την Enzo Ferrari (οπως ειναι και η πληρης και ορθη ονομασια της) που την ακολουθησε.

Η F50, ειναι το σχεδιαστικο δημιουργημα των Lorenzo Ramaciotti και Pietro Camardella, του σχεδιαστικου οικου Pininfarina. Ο σχεδιασμος της, αποτελει ουσιαστικα, την εξελιξη του concept car Ferrari Mythos, το οποιιο ειχε παρουσιαστει το 1989. Φαρδια και χαμηλη, με τη καμπινα της να μοιαζει απλα σαν κερασακι στη τουρτα του αγωνιστικου της σχεδιασμου, η F50 φερει σε μεγαλο βαθμο παρομοια σχεδιαστικα στοιχεια με την F40. Στην F50, εμπρος μερος φερει δυο μεγαλα αεροδυναμικα καναλια, τα οποια κατευθυνουν τον θερμο αερα απο το εμπρος μερος (που βρισκονται τα ψυγεια της) προς τα πισω, απο το πλαϊ του αυτοκινητου.

Η αεροτομη της, αν και μεγαλη, ειναι αρμονικα δεμενη με το σωμα του αυτοκινητου και μοιαζει \”σωστη\” αισθητικα, ακομα και σε πιο επικριτικα ματια. Στο πισω μερος της, υπαρχει μια μεγαλη γρυλια, απο οπου απομακρυνεται η θερμοτητα που δημιουργει ο θηριωδης V12 κινητηρας της.

Ο κινητηρας που κινει καθε μια απο τις 349 F50, ειναι ενας προερχομενος απο τη Formula 1, ατμοσφαιρικος V12, με χωρητικοτητα 4.7 λιτρα (Tipo F130B) ο οποιος αποδιδει 520 ιππους (~110 ιππους / λιτρο) στις 8000 σ.α.λ. (με το κοφτη να ειναι στις 8640 σ.α.λ.) και 470 Nm ροπης στις 6500 σ.α.λ. . Με το βαρος της F50 να ανερχεται στα 1230 κιλα (εκ των οποιων τα 230 ειναι ο κινητηρας και το κιβωτιο απο μονα τους), η αποδοση του ειναι 2.7 κιλα / ιππο. Η F50 ειναι εφοδιασμενη με ενα μηχανικο κιβωτιο 6 σχεσεων.

Το πλαισιο της F50, ειναι κατασκευασμενο απο ανθρακονημα, με αλουμινενια υποπλαισια για το κινητηρα και το συστημα της αναρτησης. Οι ζαντες τις ειναι κατασκευασμενες απο μαγνησιο, δημιουργημα της Speedline), ενω το συστημα πεδησης της ειναι δημιουργημα της Brembo, με 4πιστονες δαγκανες τοσο στον εμπρος οσο και στο πισω αξονα.

Η αναρτηση της ειναι μεταβαλομενης σκληροτητας (με αυτη να επηρεαζεται απο μια πληθωρα παραγοντων οπως γωνια τιμονιου, πιεση στο πενταλ του φρενου, ταχυτητα αυτοκινητου, δυναμεις G και κατευθυνση αυτων κ.α.), η οποια για την εποχη εκεινη ειχε τον εντυπωσιακο χρονο προσαρμογης των 0.14 δευτερολεπτων.

Copyright : Brendan Eirich (Flickr)
To εσωτερικο της F50, ειναι σε παρομοια λογικη με αυτο της F40. Απλο, λιτο, λειτουργικο. Δεν υπαρχει κατι που δεν χρειαζεται. Στην F50, η Ferrari εντυσε το εξωτερικο κομματι των bucket με δερμα, καθως και καποια επιμερους κομματια του εσωτερικου, ενω το υπολοιπο ειναι επενδυμενο με alcantara. Στην F50, βλεπουμε ενα απο τα πρωτα εσωτερικα, οπου το ανθρακονημα χρησιμοποιειται ως διακοσμος (στην F50 αποτελει το διακοσμο του ταμπλο) και οχι απλα ως κομματι της κατασκευης του αυτοκινητου.
Το περιοδικο Car and Driver, εκανε το 1997 μια δοκιμη οπου κατεγραψε τις παρακατω δικες του μετρησεις επιδοσεων της F50 : 
  • 0-48 km/h (30 mph): 1.7 sec
  • 0-64 km/h (40 mph): 2.4 sec
  • 0-80 km/h (50 mph): 3.0 sec
  • 0–97 km/h (60 mph): 3.8 sec
  • 0–110 km/h (70 mph): 4.7 sec
  • 0–130 km/h (80 mph): 5.5 sec
  • 0–140 km/h (90 mph): 7.5 sec
  • 0–160 km/h (100 mph): 8.5 sec
  • 0–180 km/h (110 mph): 10.1 sec
  • 0–190 km/h (120 mph): 11.6 sec
  • 0–210 km/h (130 mph): 13.4 sec
  • 0–230 km/h (140 mph): 15.9 sec
  • 0–240 km/h (150 mph): 18.8 sec
  • 0–260 km/h (160 mph): 21.8 sec
  • 0–270 km/h (170 mph): 26.8 sec
  • 1/4 mile: 12.1 sec at 198 km/h (123 mph)
  • Skidpad: 0.95g
  • Επιβραδυνση: 70–0 mph (113–0 km/h): 176 ft (54 m)
  • Τελικη ταχυτητα: 312 km/h (194 mph) (325 km/h (202 mph) ισχυριζομενη απο τη Ferrari)

Χρονοι :

  • Tsukuba Circuit: 1:05.81
  • Suzuka Circuit (2000): 2:25.525
  • Sugo: 1:38.573
  • Nurburgring Nordschleife (2016, στα πλαισια του Top Gear Nurburgring Nordschleife Challenge): 7:47.3 
Απο τις 349 \”συμβατικες\” F50, 302 ειναι κοκκινες (Rosso Corsa), 31 κιτρινες (Giallo Modena), 8 μπορντο (Rosso Barchetta), 4 ασημι (Argento Nurburgring) και 4 μαυρες (Nero Daytona).

    F50 GT

    H F50 GT (η GT1 οπως ειναι και η πιο σωστη ονομασια της), ακολουθησε το ιδιο motorsport theme με την F40 LM, με τη Ferrari να θελει να την βαλει στο θεσμο BPR Global GT Series, κοντρα στις McLaren F1 GTR και Porsche 911 GT1. Η αγωνιστικη F50, ειχε ανασχεδιασμενο εμπρος μερος, targa top delete (στη θεση τοποθετηθηκε το roof scoop που βλεπουμε και στη φωτογραφια), μεγαλυτερη πισω αεροτομη, 5ακτινες Speedline ζαντες με slick ελαστικα, ενω βαλτιωθηκε και ο V12, με την αποδοση του να αγγιζει τους 750 ιππους, στις 10500 σ.α.λ. ! Σε δοκιμη που πραγματοποιηθηκε το 1996, η F50 GT ηταν ταχυτερη ακομη και απο την Ferrari 333SP, γεγονος που ωστοσο δεν φανηκε ποτε σε ευρεια κλιμακα, καθως η διοργανωση ακυρωθηκε και το project απο τη μερια της Ferrari, πηρε και αυτο το δρομο της ακυρωσης.
    Η Ferrari πουλησε τα 3 αγωνιστικα εξελιξης, καθως και τα κανονικα αγωνιστικη με αριθμο πλαισιου 002 και 003 (τα οποια ηταν σχεδον πληρως ολοκληρωμενα οταν πουληθηκαν), ενω τα υπολοιπα 3 πλαισια, καταστραφηκαν.

    All in all

    H F50 κατα καποιο τροπο, ειναι ισως η αδικημενη της ολης 5δας. Προκειται για ενα εκπληκτικο αυτοκινητο, με κινητηρα προερχομενο απευθειας απο μονοθεσιο της Formula 1, targa top (ασυγκριτο το συναισθημα της οδηγησης ενος ανοιχτου αυτοκινητου) και εχει 3 πενταλ αντι 2 paddle που εχει η Enzo. Ειναι κατα καποιο τροπο, κατι το μοναδικο, κατι που δεν θα ξανακατασκευαστει ποτε. Ειναι ισως ενα απο τα καλυτερα analog supercar στην ιστορια της αυτοκινησης. Τα τελευταια χρονια ωστοσο, αρχιζει και ερχεται στο προσκηνιο και τελικα, θεωρω οτι θα λαβει τα ευσημα που της αξιζουν. Οσο εντυπωσιακη και αν ειναι η F40 η η Enzo, σκεφτειται απλα το εξης : Ενας δρομος καταλληλος για οδηγηση, 3 πενταλ, ο μεταλλικος ηχος του κιβωτιου της Ferrari, ενας ατμοσφαιρικος V12 να ουρλιαζει μεχρι τις 8600 σ.α.λ. και μια οροφη να απουσιαζει, φερνοντας τον οδηγο ακομη πιο κοντα στο κινητηρα. Ξαφνικα, η F40, δεν ειναι και τοσο \”ανωτερη\” πλεον, ετσι ;
    Photo Copyright (Regular F50): Patrick Ernzen (Desert Motors), Flickr

    Αφήστε μια απάντηση

    Κορυφή
    Vehicle added!
    The vehicle is already in the wishlist!