GT-R(X) 2050 : Η Nissan Design, ζωντανεύει το όνειρο ενός μελλοντικού σχεδιαστή

 


  Το 1970, οταν ο ορος \”minivan\” δεν ειχε ακομη επινοηθει και τα SUV χρησιμοποιουντο αρχικα απο εξερευνητες,  ενα νεο ειδος supercar στην Ιαπωνια εκανε την εμφανιση του,  εχοντας πανω του το αγνωστο τοτε  σημα \”GT-R\”. Απο τοτε, περασαν αρκετες δεκαετιες μεχρι να γεννηθει  ο μελλοντικος σχεδιαστης αυτοκινητων Jaebum \”JB\” Choi, στη Σεουλ της Νοτιας Κορεας. Σιγουρα, πολλα μπορουν να αλλαξουν σε 50 χρονια.

 


  Ο Choi, οπως πολλοι απο τους αποφοιτους στο ArtCenter College of Design στην Πασαντενα της Καλιφορνια, εκπονησε την τελικη του διατριβη  στοχευοντας το μελλον, οχι σε 50 χρονια, αλλα το ετος 2050. Επελεξε ενα οχημα με επαναστατικο χαρακτηρα, το Nissan GT-R,  για μια μελετη σχεδιασμου σε μια μελλοντικη αυτονομη εποχη, οταν οι μηχανες θα μπορουν να ενσωματωσουν το συναισθημα του οδηγου,  μεσω μιας φυσικης συνδεσης.

 


 Παραλληλα, ο Choi  ξεκινησε την πρακτικη του ασκηση στην Nissan Design America (NDA) στη Λα Χογια της Καλιφορνια, σε μια εποχη που οι περιορισμοι του COVID-19 αλλαξαν τον τροπο με τον οποιο ολοι σκεφτοταν το μελλον. Συντομα η φοιτητικη του διατριβη πηρε σαρκα και οστα και γεννηθηκε το οραμα του για το \”Nissan GT-R(X) 2050\”.

 


  \”Ξεκινησα την πρακτικη μου στην NDA τον Ιανουαριο και συμμετειχα σε εταιρικα προγραμματα για περιπου δυο μηνες. Στη συνεχεια, ξεκινησα το εργο μου\” vision humanoid \” δουλευοντας απο το σπιτι, για το υπολοιπο της πρακτικης μου ασκησης, λογω του COVID-19\”, δηλωσε ο Choi. “Ουτε που φανταζομουν τοτε οτι η ομαδα της NDA θα με επαιρνε κατω απο τα φτερα της και θα με βοηθουσε να δημιουργησω το μοντελο πληρους μεγεθους.”

 


  Το ολοκληρωμενο εργο εχει μηκος κατω των 3 μετρων και υψος ανω των 60 εκατοστων. Ο μοναδικος επιβατης, ο οδηγος, στηριζεται οριζοντια σε \”επιρρεπης\” θεση με τα ακρα εκτεταμενα σε σχημα Χ. Ο οδηγος φορα μια φουτουριστικη στολη και κρανος που μοιαζουν με την προστατευτικη ενδυμασια αναβατων superbikes.

 


  \”Ο JB ειναι ενας εξαιρετικα ταλαντουχος, υπερ-δημιουργικος σχεδιαστης και οι ιδεες του για τα μελλοντικα supercars που εμπνεονται απο την ενσωματωση εγκεφαλου σε οχημα (braintovehicle, Β2V), ταιριαζουν απολυτα με την προηγμενη εργασια της Nissan στον τομεα B2V\”, δηλωσε ο αντιπροεδρος της NDA David Woodhouse. \”Η διατριβη του αφορουσε την επιδειξη της συναισθηματικης τεχνολογιας συνδεσης που μπορει να δημιουργησει και το οφελος που μπορει να προσφερει για τους πελατες. Ηταν εξαιρετικα συναρπαστικο για την ομαδα της NDA να βοηθησει τον JB, στο να δωσει φορμα σε αυτην την ιδεα, ως μοντελο 1:1.\”

 


  Ως «φορετη μηχανη», ο Choi οραματιζεται οτι η συνδεση του ανθρωπινου εγκεφαλου με τον υπολογιστη, θα παρεχει καλυτερη αποδοση απο τα «συνηθισμενα» αυτοκινουμενα αυτοκινητα. Λεει οτι το οχημα μιμειται το σχημα του ανθρωπινου σωματος, ωστε να προστατευει αποτελεσματικα τον εγκεφαλο.

 


  \”Οι εξωσκελετοι σημερα κανουν τους ανθρωπους πιο δυνατους, φορωντας μηχανικες κατασκευες. Προσπαθησα να χωρεσω το μεγεθος του σωματος ενος ατομου, στο μετρο του δυνατου, σαν να φορουσα αυτοκινητο\”, εξηγει ο Choi για τη συμπαγη διαταξη του οχηματος. “Ηθελα να δημιουργησω μια νεα μορφη μηχανης που δεν ειναι οχημα για οδηγηση, ειναι ο χωρος οπου η μηχανη και ο ανθρωπος γινονται ενα.”

 


  Το φουτουριστικο εργο του Choi εξακολουθει να δανειζεται στοιχεια απο το τρεχον Nissan GT-R, οπως τις τολμηρες, εντονες επιφανειες, τους μονολιθικους ογκους του αμαξωματος και τα χαρακτηριστικα σχεδιασης V-motion. Διαθετει επισης τα εμβληματικα φωτα του GT-R και κοκκινες ριγε πινελιες του GT-R NISMO.

 


  Ενα αλλο μοναδικο στοιχειο ειναι το κρανος σε στυλ GT-R και το κοστουμι \”docking\”. Το κρανος σχεδιαστηκε για να εισαχθει σε μια υποδοχη για καμερα μπροστινης θεασης που συνεργαζεται με VR. Ενας ειδικος πομπος μεταδοσης σηματων  απο  τον εγκεφαλο στην μηχανη, θα βοηθουσε τον ανθρωπινο εγκεφαλο να ενεργοποιησει τα ψηφιακα σηματα.

 

Ως οχημα που θα οδηγηθει πιθανοτατα τη νυχτα, η ευελιξια του θα αποτελουσε κρισιμο κομματι των υψηλων ηλεκτροκινητων επιδοσεων του. Ο Choi φανταζεται οτι οι συμπαγεις μοναδες τροχων/ελαστικων του οχηματος, με θολους σε σχημα παραπλησιο του τετραγωνου, επιτρεπουν στο οχημα να στριψει 360 μοιρες. Η εξωτερικη διαμετρος του ελαστικου ειναι 21 ιντσες και ο κυκλος του εσωτερικου τροχου ειναι 15 ιντσες. Το μοτιβο των ακτινων των ζαντων σχεδιαστηκε για να βοηθησει τον τροχο να κρυωσει γρηγορα, ακομα και υπο ακραιες συνθηκες πεδησης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!