LongTail, Chapter 3. H McLaren 765LT.

Η McLaren, ειναι η \”καινουργια\” στο χωρο των κατασκευαστων supercar. Ηδη απο το πρωτο αυτοκινητο της, την MP4-12C, ειχε ταραξει τα νερα, βαζοντας δυσκολα στους μεχρι τοτε κυριαρχους του χωρου, Ferrari και Lamborghini. Ωστοσο, παντα κρινοταν ως προς την αισθηση των αυτοκινητων της. Οτι ηταν καπως \”ψηφιακα\”, \”ηλεκτρονικα\”, \”αψυχα\”. Ολοι ελεγαν οτι ειχαν υπερ του δεοντος καλες επιδοσεις, τους ελλειπε ωστοσο το συναισθημα. Δε μπορουσαν να προκαλεσουν στον οδηγο τα συναισθηματα που προκαλουσαν οι αντιστοιχες 458 και Gallardo/Huracan.

Η γεννηση της σειρας LongTail

Καπου εκει, η McLaren, δημιουργησε τη πρωτη LT (LongTail). Homage στην αγωνιστικη F1 GTR LongTail της δεκαετιας του \’90, η McLaren δημιουργησε το πρωτο track-oriented μοντελο της, την 675LT. Στην αρχη, πολλοι περιμεναν οτι θα ειναι απλα μια ελαφρως διαφοροποιημενη 650S με λιγο λιγοτερο βαρος και λιγο περισσοτερη ιπποδυναμη. Ολοι εμειναν εκπληκτοι για το ποσο λαθος ηταν η εκτιμηση τους. H 675LT, ηταν πιο ωμη, πιο απολυτη, πιο \”επικοινωνιακη\” προς τον οδηγο. Ειχε ψυχη, ηταν ενα πραγματικο supercar.

Ακολουθησε η 600LT, το πρωτο μοντελο της σειρας Sports Series, που απεκτησε μοντελο στη κατηγορια LongTail. H 600LT, οπως και η 675LT, εγινε αγαπητη για τη πληροφορηση που παρειχε στον οδηγο, καθως και για τις καταιγιστηκες της επιδοσεις στη κατηγορια της.
Η 720S ηταν το επομενο πληρως νεο μοντελο στη σειρα Super Series της McLaren. Η 720S απο τη πρωτη κιολας στιγμη, κριθηκε σκληρα για τη περιεργη εμφανιση της. Με το καιρο ομως, ο κοσμος της συνηθισε και αρχισε να αρεσει. Μετα ηρθαν και οι δοκιμες, οπου για αλλη μια φορα, το δημιουργημα της McLaren απεδειξε την ανωτεροτητα του, τοσο σε ευθεια οσο και σε στροφες, εναντι ολου του ανταγωνισμου του.

Πολλοι αναρωτιουνταν, τι μπορει κανεις να κανει καλυτερο σε μια 720S ; Με την 675LT, η McLaren, δινει την απαντηση.

Ελαφρυτερη και πιο αεροδυναμικη

Με την εκτενη χρηση carbon, περα απο το Monocoque II, η McLaren καταφερε να μειωσει το βαρος της 765LT κατα 80 κιλα σε σχεση με την 720S, με το συνολικο της βαρος να ανερχεται στα 1339 κιλα (με τη σταθμη ολων των υγρων της στο MAX). Η χρηση ανθρακονηματος για τη κατασκευη των φτερων, των πορτων, των προφυλακτηρων αλλα και των εμπρος και πισω διαχυτων, μειωσε σημαντικα το βαρος της 765LT. Αλλα αυτα ειναι μονο η αρχη.
Η εξατμιση, ειναι κατασκευασμενη απο τιτανιο, το κιβωτιο χρησιμοποιει μεταλλα που χρησιμοποιουνται αντιστοιχα στα κιβωτια των μονοθεσιων της εταιρειας στη Formula 1, το παρμπριζ και τα πλαϊνα παραθυρα ειναι πιο λεπτα, ενω η τριτη κολωνα καθως και το πισω καλυμμα του κινητηρα, ειναι κατασκευασμενα απο polycarbonate glazing υλικο, ενα ειδος υλικου που μοιαζει με γυαλι, ειναι ωστοσο ομως πολυ πιο ανθεκτικο στη θερμοτητα και στις πιεσεις που μπορει να δεχτει και πολυ ελαφρυτερο.
Στο κομματι της αεροδυναμικης, η McLaren επανασχεδιασε το σωμα της 765LT, προκειμενου να αυξησει το παραγωμενο downforce και να ενισχυσει τη δυνατοτητα ψυξης των μηχανικων μερων. Το εμπρος μερος της 765LT ειναι κατα 5 χιλιοστα χαμηλοτερο και 6 χιλιοστα φαρδυτερο απο αυτο της 720S (το πισω μερος παρεμεινε ανεπηρεαστο), προκειμενου να αυξηθει το παραγωμενο αεροδυναμικο φορτιο στο εμπρος μερος και να βελτιωθει η οδηγικη συμπεριφορα στην εισοδο της στροφης.
Επισης, η πισω αεροτομη της 765LT, ειναι αρκετα μεγαλυτερη, προκειμενου να παρεχει και μεγαλυτερο καθετο αεροδυναμικο φορτιο, οσο και να βοηθα στην επιβραδυνση. Εχει 3 θεσεις, τη DRS (οπου ειναι εντελως κλειστη προκειμενου να μειωσει την αεροδυναμικη αντισταση), την Aero (οπου ειναι μερικως ανασηκωμενη, αναλογα τη ταχυτητα, για να παραγεται επιπλεον αεροδυναμικο φορτιο στο πισω μερος, οπως φαινεται στη φωτογραφια) και την Air brake (ενισχυση της επιβραδυνσης), οπου ανασηκωνεται πληρως σε λιγοτερο απο μισο δευτερολεπτο, προκειμενου να μεταφερει μερος του φορτιου της επιβραδυνσης, στα πισω φρενα.

Η κινητηρια δυναμη της 765LT

Ο κινητηρας της 765LT, ειναι ιδιος με αυτον της 720S σε πρωτη ματια, ωστοσο εχει υποστει μια πληθωρα διαφοροποιησεων. Τα πιστονια και οι μπιελες, κατασκευασμενα απο αλουμινιο, ειναι ενισχυμενα, προκειμενου να μπορουν να αντεξουν ακομα και τη πιο σκληρη και απαιτητικη χρηση. Η παραγωμενη ισχυς, ανερχεται στους 765 ιππους (στις 7.500 σ.α.λ.) και στα 800Nm ροπης (στις 5.500 σ.α.λ.). Η χωρητικοτητα του ειναι 4 λιτρα, ειναι διαταξης V8, twin-turbo.
Το κιβωτιο της, λογω της κατασκευης του απο ελαφρυτερα κραμματα μεταλλου αλλα και διαφορετικη κλιμακωση, επιτρεπει μεχρι και 15% ταχυτερη επιταχυνση στην ιδια σχεση, εν συγκριση με την 720S. 
Οι αριθμοι, μιλουν απο μονοι τους. 0-100 σε 2.8 δευτερολεπτα, 0-200 σε 7.2 δευτερολεπτα, τελικη ταχυτητα 330 χιλιομετρα / ωρα. Χαρη στη τεχνολογια διπλου συμπλεκτη, το κιβωτιο 7 σχεσεων της 765LT, μπορει να προσφερει απο ηπιες και μη-αισθητες, μεχρι σχεδον στιγμιαιες και αισθητες αλλαγες.

Βελτιστοποιημενα φρενα και αναρτηση

Τα φρενα της 765LT, χρησιμοποιουν τη τελευταια λεξη της τεχνολογιας και της εξελιξης, τοσο ως προς το υλικο απο το οποιο ειναι κατασκευασμενες οι δισκοπλακες και τα τακακια, οσο και ως προς τη λειτουργια τους. Χαρη στο ενσωματωμενο συστημα ψυξης απο τη δαγκανα, προερχομενο απο τη Formula 1, η McLaren εχει φροντισει, τα φρενα της 765LT να μενουν παντα στη συστη θερμοκρασια.
Για τους πλεον απαιτητικους οδηγους, που σκοπευουν να τη χρησιμοποιησουν εκτενως σε πιστα, υπαρχει η δυνατοτητα επιλογης του πακετου \”Brake Upgrade\”, με το οποιο τα εμπρος φρενα της 765LT αντικαθιστανται με αυτα της Senna.
Στο συστημα της αναρτησης, η McLaren υιοθετησε τη λογικη που υπηρχε απο την 600LT, οπου τοποθετησε για πρωτη φορα αντιστρεπτικες ραβδους και ενωνε τα αμορτισερ καθε αξονα μεταξυ τους, για καλυτερη οδηγικη συμπεριφορα, διορθωνοντας τα παραπονα που ειχε δεχτει παλαιοτερα, για \”ατσαλη\” συμπεριφορα οταν το αυτοκινητο κινουνταν κοντα στα ορια του. Οπως και ο κινητηρας, ετσι και η αναρτηση φερει τις γνωστες 3 επιλογες Normal, Sport, Track, οπου ο οδηγος μπορει να ρυθμισει ανεξαρτητα τη συμπεριφορα κια τη λειτουργια κινητηρα/κιβωτιου κια αναρτησης, αναλογα τις εκαστοτε συνθηκες.

\”Διαιτα\” παντου

Η φιλοσοφια της McLaren ειναι \”Lighter is faster\”. Για αυτο και εχει αφαιρεσει βαρος απο παντου στην 765LT. Με τα πακετα \”Clubsport\” και \”Clubsport Plus\”, τα εμπρος και πισω φτερα, το καπο και οι πορτες, που ειναι κανονικα κατασκευασμενες απο ελαφρυ κραμα αλουμινιου, ειναι κατασκευασμενες απο ανθρακονημα, για περαιτερω μειωση του βαρους.

Επιπλεον, απο ελαφρυ κραμα ειναι κατασκευασμενες και οι ζαντες, με μπουλωνια τιτανιου. Οπως προαναφεραμε, στη \”διαιτα\” συμμετασχει και η εξατμιση τιτανιου (η οποια ζυγιζει μολις 10.4 κιλα), τα πιο λεπτα τζαμια και τα carbon panel της. Η McLaren ωστοσο, δε σταματησε εκει.

Το εκτενες προγραμμα \”διαιτας\” της 765LT, συνεχιζεται και στο εσωτερικο, με την αφαιρεση του συστηματος infotainment και του συστηματος κλιματισμου (τα οποια μπορουν να τοποθετηθουν χωρις επιπλεον κοστος) και το λεπτυτερο Alcantara, που χρησιμοποιειται για την επενδυση τοσο τον καθισματων, οσο και του εσωτερικου γενικοτερα. Τελος, το \”κερασακι στο τουρτα\”, ειναι τα carbon καθισματα, με αυτα προερχομενα απο τη Senna (μερος του πακετου Clubsport Plus), να ζυγιζουν μολις 3.45 κιλα το καθενα.

Σπαρτιατικο εσωτερικο

Ανοιγωντας τη πορτα, αντικριζει κανεις ενα λιτο, μινιμαλιστικο, εσωτερικο. Δεν υπαρχει τιποτα \”αχρηστο\” μεσα. Περνωντας πανω απο το φαρδυ πλαϊνο side-sill, καθομαστε στο carbon bucket, το οποιο αγκαλιαζει τον οδηγο απο τους ωμους μεχρι τα ποδια, χωρις να ειναι υπερβολικα στενο.
Μπροστα απο τον οδηγο, υπαρχει η αναδιπλουμενη θονη που λειτουργει ως ταμπλο, με μια μεγαλη οθονη 10.7 ινστων οταν ειναι ανοιχτο και μια μικρη, με μονο τις βασικες πληροφοριες (σχεση κιβωτιου, μπαρα στροφομετρου και ταχυτητα) οταν ειναι αναδιπλωμενη.
Τα εικονιζομενα bucket, ειναι αυτα που τοποθετουνται και στη Senna, τα πλεον hardcore. Για τους κατοχους που θα χρησιμοποιησουν την 765LT λιγοτερο στη πιστα και περισσοτερο στο δρομο, υπαρχει η δυνατοτητα επιλογης πιο \”ηπιων\” bucket καθισματων, με περισσοτερη επενδυση και λιγοτερο εντονα πλαϊνα.
Ενα ιδιαιτερο χαρακτηριστικο του εσωτερικου της 765LT, που το βλεπουμε πρωτη φορα σε McLaren, ειναι το τζαμι, που υπαρχει στο πισω parcel shelf, απο το οποιο μπορει κανεις να βλεπει το κινητηρα. Οπως και στην 720S, ετσι και στην 765LT, στο ξεκλειδωμα και πριν την εκκινηση του κινητηρα, υπαρχει ενας κοκκινος φωτισμος, για να μπορει κανεις να θαυμαζει το V8 της 765LT.

All in all

Η 765LT, ειναι η \”τελεια\” βελτιστοποιηση της 720S. Πιο ωμη, πιο \”συναισθηματικη\”, πιο extreme. Παρολα αυτα, παραμενει ομως και ενα ανετο αυτοκινητο, για ενα roadtrip. H δουλεια της McLaren σε ολο το αυτοκινητο, σιγουρα θα γινει αισθητη απο τη πρωτη στιγμη που καποιος θα την οδηγησει. Η 765LT, ειναι αυτο που οι Αγγλοι λενε \”turned to 11\”. 765 τυχεροι, θα ειναι αυτοι που θα εχουν τη δυνατοτητα να την αποκτησουν, με τα πρωτα αυτοκινητα να αναμενονται μεχρι το τελος του χρονου. Το Woking, για αλλη μια φορα, εδωσε ρεστα…

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!