To νέο Tiguan, πιο εντυπωσιακό απο ποτέ

Οι αριθμοι λενε την αληθεια: με περισσοτερες απο εξι εκατομμυρια πωλησεις, το Volkswagen Tiguan ειναι το πιο επιτυχημενο Sports Utility Vehicle στην Ευρωπη και ενα απο τα κορυφαια σε πωλησεις παγκοσμιως. Το 2019, ηταν και παλι το πιο δημοφιλες μοντελο της μαρκας και ολοκληρου του Volkswagen Group, με περιπου 911.000 μοναδες να βγαινουν απο τη γραμμη παραγωγης. Σημερα, η Volkswagen παρουσιαζει το νεο Tiguan, το οποιο φιλοδοξει να παραμεινει στην κορυφη με προηγμενες τεχνολογιες ηλεκτροκινησης, ψηφιοποιησης και συνδεσιμοτητας.



Ανανεωμενος εξωτερικος σχεδιασμος. Το νεο εμπρος τμημα ειναι ενα απο τα βασικα οπτικα χαρακτηριστικα του νεου Tiguan. Η νεα, ευρυτερη μασκα με προβολεις LED, χαριζει στο νεο Tiguan μια πολυ πιο εντυπωσιακη εμφανιση, φερνοντας το οπτικα πολυ κοντα στο μεγαλυτερο Touareg. Το καπο ειναι ψηλοτερο, με το νεο σημα Volkswagen τοποθετημενο κεντρικα. Επανασχεδιασμενοι οι προφυλακτηρες ενω στο πισω μερος, το ονομα «Tiguan» βρισκεται τωρα σε εμφανη κεντρικη θεση κατω απο το σημα Volkswagen. Το «4MOTION» στο πισω μερος των τετρακινητων μοντελων εχει επισης επανασχεδιαστει.


Ξεχωριζει το plugin υβριδικο eHybrid. Η σημαντικοτερη προσθηκη στη γκαμα του νεου Tiguan ειναι το νεο Tiguan eHybrid με plugin υβριδικο κινητηριο συστημα 245 PS (180 kW). Το Tiguan eHybrid εκκινει παντα στο EMODE, τη βελτιωμενη λειτουργια ηλεκτρικης οδηγησης, με την προϋποθεση οτι η μπαταρια εχει φορτιστει επαρκως. To οχημα μπορει να καλυψει με ηλεκτροκινηση περιπου 50 χιλιομετρα, με μια μονο φορτιση μπαταριας. Ως αποτελεσμα, οι περισσοτερες μεσες ημερησιες διαδρομες θα καλυπτονται αποκλειστικα με ηλεκτρικη ενεργεια, με μηδενικες εκπομπες ρυπων κατα την κινηση.


Το νεο Tiguan eHybrid μπορει να οδηγηθει σε ηλεκτρικη λειτουργια για ταχυτητες εως και 130 χλμ./ωρα. Στην υβριδικη λειτουργια, ο ηλεκτρικος κινητηρας υποστηριζει τον υπερτροφοδοτουμενο βενζινοκινητηρα TSI αμεσου ψεκασμου, κατα την επιταχυνση. Η λειτουργια GTE, με τον ηλεκτροκινητηρα να παρεχει επιπλεον ωθηση, ενεργοποιειται απο ενα κουμπι διπλα στο αυτοματο κιβωτιο DSG. Σε λειτουργια GTE, ο ηλεκτροκινητηρας και ο TSI παρεχουν συνδυαστικα τη μεγιστη ισχυ του συστηματος του Tiguan eHybrid.


Προηγμενοι κινητηρες TDI EVO. Οι δημοφιλεις κινητηρες TDI του Tiguan εξοπλιζονται με δυο καταλυτικους μετατροπεις SCR στη σειρα, ο καθενας με το δικο του AdBlue. Αυτο διευκολυνει μια διαδικασια γνωστη ως «διπλη δοσολογια» (Twin Dosing), η οποια επιτρεπει στη Volkswagen να μειωσει σημαντικα τις εκπομπες οξειδιου του αζωτου (NOx) σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο. Ο πρωτος καταλυτικος μετατροπεας SCR βρισκεται κοντα στον κινητηρα ετσι ωστε να φτασει στη βελτιστη θερμοκρασια λειτουργιας του λιγο μετα την εκκινηση, γεγονος που βοηθα στη μειωση των εκπομπων NOx πολυ γρηγορα και ευνοει τη λειτουργια υπο χαμηλο φορτιο.


Ο δευτερος καταλυτικος μετατροπεας SCR βρισκεται στο κατω μερος του οχηματος. Δεδομενου οτι η αποσταση απο τον κινητηρα ειναι μεγαλυτερη, η θερμοκρασια των καυσαεριων μπορει να ειναι εως και 100° C χαμηλοτερη. Ως αποτελεσμα, αυτος ο καταλυτικος μετατροπεας SCR λειτουργει ιδιαιτερα καλα υπο βαρυ φορτιο. Ανεξαρτητα απο τον τροπο λειτουργιας του κινητηρα, η διπλη δοσολογια διασφαλιζει οτι ενας απο τους δυο καταλυτικους μετατροπεις SCR λειτουργει παντα στο βελτιστο ευρος θερμοκρασιας. Αυτο διευκολυνει την εξαιρετικα αποτελεσματικη επεξεργασια καυσαεριων, η οποια μετατρεπει τα οξειδια του αζωτου σε νερο και αβλαβες αζωτο.


Προσθετα δυναμικα χαρακτηριστικα R. Ο κινητηρας TSI αποδοσης 320 PS, ειναι ενας ολοκαινουργιος κινητηρας στην οικογενεια Tiguan. Οι μηχανικοι της Volkswagen R εχουν εξελιξει τον EA888 evo4 – η τελευταια εκδοση του Performance TSI – για το νεο Tiguan R. Επιπλεον, εχει αναπτυχθει ενα νεο συστημα τετρακινησης, που ονομαζεται «RPerformance Ροπή Vectoring», με ελεγχο κατανομης ροπης. Το συστημα κατανεμει ακαριαια και ανεξαρτητα την κινητηρια ισχυ μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα καθως και του αριστερου και του δεξιου πισω τροχου. Εως και 100% της ροπης κινησης μπορει να κατευθυνθει στον τροχο στο εξωτερικο της στροφης, οδηγωντας σε αισθητα πιο ευελικτο, ακριβη και δυναμικο χειρισμο του οχηματος.


Η ενταση της κατανομης ισχυος καθοριζεται απο την τρεχουσα γωνια διευθυνσης, τη θεση του πενταλ γκαζιου, την πλευρικη επιταχυνση, τη γωνιακη ταχυτητα ως προς τον καθετο αξονα και την ταχυτητα. Ο οδηγος ρυθμιζει τον τροπο με τον οποιο λειτουργει ο ελεγχος κατανομης της ροπης και τα συστηματα δυναμικης σταθεροποιησης του οχηματος, επιλεγοντας το επιθυμητο προφιλ οδηγησης (Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και Offroad Individual modes). Ο οδηγος αποκτα αμεση προσβαση στη σπορ λειτουργια Race πατωντας το μπλε κουμπι R στο νεο πολυλειτουργικο τιμονι του Tiguan R – μετατρεποντας το Tiguan R σε σπορ αυτοκινητο με το πατημα ενος κουμπιου.


Νεα συστηματα ελεγχου και ψυχαγωγιας – Ψηφιακα πανελ αφης αντι για κουμπια και χειριστηρια. Μεσα στο νεο Tiguan, η Volkswagen εχει προσθεσει μια ολοκαινουργια μοναδα αφης για τις λειτουργιες ελεγχου κλιματισμου.        Εκτος απο τα κουμπια αφης, μεγαλου μεγεθους φωτιζομενα ρυθμιστικα (touch sliders) αφης χρησιμοποιουνται για ελεγχο του ανεμιστηρα και της θερμοκρασιας. Τα κουμπια αφης μπορουν επισης προαιρετικα να χρησιμοποιηθουν για  το χειρισμο λειτουργιων οπως η ρυθμιση των καθισματων, η θερμανση του παρμπριζ και του κρυσταλλου της πεμπτης πορτας και για το ανοιγμα του μενου κλιματισμου. Μια ψηφιακη εκδοση του νεου πολυλειτουργικου τιμονιου με φωτιζομενα σημεια και ρυθμισεις αφης διατιθεται προαιρετικα. Οι φωτεινες θυρες USBC βρισκονται κατω απο τη μοναδα κλιματισμου.


MIB3 και App-Connect Wireless. Ενα ακομα σημαντικο τεχνικο χαρακτηριστικο του νεου Tiguan ειναι η νεα γκαμα συστηματων ψυχαγωγιας (MIB3), η οποια επιτρεπει στον χρηστη να απολαμβανει μια ποικιλια διαδικτυακων υπηρεσιων, ανεβαζοντας την ψηφιοποιηση του νεου Tiguan σε αλλο επιπεδο. Χαρη σε μια Ηλεκτρονικη Μοναδα Συνδεσιμοτητας (OCU), οι βελτιωμενες λειτουργιες των συστηματων MIB3 περιλαμβανουν τις διαδικτυακες υπηρεσιες We Connect (για απεριοριστη περιοδο χρησης) και We Connect Plus (για δωρεαν χρηση για ενα η τρια χρονια στην Ευρωπη).


Αναλογα με τον εξοπλισμο, τα συστηματα MIB3 προσφερουν επισης νεες δυνατοτητες, οπως φωνητικο ελεγχο και προσβαση σε υπηρεσιες streaming, οπως η Apple Music. Οι χρηστες μπορουν επισης να εξατομικευσουν ενα ευρυ φασμα ρυθμισεων και να τις αποθηκευσουν στο cloud μεσω του Volkswagen ID για χρηση σε αλλα οχηματα της Volkswagen. Διατιθεται επισης ασυρματη προβολη και χειρισμος εφαρμογων smartphone μεσω του AppConnect Wireless για Apple CarPlay και Android Auto.


Συστημα ηχου Harman/Kardon. Η Volkswagen συνεργαστηκε με την Harman/Kardon για την αναπτυξη ενος νεου, προαιρετικου premium ηχοσυστηματος για το Tiguan. Διαθετει δεκα μεγαφωνα υψηλης αποδοσης και ενισχυτη 480 Watt. Ο ηχος μπορει να ρυθμιστει ξεχωριστα χρησιμοποιωντας τεσσερα προκαθορισμενα προφιλ ηχου. Ο συνδυασμος πλουσιων μπασων, πεντακαθαρων πριμων και αναπαραγωγης ομιλιας με υψηλη πιστοτητα δημιουργει μια συναρπαστικη εμπειρια ηχου.


Νεα συστηματα υποβοηθησης και φωτισμου. Τα συστηματα IQ.DRIVE στο νεο Tiguan πλεον διαθετουν  και το Travel Assist, με το οποιο το Tiguan αποκτα εξελιγμενη υποβοηθουμενη οδηγηση, αποκτωντας για πρωτη φορα χαρακτηριστικα ημιαυτονομης οδηγησης. Το συστημα προσφερει υποβοηθηση στο τιμονι, το φρεναρισμα και την επιταχυνση του νεου Tiguan σε ταχυτητες μεταξυ 0 χλμ./ωρα (με κιβωτιο ταχυτητων διπλου συμπλεκτη DSG) η 30 χλμ./ωρα (χειροκινητο κιβωτιο ταχυτητων) και 210 χλμ./ωρα (ο οδηγος παραμενει υπευθυνος για τον ελεγχο του SUV ανα πασα στιγμη). Για το σκοπο αυτο, το συστημα χρησιμοποιει λειτουργιες οπως το Adaptive Cruise Control (διαμηκης καθοδηγηση) και το συστημα διατηρησης λωριδας Lane Assist (πλευρικη καθοδηγηση).

Ο οδηγος ενεργοποιει το συστημα πατωντας ενα ξεχωριστο κουμπι Travel Assist στο νεο τιμονι πολλαπλων λειτουργιων. Ο οδηγος πρεπει να κρατησει τα χερια του στο τιμονι ακομα και οταν το Travel Assist ειναι ενεργο. Η επαφη με το τιμονι του Tiguan καταγραφεται μεσω ευαισθητων στην αφη επιφανειων σε αυτο. Η ανιχνευση αφης ειναι πολυ πιο αξιοπιστη απο τα συστηματα γωνιας διευθυνσης ακομη και σε μεγαλες και πολυ επιπεδες εκτασεις δρομου.


Συστηματα υποβοηθησης οδηγου. Η τελευταια γενια προσαρμοζομενου cruise control (Adaptive Cruise Control με προνοητικη λειτουργια- pACC) λαμβανει προληπτικα υποψη τις τοπικες πληροφοριες για το οριο ταχυτητας, τις πινακιδες για τα ορια της πολης, τις διασταυρωσεις και τους κυκλικους κομβους. Για το σκοπο αυτο, το συστημα υποβοηθησης «διαβαζει» τα σηματα κυκλοφοριας απο την μπροστινη καμερα και τα δεδομενα GPS και χαρτη απο το συστημα πλοηγησης. Το pACC στο Tiguan ειναι ενα παραδειγμα του πως ακομη και τα οικεια συστηματα υποβοηθησης εξελισσονται συνεχως και γινονται πιο εξυπνα.

Ενα αλλο παραδειγμα ειναι το αυτονομο συστημα φρεναρισματος εκτακτης αναγκης Μπροστινό Assist που διατιθεται στανταρ στο Tiguan και διαθετει πλεον εκτεταμενο φασμα λειτουργιων. Εχουν γινει βελτιωσεις στον τροπο με τον οποιο αντιδρα το συστημα σε ατομα που διασχιζουν το δρομο σε περιπλοκες καταστασεις. Το Lane Assist ειναι ενα τριτο παραδειγμα ενος βελτιωμενου συστηματος. Η τελευταια γενια του συστηματος διατηρησης λωριδων ειναι πλεον σε θεση να ανιχνευει με μεγαλυτερη ακριβεια δρομους και ορια λωριδων, οπως επιφανειες με γρασιδι.


Νεο IQ.LIGHT. Πλεον στο νεο Tiguan ειναι διαθεσιμοι για πρωτη φορα οι προβολεις IQ.LIGHTLED matrix. Η Volkswagen χρησιμοποιησε για πρωτη φορα αυτο το συστημα προβολεων σε παρομοια μορφη στο Touareg, το μεγαλυτερο αδερφο του Tiguan. Ακολουθωντας στα βηματα των Touareg, Passatκαι Γκολφ, το νεο Tiguanειναι το τεταρτο μοντελο Volkswagen που διαθετει αυτο το συστημα φωτισμου LED, το οποιο θεωρειται ενα απο τα καλυτερα του ειδους του στον κοσμο. Ενας πινακας 24 LED σε καθε μοναδα προβολεα χρησιμοποιειται για την ενεργοποιηση διαφορων λειτουργιων φωτισμου στο δρομο, μερικες απο τις οποιες ειναι διαδραστικες.

Μια αλλη πρωτια για το Tiguan ειναι τα δυναμικα φλας LED ενσωματωμενα στους IQ.LIGHTLED matrix προβολεις. Οι συστοιχιες πισω φωτισμου LED εχουν επισης επανασχεδιαστει ενω ξεχωριζει η οπτικα εντυπωσιακη εναλλαγη μεταξυ της λειτουργιας των φωτων στην κορυφη της πισω πορτας και των υπολοιπων φωτων φρενων, καθως και φωτιστικες λειτουργιες κατα το ξεκλειδωμα και το κλειδωμα.


Νεες γραμμες εξοπλισμου – Tiguan, Life, Elegance, R-Line. Το νεο Tiguan λανσαρεται με μια διαφορετικη φιλοσοφια για τις γραμμες εξοπλισμου. Η βασικη εκδοση ονομαζεται Tiguan και η αμεσως επομενη Life, με πιο εκτεταμενο εξοπλισμο και δυνατοτητες. Στο επομενο επιπεδο εξοπλισμου, οι επιλογες ειναι ειτε η πιο πολυτελης Elegance ειτε η πιο σπορ, RLine. Ολες οι εκδοσεις του Tiguan διαθετουν προβολεις LED, το προληπτικο συστημα προστασιας επιβατων σε συνδυασμο με το Autonomous Emergency Braking Μπροστινό Assist, το νεο πολυλειτουργικο τιμονι, ενα συστημα ψυχαγωγιας με οθονη τουλαχιστον 6,5 ιντσων και υπηρεσιες We Connect και We Connect Plus ως στανταρ.

Τα βασικα χαρακτηριστικα του πακετου Life περιλαμβανουν Light Assist (ελεγχος δεσμης φωτων πορειας), ACC (Adaptive Cruise Control), ραγες οροφης, αυτοματο συστημα κλιματισμου (Climatronic) και ζαντες αλουμινιου 17 ιντσων. Οι κορυφαιες γραμμες Elegance και RLine ξεχωριζουν για τους προβολεις IQ.LIGHTLED matrix, το Digital Cockpit με ψηφιακα οργανα και οθονη 10 ιντσων, ρυθμιζομενο πολυχρωματικο περιβαλλοντικο φωτισμο και το χειμερινο πακετο που περιλαμβανει θερμαινομενο τιμονι. Το πακετο της Elegance περιλαμβανει επισης ηλεκτρικη πεμπτη πορτα και ραγες οροφης σε ασημι χρωμα.


Μοναδικο εξωτερικο για το R. Το Tiguan R των 320 PS, εξωτερικα ξεχωριζει αμεσως, με ιδιαιτερους προφυλακτηρες, εναν μοναδικο πισω διαχυτη, μεγαλυτερους θολους τροχων και ζαντες αλουμινιου «Estoril» 21 ιντσων.

Μοναδικος εσωτερικος εξοπλισμος για το R. Στο εσωτερικο, το Tiguan R διαθετει νεα premium σπορ καθισματα που εξελιχθηκαν αποκλειστικα για αυτο το μοντελο με ενσωματωμενα στηριγματα κεφαλης που ανταποκρινονται στη δυναμικη φυση του οχηματος, τοσο οπτικα οσο και εργονομικα. Αλλα χαρακτηριστικα περιλαμβανουν Digital Cockpit που φερει το λογοτυπο R και ενσωματωμενο χρονομετρητη γυρου, διακοσμητικο φινιρισμα R (Carbon Grey) και φωτιστικα διακοσμητικα πανελ. Το εσωτερικο ολοκληρωνει ενα νεο σπορ τιμονι R με κουμπι R για αμεση ενεργοποιηση της λειτουργιας Race και σπορ paddles για χειροκινητο ελεγχο του αυτοματου κιβωτιου ταχυτητων διπλου συμπλεκτη 7-σχεσεων (DSG), το οποιο ειναι επισης στανταρ εξοπλισμος.

Μοναδικος λειτουργικος εξοπλισμος για το R. Ο ειδικος εξοπλισμος Rολοκληρωνεται απο ενα ισχυρο συστημα φρενων 18 ιντσων, ενα νεο ηλεκτρονικα προσαρμοζομενο συστημα αναρτησεων (DCC) που εχει χαμηλωσει κατα 10 mm σε συγκριση με το στανταρ Tiguan, επιλογη οδηγικου προφιλ, δυνατοτητα απενεργοποιησης του ESC, ενα εντελως νεο συστημα τετρακινησης με ελεγχο κατανομης της ροπης («RPerformance Ροπή Vectoring») και ενα μοναδικο σπορ συστημα τετραπλης εξατμισης με ορατες επιχρωμιωμενες αποληξεις. Ενα συστημα εξατμισης τιτανιου απο τον Akrapovič θα διατιθεται επισης ως προαιρετικος εξοπλισμος.


Το νεο Tiguan αναμενεται στην Ελλαδα το τελευταιο τριμηνο του ετους.

Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!