To σπίτι σας καθ’ οδόν, πολυτελές και ψηφιακό, με το My MBUX

Καμια αλλη καινοτομια δεν εχει αλλαξει τοσο ριζικα τη λειτουργια μιας Mercedes-Benz οσο το MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Η δευτερη γενια του συστηματος, με δυνατοτητα να μαθαινει, εγκαινιαζεται στη νεα S-Class. Το εσωτερικο του αυτοκινητου εχει γινει ακομη πιο ψηφιακο και ευφυες, καθως το υλικο (hardware) και το λογισμικο εχουν κανει αλματα προοδου: φωτεινες ενδειξεις σε εως πεντε μεγαλες οθονες, εν μερει με τεχνολογια OLED, διευκολυνουν ακομη πιο περισσοτερο τον χειρισμο και τις λειτουργιες ανεσεων του αυτοκινητου. Ο ανθρωπινος παραγοντας βρισκεται παντα στο επικεντρο. Οι δυνατοτητες εξατομικευσης και διαισθητικου χειρισμου διευρυνθηκαν ακομη περισσοτερο, τοσο για τους πισω επιβατες οσο και για τον οδηγο: για παραδειγμα, η νεα τρισδιαστατη οθονη οδηγου προσφερει, για πρωτη φορα, καλυτερη αντιληψη του χωρου με το πατημα ενος κουμπιου. Ρεαλιστικο, τρισδιαστατο –οπτικα – αποτελεσμα, χωρις να χρειαζεται να φορατε γυαλια 3D.

Ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» εχει την ικανοτητα να κανει ακομη περισσοτερο διαλογο. Ορισμενες ενεργειες μαλιστα μπορουν να πραγματοποιουνται ακομη και χωρις να πειτε «Hey Mercedes» για ενεργοποιηση, οπως η ληψη τηλεφωνικης κλησης η η εμφανιση του χαρτη πλοηγησης. Επιπλεον, ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» μπορει να εξηγησει που βρισκεται το κουτι πρωτων βοηθειων η πως γινεται η συνδεση ενος smartphone μεσω Bluetooth.


Παραλληλα με τη χρηση του PIN, μια νεα μεθοδος επαληθευσης ταυτοτητας εγγυαται υψηλο επιπεδο ασφαλειας, συνδυαζοντας δακτυλικο αποτυπωμα, αναγνωριση προσωπου και φωνητικη αναγνωριση. Με τον τροπο αυτο επιτρεπεται η προσβαση στις προσωπικες ρυθμισεις η η επαληθευση ηλεκτρονικων πληρωμων μεσα απο το οχημα.

Ωστοσο, αυτο που κανει το MBUX να ξεχωριζει, ειναι η δικτυωση του με μια πληθωρα συστηματων και δεδομενων αισθητηρων του οχηματος. Για παραδειγμα, η λειτουργια προειδοποιησης αποβιβασης στην S-Class χρησιμοποιει πλεον καμερες, για να αναγνωριζει εαν καποιος επιβατης θελει να βγει απο το οχημα. Αν καποιος αλλος χρηστης του δρομου πλησιαζει στη νεκρη γωνια ορατοτητας, ο ενεργος ατμοσφαιρικος φωτισμος συμμετεχει στο συστημα προειδοποιησης αποβιβασης και αναβοσβηνει με κοκκινο χρωμα. Το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX ελεγχει εαν το παιδικο καθισμα ειναι σωστα στερεωμενο στο καθισμα του συνοδηγου, ενω παρακολουθει και το επιπεδο προσοχης του οδηγου. Αν υπαρχουν ενδειξεις οτι ο οδηγος κινδυνευει να πεσει σε κατασταση μικρο-υπνου, τον προειδοποιει το ATTENTION ASSIST.

Επισκοπηση σημαντικοτερων χαρακτηριστικων

Πολλες δυνατοτητες αλληλεπιδρασης και εξατομικευσης απο καθε θεση:

·        Οι πιο συγχρονες τεχνολογιες οθονων και συστημα MBUX για ολους τους επιβατες

  • Η οθονη πολυμεσων σε κατακορυφη διαταξη αποτελει εντυπωσιακο οπτικο στοιχειο
  • Προαιρετικα, διατιθεται με τεχνολογια OLED και επιβεβαιωση ανταποκρισης (αισθηση δονησης στο χερι)
  • Η οθονη οδηγου προσφερει ρεαλιστικη, τρισδιαστατη εικονα χωρις να χρειαζονται γυαλια 3D
  • Εως τρεις οθονες στον χωρο πισω επιβατων
  • Γρηγορη και ευκολη κοινη χρηση των περιεχομενων της οθονης με αλλους επιβατες
  • Δυνατοτητα επιλογη και τροποποιησης των προορισμων πλοηγησης απο τις πισω θεσεις

·        Υψηλο επιπεδο εξατομικευσης

  • Με τη σαρωση ενος γραμμωτου κωδικα QR μεσω της εφαρμογης Mercedes App, το οχημα συνδεεται αυτοματα στον λογαριασμο Mercedes me
  • Οι προσωπικες προτιμησεις, οπως ο αγαπημενος ραδιοφωνικος σταθμος και οι προεπιλεγμενες ρυθμισεις, μπορουν να μεταδοθουν σε οποιαδηποτε θεση μεσω του προσωπικου προφιλ Mercedes me
  • Δυνατοτητα για εως επτα διαφορετικα προφιλ στο οχημα
  • Ο ατμοσφαιρικος φωτισμος μπορει να ρυθμιζεται εξ αποστασεως, π.χ. απο το σπιτι
  • Επειδη τα προφιλ του Mercedes me μπορουν πλεον να αποθηκευονται στο Cloud, μπορουν επισης να χρησιμοποιουνται και σε αλλα οχηματα Mercedes-Benz με MBUX νεας γενιας
  • Εκτος απο το Mercedes me PIN, υψηλο επιπεδο ασφαλειας εγγυαται πλεον μια σειρα απο νεες βιομετρικες, αλληλοσυνδεομενες λειτουργιες επαληθευσης ταυτοτητας, οπως το δακτυλικο αποτυπωμα, η αναγνωριση προσωπου και η φωνητικη αναγνωριση.
  • Η οθονη οδηγου διατιθεται προαιρετικα με δυο καμερες, οι οποιες χρησιμοποιουνται, π.χ., για την αναγνωριση προσωπου

·        Απλοποιημενος, διαισθητικος χειρισμος:

  • Αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αναγνωριζει εως 20 επιθυμιες χειρισμου και ελεγχου
  • Στις νεες λειτουργιες ασφαλειας περιλαμβανεται η αναγνωριση μη στερεωμενου παιδικου καθισματος στο καθισμα συνοδηγου και η προειδοποιηση νεκρης γωνιας ορατοτητας, η οποια ανιχνευει την προθεση εξοδου απο το οχημα με βαση τις κινησεις του επιβατη. Ετσι, εξασφαλιζεται ακομη πιο εγκαιρη προειδοποιηση για αλλους χρηστες του δρομου και εμποδια σε εκεινη την πλευρα του οχηματος
  • Οι νεες λειτουργιες ανεσεων περιλαμβανουν την προ-ρυθμιση του καθισματος οδηγου και των εξωτερικων καθρεπτων με βαση τον σωματοτυπο του, καθως και τον χειρισμο του πισω ρολου σκιασης, απλα κοιταζοντας προς τα πισω. Αντιστοιχα, και ο χειρισμος της συρομενης οροφης ειναι εφικτος μεσω χειρονομιων
  • Ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» «ακουει» ακομη πιο προσεκτικα και καταλαβαινει καλυτερα τους επιβατες.
  • Επισης, μπορει να ελεγχεται και απο τον χωρο πισω επιβατων. Με τη βοηθεια διαφορων μικροφωνων, το συστημα αναγνωριζει απο ποια θεση προερχεται η φωνη. Ο ατμοσφαιρικος φωτισμος που αναβοσβηνει υποδεικνυει το ατομο που μιλαει καθε φορα
  • Εαν ο οδηγος πει «Ειμαι κουρασμενος», το συστημα ελεγχου ανεσεων ENERGIZING ξεκινα ενα προγραμμα αναζωογονησης. Με την ιδια φραση απο τον χωρο πισω επιβατων, ξεκινα ενα προγραμμα ευεξιας.
  • Ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» εξηγει διαφορες λειτουργιες («Explore me») και βοηθα, λογου χαρη, στη συνδεση ενος smartphone μεσω Bluetooth η εξηγει που βρισκεται το κουτι πρωτων βοηθειων
  • Η φραση ενεργοποιησης «Hey Mercedes» δεν ειναι πλεον απαραιτητη για ορισμενες εφαρμογες. Για παραδειγμα, μπορει να γινει αποδοχη μιας εισερχομενης κλησης απευθειας λεγοντας «Accept call» («Αποδοχη κλησης)
  • Σημερα, ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» υποστηριζει 27 γλωσσες με κατανοηση φυσικης γλωσσας (natural language understanding, NLU), επιτρεποντας ετσι τη φυσικη αλληλεπιδραση για μια ευρεια ποικιλια θεματων
  • Η νεα ενοτητα Chit-Chat και γνωσεων παρεχει τη σωστη απαντηση σε πολλες ερωτησεις – ακομη και σε ερωτησεις για ηχους ζωων η γενικων γνωσεων
  • Επιπλεον, μπορει να ξεκινα διαλογο με πραγματικο προσωπο.
  • Χαρη στη λειτουργια Smart Home, τα οικιακα συστηματα και οι οικιακες συσκευες μπορουν να συνδεονται με το οχημα και να ελεγχονται φωνητικα
  • Προαιρετικα διατιθενται δυο διαφορετικες οθονες Head-up
  • Η μεγαλυτερη οθονη Head-up προσφερει περιεχομενα με επαυξημενη πραγματικοτητα (AR). Για παραδειγμα, κατα την πλοηγηση προβαλλονται στη λωριδα κυκλοφοριας εικονικα κινουμενα βελη αλλαγης κατευθυνσης. Στο πλαισιο των λειτουργιων υποβοηθησης, εμφανιζονται πληροφοριες π.χ. απο το ενεργο συστημα υποβοηθησης αποστασης.

·       Οι ρυθμισεις καθισματων δεν γινονται μονο απο τους διακοπτες με εικονιδια στις επενδυσεις των θυρων, αλλα και απο τις οθονες. Επιπλεον, ειναι εφικτος ο χειρισμος λειτουργιων ανεσεων, οπως η θερμανση καθισματος η το μασαζ, μεσω φωνητικων εντολων

Λιτη, πολυτελης σχεδιαση για διαισθητικη εμπειρια:

·        Η οθονη οδηγου και η οθονη πολυμεσων προσφερουν μια ολοκληρωμενη αισθητικη εμπειρια

  • Η εμφανιση των οθονων μπορει να εξατομικευθει επιλεγοντας αναμεσα σε τεσσερα στιλ ενδειξεων (Διακριτικο, Σπορ, Αποκλειστικο, Κλασικο) και τρεις τροπους λειτουργιας (Πλοηγηση, Υποβοηθηση, Service).

·        Ο αριθμος των κλασικων χειριστηριων μειωθηκε δραστικα: 27 λιγοτεροι μηχανικοι διακοπτες σε συγκριση με το προηγουμενο μοντελο

  • Εκτος απο τον χειρισμο μεσω αφης και σαρωσης, στις επιλογες χειρισμου προστιθενται τωρα οι φωνητικες εντολες, οι χειρονομιες και ο ελεγχος με το βλεμμα.
  • Ωστοσο, ο χειρισμος βασικων λειτουργιων, οπως τα φωτα η οι υαλοκαθαριστηρες, εξακολουθει να μπορει να γινεται απευθειας απο διακοπτες. Το πεδιο ελεγχου του κλιματισμου βρισκεται μονιμα στο κατω ακρο της οθονης.

·          Η διεπαφη χρηστη (UI) ακολουθει την ανθρωπινη διαισθηση

  • Το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αντιδρα σε χειρονομιες και κινησεις
  • Ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» αντιδρα στην ομιλια
  • Στη μεγαλη οθονη Head-up προβαλλονται σχετικες πληροφοριες εντος του οπτικου πεδιου του οδηγου σε μια εικονικη αποσταση περ. δεκα μετρων, ενσωματωνει το εγχρωμο περιεχομενο επαυξημενης πραγματικοτητας, με την προσθηκη ψηφιακων στοιχειων στην πραγματικοτητα, παρεχεται αμεσα αντιληπτη πληροφορηση, που ειναι σημαντικη για τις τρεχουσες συνθηκες οδηγησης

Οι βασικοτερες καινοτομιες αναλυτικα


Οθονη Head-up επαυξημενης πραγματικοτητας (AR-HUD): Προαιρετικα διατιθενται δυο διαφορετικες οθονες Head-up, εκ των οποιων η μια αποτελει πρωτοποριακη εκδοση με εξαιρετικα μεγαλη εικονα. Η γωνια ανοιγματος της οθονης ειναι 10° οριζοντια και 5° κατακορυφα και προβαλλεται εικονικα σε αποσταση 10 μετρων. Αυτη η επιφανεια προβολης αντιστοιχει σε οθονη με διαγωνιο 77 ιντσων. Η οθονη AR-HUD προσφερει πλουσιο περιεχομενο επαυξημενης πραγματικοτητας για τα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης και πληροφοριων πλοηγησης. Συγχωνευονται στο περιβαλλον μπροστα απο το οχημα και συμβαλλουν στην περαιτερω μειωση της αποσπασης προσοχης του οδηγου. Η μοναδα που παραγει εικονα (DMD, digital mirror device της Texas Instruments) αποτελειται απο μια μητρα υψηλης αναλυσης με 1,3 εκατ. ξεχωριστα κατοπτρα και μια πηγη φωτος υψηλης αποδοσης. Η τεχνολογια αυτη χρησιμοποιειται και στις συσκευες προβολης των κινηματογραφων. Η Mercedes-Benz τη χρησιμοποιει για πρωτη φορα στην S-Class για τη δημιουργια εικονων στην οθονη Head-up.


Τρισδιαστατη οθονη οδηγου: Βλεποντας στην οθονη διαφορετικες προοπτικες εικονας ενος αντικειμενου δημιουργειται η αισθηση βαθους στον χωρο. Σε αυτη την πρωτοποριακη αυτο-στερεοσκοπικη οθονη, επιτυγχανεται με ενα αριστοτεχνικο συνδυασμο συμβατικης οθονης LCD με μια ειδικη δομη pixel και ελεγχομενη γριλια διαφραγματος LCD. Η λεγομενη μασκα σκιασης ειναι τοποθετημενη ελαχιστα χιλιοστα μπροστα απο την οθονη LCD και προσαρμοζεται με τοση ακριβεια στη θεση κεφαλιου του θεατη, ωστε το αριστερο και δεξι ματι βλεπουν διαφορετικα pixel της οθονης LCD. Με αυτον τον τροπο δημιουργειται η επιθυμητη αισθηση βαθους. Στην οθονη υπαρχει ενσωματωμενο ενα συστημα στερεοσκοπικων καμερων, το οποιο χρησιμοποιειται για να ανιχνευει με ακριβεια τη θεση των ματιων του θεατη. Χαρη σε μεθοδους που ανεπτυξε η Mercedes-Benz για την προσαρμογη αποστασεων και σε μια διαμορφωση συστηματος μικρου λανθανοντα χρονου, ο οδηγος απολαμβανει μεγαλη ελευθερια κινησεων. Η εικονα στην οθονη του οδηγου αναπροσαρμοζεται διαρκως.
Εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX: Χρησιμοποιωντας καμερες στη μοναδα χειριστηριων οροφης και αλγοριθμους μαθησης, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX αναγνωριζει και προβλεπει επιθυμιες και προθεσεις των επιβατων. Για να το κανει αυτο, ερμηνευει την κατευθυνση του κεφαλιου, τις κινησεις των χεριων και τη γλωσσα του σωματος, και ανταποκρινεται με αντιστοιχες λειτουργιες του οχηματος. Για παραδειγμα, αν ο οδηγος στρεψει το βλεμμα προς το πισω παρμπριζ, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης ανοιγει αυτοματα το ρολο σκιασης. Εαν ο οδηγος ψαχνει κατι στο καθισμα του συνοδηγου στο σκοταδι, αναβει αυτοματα το φως. Αρκει να κοιταξει εναν απο τους εξωτερικους καθρεφτες για να τον ρυθμισει, χωρις να τον εχει επιλεξει προηγουμενως απο τον διακοπτη. Οι φυσικες κινησεις των χεριων αναγνωριζονται επισης, και ο οδηγος η καποιος επιβατης μπορει να ανοιξει τη συρομενη οροφη χωρις να την αγγιξει. Η προσβαση στις προτιμωμενες λειτουργιες γινεται με τη βοηθεια της «χειρονομιας Αγαπημενων» (αντιχειρας και δεικτης χεριου σε σχημα V). Ο οδηγος και οι επιβατες μπορουν να συνδεσουν τα προσωπικα τους «Αγαπημενα» με το συστημα. Εκτος απο την αυξημενη ανεση χειρισμου, το εσωτερικο συστημα υποβοηθησης MBUX προσφερει επισης βελτιωμενη ασφαλεια. Ελεγχει, για παραδειγμα, εαν ειναι σωστα στερεωμενο το παιδικο καθισμα που βρισκεται στο καθισμα συνοδηγου.


Τεχνολογια OLED: Η συντομογραφια σημαινει Organic Light Emitting Diode, δηλαδη οργανικη διοδος εκπομπης φωτος. Σε αντιθεση με την τεχνολογια LCD, καθε οθονη OLED αποτελειται απο αρκετα οργανικα στρωματα εκπομπης φωτος επανω σε ενα πλαστικο υποστρωμα. Στην S-Class, η οθονη OLED τοποθετειται πισω απο γυαλινη προσοψη και, σε συνδυασμο με τους ενεργοποιητες και τους αισθητηρες πιεσης που βρισκονται απο πισω, προσφερει πλουσια εμπειρια χειρισμου και ενδειξεων. Η αξιολογηση της ασκουμενης πιεσης και η επιβεβαιωση των εντολων αφης επιτρεπει ενα μεγαλο ευρος λειτουργιων. Οι OLED επιφανειες εκπεμπουν φως οταν σε αυτες διοχετευεται ηλεκτρικο ρευμα, και αντιθετα με τις οθονες LCD δεν χρειαζονται εξωτερικο οπισθιο φωτισμο. Καταναλωση ρευματος γινεται μονο στα σημεια οπου πρεπει να φωτιστουν τα pixel, συνεπως ενα απο τα οφελη ειναι το καλυτερο επιπεδο μαυρου και η εντονοτερη αντιθεση. Κατα τη συνηθη προβολη διαδοχικων εικονων, η τεχνολογια OLED καταναλωνει εως και 30 % λιγοτερη ενεργεια σε συγκριση με την τεχνολογια LCD.
Φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes»: Τα συμβατικα συστηματα φωνητικου ελεγχου των αυτοκινητων λειτουργουν με συγκεκριμενες εντολες των χρηστων τους. Επειδη ομως ο φωνητικος βοηθος «Hey Mercedes» καταλαβαινει τη φυσικη γλωσσα, ακουει καθε λεξη κατανοωντας πρακτικα οποιαδηποτε φραση αφορα το infotainment και τη λειτουργια του οχηματος σε 27 γλωσσες. Επιπλεον, αναγνωριζεται ο εμμεσος λογος, για παραδειγμα ο χρηστης μπορει να πει «Κρυωνω», αντι να δωσει την σαφη εντολη \”Θερμοκρασια στον χωρο ποδιων στους 24 βαθμους\”, για να ρυθμισει τη θερμοκρασια στον χωρο ποδιων. Το συστημα φωνητικων ελεγχου εχει επισης την ικανοτητα εκμαθησης. Αφενος, συντονιζεται με τον χρηστη και τη φωνη του, ενω καταλαβαινει επισης καλυτερα τους χρηστες αλλης μητρικης γλωσσας. Αφετερου, τα μοντελα του λογισμικου στο διακομιστη μαθαινουν σταδιακα νεες λεξεις η τη μεταβαλλομενη χρηση της γλωσσας στην παροδο του χρονου. Επιπλεον το συστημα δεν απαντα πλεον στερεοτυπικα, αλλα διαφοροποιει τις απαντησεις του. Ο φωνητικος βοηθος λειτουργει ουσιαστικα ως εξης: οι φωνητικες εντολες απαλλασσονται απο θορυβους περιβαλλοντος, συμπιεζονται και μεταδιδονται. Η κεντρικη μοναδα στο οχημα και ο διακομιστης αξιολογουν τα δεδομενα και στελνουν μια απαντηση. Το συστημα αποφασιζει ποια απαντηση ειναι η πιο πιθανη και, μεσα σε λιγα δευτερολεπτα, ακολουθει η απαντηση/αντιδραση. Αυτο σημαινει οτι ο φωνητικος βοηθος ανταποκρινεται ακομη κι οταν δεν υπαρχει συνδεσιμοτητα.
Εδω, βλεπουμε μερικες απο τις πολλες προβολες και πληροφοριες που δινει η οθονη του MBUx στη κεντρικη οθονη :



Και μερικες απο τις διαταξεις του πινακα οργανων:




Και μερικα βιντεο, που εξηγουν πιο διασραστικα, μερικα απο τα σημαντικοτερα χαρακτηριστικα του νεου MBUx :








Αφήστε μια απάντηση

Κορυφή
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!