Το νεο Plug-in Hybrid Wrangler 4xe ερχεται στα 80α γενεθλια της θρυλικης Αμερικανικης μαρκας για να ανοιξει ενα νεο κεφαλαιο, το οποιο επαναπροσδιοριζει το μοντελο που δημιουργησε την κατηγορια των επιβατικων αυτοκινητων 4×4.
Καρδια του υβριδικου συστηματος του Wrangler 4xe ειναι οι δυο ηλεκτροκινητηρες που τροφοδοτουνται απο μια μπαταρια 400 Volt και οι οποιοι συνεργαζονται με εναν αποδοτικο τετρακυλινδρο Turbo βενζινοκινητηρα και το αυτοματο κιβωτιο 8 σχεσεων TorqueFlite. Η υπαρξη του δευτερου ηλεκτροκινητηρα μεταξυ του βενζινοκινητηρα και του κιβωτιου ταχυτητων προσφερει τη βελτιστη αρχιτεκτονικη, ετσι ωστε η συνολικη ιπποδυναμη των 380hp και η συνολικη ροπη των 637Nm να αποδιδονται με απολυτα ομαλο τροπο, διασφαλιζοντας την ευκολια οδηγησης και τις υψηλες επιδοσεις εντος και εκτος δρομου. Συνοπτικα η υβριδικη αρχιτεκτονικη του Wrangler 4xe περιλαμβανει:
- Το 2λιτρο Turbo βενζινοκινητηρα.
- Εναν πρωτο ηλεκτροκινητηρα-γεννητρια που βρισκεται αμεσα συνδεδεμενος με τον βενζινοκινητηρα.
- Το δευτερο ηλεκτροκινητηρα που βρισκεται στο συγκροτημα του αυτοματου κιβωτιου, ο οποιος παρεχει ισχυ στο συστημα και ανακτα ενεργεια κατα την επιβραδυνση.
- Μια συστοιχια μπαταριων ιοντων λιθιου 400 Volt με χωρητικοτητα 17 kWh.
Ο Turbo βενζινοκινητηρας ανηκει στην οικογενεια Global Medium Engine του Ομιλου Stellantis και ξεχωριζει για την υψηλη του τεχνολογια. Διαθετει αμεσο ψεκασμο, στροβυλοσυμπιεστη χαμηλης αδρανειας Twin Scroll, ο οποιος ειναι απ’ ευθειας τοποθετημενος στην κυλινδοκεφαλη, ενω το συνολο διαθετει ξεχωριστο συστημα ψυξης για το Turbo και την εισαγωγη αερα. Ολα τα παραπανω του εξασφαλιζουν υψηλη αποδοση, αμεση αποκριση και χαμηλη καταναλωση καυσιμου.
Στον ιδιο χωρο βρισκεται ο πρωτος υψηλης τασης ηλεκτροκινητηρας που συνδεεται μεσω ιμαντα με τον στροφαλοφορο αξονα του βενζινοκινητηρα, αντικαθιστωντας και το συμβατικο δυναμο. Εκτος απο την συμπληρωματικη παροχη ροπης στο θερμικο κινητηρα, αναλαμβανει τη λειτουργια του συστηματος Stop&Start με τον πλεον ομαλο και αμεσο τροπο και τροφοδοτει με ηλεκτρικη ενεργεια τη μπαταρια του υβριδικου συστηματος.
Ο δευτερος ηλεκτροκινητηρας υψηλης τασης βρισκεται εμπρος απο το κιβωτιο και αντικαθιστα το κλασσικο μετατροπεα ροπης. Αναλογα με τις προτιμησεις του οδηγου και τις οδηγικες συνθηκες, το συστημα επιτρεπει τη μεταφορα ροπης στο κιβωτιο αποκλειστικα απο το δευτερο ηλεκτροκινητηρα (καθιστωντας το Wrangler 4xe ενα αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο) η το συνδυασμο μεταφορας ροπης απο το βενζινοκινητηρα και τον ηλεκτροκινητηρα.
- Το συστημα εξασφαλιζει την ομαλη παροχη υψηλων επιπεδων ροπης απο μηδενικη ταχυτητα.
Το συνολο της υβριδικης λειτουργιας διαχειριζεται πριν το αυτοματο κιβωτιο και ετσι το προηγμενο συστημα 4×4 που χαρακτηριζει τα Wrangler διατηρειται στο ακεραιο και στην εκδοση 4xe. Αυτο που αλλαζει ειναι η συνολικη αποδοση και αποδοτικοτητα του αυτοκινητου, με το Wrangler 4xe να προσφερει επιταχυνση 0-100χλμ./ωρα σε μολις 6,4’’ και παραλληλα μειωση των εκπομπων ρυπων κατα 70% στον κυκλο WLTP σε σχεση με τη συμβατικη εκδοση.
- Σε σχεση με το συμβατικο Wrangler, η εκδοση 4xe ειναι ταχυτερη 1,2’’ στο 0-100χλμ./ωρα, εχει κατα 40% μεγαλυτερη ισχυ και κατα 60% μεγαλυτερη ροπη.
Την τροφοδοσια του δευτερου ηλεκτροκινητηρα αναλαμβανει μια προηγμενη μπαταρια ιοντων λιθιου, με χωρητικοτητα 17 kWh, η οποια ειναι τοποθετημενη κατω απο την πισω σειρα καθισματων, απολυτα προστατευμενη απο το εξωτερικο περιβαλλον, ενω παραλληλα δεν μειωνει το διαθεσιμο για τους επιβατες και τις αποσκευες τους χωρο. Για τη μεγιστη αποδοση και αντοχη της, διαθετει ξεχωριστο κυκλωμα ψυξης ετσι ωστε να λειτουργει παντα στη βελτιστη θερμοκρασια. Οπως η μπαταρια, ετσι και το συνολο των ηλεκτρικων συστηματων του Wrangler 4xe, εχουν προστασια απο τα νερα και την υγρασια, με το μοντελο να ειναι ικανο με ανεση να ξεπερασει υδατινο κολλημα βαθους 76εκ.
- Ολες οι εκδοσεις του Wrangler 4xe διαθετουν τη διακριση Trail Rated που πιστοποιει τις κορυφαιες εκτος δρομου δυνατοτητες του μοντελου.
Ιδανικο για καθε συνθηκη κινησης
Το Jeep Wrangler ειναι γνωστο για τη δυνατοτητα του να κινειται με ασφαλεια ακομα και στις πλεον ακραιες εκτος δρομου συνθηκες. Η εκδοση 4xe ερχεται να προσφερει εξαιρετικη ανεση και στις καθημερινες μετακινησεις ακομα και στα αστικα κεντρα, χωρις κανενα συμβιβασμο στις off-road αναζητησεις του οδηγου.
- Το Wrangler 4xe εχει δυνατοτητα αμιγως ηλεκτρικης κινησης με αυτονομια που μπορει να ξεπερασει τα 50χλμ.
Με στοχο τη πιο βολικη και αποδοτικη επιλογη, ο οδηγος ανα πασα στιγμη εχει στη διαθεση του τα τρια προγραμματα λειτουργιας του υβριδικου συστηματος:
- Hybrid: Το συστημα εντελως αυτοματα συνδυαζει τη ροπη που προσφερει ο βενζινοκινητηρας και οι δυο ηλεκτροκινητηρες, με στοχο τη μεγιστη αποδοση και οικονομια καυσιμου.
- Electric: Το Wrangler 4xe κινειται αμιγως ηλεκτρικα με μηδενικους ρυπους και σχεδον μηδενικο θορυβο.
- eSave: Το συστημα διαχειρισης διατηρει η αυξανει το επιπεδο φορτισης της μπαταριας μεσω του θερμικου κινητηρα, ετσι ωστε η ηλεκτρικη ενεργεια να ειναι διαθεσιμη για τις αστικες μετακινησεις η για αμιγως ηλεκτρικη κινηση εκτος δρομου.
Η φορτιση της μπαταριας ενισχυεται και απο το αποδοτικο συστημα ανακτησης ενεργειας κατα την επιβραδυνση. Η μεγιστη επιβραδυνση που επιτυγχανει το συστημα ανακτησης ειναι 0,25G, ενω φτανει τη βελτιστη αποδοση του, οταν ο οδηγος εχει επιλεξει την κινηση και στους τεσσερις τροχους.
- Το συστημα ανακτησης παραλληλα με την αυξηση της αποδοτικοτητας, βελτιωνει την αποδοση του φρεναρισματος, αλλα συμβαλει και στη μειωση της φθορας του συστηματος πεδησης και των ελαστικων.
Χωρις συμβιβασμο στις εκτος δρομου αποδρασεις
Η κληρονομια του ονοματος Wrangler δεν αφηνει περιθωρια για συμβιβασμους στις εκτος δρομου δυνατοτητα που μπορει να προσφερει η υβριδικη εκδοση του μοντελου. Η αρχιτεκτονικη του συστηματος επιτρεπει την εφαρμογη των πλεον ικανων επιλογων 4×4, της Selec-Trac (στις εκδοσεις Sahara 4xe και 80th Anniversary 4xe) και Rock-Trac (στην εκδοση Rubicon 4xe), οι οποιες εφοδιαζουν και τα συμβατικα Wrangler. Τα δυο συστηματα προσφερουν επιλογη κινησης στους 2 πισω τροχους, αυτοματη επιλογη 4×4 και βεβαια μονιμη επιλογη 4×4 με κοντες σχεσεις.
- Ολες οι επιλογες κινησης ειναι δυνατες στην υβριδικη η και στην αμιγως ηλεκτρικη επιλογη.
Σε συνδυασμο με τους αξονες υψηλης αντοχης, το κλειδωμα των διαφορικων, αλλα και τη δυνατοτητα αποσυνδεσης της εμπρος αντιστρεπτικης ραβδου, το Wrangler 4xe διατηρει στο ακεραιο τις κορυφαιες εκτος δρομου δυνατοτητες που χαρακτηριζουν παραδοσιακα το μοντελο και αποτυπωνονται τοσο μεσω της πιστοποιησης Trail Rated, οσο και των τεχνικων χαρακτηριστικων (γωνιες off-road, ελευθερια αρθρωσης, κτλ.). Παραλληλα, χαρη στα αυξημενα επιπεδα ροπης, αλλα και τη διαθεση της πρακτικα απο μηδενικες στροφες, μπορει να ξεπερασει με μεγαλυτερη ευκολια τα πιθανα εμποδια, καθως και να κινηθει στα πιο δυσκολα μονοπατια απολυτα αθορυβα στην ηλεκτρικη λειτουργια.
- Ολες οι επιλογες κινησης στους 2 η και στους 4 τροχους ειναι διαθεσιμες ανεξαρτητα απο το επιπεδο φορτισης της μπαταριας.
Με το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η Jeep, περνα σε μια νεα εποχη το θρυλικο της μοντελο, προσφεροντας πρωτοποριακα χαρακτηριστικα, χωρις ομως να αλλοιωνει το μοναδικο του χαρακτηρα. Η συγκριση των δυο μοντελων (συμβατικου Wrangler Vs Wrangler 4xe) ακομα και στην πλεον off-road εκδοση Rubicon, δειχνει ξεκαθαρα οτι η εφαρμογη της υβριδικης τεχνολογιας αναβαθμιζει σε ενα νεο επιπεδο το Wrangler σε ολα τα επιπεδα. Παραλληλα το Wrangler 4xe χαρη στις εξαιρετικα χαμηλες εκπομπες ρυπων ειναι διαθεσιμο απο 70.700 ευρω, τιμη χαμηλοτερη απο εκεινη του συμβατικου μοντελου, μηδενικα τελη κυκλοφοριας και σημαντικα χαμηλοτερο κοστος χρησης, λογω και της κατα πολυ χαμηλοτερης καταναλωσης καυσιμου. Οπως και τα υπολοιπα μοντελα της Jeep, το Wrangler 4xe ειναι διαθεσιμο με 4ετη εργοστασιακη εγγυηση με ισχυ εως 160.000χλμ. και αντιστοιχης ισχυος υπηρεσια οδικης βοηθειας.