Το Ραλι Ντακαρ θα διεξαχθει απο τις 2 εως τις 14 Ιανουαριου 2022 στις ερημους της Σαουδικης Αραβιας, με την Audi να ειναι ο πρωτος κατασκευαστης στον κοσμο, που θα αγωνιστει για τη νικη στη γενικη καταταξη, με ενα ηλεκτροκινητο αγωνιστικο αυτοκινητο. Με στοχο τη νικη με ενα αμιγως ηλεκτρικο αγωνιστικο οχημα σε αυτο το ραλι, η Audi ολοκληρωσε την εργοστασιακη εμπλοκη της στη Formula E με τον καλυτερο τροπο: Με μια νικη στον διπλο αγωνα στο Βερολινο, με τον οποιο επεσε η αυλαια του εφετινου Παγκοσμιου Πρωταθληματος Formula E. Νικητης, στο τιμονι ενος Audi e-tron FE07, ηταν ο Βραζιλιανος Lucas di Grassi, ο οποιος, συμπτωματικα, ηταν και ο νικητης του εναρκτηριου αγωνα της Formula E, στις 13 Σεπτεμβριου 2014.
Στον τελευταιο αγωνα για την Audi στη Formula E, σε εργοστασιακο παντα επιπεδο, οι πιλοτοι της ομαδας Lucas di Grassi και René Rast, φιλοξενησαν ενα αποχαιρετιστηριο μηνυμα στο συστημα HELO του μονοθεσιου τους, ευχαριστωντας οργανωτες και φιλους αυτης της σχετικα νεας και ιδιαιτερης μορφης του Motorsport, για τη συνεργασια και τη στηριξη τους ολα τα προηγουμενα χρονια.
Κεφαλαιοποιηση της εμπειριας
Η Audi ηταν ο πρωτος κατασκευαστης απο τη Γερμανια που πιστεψε και στηριξε τον νεοσυστατο θεσμο της Formula E, απο την πρεμιερα του, πριν επτα χρονια. Στο διαστημα που μεσολαβησε μεχρι και τον τελευταιο αγωνα, η Audi Sport ABT Schaeffler αναδειχθηκε η πλεον επιτυχημενη ομαδα στην ιστορια της Formula E. Συγκεντρωσε συνολικα 1.380 βαθμους σε 84 αγωνες, με 14 νικες και 47 θεσεις στο βαθρο των νικητων. Ο Lucas di Grassi κερδισε το πρωταθλημα οδηγων τη σεζον 2016-2017, ενω η Audi Sport ABT Schaeffler κατεκτησε τον τιτλο στο πρωταθλημα των ομαδων, τη σεζον 2017-2018.
Ολη η τεχνογνωσια της Audi απο τη Formula E θα μεταφερθει αυτουσια στην προετοιμασια του Audi RS Q e-tron, με το οποιο θα συμμετασχουν στο Ραλι Ντακαρ οι Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström. H MGU, ο κινητηρας-γεννητρια του πρωτοτυπου προερχεται απο το αγωνιστικο μονοθεσιο e-tron FE07 της Formula E, που ειχε εξελιχθει in-house απο την Audi Sport.
Μαλιστα, θα τοποθετηθει απο μια κινητηρια μοναδα σε καθε αξονα, εξασφαλιζοντας ηλεκτρικη τετρακινηση quattro, ενω μια τριτη MGU, σε συνδυασμο με εναν θερμικο κινητηρα TFSI, θα αναλαβει τον ρολο φορτισης της μπαταριας υψηλης τασης, κατα τη διαρκεια της οδηγησης. Καθε MGU ζυγιζει μολις 35 κιλα, με τον βαθμο ενεργειακης αποδοσης να φτανει το εντυπωσιακο 97%, αποδειξη του κορυφαιου σημειου στο οποιο εχει φτασει την τεχνολογια, η Audi.