Στην προσφατη εκθεση αυτοκινητου, οι περισσοτερες αυτοκινητοβιομηχανιες εδειχναν στο ελληνικο κοινο αυτο που ο κοσμος της αυτοκινησης χαρακτηριζει (δικαιως) ως το μελλον: Αμιγως ηλεκτρικα αυτοκινητα, τα οποια εκπεμπουν μηδενικους ρυπους, αφου δεν χρησιμοποιουν ορυκτα καυσιμα. Και, να μη γελιομαστε, στην Ελλαδα (η καλυτερα και στην Ελλαδα) οποιος θελει να επενδυσει σε ενα αυτοκινητο \”για μια ζωη\” χωρις να φοβαται τους τιμωρητικους φορους, σκεφτεται οτι θα πρεπει να το κανει σε ηλεκτρικο. Ναι, οι ελληνικες Αρχες, οπως και πολλες ακομα, υποστηριζουν οτι πρεπει η χωρα να κανει τη μεγαλη μεταβαση στην ηλεκτροκινηση, για λογους περιβαλλοντικους. Και, μεχρι να δημιουργηθει επαρκες δικτυο φορτισης οχηματων, αυτο που δεν συζητα κανεις, ειναι το γεγονος πως τα ηλεκτρικα αυτοκινητα, ειναι τοσο \”καθαρα\”, οσο και οι πηγες προελευσης της ηλεκτρικης ενεργειας με την οποια φορτιζουν. Γιατι στην Ελλαδα δεν το συζηταμε αυτο;
Η Ελλαδα, ειναι μια απο τις χωρες του κοσμου, μαζι με την Κινα, την Ινδια και αλλες, στις οποιες τα EV\’s δεν ειναι στην πραγματικοτητα καλυτερα σε ο,τι αφορα τις εκπομπες ρυπων, απο καποια απο τα \”καθαροτερα\” βενζινοκινητα. Αυτο λενε οι υπολογισμοι της τελευταιας ερευνας των Michael Sivak και Brandon Schoettle απο το Πανεπιστημιο του Michigan των ΗΠΑ. Συμφωνα μαλιστα με τα στοιχεια της εκθεσης των δυο ερευνητων, την οποια εχει στη διαθεση της το TopSpeed.gr, σε χωρες σαν τη δικη μας, ενα βενζινοκινητο αυτοκινητο πρεπει να εχει καταναλωση 7,8 lt/100 km για να επιτυχει χαμηλοτερες εκπομπες ρυπων απο ενα συνηθισμενο ηλεκτρικο αυτοκινητο.
Οι ερευνητες, συνεταξαν μαλιστα εναν παγκοσμιο χαρτη, βαθμολογωντας 143 απο 195 χωρες, με τεσσερα χρωματα, αναλογως της επιδοσης τους, σε αυτο τον τομεα. Η χωρα μας, συμφωνα με την ερευνα, βρισκεται σε μια απο τις χειροτερες θεσεις του κοσμου, ενω αντιθετα, η Αλβανια εχει πετυχει να βρισκεται σε μια απο τις καλυτερες, μαζι με τη Γαλλια.
Ποιο ειναι το κριτηριο λοιπον; Φυσικα, δεν φταινε τα ηλεκτρικα αυτοκινητα αυτα καθεαυτα, αφου οντως εκπεμπουν μηδενικους ρυπους, αλλα ο τροπος παραγωγης της ηλεκτρικης ενεργειας με την οποια φορτιζουν. Και, δεν ειναι… μυστικο, οτι η χωρα μας συνεχιζει να επιμενει να βασιζεται για την παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας σε ορυκτα καυσιμα (βλεπε λιγνιτη, για παραδειγμα), αντι για τις Ανανεωσιμες Πηγες Ενεργειας (αιολικη, ηλιακη, υδροηλεκτρικα φραγματα κ.α.) τις οποιες χρυσοπληρωνουμε στη ΔΕΗ (προφανως για να πληρωνονται τα σχετικα προστιμα στις ευρωπαϊκες Αρχες) αλλα δεν… βλεπουμε.
Εν κατακλειδι, φυσικα και οι αυτοκινητοβιομηχανιες ορθως επενδυουν στην ηλεκτρικη ενεργεια, με σκοπο να παραδοθει ενας καθαροτερος πλανητης στα παιδια μας. Ομως, η δικη τους θεληση και προσπαθεια, δεν αρκει. Χρειαζεται και η ενεργοποιηση κυβερνησεων, οπως της ελληνικης, παρεχοντας απο τη μια κινητρα στον κοσμο για να μετακινειται με καθαροτερα οχηματα, αλλα και απο την αλλη, οδηγωντας τη χωρα σε απεξαρτηση απο τα ορυκτα καυσιμα. Γιατι, για μια χωρα σαν την Ελλαδα, το να υπαρχει σχεδον μηδενικη παραγωγη ηλεκτρικου ρευματος απο τον ηλιο, τον αερα και το νερο, ειναι μαλλον χαζο. Ο κοσμος προχωραει. Εμεις;
Παρεμπιπτοντως, την ερευνα του Πανεπιστημιου του Michigan, μπορεις να τη δεις εδω
Tip: Αν το καλοσκεφτεις, η ερευνα δεν προκαλει και τοσο \”σοκ\” για την ελληνικη πραγματικοτητα, αν και θα επρεπε…