Έρχονται τα ηλεκτρικά Renault Clio και Captur

Δεν προλαβαν να κλεισουν χρονο τα νεα Clio και Captur (παρουσιαστηκαν το 2019) και η Renault παρουσιασε τις νεες υβριδικες και plug-in υβριδικες εκδοσεις των δυο best-sellers της – το νεο Clio E-TECH 140hp και το νεο Captur E-TECH Plug-in 160hp1 – στη Διεθνη Εκθεση Αυτοκινητου των Βρυξελλων του 2020. Τα δυο μοντελα θα ειναι διαθεσιμα στην ελληνικη αγορα, μεσα στο δευτερο εξαμηνο του τρεχοντος ετους.


Τα συγχρονα αυτα μοντελα αποτελουν τις νεες προσθηκες στη μεγαλυτερη γκαμα ηλεκτρικων μοντελων της αγορας: «full hybrid» για το νεο Clio E-TECH, «full plug-in hybrid» για το νεο Captur E-TECH Plug-in, και «100% electric» για το νεο ZOE. Προκειται για μια γκαμα, η οποια συντομα θα επεκταθει και με το νεο Mégane E-TECH Plug-in, δινοντας στους πελατες τη δυνατοτητα να επιλεξουν το καταλληλο μοντελο για τις δικες τους αναγκες (μεγαλες αποστασεις, αστικη χρηση, πολλαπλου ρολου κλπ), αναλογα με το ειδος της τεχνολογιας που προτιμα ο καθενας, επιτυγχανοντας ταυτοχρονα και τον περιορισμο των εκπομπων του CO2 και της καταναλωσης, ακομα και στα μεγαλα ταξιδια. Μια πληρης γκαμα υβριδικων μοντελων, σημαινει οτι ακομα περισσοτεροι πελατες θα εχουν την ευκαιρια να απολαυσουν τη μοναδικη εμπειρια της οδηγησης ενος ηλεκτρικου αυτοκινητου. 

Το Groupe Renault ειναι πρωτοπορος και ηγετης στην ηλεκτροκινηση – τον ακρογωνιαιο λιθο στη σημερινη και μελλοντικη δεσμευση του Groupe σχετικα με την βιωσιμη αυτοκινηση για τον καθενα.  Για πανω απο 10 χρονια, το Groupe εξελισσει συνεχως την τεχνογνωσια του στον τομεα των ηλεκτρικων αυτοκινητων, γεγονος που μετουσιωνεται σε περισσοτερο δυναμικους και οικονομικους υβριδικους κινητηρες. 


Χαρη στη δουλεια που εχει γινει πανω στην αναπτυξη πραγματικων πολυχρηστικων υβριδικων κινητηρων, και οχι μονο στην απλη προσαρμογη των παραδοσιακων κινητηρων εσωτερικης καυσεως με ηλεκτρικες δυνατοτητες, οι κινητηρες E-TECH εξασφαλιζουν :

Αποκλειστικα ηλεκτρικη εκκινηση


Αριστη οικονομια χαρη στο «εξυπνο» multi-mode κιβωτιο ταχυτητων, το αποτελεσματικο συστημα ανακτησης ενεργειας κατα το φρεναρισμα και την μεγαλη ικανοτητα επαναφορτισης της μπαταριας. Ολα τα παραπανω αποτελουν και το επιστεγασμα της αριστης αξιοποιησης της εμπειριας που εχει αποκτηθει απο τη Formula 1 και την κατασκευη ηλεκτρικων οχηματων. 

Το νεο Clio E-TECH αξιοποιει αυτη την παρακαταθηκη προσφεροντας τη δυνατοτητα για κινηση αποκλειστικα με ηλεκτρικη ενεργεια σε ποσοστο 80% των αστικων μετακινησεων, γεγονος που εξασφαλιζει μια οικονομια της ταξης του 40% σε σχεση με ενα κινητηρα εσωτερικης καυσης σε αστικο περιβαλλον κινησης. Αντιστοιχα, το νεο Captur E-TECH Plug-in μπορει να κινηθει με 100% ηλεκτρικη ενεργεια για 50 χιλιομετρα, με μεγιστη ταχυτητα 135 χλμ./ωρα σε μικτες συνθηκες κινησης (WLTP) και μεχρι 65 χιλιομετρα στον αστικο κυκλο (WLTP πολης). 

Καινοτομος τεχνολογια


Το συστημα κινησης που χρησιμοποιειται σε ευρεια κλιμακα απο τα μοντελα με υβριδικο κινητηρα της Renault, παρουσιαζεται σε δυο παραλλαγες: E-TECH για ‘full hybrid’ (HEV – Hybrid Electric Drive η υβριδικο) και E-TECH Plug-in για ‘full plug-in hybrid’ (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Drive η επαναφορτιζομενο υβριδικο). Η ενσωματωση της συγκεκριμενης τεχνολογιας σε αυτα τα δυο μοντελα ηταν ευκολη χαρη στη νεα αρθρωτη πλατφορμα CMF-B η οποια εξελιχθηκε εξ’ αρχης για ηλεκτρικα μοντελα, αλλα και απο το γεγονος οτι τα συστηματα E-TECH ειναι τοσο συμπαγη σε διαστασεις, ωστε να μπορουν να τοποθετηθουν χωρις καμια τροποποιηση σε ενα μικρο μοντελο, οπως ειναι το νεο Clio.

Οι μηχανικοι της Renault υιοθετησαν μια πρωτοποριακη λυση για τη γκαμα των υβριδικων, η οποια ειναι τελειοποιημενη, πρωτοτυπη και αποκλειστικη – με πανω απο 150 πατεντες – ενω βασιζεται στη σειριακη & παραλληλη υβριδικη αρχιτεκτονικη που διασφαλιζει τη δυνατοτητα για πληθος συνδυασμων και τις καλυτερες επιδοσεις σε ο,τι αφορα στις εκπομπες του CO2 σε πραγματικες συνθηκες κινησης.

Η γκαμα των υβριδικων μοντελων, εκμεταλλευεται επισης και την τεραστια τεχνογνωσια που προερχεται απο την ομαδα της Renault F1. Τα υβριδικα μοντελα παραγωγης μοιραζονται την τεχνολογια με την οποια εξελισσονται τα αγωνιστικα οχηματα της F1 Racing.
Βιωσιμη μετακινηση για ολους

Οι νεοι υβριδικοι κινητηρες εκμεταλλευονται επισης και την εμπειρια της συνεργειας ολων των εταιρειων της Συμμαχιας, στην οποια ανηκει και η Renault. Αλλωστε, στο πλαισιο της Συμμαχιας, υπαρχει ενα ευρυτερο φασμα τεχνολογικων λυσεων προσαρμοσμενων στις ειδικες αναγκες καθε αγορας και συμφωνων με τις παγκοσμιες και τοπικες στρατηγικες καθε μαρκας.

Tο Groupe Renault επιδιωκει να προσφερει βιωσιμη μετακινηση για ολους, τοσο για το παρον οσο και για το μελλον. Η αφιξη αυτων των κινητηρων αντιπροσωπευει το επομενο βημα προς την επιτευξη αυτου του στοχου. Μεχρι το 2022 το Groupe Renault προγραμματιζει να διαθετει στη γκαμα του 8 αμιγως ηλεκτρικα μοντελα και 12 μοντελα που θα κινουνται και με ηλεκτρικη ενεργεια (υβριδικα και plug-in υβριδικα).

Οταν τα αυτοκινητα παραγωγης εμπνεονται απο τα αγωνιστικα

Οι αγωνες αυτοκινητων και η εμπλοκη της Renault στη Formula 1 ειναι και ο πυρηνας της εξελιξης των υβριδικων κινητηρων E-TECH. Οι δεσμοι μεταξυ των αγωνιστικων κινητηρων και εκεινων των αυτοκινητων παραγωγης εστιαζουν σε δυο βασικους αξονες: τη διαχειριση και ανακτηση ενεργειας και την υιοθετηση ενος multi-mode κιβωτιου ταχυτητων, για πρωτη φορα σε μοντελο μαζικης παραγωγης. 
Βελτιστη εκμεταλλευση της ενεργειας μεσω της κοινης χρησης της γνωσης 

Απο το 2013, η Renault F1 Team και η Renault Engineering μοιραζονταν την τεχνογνωσια τους στον τομεα της διαχειρισης της ενεργειας. Με στοχο την οσο το δυνατον καλυτερη προετοιμασια τους για την ελευση των υβριδικων κινητηρων στη Formula 1, οι μηχανολογοι με εξειδικευση στους υβριδικους κινητηρες – επικεφαλεις σημερα του τμηματος των μοντελων Renault E-TECH – εργαστηκαν πανω στην εξελιξη ενος υβριδικου κινητηρα Formula 1 στις εγκαταστασεις του αγωνιστικου τμηματος της Renault στο Viry-Châtillon. Εκει, τελειοποιησαν τη στρατηγικη διαχειρισης ενεργειας που χρησιμοποιειται σημερα στα υβριδικα μοντελα της Renault.

Χαρη σε αυτη την ανταλλαγη γνωσεων, οι κινητηρες της γκαμας E-TECH συνδυαζουν την οδηγικη απολαυση με την υψηλη αποδοση, τοσο αναφορικα με την ταχυτητα ανακτησης, οσο και με την αριστη εκμεταλλευση της ενεργειας. 

Ειτε προκειται για κινητηρα της Formula 1, ειτε για κινητηρα παραγωγης, και οι δυο επιτυγχανουν τη βελτιστη θερμοδυναμικη αποδοση σε αντιστοιχο αριθμο στροφων (δηλαδη θερμικη αποδοση σε σχεση με την ποσοτητα καυσιμου που καταναλωνεται). Και στις δυο περιπτωσεις, οι κανονες της ενεργειακης διαχειρισης εχουν σχεδιαστει με τροπο που να χρησιμοποιουν ιδανικα την ενεργεια ωστε να φορτισουν την μπαταρια, ενω σε οποιαδηποτε στιγμη η παραγομενη ενεργεια υπερβαινει εκεινη που απαιτειται απο τον κινητηρα. 

Οπως και στην F1, η κινητικη ενεργεια που παραγεται κατα το φρεναρισμα η την επιβραδυνση, μετατρεπεται σε ηλεκτρικη που χρησιμοποιειται για τη φορτιση της μπαταριας. Στα συμβατικα οχηματα, ειδικα σε κινηση στον αυτοκινητοδρομο, το συστημα διαχειρισης της ενεργειας ξεκινα να φορτιζει τη μπαταρια, αναγκαζοντας τον κινητηρα να λειτουργησει στον ιδανικο αριθμο στροφων. Η ανεκμεταλλευτη ενεργεια, χρησιμοποιειται ειτε υποβοηθητικα στον κινητηρα εσωτερικης καυσεως, οταν ο οδηγος παταει δυνατα το γκαζι, η για να εξασφαλιστει η αμιγως ηλεκτροκινηση, οταν το αυτοκινητο κινειται σε αστικο περιβαλλον.  

Στα μοντελα παραγωγης με κινητηρα E-TECH Plug-in, το προγραμμα SPORT (που μπορει να επιλεγει μεσω του multi-SENSE), επιτυγχανει την πληρη εκμεταλλευση ολης της ισχυος του κινητηρα εσωτερικης καυσεως και  ταυτοχρονα των ηλεκτροκινητηρων, εξασφαλιζοντας με αυτο τον τροπο μεγαλυτερη οδηγικη απολαυση, αλλα και τη μεγιστη επιταχυνση. Στα δυνατα πατηματα του γκαζιου, οι δυο ηλεκτροκινητηρες λειτουργουν συνδυαστικα και παρεχουν επιπλεον ισχυ στο θερμικο κινητηρα. Η συγκεκριμενη τεχνολογια προερχεται κατευθειαν απο τη Formula 1, οπου ο πιλοτος μπορει να επιλεξει μια ειδικη ρυθμιση του κινητηρα ωστε να εχει στη διαθεση του τη μεγιστη διαθεσιμη ισχυ του, ειδικα στη φαση των κατατακτηριων δοκιμων. 

Κορυφαια αποκριση χαρη στο πρωτοποριακο κιβωτιο ταχυτητων 

Η αρχιτεκτονικη του συστηματος κινησης Renault E-TECH βασιζεται στις ιδιες θεμελιωδεις αρχες λειτουργιας με τα μονοθεσια της Renault F1: ενας κινητηρας εσωτερικης καυσεως που συνδυαζεται με δυο ηλεκτροκινητηρες και μια κεντρικη μπαταρια. Η συγκεκριμενη διαταξη πλαισιωνεται απο ενα κιβωτιο πολλαπλων λειτουργιων, με ισια γραναζια (multi-mode dog gearbox).
Το, χωρις συμπλεκτη, κιβωτιο, δινει τη δυνατοτητα για 100% ηλεκτροκινητη εκκινηση, μειωνοντας δραστικα τα κενα ισχυος μεταξυ των αλλαγων κατα την επιταχυνση, γεγονος που αυξανει κατακορυφα τη ανεση και την αμεσοτητας στην επιταχυνση κατα την οδηγηση. Στην F1, οι ομαλες αλλαγες των ταχυτητων σημαινουν λιγοτερα ‘κομπιασματα’ και λιγοτερη απωλεια προσφυσης και αρα καλυτερο χρονο στο γυρο πιστας. 

Renault E-TECH, δυο κινητηριες μοναδες που προσφερουν αμεση αποκριση, οδηγικη απολαυση και οικονομια. 

Οι κινητηρες Renault E-TECH hybrid και plug-in hybrid εχουν εξελιχθει και κατοχυρωθει σαν πατεντα της Renault Engineering. Προερχονται απο το πρωτοτυπο EOLAB, που παρουσιαστηκε για πρωτη φορα στη εκθεση του Παρισιου το 2014 και ενσωματωνουν ολα τα πλεονεκτηματα της τεχνογνωσιας της μαρκας στην κατασκευη ηλεκτρικων οχηματων. Χρησιμοποιουν εξαρτηματα σχεδιασμενα απο τη Συμμαχια, οπως ο νεας γενιας βενζινοκινητηρας των 1,6 λιτρων ο οποιος εχει τροποποιηθει καταλληλα για την περιπτωση. Ο συγκεκριμενος κινητηρας πλαισιωνεται απο δυο ηλεκτροκινητηρες – ο ενας ειναι τυπου HSG (High-Voltage Starter Generator) – και ενα καινοτομο κιβωτιο ταχυτητων χωρις συμπλεκτη. Η συνεργασια των ηλεκτροκινητηρων και του κιβωτιου ταχυτητων εξασφαλιζει την ομαλη λειτουργια των αλλαγων (τυπος σχεδιασης που ειναι γνωστος για την καλυτερη οικονομια και προερχεται κατευθειαν απο την τεραστια εμπειρια της αγωνιστικης ομαδας της Renault F1). 

Η ισχυς της μπαταριας ποικιλλει αναλογα με τον τυπο του υβριδικου κινητηρα:
Το Νεο Clio E-TECH διαθετει μια μπαταρια ισχυος 1,2 kWh (230V) που του εξασφαλιζει σημαντικη εξοικονομηση καυσιμου, μειωση εκπομπων του CO2, με δυνατοτητα 80% αμιγους ηλεκτροκινησης σε αστικο περιβαλλον. 
Το Νεο Captur E-TECH Plug-in διαθετει μπαταρια ισχυος 9,8 kWh (400V) που εξασφαλιζει αυτονομια εως και 65 χλμ. με 100% ηλεκτροκινηση σε αστικο περιβαλλον. 

Αμεση αποκριση και βελτιστη διαχειριση ενεργειας 

Ο συνδυασμος των δυο ηλεκτροκινητηρων, το multi-mode κιβωτιο ταχυτητων και ο κινητηρας εσωτερικης καυσης προσφερουν μια πληθωρα επιλογων οδηγησης:

100% ηλεκτρικη εκκινηση: καθως το κιβωτιο ταχυτητων δε διαθετει συμπλεκτη, ο κινητηρας εσωτερικης καυσης δεν χρειαζεται να χρησιμοποιηθει κατα την εκκινηση. Επομενως τα μοντελα E-TECH hybrid χρησιμοποιουν παντα τον ηλεκτροκινητηρα τους για να ξεκινησουν. Προκειται για μια μοντερνα επιλογη, που εξασφαλιζει την αμεση παροχη της μεγιστης τιμης της ροπης για αμεση αποκριση στην εκκινηση.
Αυτοματη προσαρμογη σε ολες τις συνθηκες οδηγησης: Η τεχνολογια E-TECH του Groupe Renault βασιζεται σε μια σειριακη-παραλληλη (series-parallel) αρχιτεκτονικη λειτουργιας που δινει τη δυνατοτητα  συνδυασμου των πλεονεκτηματων της υβριδικης κινησης (σε σειρα, παραλληλα, η σειριακα-παραλληλα). Οι κινητηρες μπορουν να λειτουργουν ανεξαρτητα η σε συνδυασμο διοχετευοντας την ισχυ τους στους τροχους. Το συστημα κινησης διαχειριζεται τη λειτουργια των κινητηρων και την παροχη ισχυος, αναλογα με τις απαιτησεις ισχυος καθως και αναλογα με τις ευκαιριες ανακτησης ενεργειας, για τη φορτιση της μπαταριας. Ο τροπος αυτος διαχειρισης πραγματοποιειται βασει 15 συνδυασμων λειτουργιας των κινητηρων και της επιλεγμενης ταχυτητας στο κιβωτιο. 

Κατα τη διαρκεια της κινησης, η εναλλαγη μεταξυ των προγραμματων κινησης ειναι σχεδον ανεπαισθητη και δεν χρειαζεται καμια απολυτως παρεμβαση απο τον οδηγο. Το συστημα E-TECH επιλεγει αυτοματα το καταλληλοτερο, για την περισταση, προγραμμα ωστε να επιτυχει τη βελτιστη καταναλωση και τις μικροτερες δυνατες εκπομπες ρυπων, εξασφαλιζοντας, παραλληλα, τις ιδανικες συνθηκες αποκρισης και οδηγικης απολαυσης. 

Ανακτηση ενεργειας κατα την επιβραδυνση και το φρεναρισμα 

Την ιδια στιγμη, η τεχνολογια E-TECH βελτιστοποιει την ενεργειακη εκμεταλλευση στη φαση της επιβραδυνσης και του φρεναρισματος.

Ανακτηση ενεργειας μπαταριας, κατα την επιβραδυνση: Μολις ο οδηγος σηκωσει το ποδι του απο το γκαζι και ο μοχλος ταχυτητων βρισκεται στη θεση ‘Drive’, ο βασικος ηλεκτροκινητηρας λειτουργει σαν γεννητρια, μετατρεποντας την κινητικη ενεργεια που παραγεται κατα την επιβραδυνση, σε ηλεκτρικη ωστε να φορτιζει την μπαταρια. Για την ανακτηση ακομα περισσοτερης ενεργειας, ο μοχλος μπορει να τοποθετηθει στη θεση ‘Brake’ (B). Σε αυτη την περιπτωση το αυτοκινητο επιβραδυνει ακομα πιο γρηγορα. 
Ανακτηση ενεργειας κατα το φρεναρισμα: οταν ο οδηγος πατησει το φρενο, η διαδικασια πεδησης ενεργοποιειται ηλεκτρικα, και το συστημα αποκτα μεγαλυτερη δυναμη χαρη και στην υδραυλικη υποβοηθηση που χρησιμοποιειται οταν ειναι απαραιτητη. Και σε αυτη την περιπτωση ο ηλεκτροκινητηρας παρεχει επιπλεον δυναμη πεδησης, ανακτωντας ταυτοχρονα και το ποσοστο της επιπλεον κινητικης ενεργειας που το επιστρεφει στη μπαταρια – τοσο οσο επιτρεπει η χωρητικοτητα της μπαταριας.

Ολα τα παραπανω χαρακτηριστικα, σημαινουν οτι τα μοντελα Renault E-TECH και E-TECH Plug-in ανταποκρινονται ιδανικα, εξασφαλιζουν οδηγικη απολαυση, βελτιστοποιουν την ενεργειακη εκμεταλλευση και παρεχουν τα ιδανικα χαρακτηριστικα φορτισης της μπαταριας κατα την επιβραδυνση η το φρεναρισμα, γεγονος που εξασφαλιζει στον οδηγο αριστες επιδοσεις στην οδηγηση. 

Η πρωτη γκαμα υβριδικων για ολους, αναλογα με τις αναγκες τους

Εκτος απο την γκαμα των 100% ηλεκτροκινητων μοντελων της Renault στο segment B, οι υβριδικοι κινητηρες του νεου Clio E-TECH και του νεου Captur E-TECH Plug-in καλυπτουν μια ευρεια γκαμα χρησεων. Η διαθεσιμοτητα τους σε ευελικτα μοντελα σημαινει οτι η εμπειρια της ηλεκτροκινησης ειναι πλεον προσβασιμη απο ολους, οσο ποτε αλλοτε. Ακολουθουν πολλα ακομα υβριδικα μοντελα. 

Το καλυτερο Clio της γκαμας ειναι τωρα υβριδικο 

Το νεο Clio ενσαρκωνει το οραμα του Groupe Renault για το μελλον της αυτοκινησης, το οποιο επικεντρωνεται σε 3 τομεις: αυτονομη, ηλεκτρικη, και δικτυωμενη  οδηγηση. Για παραδειγμα, διαθετει ενα απο τα πλεον συγχρονα και ολοκληρωμενα συστηματα υποβοηθησης οδηγησης στην αγορα, που περιλαμβανει το Συστημα Υποβοηθησης Κινησης σε Αυτοκινητοδρομο και Πολη – ενα πρωτο βημα προς την αυτονομη οδηγηση. Διαθετει οθονη 9.3” που συνδυαζεται με το καινουργιο συστημα Renault EASY CONNECT, και παρεχει επιπλεον δυνατοτητες χρησης πολυμεσων. 

Για πρωτη φορα, επισης, η γκαμα του Clio διατιθεται και με ‘full hybrid’ E-TECH κινητηρα. Εκτος αυτου, το Clio ενσωματωνει ιδανικα το αποτελεσμα της συνεργειας μεταξυ του Groupe Renault – πρωτοπορου και ηγετη της ευρωπαϊκης αγορας στην ηλεκτροκινηση – και των συνεργατων της Συμμαχιας. Χαρη στην ακαριαια αποκριση κατα την εκκινηση και την επιταχυνση, το αυτοκινητο προσφερει ασυγκριτη οδηγικη απολαυση και εμπειρια, σε σχεση με τα υπολοιπα υβριδικα αυτοκινητα πολης της αγορας. 

Ο ιδανικος συνδυασμος οικονομιας και οδηγικης απολαυσης 

Το υβριδικο συστημα κινησης του νεου Clio E-TECH 140hp προσφερει μεγιστη οικονομια και απαραμιλλη δυναμικη αποκριση κατα την οδηγηση. Ενα «success story» που υποδηλωνεται με το εκπληκτικο νουμερο των 6,9 δλ. στην επιταχυνση 80 – 120 χλμ. 
Η ανακτηση ενεργειας κατα το φρεναρισμα – οπως και σε ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο – σε συνδυασμο με την μεγαλη ικανοτητα φορτισης της μπαταριας και τον υψηλο βαθμο οικονομιας του συστηματος E-TECH συμβαλλουν στη επιτευξη της βελτιστης εκμεταλλευσης της ενεργειας. Το 80% του χρονου κυκλοφοριας σε αστικους δρομους γινεται αμιγως ηλεκτροκινητα, προσφεροντας πλεονεκτημα στην καταναλωση σε ποσοστο εως και 40% στον κυκλο πολης σε συγκριση με μοντελα που εχουν κινητηρες εσωτερικης καυσεως. Αμιγως ηλεκτρικα, το νεο Clio E-TECH μπορει να κινηθει με ταχυτητες εως 75-80 χλμ. 

Ολα τα συστηματα υβριδικης κινησης δεν επιβαρυνουν το συνολικο βαρους του υβριδικου Clio E-TECH με περισσοτερα απο 10 επιπλεον κιλα, σε σχεση με την εκδοση με τον κινητηρα 1.5 Blue dCi 115hp. Σε μικτες συνθηκες, το νεο Clio E-TECH επιτυγχανει εκπομπες CO2 λιγοτερες απο 100 g/km (τιμες WLTP)2. 

Μοναδικα χαρακτηριστικα του νεου Clio E-TECH

Εξωτερικα διακρινεται απο τον διαφορετικο πισω προφυλακτηρα και το σημα E-TECH στα εμπρος φτερα και το πορτμπαγκαζ. Διατιθεται επισης και ειδικο πακετο εσωτερικης & εξωτερικης διακοσμησης με την ονομασια ‘Hybrid Blue’.

Εσωτερικα, το ‘Smart Cockpit’ περιλαμβανει ψηφιακο πινακα οργανων με οθονη 7” TFT και το νεο συστημα infotainment Renault EASY LINK με οθονη 7” (οριζοντια) η 9.3” (καθετη). Το νεο ψηφιακο ταμπλο περιλαμβανει νεα γραφικα και εικονες που σχετιζονται αποκλειστικα με την υβριδικη λειτουργια, οπως ειναι το επιπεδο φορτισης της μπαταριας κατα τη διαδικασια της φορτισης και κατα τη διαρκεια χρησης του ηλεκτροκινητηρα. 

Επιπροσθετα, ο ειδικα σχεδιασμενος μοχλος ταχυτητων ειναι διακοσμημενος με το λογοτυπο ‘E-TECH’. 
Τελος, το μπουτον Stop-and-Start που βρισκεται κατω απο την οθονη πολυμεσων εχει αντικατασταθει απο ενα, αποκλειστικο για την εκδοση E-TECH, πληκτρο ‘EV’ (Electric Vehicle), το οποιο επιλεγει τη λειτουργια ηλεκτροκινησης, κατι που προϋποθετει να ειναι ικανοποιητικα φορτισμενη η μπαταρια. 

Το νεο Captur, ηλεκτρικο κατ’ επιλογη

Best-seller στην κατηγορια του, τοσο στη Γαλλια οσο και στην Ευρωπη, το Captur αποτελει ηδη ενα οροσημο στη γκαμα της Renault. Με τις πωλησεις του να καλυπτουν ολες τις ηπειρους, το νεο Captur συνεχιζει την επιτυχημενη εμπορικη του πορεια παρουσιαζοντας μια εκδοση, ιδιαιτερα προηγμενη τεχνολογικα. Με τον νεο E-TECH Plug-in υβριδικο κινητηρα του, ενσαρκωνει με τον καλυτερο τροπο τους τρεις πυλωνες του οραματος του Groupe Renault για το μελλον της αυτοκινησης: αυτονομο, δικτυωμενο και ηλεκτρικο. 

Μεσω του εμβληματικου και ιδιαιτερα δημοφιλους της μοντελου και βασιζομενη στην μεγαλη της εμπειρια στην κατασκευη ηλεκτρικων μοντελων, η Renault μαζικοποιει την τεχνολογια plug-in hybrid κανοντας τη μοναδικη εμπειρια της ηλεκτρικης οδηγησης, προσιτη σε ολο το αγοραστικο κοινο. 

Ευελιξια στο μεγιστο βαθμο 

Ο E-TECH Plug-in 160hp κινητηρας και η αυξημενη ισχυoς της μπαταριας (9,8 kWh και 400V) σημαινει οτι νεο Captur μπορει να διανυσει 100% ηλεκτρικα, εως και 50 χιλιομετρα, με ταχυτητες εως 135 χλμ/ωρα σε μικτες συνθηκες κινησης (WLTP) και εως 65 χιλιομετρα σε συνθηκες αστικου περιβαλλοντος (WLTP πολη). Το Νεο Captur διακρινεται για την απαραμιλλη ευελιξια του: εχει τη δυνατοτητα να κινειται χωρις καθολου καυσιμο για μια ολοκληρη εβδομαδα σε συνηθισμενες διαδρομες, ενω στη συνεχεια μπορει να ταξιδευει εκτος πολης τα Σαββατοκυριακα, χωρις να προβληματισει καθολου τον οδηγο του για τη φορτιση της μπαταριας του. Για να επιτυχει τη μεγιστοποιηση της ηλεκτρικης αυτονομιας του, το αυτοκινητο πρεπει να φορτιζεται τακτικα. Σε αντιθετη περιπτωση, ο κινητηρας του νεου κινητηρα E-TECH Plug-in λειτουργει ως ενος συμβατικου full hybrid E-TECH μοντελου, με ολα τα πλεονεκτηματα αυτου του τυπου κινησης. 

Το νεο Captur E-TECH Plug-in προσφερει και τη νεα επιλογη «PURE» στο συστημα multi-SENSE. Με αυτο το προγραμμα επιτυγχανεται η μεταβαση – εφοσον η ισχυς της μπαταριας ειναι ικανοποιητικη – στην ηλεκτρικη οδηγηση. 
Το συστημα multi-SENSE διαθετει επισης και ειδικο προγραμμα ‘SPORT’. Σε συγκεκριμενες συνθηκες, και εφοσον υπαρχει αποθεμα ισχυος στην μπαταρια, με το δυνατο πατημα του γκαζιου, ενεργοποιουνται και οι τρεις κινητηρες χαρη στην αρχιτεκτονικη σειριακης και παραλληλης λειτουργιας. Με αυτο το προγραμμα το αυτοκινητο χρησιμοποιει την πληρη ισχυ και των τριων κινητηρων, επιλογη που αποδεικνυεται ιδιαιτερα χρησιμη στα προσπερασματα, για παραδειγμα. 
Ενα ακομα χαρακτηριστικο του συστηματος multi-SENSE ειναι το προγραμμα ‘E-Save’, που περιοριζει τη χρηση του ηλεκτροκινητηρα εξοικονομωντας ενεργεια (τουλαχιστον κατα 40%) και δινει στον οδηγο τη δυνατοτητα να κινειται ‘ηλεκτρικα’ οποτε εκεινος το επιθυμει (οδηγωντας στην πολη για παραδειγμα). 

Χαρη στη μοναδικη χωρητικοτητα της μπαταριας, την ικανοτητα ανακτησης ενεργειας και τους δυο ηλεκτροκινητηρες του, το νεο Captur εκμεταλλευεται ιδανικα ολα τα πλεονεκτηματα του υβριδικου συστηματος E-TECH: τη εκκινηση αποκλειστικα με ηλεκτρικη ενεργεια και τη μειωμενη καταναλωση.

Σε μικτες συνθηκες, το νεο Captur E-TECH Plug-In αναμενεται να καταναλωνει περιπου 1,5 λ./100 χλμ. ενω οι εκπομπες του CO2 δεν θα ξεπερνουν τα 32 γρ./χλμ. (τιμες WLTP)3.

3 Λιγοτερο απο 35g (τιμες NEDC BT) (υποκεινται σε τελικη εγκριση)

Το Νεο Captur E-TECH Plug-in διαθετει ξεχωριστη εμφανιση 

Το Νεο Captur E-TECH Plug-in ξεχωριζει χαρη στις ιδιαιτερες στιλιστικες του λεπτομερειες που εχουν σχεδιαστει αποκλειστικα για τη γκαμα των υβριδικων μοντελων Renault. 
Σηματα ‘E-TECH Plug-in Hybrid’ ειναι τοποθετημενα στα εμπρος φτερα και την πορτα του πορτμπαγκαζ. 
Το ρεζερβουαρ ειναι τοποθετημενο πισω αριστερα, η υποδοχη για τη φορτιση στα δεξια με ειδικη φωτεινη σημανση σε διαφορετικες αποχρωσεις που δειχνουν την κατασταση φορτισης: μπλε (φορτιζει), πρασινο (φορτισμενο), πορτοκαλι (σε αναμονη), κοκκινο (δεν φορτιζει).

Στο εσωτερικο, ο χωρος των καθισματων παραμενει αμεταβλητος με το πισω καθισμα να ειναι και εδω συρομενο κατα μηκος, σε διαδρομη εως και 16 εκ. Επισης υπαρχει ειδικος χωρος κατω απο το πατωμα του πορτμπαγκαζ για ασφαλη φυλαξη των καλωδιων φορτισης, ωστε να μην επηρεαζεται ο ογκος του χωρου των αποσκευων. 

Η υπογραφη E-TECH ξεχωριζει και στο ‘Smart Cockpit’ ενω το σημα ‘E-TECH Plug-in Hybrid’ κοσμει και το λεβιε ταχυτητων. Το πληκτρο Stop-and-Start εχει αντικατασταθει απο ενα πληκτρο με την ενδειξη ‘EV’ που ενεργοποιει απευθειας το προγραμμα ‘PURE’ κατα την οδηγηση. Ο ηλεκτροκινητος μοχλος ταχυτητων ‘e-shifter’ (χωρις μηχανικες ντιζες) διαθετει την επιλογη ‘Brake’ ωστε να εκμεταλλευεται πληρως τη λειτουργια ανακτησης ενεργειας κατα το φρεναρισμα. 
Το νεο Captur E-TECH Plug-In διαθετει δυο μεγαλες οθονες: μια 10.2” για τον ψηφιακο πινακα οργανων και μια 9.3” για το συστημα πολυμεσων Renault EASY LINK.  Οι δυο αυτες οθονες διευκολυνουν τον οδηγο στην κατανοηση και παρακολουθηση του τροπου κινησης του αυτοκινητου καθε στιγμη. Ο ψηφιακος πινακας οργανων με την οθονη TFT προσφερει τη δυνατοτητα εμφανισης της διαρκειας της μπαταριας, του υπολειπομενου χρονου μεχρι τη φορτιση, την εναλλαγη της ροης ενεργειας, την ανακτηση ενεργειας και το τρεχον επιπεδο φορτισης της μπαταριας του ηλεκτροκινητηρα. 
Με την ιδια φιλοσοφια, μεσω διαφορετικων χρωματων ειναι ευκολο για τον οδηγο να γνωριζει με ποιο συστημα οδηγειται καθε στιγμη το αυτοκινητο: πρασινο οταν κινειται απο τον ηλεκτροκινητηρα, μπλε οταν το συστημα βρισκεται σε προγραμμα ανακτησης ενεργειας. 
Ολες οι πληροφοριες που αφορουν στην καταναλωση ενεργειας, ειναι επισης διαθεσιμες και μεσω της οθονης των πολυμεσων. 

CMF-B: Η αρθρωτη πλατφορμα επομενης γενιας 

Τα νεα Captur E-TECH Plug-in και Clio E-TECH βασιζονται πανω στη νεας γενιας  πλατφορμα της Συμμαχιας με τον κωδικο CMF-B. Η εξελιξη της ξεκινησε το 2014 στο Technocentre της Renault και σημερα το 85% των εξαρτηματων της ειναι καινουργια, σε συγκριση με την πλατφορμα που χρησιμοποιουσε η προηγουμενη γενια του Captur.

Η νεα αρθρωτη πλατφορμα CMF-B εξασφαλιζει πληθωρα πλεονεκτηματων και στα δυο νεα μοντελα. Ειναι ελαφρυτερη απο εκεινην του προηγουμενου μοντελου, ειδικα σε ο,τι αφορα το αμαξωμα, τους αξονες, και το καπο. Το πατωμα εχει μια ελαφρια κλιση, γεγονος που εξασφαλιζει βελτιωση του αεροδυναμικου συντελεστη (Cx) κατα 0,02 περιπου μοναδες Cx. Τα δυο αυτα χαρακτηριστικα διασφαλιζουν χαμηλοτερη καταναλωση και περιορισμο των εκπομπων CO2. Σημαντικα βελτιωμενο εμφανιζεται και το επιπεδο ακουστικης ανεσης, χαρη στις ειδικες τεχνολογιες ηχομονωσης στο χωρο του κινητηρα, με αποτελεσμα τη μειωση του θορυβου κατα 1,5 εως 2 dB σε ταχυτητες απο 0 εως 130 χλμ/ωρα.

Σε ο,τι αφορα στον τομεα της ασφαλειας, η πλατφορμα CMF-B προσφερει τη μεγιστη δυνατη προστασια χαρη στη νεα δομη του αμαξωματος. Τα δομικα στοιχεια του πλαισιου ειναι κατασκευασμενα απο χαλυβα  υψηλης αντοχης και συγκολλημενα με ειδικη κολλα. Προκειται για μια τεχνολογια που βελτιωνει θεαματικα τη συγκολληση μεταξυ των φυλλων του χαλυβα και παρεχει το υψηλοτερο επιπεδο προστασιας για τους επιβατες στην καμπινα. Περα απο την νεα αρχιτεκτονικη της πλατφορμας CMF-B, η ασφαλεια ενισχυεται ακομα περισσοτερο χαρη και στην υιοθετηση πρωτοποριακων συστηματων οπως ειναι: οι ενεργοι αεροσακοι οδηγου-συνοδηγου, οι μεγαλοι αεροσακοι τυπου κουρτινας, οι προεντατηρες των ζωνων ασφαλειας με περιοριστη φορτιου και τα νεου τυπου αγκιστρα ISOFIX προδιαγραφων iSize. Τα νεα Captur και Clio απεσπασαν φετος την κορυφαια βαθμολογια των 5 αστεριων στις δοκιμες προσκρουσης του ανεξαρτητου οργανισμου Euro NCAP.

Η νεα ηλεκτρικη και ηλεκτρονικη δομη κατασκευης της αρθρωτης πλατφορμας CMF-B συμβαλλει ωστε να εφοδιαστουν τα νεα Clio και Captur με τα πιο προηγμενα και πληρη συστηματα υποβοηθησης οδηγησης στην κατηγορια τους: συστηματα οπως η καμερα 3600, το αυτοματο φρεναρισμα εκτακτης αναγκης με αναγνωριση πεζων και ποδηλατων, το συστημα υποβοηθησης κινησης σε αυτοκινητοδρομο και μποτιλιαρισμα (αυτονομια επιπεδου 2), παρουσιαζονται για πρωτη φορα σε μοντελα αυτης της κατηγοριας. Τελος, η νεα πλατφορμα εχει σχεδιαστει για τη μετατροπη συμβατικων οχηματων σε ηλεκτρικα, κανοντας ετσι μια προσιτη σε ολους πραγματικοτητα την προσθηκη των υβριδικων μοντελων E-TECH και plug-in hybrid στη γκαμα Renault.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!