Αρκει και μονο να τη δεις στα πρωτα της videos: Καπνισμενα λαστιχα, εκρηκτικες επιταχυνσεις που θυμιζουν μαχητικο αεροσκαφος (αλλωστε, απο εκει εχει παρει το ονομα της η Mustang), drift, στροφες. Και τα ηλεκτρικα μοτερ της Mach-E 1400 να ουρλιαζουν, λες και μολις βγηκαν απο την κολαση, λες και θελουν να σου σπασουν τα τυμπανα.
Ακολουθωντας τα χναρια της πληρως ηλεκτρικης Mustang Cobra Jet 1400 με τους 1400 ιππους (1.419 PS), αυτη η μοναδικη Mustang Mach-E με τους επτα ηλεκτροκινητηρες και την υψηλη καθετη δυναμη που μπορει να αναπτυξει ειναι ετοιμη για την πιστα, για dragster η για αγωνιστικες εκδηλωσεις τυπου Gymkhana.
Εχοντας εξελιχθει σε συνεργασια με την RTR, το πρωτοτυπο ειναι βασισμενο στην Mustang Mach-E GT στοχευοντας σε μεγιστη αποδοση 1.400 ιππων (1,419 PS). Το πλαισιο και το συστημα κινησης της Mustang Mach-E 1400 συνεργαζονται ιδανικα εξασφαλιζοντας μεσα απο πολλα και διαφορετικα set-up δυνατοτητες που δεν συναντα κανεις σημερα σε αλλα οχηματα.
Η Mustang Mach-E 1400 διαθετει επτα κινητηρες – πεντε περισσοτερους απο εκεινους της Mustang Mach-E GT. Οι τρεις συνδεονται με τον εμπροσθιο αξονα και οι υπολοιποι τεσσερις με τον πισω, σε στυλ pancake, ενω μονο ενας αξονας μεταδοσης τους συνδεει με τα διαφορικα, τα οποια εχουν ενα τεραστιο ευρος ρυθμισεων, προετοιμαζοντας το αυτοκινητο για καθε ειδους δοκιμασια σε πιστα – απο ντριφταρισματα μεχρι γρηγορη, αγωνιστικη οδηγηση.
«Η μεγαλυτερη προκληση ηταν ο ελεγχος της αχαλινωτης ιπποδυναμης απο τους επτα ηλεκτροκινητηρες» εξηγει ο motorsports director της Ford Performance, Mark Rushbrook. «Η Mustang Mach-E 1400 συμβολιζει την ‘τεχνη του εφικτου’ με ενα ηλεκτρικο αυτοκινητο.»
Το πλαισιο και το συστημα κινησης εχουν σχεδιαστει με τετοιο τροπο ωστε να προσφερουν την ευκαιρια στην ομαδα εξελιξης να πειραματιζεται με διαφορικες διαταξεις και να μελετα τις επιπτωσεις τους στην καταναλωση ενεργειας και τις επιδοσεις – ετσι υπαρχει η δυνατοτητα μεταδοσης της κινησης στους εμπρος, στους πισω η και στους τεσσερις τροχους. Το set-up του αυτοκινητου για χρηση σε αγωνες drift η στην πιστα ειναι τελειως διαφορετικο στον εμπρος αξονα, καθως τα ψαλιδια και η κρεμαγιερα πρεπει, για παραδειγμα, να επιτρεπουν πολυ μεγαλες γωνιες διευθυνσης σε ενα ντριφταρισμα. Η ισχυς μπορει να κατανεμεται ομοιομορφα μεταξυ του εμπρος και του πισω αξονα, η μονο στον ενα εκ των δυο. Στοχος ειναι η καθετα παραγομενη δυναμη να υπερβαινει στα 257 km/h τα 1.000 kg.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }
Η μπαταρια με χωρητικοτητα 56,8 kWh αποτελειται απο κυψελες νικελιου-μαγγανιου-κοβαλτιου για πολυ υψηλες επιδοσεις και μεγαλη ταχυτητα εκφορτισης. Το συστημα της μπαταριας ειναι σχεδιασμενο για να ψυχεται κατα τη διαρκεια της φορτισης, με τη βοηθεια ενος δι-ηλεκτρικου ψυκτικου μεσου, μειωνοντας σημαντικα τον απαιτουμενο χρονο φορτισης.
Ενα ενσωματωμενο ηλεκτρονικο συστημα πεδησης (σερβοφρενο) προσφερει τη δυνατοτητα ανακτησης της ενεργειας συνδυαζοντας το ABS και το συστημα ελεγχου της ευσταθειας του αμαξωματος για καλυτερο φρεναρισμα. Η Mustang Mach-E 1400 διαθετει φρενα της εταιρειας Brembo™, οπως η αγωνιστικη Mustang GT4, καθως και υδραυλικο χειροφρενο που ειναι σχεδιασμενο για drifting – το τελευταιο συνεργαζεται με τα ηλεκτρονικα του συστηματος κινησης ωστε να διακοπτεται η ισχυς που παρεχουν οι πισω κινητηρες.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }
Μεσα απο την Mustang Mach-E 1400 – που συντομα θα κανει το ντεμπουτο της στο NASCAR – η Ford δοκιμαζει διαφορα νεα υλικα. Το καπο, για παραδειγμα, αποτελειται απο οργανικες συνθετικες ινες, ενα ελαφρυ υλικο αντι των ανθρακονηματων που χρησιμοποιουνται στο υπολοιπο αμαξωμα.
Και, ειναι αυτο απλα ενα πρωτοτυπο; Ο chief programme engineer για τη Mustang Mach-E, Ron Heiser, εξηγει πως πολλα απο οσα δοκιμαζονται σε αυτη τη Mach-E, θα τα δουμε καποια στιγμη και στα… χερια μας: «Τωρα ειναι η τελεια εποχη για να αξιοποιησουμε την τεχνολογια ηλεκτροκινησης, να μαθουμε απο αυτη και να την εφαρμοσουμε στη γκαμα μας. Η Mustang Mach-E θα ειναι απολαυστικη στην οδηγηση, οσο καμια αλλη Mustang μεχρι τωρα. Απλα, η Mustang Mach-E 1400 ξεπερνα και την πιο τρελη φαντασια, χαρη στις προσπαθειες της Ford Performance και της RTR».
Η Mustang Mach-E 1400 ειναι το αποτελεσμα 10.000 ωρων συνεργασιας της Ford Performance και της RTR εχοντας ως στοχο να ανατρεψει την αποψη των πελατων για τις δυνατοτητες ενος ηλεκτρικου οχηματος.
«Η οδηγηση αυτου του αυτοκινητου αλλαξε εντελως την αποψη μου για το τι σημαινει ισχυς και ροπη», λεει ο Vaughn Gittin Jr., ιδρυτης της RTR Vehicles, πρωταθλητης στο μηχανοκινητο αθλητισμο και επαγγελματιας κυνηγος της απολαυσης. «Ειναι μια εμπειρια που δεν μπορειτε να φανταστειτε, θυμιζοντας ισως μονο ενα roller coaster».
Η Mustang Mach-E 1400 δημιουργηθηκε χωρις κανονες. Η ομαδα σχεδιασης της Ford και η RTR επιστρατευσαν πολλα απο τα εργαλεια που χρησιμοποιει η Ford για τη δημιουργια των επιβατικων και αγωνιστικων της αυτοκινητων. Τα αεροδυναμικα βοηθηματα εχουν βελτιστοποιηθει ως προς το σχημα και τη θεση τους, ενω εμφαση δοθηκε στους αεραγωγους ψυξης, το εμπρος σπλιτερ, τα σποϊλερ και την πισω πτερυγα.
Η Ford επενδυει πανω απο 11,5 δις δολαρια σε ηλεκτρικα οχηματα σε ολο τον κοσμο, με το πρωτο παγκοσμιο αυτοκινητο, την Mustang Mach-E, να διατιθεται τωρα για παραγγελια. Τα πρωτα ηλεκτρικα μοντελα της νεας Mustang Mach-E για τους Ευρωπαιους πελατες θα φτασουν στη γηραια ηπειρο απο τις αρχες τις επομενης χρονιας.