Σου αρέσει το τετρακίνητο σπορ σεντάν της Nissan;

Σε μια χωρα που τα Sunny, τετρακινητα και μη, εγραψαν και γραφουν ιστορια, συνεχιζοντας να κινουνται στους δρομους και να απολαμβανουν την αγαπη των φαν της Nissan, η προσμονη για ενα τετρακινητο, σπορ σενταν απο την ιαπωνικη μαρκα ειναι… ατελειωτη. Ισως οι Ιαπωνες να μην το υπολογισαν αυτο -παροτι το Sunny συναρμολογουταν στην πατριδα μας, στο εργοστασιο της ΤΕΟΚΑΡ, στο Βολο- ομως αυτο που εχει σημασια ειναι οτι στην αλλη ακρη του Ατλαντικου, παρουσιασαν ενα τετοιο μοντελο. Ενα τετρακινητο, ηλεκτροκινητο σπορ σενταν, το οποιο ομως δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο τα SUV. Πως θα σου φαινοταν, αληθεια, αντι για ενα Qashqai;


Ο λογος για το  Nissan IMs, ενα concept που αποκαλυψε η Nissan στο φετινο Διεθνες Σαλονι Αυτοκινητου της Β. Αμερικης, ως ενα εντελως νεο ειδος αυτοκινητου. Στην πραγματικοτητα, προκειται για ενα “ψηλο” σπορ σενταν, βασισμενο στην τεχνολογια πλαισιου, πλατφορμας και μεταδοσης κινησης, που αναπτυχθηκε μεσω του Nissan Intelligent Mobility.


Ποια ειναι η κυρια διαφορα με τα σενταν που ξεραμε; Ενω ειναι πιο κοντα σε ενα sedan απο οτι σε ενα crossover, οι επαναστατικες αναλογιες του πρωτοτυπου IMs,  δημιουργουν μια νεα κατηγορια αυτοκινητου. Την ταυτοτητα του οχηματος, “οριζει” ξεκαθαρα η ηλεκτροκινηση, με την μπαταρια να βρισκεται κατω απο το πατωμα και ετσι να ανυψωνει την καμπινα. Ο διευρυμενος εσωτερικος χωρος, ειναι  αποτελεσμα του μεγαλου μεταξονιου, ενω διαθετει μια μοναδικη αρχιτεκτονικη θεσεων επιβαινοντων, τυπου  \”2 + 1 + 2\”, με περιστρεφομενα μπροστινα καθισματα και ενα  πισω καθισμα που προσφερει ειτε τρια καθισματα η,  οταν διπλωθουν τα λεπτα πισω εξωτερικα καθισματα , ενα επιβλητικο, κορυφαιας ταξιδιωτικης ανεσης \”premier seat\”, στο  κεντρο πισω.


\”Η προοδος στην τεχνολογια των ηλεκτροκινητων οχηματων και η αυτονομη οδηγηση επετρεψαν στους σχεδιαστες μας να ξεπερασουν τους κανονες πλαισιου και διαμορφωσης που χαρακτηριζουν τα παραδοσιακα επιβατικα οχηματα, για να δημιουργησουν ενα εντελως καινουργιο τυπο αυτοκινητου\”, λεει ο ανωτερος αντιπροεδρος σχεδιασμου της Nissan, Alfonso Albaisa. \”Το IMs διευρυνει τα ορια του σχεδιασμου στα sedan, με μια προσεγγιση που αναδεικνυει την κατηγορια σε εμφανιση και λειτουργικοτητα\”.


Ο ισχυρος εξωτερικος και εσωτερικος σχεδιασμος του IMs, παιρνει σαρκα και οστα απο την πρωτοποριακη τεχνολογια ηλεκτροκινησης και αυτονομης οδηγησης, που αναπτυχθηκε μεσω του  Nissan Intelligent Mobility, του οραματος  της εταιρειας για την αλλαγη του τροπου με τον οποιο τα αυτοκινητα τροφοδοτουνται, οδηγουνται και ενσωματωνονται στην κοινωνια.

Το IMs ειναι μια μελετη που βασιζεται στη δυαδικοτητα και την αντιθεση. Σε αυτονομη λειτουργια οδηγησης, διαθετει πληρη λειτουργια hands-free, ενω σε λειτουργια χειροκινητης οδηγησης, ο οδηγος απολαμβανει  την συναρπαστικη εμπειρια οδηγησης υψηλης αποδοσης, που μονο ενα προηγμενο ηλεκτροκινητο οχημα μπορει να προσφερει. 

Συν τοις αλλοις, το IMs διαθετει τα υψηλοτερα επιπεδα τεχνολογιας ασφαλειας και συνδεσιμοτητας,  ολα πλαισιωμενα σε ενα δελεαστικο πακετο που τονιζει το συγχρονο Ιαπωνικο σχεδιασμο και κατασκευη.

Ηλεκτροκινητο, με 483 ιππους 



“Αγκαλιαζοντας” πληρως  τους τρεις πυλωνες του Nissan  Intelligent Mobility, δηλαδη το  Intelligent Driving, το Intelligent Power και το  Intelligent Integration, το IMs κινειται προς τη δημιουργια μιας βιωσιμης κινητικοτητας,  με επικεντρο τα ηλεκτροκινητα οχηματα, την αυτονομη οδηγηση και τη συνδεσιμοτητα.


Το κινητηριο συνολο του IMs, αποτελειται απο δυο ηλεκτρικους κινητηρες (μπροστα και πισω) και απο μια μπαταρια  115kWh ταχειας φορτισης, αποδιδοντας  483 ιππους (360 kW) και ροπη στρεψης 800 Nm, γεγονος που εξασφαλιζει στο πρωτοτυπο μοντελο οτι  οχι μονο θα μπορει να συγκριθει με  τα συγχρονα σπορ sedans,  αλλα οτι τα περισσοτερα εξ αυτων θα βλεπουν την… σκονη του ! Με δυνατοτητα ταξιδιου για  611 χιλιομετρα με μια μονο φορτιση, το IMs κατατασσεται στο ιδιο επιπεδο αυτονομιας,   με τα αντιστοιχα βενζινοκινητα οχηματα.

Το κινητηριο συνολο χρησιμοποιει ενα υψηλης αποδοσης συστημα κινησης και στους τεσσερις τροχους, με αποτελεσμα την ιδανικη κατανομη του βαρους εμπρος και πισω, την  εξαιρετικη προσφυση και  την υποδειγματικη κατευθυντικοτητα,  σε ολες σχεδον τις συνθηκες. Χαρη σε μια προηγμενη αεραναρτηση,  που προσαρμοζεται στις  διαφορετικες συνθηκες οδηγησης, το  ΙΜs παρεχει μια αξεπεραστη ανεση κατα την κυλιση, ακομα και σε στροφες.

Εξωτερικη σχεδιαση

Το εξωτερικο του IMs concept αποτελει παραδειγμα της νεας σχεδιαστικης γλωσσας της Nissan, η οποια μετατρεπει ενα παραδοσιακο sedan,  σε ενα οχημα με προκλητικες διαστασεις, σπορ χαρακτηρα και εξαιρετικη αεροδυναμικη. Μοναδικο για τη Nissan, το IMs συνδυαζει αψογα φουτουριστικες, υψηλης τεχνολογιας ιδιοτητες, με διαχρονικες ιαπωνικες λεπτομερειες.


Η εξωτερικη μορφη του IMs χαρακτηριζεται απο απλες οριζοντιες και καθετες γραμμες, παρα απο γλυπτες επιφανειες.  Εξαιρεση στο συνολο αποτελει η χαρακτηριστικη “αιωρουμενη οροφη” της Nissan, που επωφελειται απο τις νεες αναλογιες του αμαξωματος και λογω των θεσεων των εμπρος κολωνων Α και το αντιστοιχων πισω C. Το κομψο σχημα εκτος του σπορ χαρακτηρα του, προσφερει και χαμηλο συντελεστη οπισθελκουσας. Επιπροσθετα, διαφορα μερη του αμαξωματος, οπως τα φτερα, το μπροστινο σποϊλερ, τα μπαρσπιε  και το πατωμα, παρεχουν αποτελεσματικη αντωση και κατ’ επεκταση ελαχιστη ανυψωση σε υψηλες ταχυτητες.

Η σχεδιαση της οροφης ειναι εμπνευσμενη απο το σχημα του φεγγαριου, με τις χρυσου χρωματος ραγες οροφης απο ανοδιωμενο αλουμινιο, να υποδηλωνουν το “δαχτυλιδι” του σεληνοφωτος που δημιουργειται απο μια εκλειψη. Οι μοναδικες αναλογιες του οχηματος,  που καθοριζονται απο το μακρυ μεταξονιο και την περιφερεια του,  τις καμπυλες  της καμπινας εμπροσθεν των κολωνων Α και απο τη γωνια κλισης του πισω παραθυρου, δινουν στο οχημα μια καθαρη, απλη σιλουετα.

\”Εξετασαμε την κληρονομια της Nissan και συνειδητοποιησαμε οτι μερικα απο τα πιο επιτυχημενα μοντελα μας, οπως το πρωτης γενιας Murano και τα αυτοκινητα της σειρας Z®, ολα ειχαν απλες σιλουετες\”, δηλωσε ο Albaisa. \”Με την απλοτητα του σχεδιασμου, η απτη ποιοτητα βελτιωνεται φυσικα.\”

Η χαρακτηριστικη σχεδιαστικη υπογραφη V-motion της Nissan, που ειναι  ενσωματωμενη σε ολοκληρη τη σειρα των νεων μοντελων της, τονιζεται στην εμπροσθια περιμετρικη μπροστινη προσοψη του IMs, μεσω του σχηματος και της τοποθετησης των προβολεων. Ο τολμηρος, λεπτος σχεδιασμος  σχηματος V του φωτισμου, ειναι τοσο εμφανης οσο και πρακτικος, δινοντας στο οχημα  ενα φουτουριστικο αλλα ταυτοχρονα αυθεντικο βλεμμα Nissan, ενω οι επιθετικοι τροχοι 22 ιντσων του προσδιδουν μια σπορ “σταση”.

Σε αυτονομη λειτουργια οδηγησης, οι προβολεις του IMs και ο οπισθιος συνδυασμος φωτισμου  γινονται μπλε, ενω φωτισμος αναβοσβηνει συνεχως στο κεντρο του οχηματος, εμπρος και πισω, για να ειδοποιησει τους πεζους και τους αλλους οδηγους για την αυτονομη “κατασταση” του.

Για να τονιστει ο ιαπωνικος χαρακτηρας του αυτοκινητου, εφαρμοστηκε χρυσος σε μια γεωμετρικη γραφικη παρασταση, εμπνευσμενη απο ενα παραδοσιακο Iαπωνικο μοτιβο που ονομαζεται Asanoha, πανω απο την επιφανεια της γυαλινης οροφης. Το μοτιβο χρησιμοποιειται σε ολο το οχημα, συμπεριλαμβανομενων των τροχων και της καμπινας.

Ο εσωτερικος σχεδιασμος  

Το εσωτερικο του IMs αποτελει εναν νεο τροπο απεικονισης, οπου οι επιβατεςι θα ταξιδευουν σε εναν αυτονομα οδηγουμενο κοσμο. Για να εκφρασουν την ευρυχωρια της καμπινας, οι σχεδιαστες δημιουργησαν εναν οπτικο διαχωρισμο του σωματος και της περιμετρου. Εχοντας ως προτεραιοτητα τον εσωτερικο χωρο του οχηματος, ολα τα εξαρτηματα του κινητηρα εχουν τοποθετηθει κατω απο το δαπεδο της καμπινας.


\”Με την ανυψωμενη πλατφορμα με επιπεδη βαση και την απουσια εσωτερικων περιορισμων, υπαρχει μια μοναδικη αισθηση, σαν να οδηγειτε σε ενα μαγικο χαλι\”, εξηγει ο Albaisa.


Σε αντιθεση με το “διαστημικο” χαρακτηρα του εξωτερικου , το εσωτερικο του IMs αντλει την εμπνευση του απο ενα συγχρονο ιαπωνικο σπιτι. Σε αυτο που οι σχεδιαστες της Nissan αποκαλουν \”διαχρονικο ιαπωνικο φουτουρισμο\”, η καμπινα συνδυαζει συγχρονα ιαπωνικα στοιχεια, που επισημαινονται με παραδειγματα υψηλης ποιοτητας χειροτεχνιας, αλλα και με μια εκφραση υψηλης τεχνολογιας. Για παραδειγμα, τα σχηματα του πινακα οργανων και του πλαισιου της πορτας αντικατοπτριζουν \”ενα διαστημοπλοιο  στο φεγγαρι\”, με τη χρηση “σκοτεινων” υφασματων και χρωματων που υποδηλωνουν το φως και τη σκια του φεγγαριου. 


Στη λειτουργια χειροκινητης οδηγησης, το εσωτερικο του IMs μεταμορφωνεται σε ενα οδηγο-κεντρικο  πιλοτηριο, με προηγμενη τεχνολογια υποστηριξης  του οδηγου και  με οθονες πληροφοριων πολλαπλων επιπεδων, που  παρεχουν στον οδηγο πληρη ελεγχο του οχηματος. Τα συνθετα, διασυνδεδεμενα εξαρτηματα του οχηματος, οι αισθητηρες και οι μοναδες ελεγχου,  ενσωματωνονται σε ενα απλο μενου.


Σε αυτονομη λειτουργια οδηγησης, το τιμονι αποσυρεται και τα εμπρος καθισματα στρεφονται προς τα μεσα για να  διαμορφωσουν την καινοτομο διαταξη καθισματων, χαρακτηριζομενη απο το ειδικο \”Premier Seat\”.

Invisible –to-Visible: Συγχωνευση πραγματικων και εικονικων κοσμων


Μεγαλο ατου για το IMs, αποτελει η μοναδικη του ικανοτητα να συνδεθει με τον εικονικο κοσμο, την οποια η Nissan αποκαλει Invisible-to-Visible η I2V. Το I2V αναφερεται σε μια τρισδιαστατη απεικονιση, οπου ο πραγματικος κοσμος συγκλινει με τον εικονικο κοσμο. Το I2V ειναι μια  πλατφορμα που αναπτυχθηκε απο τη Nissan και  βοηθα τους επιβατες να δουν τι μπορει να ειναι \”αορατο\”, προσθετοντας εμπιστοσυνη και ενθουσιασμο στην εμπειρια οδηγησης και μετακινησης με το αυτοκινητο.

Βιντεο με το συναρπαστικο Nissan IMs, μπορεις να δεις στο 

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=05UTOQbg5qE&w=320&h=266]


Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!