Ο παγκοσμιος μηχανοκινητος αθλητισμος και η Audi θρηνουν την απωλεια μιας πολυ σημαντικης προσωπικοτητας, του Φινλανδου Χανου Μικολα, ο οποιος απεβιωσε σε ηλικια 78 ετων. Ο Παγκοσμιος Πρωταθλητης Ραλι του 1983, στο τιμονι του Audi Quattro, θα μεινει στην ιστορια περα απο το αδιαμφισβητητο ταλεντο και τις επιτυχιες του, για τη συμβολη του στην κυριαρχια του quattro, αρχικα στη διεθνη Motorsport σκηνη, πριν αυτο καταστει συνωνυμο της κορυφαιας τετρακινησης και της γεματης αυτοπεποιθηση και σιγουρια οδηγησης σε καθε γλιστερη επιφανεια. Δεν ειναι υπερβολη, οτι η παγκοσμια αυτοκινηση οφειλει πολλα στον «Ιπταμενο Φινλανδο»!
Το οξυμωρο της συμβολης του Μικολα στην εξελιξη και επιτυχια του quattro ειναι οτι πριν το 1983 και τον παγκοσμιο τιτλο, ο Φινλανδος ειχε γινει διασημος και ηταν ιδιαιτερα δημοφιλης για την πολυ γρηγορη οδηγηση του με το πλαϊ, με την οποια ξεσηκωνε τα πληθη στο περασμα του. Ολα ομως ξεκινησαν να αλλαζουν απο το 1980, οταν η Audi επελεξε τον Μικολα για να «στηριξει» πανω του το project quattro, δειχνοντας εμπιστοσυνη στις εξελικτικες του ικανοτητες, κατι για το οποιο στην πορεια δικαιωθηκε.
Οι επιτυχιες ηρθαν γρηγορα, με τον Μικολα να ξεχναει την αγαπημενη του πλαγιολισθηση και να επιδεικνυει την αξια της τετρακινησης. Προηγηθηκε στο τιμονι ενος Audi Quattro στο εναρκτηριο ραλι του 1981, στο Μοντε-Καρλο, πριν εγκαταλειψει απο ατυχημα. Κερδισε τον επομενο αγωνα, το Ραλι Σουηδιας και την ιδια χρονια και το RAC, αλλα το 1981 – οπως και το 1982 – αποδειχθηκαν τελικα χρονιες εξελιξης και τελειοποιησης του quattro. Βεβαια, ας σημειωθει οτι το 1982, με συνδυασμο των νικων που πετυχαν με Audi Quattro ο Χανου Μικολα και η team–mate του Μισελ Μουτον, η Audi κερδισε το πρωτο της Παγκοσμιο Πρωταθλημα Κατασκευαστων.
Ο θριαμβος για τον Μικολα ηρθε την επομενη χρονια, οταν με συνοδηγο τον Αρνε Χερτζ, στο τιμονι του Audi Quattro, με τεσσερις νικες και τρεις δευτερες θεσεις στεφθηκε Παγκοσμιος Πρωταθλητης Ραλι, σε ηλικια 41 ετων – μεχρι σημερα κατεχει το ρεκορ του γηραιοτερου που κατακτα τον τιτλο! Την επομενη χρονια, η επιτυχια ηταν καθολικη για την Audi, αφου κατεκτησε τους παγκοσμιους τιτλους τοσο στους οδηγους (με τον Στιγκ Μπλοκμβιστ αυτην τη φορα) οσο και στους κατασκευαστες, με τον Μικολα να συνεισφερει τα μεγιστα, με μια νικη, τεσσερις δευτερες και τρεις τριτες θεσεις, σε συνολο εννεα εμφανισεων!
Με 18 συνολικα νικες σε ραλι του παγκοσμιου πρωταθληματος, ο Μικολα ουσιαστικα αποσυρθηκε το 1993, αν και σποραδικα εκανε καποιες εμφανισεις, κυριως σε επετειακους αγωνες. Το 2011 εγινε δεκτος στο Rally Hall of Fame, μια ακομα αναγνωριση της μεγαλης συμβολης του στο Motorsport.
To 2020 σηματοδοτησε τα 40 χρονια ιστοριας του quattro, με την αξια, την επιτυχια και τις τεχνικες λεπτομερειες του συστηματος να εχουν αναλυθει πολλακις σε αντιστοιχα με αυτο κειμενα, την προηγουμενη χρονια. Οι γραμμες που προηγηθηκαν, δεν εστιασαν στο quattro αλλα στη συμβολη του Χανου Μικολα σε αυτην την τεχνολογικη καινοτομια και ειναι αφιερωμενες στη μνημη του.