[ad_1]
Το BMW Group εξελισσει συστηματικα την τεχνολογια κυψελων καυσιμου υδρογονου ως μια προσθετη επιλογη για βιωσιμη ατομικη κινητικοτητα. Δυο χρονια μετα την αποκαλυψη της πρωτοτυπης BMW i Hydrogen NEXT, η εταιρεια παρουσιαζει τωρα την BMW iX5 Hydrogen στην εκθεση IAA Mobility 2021 στο Μοναχο. Ευρισκομενο ηδη σε φαση εξελιξης για παραγωγη, το Sports Activity Vehicle με τεχνολογια κυψελων καυσιμου υδρογονου θα ειναι ενα απο τα οχηματα που οι επισκεπτες θα εχουν τη δυνατοτητα να δουν εν κινησει κατα μηκος του Blue Lane που συνδεει τους κυριους εκθεσιακους χωρους με αλλες περιοχες εκθεματων στο κεντρο της πολης.
Μια μικρη παρτιδα της BMW iX5 Hydrogen, που βασιζεται στην BMW X5, θα χρησιμοποιηθει για λογους παρουσιασης και δοκιμων απο τα τελη της επομενης χρονιας. Το συστημα κυψελων καυσιμου υδρογονου αποτελει μια ακομα αποδειξη της κορυφαιας τεχνογνωσιας του BMW Group στον τομεα της ηλεκτροκινησης. «Με κυψελη καυσιμου υψηλης αποδοσης και μπαταρια βελτιστοποιημενης ισχυος, το συστημα κινησης της BMW iX 5 Hydrogen ειναι μοναδικο στον κοσμο», δηλωσε ο Juergen Guldner, Επικεφαλης του τμηματος Hydrogen Fuel Cell Technology & Vehicle Projects του BMW Group. «Με αυτο, χαρασσουμε νεους δρομους για βιωσιμη οδηγικη απολαυση».
Υπο τις καταλληλες συνθηκες η τεχνολογια κυψελων καυσιμου υδρογονου μπορει να γινει ενας ακομα πυλωνας στο portfolio συστηματων κινησης μηδενικων εκπομπων CO2 του BMW Group. Η μαρκα BMW i, που ειναι προσανατολισμενη αποκλειστικα στην κινητικοτητα μηδενικων ρυπων, μπορει να προσφερει μελλοντικα οχηματα κυψελων καυσιμου υδρογονου, πλεον των αμιγως ηλεκτρικων μοντελων οπως οι BMW i3, BMW iX3, BMW iX και BMW i4. Με υδρογονο παραγομενο με χρηση ανανεωσιμης ενεργειας και διαθεσιμη την απαραιτητη υποδομη, η τεχνολογια αυτη μπορει να συμπληρωσει τη γκαμα εξηλεκτρισμενων συστηματων κινησης του BMW Group – και, πιο συγκεκριμενα, να ικανοποιησει τις αναγκες των πελατων που δεν εχουν δικη τους προσβαση σε ηλεκτρικη υποδομη φορτισης, διανυουν συχνα μεγαλες αποστασεις η επιθυμουν εναν υψηλο βαθμο ευελιξιας.
Ειδικα σχεδιαστικα εξαρτηματα παραγονται μεσω τρισδιαστατης εκτυπωσης
Η BMW iX5 Hydrogen ειναι ενα συγχρονο, πολυτελες Sports Activity Vehicle που συνδυαζει επαναστατικη τεχνολογια κινησης με τις δυναμικες αναλογιες, την ανεση και την ευελιξια μιας BMW X. Μοναδικα σχεδιαστικα στοιχεια εξωτερικου και εσωτερικου υπογραμμιζουν τους δεσμους του αυτοκινητου με την BMW i, και τη συγκεκριμενη τεχνολογια κινησης. Η εσωτερικη μπορντουρα της μασκας νεφρων BMW, τα ενθετα στις αεροδυναμικες ζαντες 22-ιντσων και τα προσθετα πανελ στα ακρα της πισω ποδιας ειναι βαμμενα σε BMW i Blue. Τα κατωφλια θυρων (μαρσπιε) και η επενδυση του ταμπλο φερουν το σημα “hydrogen fuel cell”.
Τα πλεγματα των εμπρος αεραγωγων της BMW iX5 Hydrogen, η πισω ποδια και ο διαχυτης υιοθετουν ολα τη δικη τους μοναδικη σχεδιαση. Οι διακοσμητικες γριλιες που καλυπτουν τη μασκα νεφρων BMW, τον κατω και τους δυο εξωτερικους αεραγωγους, αλλα και διακοσμητικα εξαρτηματα του αμαξωματος στο πισω τμημα προεχονται απο το Additive Manufacturing Campus του BMW Group, που χρησιμοποιει 3D εκτυπωση για την παραγωγη πρωτοτυπων και στανταρ εξαρτηματων. Η προσθετικη κατασκευη επιτρεπει ταχεια και εξαιρετικα ευελικτη παραγωγη εξαρτηματων – μερικα απο τα οποια εχουν γεωμετρικα σχηματα που δεν μπορουν να υλοποιηθουν με συμβατικες μεθοδους παραγωγης.
Συστηματικη βιωσιμοτητα: Αεροδυναμικες ζαντες και ελαστικα απο φυσικο καουτσουκ
Οι αεροδυναμικες ζαντες της BMW iX5 Hydrogen συνδυαζονται με βιωσιμα ελαστικα απο φυσικο καουτσουκ και ραιγιον. Η εξορυξη πρωτων υλων πληροι τα προτυπα του ανεξαρτητου οργανισμου Forest Stewardship Council. Το BMW Group ειναι ο πρωτος κατασκευαστης αυτοκινητων σε ολο τον κοσμο που χρησιμοποιει στα μοντελα παραγωγης του ελαστικα Pirelli τα οποια κατασκευαζονται αποκλειστικα απο πιστοποιημενο φυσικο καουτσουκ και ραιγιον, ενα υλικο βασισμενο στο ξυλο.
Γνωριμη δυναμικη συμπεριφορα BMW , εξαιρετικες δυνατοτητες σε ταξιδια μεγαλων αποστασεων
Η BMW iX5 Hydrogen συνδυαζει τεχνολογια κυψελων καυσιμου με BMW eDrive 5ης γενιας. Το συστημα κινησης χρησιμοποιει υδρογονο ως καυσιμο μετατρεποντας το σε ηλεκτρισμο σε μια κυψελη καυσιμου – αποδιδοντας ηλεκτρικη ισχυ εως 170 hp, με μοναδικη εκπομπη τους υδρατμους. Αυτη η κινητηρια ισχυς επιτρεπει επισης τη διατηρηση σταθερα υψηλων ταχυτητων σε μεγαλυτερες αποστασεις. Ο ηλεκτροκινητηρας αναπτυχθηκε με βαση την 5η γενια της τεχνολογιας BMW eDrive που επισης χρησιμοποιειται στην BMW iX. Στις φασεις ρολαρισματος και φρεναρισματος, λειτουργει ως γεννητρια, τροφοδοτωντας με ενεργεια μια μπαταρια. Η ενεργεια που αποθηκευεται σε αυτη τη μπαταρια χρησιμοποιειται επισης για σπορ οδηγηση – παραγοντας συνολικη ισχυ συστηματος 374 hp και διασφαλιζοντας την γνωριμη, δυναμικη οδηγικη εμπειρια BMW.
Το υδρογονο που ειναι απαραιτητο για την τροφοδοσια της κυψελης καυσιμου αποθηκευεται σε δυο ρεζερβουαρ 700 bar απο πλαστικο ενισχυμενο με ανθρακονηματα (CFRP), συνολικης χωρητικοτητας σχεδον εξι κιλα υδρογονου. «Η πληρωση των ρεζερβουαρ υδρογονου διαρκει μονο τρια εως τεσσερα λεπτα – ωστε να μην υπαρχουν περιορισμοι στη χρηση της BMW iX5 Hydrogen σε μεγαλες αποστασεις, με μερικες μονο συντομες στασεις ενδιαμεσα», εξηγει ο Guldner.
Συμφωνα με εκθεση του Διεθνους Οργανισμου Ενεργειας – International Energy Agency (IEA), το υδρογονο προσφερει σημαντικες δυνατοτητες ως μελλοντικη πηγη ενεργειας στα πλαισια των παγκοσμιων δραστηριοτητων ενεργειακης μεταβασης. Χαρη στις δυνατοτητες αποθηκευσης και μεταφορας του, το υδρογονο χρησιμοποιειται σε μια ευρεια ποικιλια εφαρμογων. Ως εκ τουτου, οι πιο βιομηχανοποιημενες χωρες υιοθετουν στρατηγικες υδρογονου και τις υποστηριζουν με οδικους χαρτες (roadmaps) και μελετημενα projects. Στον τομεα των μεταφορων, το υδρογονο μπορει να γινει μια ακομα τεχνολογικη επιλογη διπλα στις αμιγως ηλεκτρικες λυσεις, για τη μακροπροθεσμη διαμορφωση της βιωσιμης ατομικης κινητικοτητας. Ωστοσο, αυτο θα εξαρτηθει απο την ανταγωνιστικη παραγωγη επαρκων ποσοτητων υδρογονου απο πρασινη ενεργεια, καθως την επεκταση της αντιστοιχης υποδομης ανεφοδιασμου που ηδη επιδιωκεται εντατικα σε πολλες χωρες.
Το BMW Group καλωσοριζει και υποστηριζει δραστηριοτητες για την προωθηση καινοτομιων στη Γερμανια και την Ευρωπη που θα συνεισφερουν στη δημιουργια μιας οικονομιας υδρογονου και στην επιταχυνση της παραγωγης πρασινης ενεργειας. Πιο συγκεκριμενα, μεταξυ αυτων ειναι projects υδρογονου μεγαλης κλιμακας που χαρακτηριζονται ως Σημαντικα Εργα Κοινου Ευρωπαϊκου Ενδιαφεροντος – Important Projects of Common European Interest (IPCEI). Τα projects που περιλαμβανουν αυτη την πρωτοβουλια της Ευρωπαϊκης Ενωσης, υποστηριζονται στη Γερμανια απο τα Ομοσπονδιακα Υπουργεια Οικονομικων Υποθεσεων και Μεταφορων, εκτεινονται σε ολη την αξιακη αλυσιδα – απο την παραγωγη του υδρογονου μεχρι τη μεταφορα και τις βιομηχανικες εφαρμογες.
[ad_2]
Source link